Gå til innhold



Foto

veldig uheldig :S


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
158 replies to this topic

#21 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Hm. håper snuten er på godt humør da når du skal høres.. kjørte du på siden av bommen eller var den opplåst?

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

Opprinnelig postet av offroad king



kjørte inn en annen vei( muligens skiøype) og kom inn på grusveien. så kjørte ikke akkurat på siden av bommen nei.
-får håpe det ja, skal legge meg helt flat og håpe på det beste.
man lærer jo av sine feil;)


gliiset^^

#22 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Dritt det der!
Her oppe med oss, var det noen som fikk 15.000kr i bot for kjøring i utmark, men får håpe det ikke blir så mye til deg da!

Sier IKKE dette for å få deg deppa eller noe sånn! smile.gif



________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#23 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Skal vi synes synd på deg mener du?

Hva har alderen din med dette å gjøre da, virker jo ikke som du virket så veldig uvitende.....når du mener det er uflaks at du blir huket så sier det seg jo selv at du samtidig vet du har gjort noe feil....Er faktisk slikt som dette som havner i media og ødelegger for de som faktisk prøver å profilere for denne hobbyen på en skikkelig måte.

Når du er tatt med buksa nedenfor knærne hjelper det ikke å nekte for at den er der....du få vise deg så voksen nok til å vedta forelegget ditt som sikkert blir en plass mellom 5000-10.000.-......(eller er det bøtelegging for barmarkkjøring?)

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#24 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

syns synn på å synns synn på. har vært litt i den kneipa der sjøl, men med atv. vett ossen det er, fikk ikje snuten på nakken, men kom i avisen, å det var kjedlig.

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#25 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Skal vi synes synd på deg mener du?

Hva har alderen din med dette å gjøre da, virker jo ikke som du virket så veldig uvitende.....når du mener det er uflaks at du blir huket så sier det seg jo selv at du samtidig vet du har gjort noe feil....Er faktisk slikt som dette som havner i media og ødelegger for de som faktisk prøver å profilere for denne hobbyen på en skikkelig måte.

Når du er tatt med buksa nedenfor knærne hjelper det ikke å nekte for at den er der....du få vise deg så voksen nok til å vedta forelegget ditt som sikkert blir en plass mellom 5000-10.000.-......(eller er det bøtelegging for barmarkkjøring?)

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

Opprinnelig postet av Chevy-LPG



sant sant. bare helt latterlig alt sammen. skal betale bota og fra nå av KUN kjøre i lovelig lukket terreng.

#26 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Litt dårlig å drive skyldfordeling her synes jeg! Jeg skal tørre å vedde alt jeg eier og har på at 100% av de som er her inne, en eller annen gang har kjørt et eller anna sted de ikke skulle ha kjørt, "bare for å teste litt"! Forskjellen er bare at dere ikke ble tatt for det!

Lat som at du ikke skjønner noen ting av det som har skjedd! Du kan ikke dømmes for å være uvitende, så lange du ikke påfører andre personer skade!! Rams opp regelverket slik du tror det er, (innøvd i forkant) og de forteller deg da at slik er det ikke. Da slipper du mest sannsynlig unna med en advarsel!

#27 hc

hc

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 367 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Har sjølv satt meg fast på traktorvei for mange år siden. Dengang med en Patrol. Den blei for tung for myra der traktorveien gikk over (det var en avstikker fra en bygdevei, og det var ingen skilter der). Bilen grov seg dypere og dypere ned i gørra. Etter passe med fomling blei det mørkt, og jeg rusla slukøra utpå bygdeveien. Faulte den til føste gård, og der var det en hjelpsom bonde som starta traktoren og taua meg løs. Kan tru jeg lå langflat da jeg bad om hjelp! Det kunne jo for alt jeg visste være han som eide traktorveien...
Han fikk det jeg hadde i lommeboka (det var bare 200 spenn), oog han ble overveldet over det. Jeg syntes jeg slapp billig unna...
Jeg synes det er for ille at man skal anmeldes for kjøring på traktorvei, ubrøytet grusvei etc. Det er dog litt annerledes om man legger ivei innover vidda i urørt utmark. Det er ikke mange steder vi får kjøre lovlig på vanskelig underlag, men som oftes prøver de fleste av oss å holde oss innenfor loven så godt det lar seg gjøre.
Jeg håper du slipper med en advaresel denne gangen! smile.gif

mvh
HC

#28 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Vær ærlig og oppriktig! Fortell rolig at du kikka etter skilter, men ikke så noe skilt som forbød kjøring der! wink.gif
Fortell at hadde du visst dette så hadde du aldri kjørt der, og du skal selvfølgelig dra opp dit og skuffe igjen hullene du har laget!

Kanskje ikke like enkelt når du sitter der men..

Du burde ihvertfall ikke være "kjepphøy" altvitende osv..


Hvis du føler du ikke har råd til å betale en eventuelt bot, så tror jeg du kan du velge og sone i fengsel. Hvis du har mulighet til det selvfølgelig!


Føler med deg, tror de aller fleste har kjørt litt "ulovlig" en eller annen gang! smile.gif
Du lærte på den harde måten! wink.gif

--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------

#29 HAVANA

HAVANA

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

helt enig med Chevy-LPG her!! sån sak må vi jobbe her få forum seriøst og kritisk med.....saker såm dette er før media og "vise andre" gud gave før å tiene penger/få oss vekk fra sporten/ høbbyen.sad.gifsleep.gif

#30 janterje

janterje

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 395 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Største feilen er att man ikke bør kjøre offroad alene. Det skjer fort at man ligger på taket eller annet, og trenger hjelp.

http://www.jyskoffroad.dk/
http://dorkoffroad.no/phpBB2/index.php

#31 Tommy

Tommy

    Pirate....

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6300 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Idrettsforbundet har ingenting med Bilsport å gjøre, det sorterer unde Norges Bilsportforbund.
Biltrial og Formula drives som motorsport i Norge, i tillegg kan man kjøre Terrengtouring med de samme forsikringer..

Synd at slikt skjer, tror du kan vente deg en saftig bot ja....

Offroad sliter med å bli tatt seriøst og slike ting hjelper desverre ikke, men før noen kaster flere stein så tror jeg nok at de fleste en eller annen gang har gjort det samme, eller værre ting, ta straffen og lær..

Tommy Olsen
www.tommyolsen.no

#32 Jeepir

Jeepir

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3070 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Før Du leser dette merk: Har sovet heller dårlig, trøbbel med ex`n, hun skylder meg penger, venter på vinterhjulene mine, det er overskyet på Hedmarken, lå alene i natt også.. Desværre..! sleep.gif

Punkt 1. Jeg forsvarer ingen handling som er nevnt i denne spesifikke tråden, men på en annen side vil jeg spørre: Hvem kan med hånda på hjertet, med en firehjulstrekker i garasjen, si at han eller hun har aldri brutt denne paragrafen med ferdsel i utmark..?

Da i den betydningen av ferdsel med fire hjul..!

Punkt 2. Det er mye snakk om en union, men hva er det som egentlig skjer, hvor blir det av de idealistene som virkelig har eller vil gjøre de tunge løftene for at noe skal skje, i samme åndedrag som det bare blir færre og færre kjøre områder.. Den ene og det andre kjøreområdet blir borte, de grønnkledde ( ikke millitæret ) puster oss i nakken og du får bare skummlere og skummlere blikk når du fyller fluid på grom vogna..

Punkt 3. En får så ørene står på vidt gap og henger med gjennom trekk i nepa, fordi en har tatt en "kose tur" på et område en kanskje absolutt burde holde seg unna, fordi en skader De som seriøst prøver og få til noe, og hvem var det igjen.. Jeg skal innrømme pent og pyntelig at Pajero`en og jeg har hvert på steder jeg og vogna kanskje ikke burde, til og med fått kjeft for det også, ja kjeft så det holder..! Ups glemte det, jeg er jo ingen offroader da, Jeg beveger meg jo stort sett litt utenfor parkeringsplassen jeg da.. ( kommentar fra en litt mer ivrig Offroader ) Bilen min er jo en Fjallaflopp.. Men jeg tror med hånda på hjertet kan si at der jeg har kjørt, har det stort sett hvert spor etter dekka mine og ingen olje dammer, eller annen form for unødig skadeverk på naturen.. Trade Lightly er det noe som heter..!!!!

Punkt 4. Har jeg ikke kommet frem, har jeg sluttet og spinne, men sakte og pent finni frem en egnet plass til vinsjen, for så å sakte og pent komme meg opp av knipa, vel har vel måtte bruke både traktor og tråkke maskin noen ganger også da.. Det jeg vil frem til er, hvordan få en seriøs vinkel på denne gromme hobbyen.... Når det er så vannvittig mange delte meninger rundt selve emnet..

Nå kommer godsakene:

Enkelte kjører biler ( i den grad en kan kalle det for det da ) som så vidt henger sammen, de ser ut som de er berget med et nød skrik rett forann bilkondemneringen.. De hopper og spretter ut i Guds frienatur og om de ikke kommer over steinen eller stubben, så tar de rennafart og hopper over til sine medsvornes store entusiasme.. De dytter store motorer i sine litt for små motor rom, de kjører i ring og sikk - sakk forbi og nesten over sine litt mer påkostede kollegaers kjøre doninger på til tider en imponerende måte også.. Det går så stubber og barnåler spruter i hytt og pine og brått så går det en stikkaksling eller to, kanskje ei fordelingskasse også, og brått blir det en Mobile Workshop under åpen himmel, kan det bli noe bedre.. Lykken står den kjekke bi..

Punkt 5. I min karriere som ( Offroader light, amazingly light ) har jeg fått pepper fordi jeg er arrogant, klysete oven-på, null respekt og usedvanelig selvsentret med null forståelse av andre i min omgangskrets.. Fått pepper fra visse i Trail miljøet fordi jeg beundret de som kjørte annerledes biler som ( Sugga til Mad Max og Sheriffens Pickup ) enn den hården som kjører visse andre standard kjøretøyer.. Men for all Del, de har livets rett de også som alle andre som ferdes der en kanskje ikke burde, i allefall sånn av og til.. Skal med en gang si at jeg mange ganger har blitt imponert de gangene jeg da har sett på Biltrail da, så for all del fortsett med det..

Ps: Den som får dette til og bli at jeg ikke tåler Biltrail og en viss type standard bil bør lese alt sammen en gang til, fordi dette er absolutt ikke poenget..

Punkt 6. Grunnen til dette innlegget, er IKKE for å fornedre, eller tråkke på noen, men et innlegg for å belyse kanskje andre sider, fra en kanskje litt annen vinkel.. Personlig tror jeg de som bryr seg, egentlig gir f i om det blir kjørt her og der, de tar en stakkar uheldig en, skviser hun eller han for noen Norske Oljedollar og ting blir glemt, tror ikke det blir den store forandringen om en uheldig en med Offroad.no logo blir tatt for ulovlig ferdsel uansett, og om det er sånn, hvorfor klistre det på bilen da..?

Punkt 7. Tror jeg brukere av Offroad.no har langt mer alvorlige ting og henge fingrene i enn og stå og fra skrive seg alt annsvar ovenfor en som har hvert uheldig, fordi jeg tror og hevder hardnakket at de aller fleste har gjort noe rimelig teit en eller annen gang, ja for meg kostet det masse penger..

Fordi her på Offroad.no finner du alt fra flott og innholdsrik filming fra brevandring på Island, som kjøring i Moab, videre flotte forseringer av elver og spennende Trail film snutter fra "over-there" og villmannskjøring med defekt motor i en Saab og Jorde crossing med en Sierra, forstå det den som vil med tanke på de to siste..

Punkt 7. Personlig synes jeg det burde være en streng sensur på de filmsnuttene og bildene som kan skade denne hobbyen i større grad enn en stakkar som er uheldig og kjører seg litt bort, fordi en diiiger olje-dam og et krater i ei ny-preppa løype gjør langt større skade enn en som har kjørt inn på en gammel traktor-sti og holdt seg på den.. Videre kan vi ikke holde på og skjule oss i umenneskelige tider, får ikke no mere kjøre områder av den grunn vil jeg tro.. Av og til må en være bare litt sånn ulydig for å stå på kravene, det er min helt og fulle personlige oppfattning..

Trade Lightly.. smile.gif



#33 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 22 November 2006 - 00:00

ikkje bli så overgira på å springe opp at du glømmer spaden da!!biggrin.gif "fleip":D;)biggrin.gif

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#34 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Stenges???ohmy.gif Først må vi jo få høre åssen det gikk hos Politiet i dag, sånn at jeg veit hva jeg kan vente meg hvis jeg kjører fast på feil sted:rolleyes:rolleyes.gif

#35 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Er ikke sikkert det gikk så bra siden han vil at tråden skal slettes...



#36 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Nei, kan fort ha godt veldig dårlig, men når han først har lagt ut om tabben, som strengt talt kunne ha skjed mange av oss, hvertfall meg, så hadde det vært greit og høre åssen det gikk.
Både av nyskjerighet og til skrek og advarsel

#37 1911

1911

    Portalvognfører

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4559 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Husk nå at det er mange som leser disse innleggene... Ikke umulig at storebror også gjør det. Jeg vet med sikkerhet at vi har folk fra naturvernforbundet som titter her.

#38 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Det bør man kanskje tenke på før man begynner å skrive om seg selv, har man først sagt A så er det jo litt greit at vi andre også får vite B...

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#39 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Det hadde vært interessant å vite hvordan det gikk ja..

Ikke av nysgjerriget, men til skrekk og advarsel!
Det vil kanskje sørge for at andre som tenker på å kjøre ulovlig tenker seg om 2ganger?

--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------

#40 Jorgen

Jorgen

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 72 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Er det lov og kjøre inn på en traktor vei uten skilt i udyrket mark?

Gå midt i veien for i grøften kommer Jørgen!