HardKåres Pajeroer...
#61
Posted 21 September 2003 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#62
Posted 21 September 2003 - 23:00
- helge
PS. tak for hyggelig omtale av doningen... jobber ukentlig med den...
PS2. Trond hilser Må vel ta oss en kaffeflight opp til Bardufoss snart, min tur å fly, ikke bare guttungen
Endret av - FlyBoy on 22 sep 2003 12:21:41
#63
Posted 22 September 2003 - 23:00
Men- Pajero'n min er fra -84, og festene som er i støtfangerne fra -85 og ut mangler... Derfor ligger kufangeren enda godt i garasjen. Måtte hive meg rundt å pusse og lakke fangeren som sto på delebilen min i dag. Så dersom alt klaffer, så SKAL alt være på plass på fredag...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:05.
#64
Posted 24 September 2003 - 23:00
No pics yet...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:06.
#65
Posted 24 September 2003 - 23:00
- helge
#66
Posted 24 September 2003 - 23:00
IMG]http://i203.photobucket.com/albums/aa238/k_a_eriksen/Garage/Venstrehjrne.jpg[/IMG]
Litt nærmere...
Som den observange leser kanskje har sett: Jada, jeg har skrudd på sykkeldekk... Må huske på at vi har noe som heter vinter her i nord... Det ER sne det dere ser på bildene...
Men- Må dra hjem... Skal montere metringer og hjørnene på støtfangeren, og ikke minst: Strøm på winch'en... Pluss at jeg har pr. nå festet skiltet med et lastestrikk... Fikk det travelt i går!
Men jeg er skikkelig fornøyd, nå...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:08.
#67
Posted 24 September 2003 - 23:00
#68
Posted 02 March 2004 - 00:00
Kopi av melding:
Hutre, her stod 28 blå grader og lyste mot meg når jeg skulle på jobb på onsdag... Bilen min vaaaaar så kald, selv om hun hadde stått med motorvarmer på i 4 timer var hun vanskelig å få til å tenne... Og når jeg kjørte henne så funka hverken servoen eller bremsekraftforsterkeren! Da er hun ganske vanskelig å kontrollere! Må kanskje bytte servoolje i alle fall... I tillegg var det mye motstand i alt av bevegelige deler så som pedaler og dørhengsler og slikt... En på jobb klarte dessuten å skjære motoren på bilen sin, olja hans var for seig...
Men i morges, derimot...
Her BRUKER bilen min å stå parkert... I løpet av 2 døgn har temperaturen steget med 35 grader!!! Kan jo gå rundt i shorts, det kjennes så varmt ut!
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Må bare få frem garasjen min igjen, jeg...
Opprinnelig postet av HardKåre
Ditt 666. innlegg!
- '95 Explorer
- '85 Blazer S10
#69
Posted 30 September 2003 - 23:00
Alle bildene http://www.ansatte.h...elge/pajero.htm og en liten "gysare" fra i dag tidlig
- helge
#70
Posted 02 October 2003 - 23:00
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#71
Posted 02 October 2003 - 23:00
Separat krets til hvert av ekstralysene. Egen sikring, eget rele. Brukbart grov ledning. 130w... Er som å kjøre på dagen...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:10.
#72
Posted 23 January 2004 - 00:00
Men i morges, derimot...
Her BRUKER bilen min å stå parkert... I løpet av 2 døgn har temperaturen steget med 35 grader!!! Kan jo gå rundt i shorts, det kjennes så varmt ut!
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 11:36.
#73
Posted 08 October 2003 - 23:00
Begynner å skjønne tankegangen til alle de som skryter av å ha en winch som kan flyttes bak på bilen også... Jeg mener- Grunnen til at du behøver å winches er jo gjerne at du har KJØRT litt for langt ut i myra... Som oftest er det da ikke så lurt å winche seg ENDA lengre ut i myra, men heller forsøke å komme seg tilbake den veien man kom for å få fast grunn under beina? Hjula?
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#74
Posted 08 October 2003 - 23:00
Sitat:
Grunnen til at du behøver å winches er jo gjerne at du har KJØRT litt for langt ut i myra...
Nemlig! Jeg tror det omtrent bare er på safari hvor du MÅ videre uansett at det er kjekt med vinsj foran.. og kanskje når du skal dra opp andre da, så ser du hva du driver med mens du vinsjer. Men det er vel bare å lage ei hurtigkobling på'n det?
#75
Posted 08 October 2003 - 23:00
#76
Posted 08 October 2003 - 23:00
#77
Posted 13 October 2003 - 23:00
Begynner å nærme seg vinter nå... Merkes på motoren også. Glødinga mi er... ikke helt som den skal være! Når motoren er kald kan jeg stå å file i 2-3min med hvit røyk poffende ut av bilen før den starter... Hadde bilen inne på verksted for å få justert opp motoren optimalt etter motorbyttet, de målte glødinga mi til 2-4sek...
Snakket litt med min lokale Mbishi-forhandler. Han uttalte at dersom jeg kjørte med uoriginale glødeplugger ville jeg ikke få riktig glødetid. Og jeg hadde for så vidt akkurat byttet ut mine gamle uoriginale plugger med nye uoriginale uten at det ble bedre... ( Fikk heldigvis returnert disse greit! )
Nå står det i noen andre, gamle original glødeplugger, plages like mye... Burde kanskje bytte til helt nye originale, men har ikke tro på at det alene kan øke glødetiden med 10-15sek!
Har som en nødløsning fått lurt til det hele med en Mikke-Mus-løsning som vil funke over vinteren... En ledning fra batteriet til hver glødeplugg, aktiveres av vippebryter fra førerplassen... Bilen poffer litt fortsatt, men starter som den skal. Ser ut som et h**vete i motorrommet, men har ikke råd til å bytte ut glødesystemet i år...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:12.
#78
Posted 19 October 2003 - 23:00
Som nevnt: separat opplegg til hver sin glødeplugg, m/separat relè og sikring. Alt aktiveres av vippebryter på førerplass...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Endret av - HardKåre on 21 okt 2003 16:58:43
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:15.
#79
Posted 19 October 2003 - 23:00
Fikk greie kritikker på bl.a. http://www.epinions.com og http://www.tirerack.com, pluss at jeg fikk dem FORHOLDSVIS rimelig...
Syntes mønsteret så litt kjedelig ut, fikk se det på etpar 205x70x15-dekk før jeg bestilte. Men når det kom i størrelse 31x10,5x15, så var det plutselig et helt annet dekk!!!
Gleder meg til sommeren...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Edited by HardKåre, 23 June 2008 - 12:17.
#80
Posted 20 October 2003 - 23:00
Noen forresten som vet dimm og innpress på original Pajero-felg? Er det 6x15 med 0 i innpress? Ettersom jeg husker så kan du utøke sporvidden med inntil 15%. Noen som har andre felger å anbefale?
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Endret av - HardKåre on 21 okt 2003 16:59:26