HardKåres Pajeroer...
#81
Posted 20 October 2003 - 23:00
Vegard.
#82
Posted 20 October 2003 - 23:00
#83
Posted 20 October 2003 - 23:00
Vegard.
#84
Posted 04 April 2004 - 23:00
Er det ikke sånn at bilen skal ha høyere turtall ved lav giring da?
har 2,3.
Kanskje jeg tenker feil
#85
Posted 18 March 2004 - 00:00
I tillegg har jeg montert meg en turbotrykksmåler, får å få litt mer guff ut av bilen min...
Viser 0,6 bar pr. nå, skal ha den opp i 1,0 før jeg er fornøyd!!! I tillegg skal jeg flytte måleren opp dit den originale klokka sitter, de har ca. samme diamenter. Skal bare først få montert inn varmeregisteret til delebilen min først. Har det originale registeret enda, fra bensineren... Litt kaldt... I tillegg har jeg liggende en DEFA styringsenhet med deffekt klokke... Skal bare finne tak på en ny slik, så har jeg klokke i bilen etterpå også...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:34.
#86
Posted 15 August 2004 - 23:00
Sometimes its good to be bad
#87
Posted 04 April 2004 - 23:00
Litt mer feilsøking, så viste det seg at det stod faktisk positiv strøm på alle 3 pluggene på hovedlyspørene! (Nærlys, langlys OG jording...)
På 2,3TD'en er det ei dobbel smeltesikring like bak det venstre batteriet. Når jeg koblet av den lederen som forsyner lysene med strøm, begynte f... meg vindusviskerne å gå igjen!!! Koblet så ut lysrelèet uten at jeg fant noen løsning.
Til slutt måtte jeg til å begynne å demontere rattkonsollen. Det viste seg at ikke mindre enn 3 ledninger var brent i koblinga mellom rattbryterne og ledningsnettet...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:47.
#88
Posted 04 April 2004 - 23:00
#89
Posted 04 April 2004 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:29.
#90
Posted 04 April 2004 - 23:00
Har forresten også rundt 3000RPM i 5.gir ved 100km/t, (orginal dim på dekka).
#91
Posted 27 July 2004 - 23:00
Kopi av melding:
Jobber litt på interiøret på bilen min nå... Sjekk her hva jeg fant i delebilen min! Strøkent!
I tillegg har jeg montert meg en turbotrykksmåler, får å få litt mer guff ut av bilen min...
Viser 0,6 bar pr. nå, skal ha den opp i 1,0 før jeg er fornøyd!!! I tillegg skal jeg flytte måleren opp dit den originale klokka sitter, de har ca. samme diamenter. Skal bare først få montert inn varmeregisteret til delebilen min først. Har det originale registeret enda, fra bensineren... Litt kaldt... I tillegg har jeg liggende en DEFA styringsenhet med deffekt klokke... Skal bare finne tak på en ny slik, så har jeg klokke i bilen etterpå også...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Opprinnelig postet av HardKåre
Er det spacewagon seter? noen som har noen formening om spacewagon seter passer på pajero ramme..
...
#92
Posted 28 July 2004 - 23:00
...
#93
Posted 28 July 2004 - 23:00
Har forsøkt å smøre på med epoxy og glassfiberduk der jeg trodde glassfiberen lak, men ble ikke helt bra...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#94
Posted 28 July 2004 - 23:00
...
#95
Posted 28 July 2004 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#96
Posted 07 December 2004 - 00:00
Litt av det som har skjedd siden sist:
Jeg har fått installert en winchkontroll inne i bilen også!
Den står nå rett innenfor handbrekket, er bare å la handa falle ned fra gearstanga, så stopper tommelen automatisk på bryteren...
Her er relèboksen innvendig:
Her kommer det ei blå og ei brun ledning ut fra winchkontrollen inne i bilen.
Hovedstrøm til winchen: Kan se en liiiten, rød W i dekselet... (Jepp, så harry er jeg... )
Ble ganske fornøyd med utforminga...
Edited by HardKåre, 09 February 2009 - 13:01.
#97
Posted 02 July 2004 - 23:00
det er der verkstedet monterer trykktesteren ved kontrol
pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
#98
Posted 02 July 2004 - 23:00
I tillegg har jeg endelig kommet meg til å få byttet varmeapparat i bilen, fra den originale bensiner'n til et TD-apparat... Var ikke lett å se at det var noen forskjell på dem, men etter nøye studering oppdaget jeg at registeret, eller "radiatoren" inne i apparatet var tykkere på TD'en enn på bensiner'n, som Flyboy nevnte. Var jammen ikke lett å se! Ikke det at jeg har vært plaget med kald bil, men...
Så i morgen skal jeg bare få byttet det som kan byttes av oljer på bilen, og justert ventilene så er jeg fornøyd...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:28.
#99
Posted 04 July 2004 - 23:00
den lille runde tingen i toppen av bilde
er wastegaten
pajero 89 2.5 tdi
33"12.5"15
#100
Posted 05 July 2004 - 23:00
Men som Jeepir bruker å si:
Qiuz: Hva skjer her nå???
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:27.