Gå til innhold

Foto

Ned reg Tahoe (Same ****, different day)

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
326 replies to this topic

#261 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 08 June 2007 - 19:17

da har jeg vært på torshov og kjøpt meg visningsbelter.
aner ikke om de passer ennå, men satser jo hardt på det da..

prøvde å løsne de originale beltene i dag, men det endte med at begge T50-torxa mine knakk. Den ene ved rå håndkraft (latmannsarm) og den andre på muttertrekker.. De sitter no jævli, med andre ord..
Må vel prøve å komme meg på bergheim på mandag og spørre om de kan løsne for meg..

spent på om torshov-beltene passer ja...

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum

#262 GoSvend

GoSvend

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 08 June 2007 - 23:10

Knakk en av mine torx jeg også når jeg bytta belter. Brukte dremmel med stålbørste på gjengene under bilen og masse rustløser spray fra begge sider, tok meg god tid, litt av gangen frem og tilbake, så gikk det bra til slutt.

#263 Kenny_g

Kenny_g

Grand offroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 09 June 2007 - 00:50

Hjelper å varme litt gutta.

#264 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 09 June 2007 - 10:30

slaø prøve med litt rustløser.
Ang gjengene, så var det også et bra tips, men først må jeg få rikka bolten da.
sitter bom fast.

varme underfra har jeg ikke tilgang til her i oslo, men får prøve med det man har vel..

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#265 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 09 June 2007 - 10:30

Chevyhoe: Har du fått beskjed hos bt at du må bytte belter? Jeg trengte ikke bytte belter.

#266 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 09 June 2007 - 17:03

sjekka med bt i billingstad, og spurte spesielt om jeg måtte bytte beltene.

grunnen til at jeg gjorde det, var at jeg har KUN fredag neste uke til å gjøre dette, og har ikke mulighet til å møte opp seinere hvis bilen ikke blir godkjent da... derfor måtte jeg sjekke.

Hadde han sagt at beltene mine var OK, så skulle jeg hatt det skriftlig.

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#267 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 10 June 2007 - 20:36

Stoppa i vektkontroll i dag med Tahoen, fikk beskjed om å bare kjøre videre, bilen var ikke lengere en lastebil, men en personbil. Utrolig ka baksetene kan gjøre:)

#268 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 10 June 2007 - 20:56

stemmer det.
ikke kjettingkrav lenger heller smile.gif

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#269 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 10 June 2007 - 20:58

Samt alt dette....

http://www.offroad.n...a...t&p=1317486

#270 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 11 June 2007 - 20:13

Du skriver i linken din at alle biler over 3500 kg må inn til vektkontroll, det stemmer vell ikke helt. Blei informert av kontrolløren at jeg ikke trengte å stoppe i vektkontroll da bilen min var en personbil og ikke lenger en lastebil, selv om den er over 3500 kg. Og det har han jo rett i for i vognkortet mitt står det jo nettop personbil. Han passet også på å presisere at man må ha c1 selv om den er personbil, da den er personbil over 3500 kg. Bilen blei personbil når jeg satte inn baksetene.

Står det forresten i loven at alle biler over 3500 kg må ha kjettinger, eller står det at alle lastebiler over 3500 kg må ha kjetinger??? For en bil over 3500 kg er ikke nødvendigvis en lastebil.

Og er det ikke snakk om aktuell vekt når det gjelder omkjøring for biler under 3500 kg? Altså, dersom jeg og Tahoen (2450 kg aktuell vekt) er ute på tur, kan jeg ikke da kjøre omkjøringsveier som er beregnet for biler under 3500? Jeg er da tross alt under 3500 aktuell vekt.

#271 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 11 June 2007 - 22:58

...men har du fortsatt max tillatt hastighet på 80 da? eller er den 100 nå?

har forgjeves prøvd det meste for å løsne beltene i dag, men de jævla bolta er så rusta fast at det ikke er morsomt engang tongue.gif
hva faen skal jeg gjøre nå?

Torgeir13: Hvis jeg møter opp med originale belter, og de ikke går gjennom..
Får jeg personbil i vognkortet og en mangellapp bare, eller åssen funker det?
Risikerer jeg å måtte slå ned setene og sette opp grinda igjen, og vente til jeg har beltene i orden?
Tenker å gamble, ved å bruke en trafikkstasjon et støkke unna oslo..

Edited by ChevyHoe, 11 June 2007 - 23:36.

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#272 aeomholt

aeomholt

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 12 June 2007 - 08:30

QUOTE(ChevyHoe @ 11 Jun 2007, 22:58) <{POST_SNAPBACK}>

har forgjeves prøvd det meste for å løsne beltene i dag, men de jævla bolta er så rusta fast at det ikke er morsomt engang tongue.gif
hva faen skal jeg gjøre nå?

Torgeir13: Hvis jeg møter opp med originale belter, og de ikke går gjennom..
Får jeg personbil i vognkortet og en mangellapp bare, eller åssen funker det?
Risikerer jeg å måtte slå ned setene og sette opp grinda igjen, og vente til jeg har beltene i orden?
Tenker å gamble, ved å bruke en trafikkstasjon et støkke unna oslo..

Borr ut senter av skruen og rens gjenger med unf gjengetapp i riktig dimmensjon
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#273 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 12 June 2007 - 08:46

hakke mulighet til å mekke mer før på torsdag, og da har jeg satt av tida til å få ut anlegget.. Litt stressede uke serru..

Hadde nok funka å borre ut, men den sitter jo ikke akkurat lett tilgjengelig heller...

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#274 Armytrucker

Armytrucker

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 96 Innlegg:

Posted 12 June 2007 - 22:18

Jeg regget subben min om fra tung kombi til tung personbil, intet krav om belteskift, det var kun ved nedreg. til personbil under 3,5 tonn. Visning og omreg gjort ved Drammen trafikkstasjon.

#275 GoSvend

GoSvend

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 36 Innlegg:

Posted 13 June 2007 - 13:30

Da ble jeg godkjent som personbil (med nye belter foran). Et tips, husk å ta med no. 2 vognkort (eierskifte delen), måtte kjøre hjem og hente den.

#276 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 13 June 2007 - 16:29

da har jeg kommet frem til en løsning.
har brukt litt tid i dag, og er ingen andre stasjoner (les: usentrale) som har tid før om leeenge.
Kommer til å borre nye hull i karosseriet til de nye beltene, og bruke plate under, slik det er krav om.
kommer til å montere den nye snella på siden eller forran den originale..

Disse hulla tetter jeg med tectyl og gummipropp el. etter godkjenning.
kommer bare til å ta ned de originale beltene så lenge, og la de ligge på gulvet ellerno..
hakke sjans til å løsne dem uansett, og bitcher BT på det, så sier jeg det som det er. Time is money osv osv.

Takk for tipset om VK del 2! hadde tatt seg ut om jeg ikke hadde hatt med den.. tongue.gif

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

V8 Dieseltech Forum

#277 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 13 June 2007 - 21:19

QUOTE(Torgeir13 @ 11 Jun 2007, 21:13) <{POST_SNAPBACK}>
1.
Du skriver i linken din at alle biler over 3500 kg må inn til vektkontroll, det stemmer vell ikke helt. Blei informert av kontrolløren at jeg ikke trengte å stoppe i vektkontroll da bilen min var en personbil og ikke lenger en lastebil, selv om den er over 3500 kg. Og det har han jo rett i for i vognkortet mitt står det jo nettop personbil. Han passet også på å presisere at man må ha c1 selv om den er personbil, da den er personbil over 3500 kg. Bilen blei personbil når jeg satte inn baksetene.

2.
Står det forresten i loven at alle biler over 3500 kg må ha kjettinger, eller står det at alle lastebiler over 3500 kg må ha kjetinger??? For en bil over 3500 kg er ikke nødvendigvis en lastebil.

3.
Og er det ikke snakk om aktuell vekt når det gjelder omkjøring for biler under 3500 kg? Altså, dersom jeg og Tahoen (2450 kg aktuell vekt) er ute på tur, kan jeg ikke da kjøre omkjøringsveier som er beregnet for biler under 3500? Jeg er da tross alt under 3500 aktuell vekt.

1. Biler over 3.5 tonn skal dette gjelde for. Har selv hatt kombi over 3.5 og sjekket ut dette med dengang BT. Svaret for 3 år siden var at biler som ikke kunne kjøres på B skulle inn uoppfordret på slike steder. Gi meg tilbakemelding hvis dette har endret seg de tre siste år, så får jeg oppdatert garasjen min.

2. Det står "Kjøretøy over 3500 kg har plikt til å medbringe kjetting i vinterdekkperioden."

3. Forbudet gjelder alt etter hvilket skilt som er satt opp. Noen henspeiler akseltrykk, andre tonnasje. Da gjelder kjøretøyets aktuelle vekt ( vekt i øyeblikket ). Men i utlandet så går noen land ut fra lovlig totalvekt. Merk også det nye skiltet som henspeiler til totalvekt. http://216.239.59.10...d...;cd=1&gl=no sjekk ut skilt 310. Her spiller det ingen rolle om du kommer med en suburban med aktuell vekt på eks 2700kg.

Sjekk også ut skilt 335 som er nytt. Dette vil også kunne ramme noen av dere.

QUOTE(ChevyHoe @ 11 Jun 2007, 23:58) <{POST_SNAPBACK}>

Biler over 3.5 tonn har hastighet på 80km/h. Et unntak her er vel noen busstyper, alt etter om det er turvogn eller rutebuss mener jeg å huske.

Husk også at med henger så gjelder også 80km/h. Har du henger uten bremser og last over 300kg så er det 60km/h.

Edited by Chevy-LPG, 13 June 2007 - 21:47.

#278 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 13 June 2007 - 22:01

Når vi snakker om fartsgrenser så mener jeg også at det er 70km/h for kjøretøy over 3.5 t totalvekt i Danmark.

Noen som kan bekrefte / avkrefte dette?

#279 Torgeir13

Torgeir13

Spekulant

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 17 June 2007 - 13:15

punkt 1 er i allefall helt klinkende klar. Når bilen IKKE er registrert lastebil så trenger vi heller ikke stoppe ved vektkontroll.

Når det står skilt om vektkontroll så står det også et underskilt. http://www.vegvesen....skilt/index.stm
807.2 Varebil, lastebil og trekkbil

Men siden min Tahoe nå har bakseter så er den en personbil. Riktignok over 3500, men likevell en personbil.
http://www.vegvesen....skilt/index.stm
807.1 Personbil
Disse skiltene henviste kontrolløren hos statens vegvesen til da han sa at jeg ikke behøvde å stoppe. Når det gjelder kombinert bil vet jeg ikke å anbefaler de det gjelder å kontakte vegvesenet for info.

#280 runemann

runemann

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 482 Innlegg:

Posted 18 June 2007 - 23:46

QUOTE(Armytrucker @ 12 Jun 2007, 23:18) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg regget subben min om fra tung kombi til tung personbil, intet krav om belteskift, det var kun ved nedreg. til personbil under 3,5 tonn. Visning og omreg gjort ved Drammen trafikkstasjon.

Tung kombi -> tung personbil, hva er def. på det?

Har en 6.5 sub som er reg som kobi, men må ha C1 på den.....Har fått beskjed om at beltene må skiftes ved nedreg til kl.B

Rune