Gå til innhold

Foto
* * * * - 6 votes

Himmelrike

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
400 replies to this topic

#341 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 08 March 2008 - 22:24

Fått montert innerskjermer og skvettlapper forran idag. Grunna siste runden og smørt på karosserikitt under og rundt bakskjermene. Nå blir det tett og bra her. Bredderne bak kommer på i morgen. Dvs snart ferdig utvendig i denne runden.

Har også hatt god hjelp av advance idag med det elektriske. Rydda unna alarmen - kobler den om til en bedre løsning senere med fjernkontroll. Fått liv i baklyktene og fjernet hengerfestekontakten. Fikk en liten utfordring med sikkringer som røyk i ett sett når baklykta ble koblet til. Årsak?! Viste seg at jeg hadde prestert å skru en skrue rett i ledningssettet ved montering av innerskjermene forran biggrin.gif Vinsjkabler og ekstralys kobler ordner han imorgen smile.gif Godt med litt hjelp. Elektrisk er helt gresk for meg.

Ledningsnettet begynner å bli gammelt og sprøtt. Mulig vi legger opp helt nytt ledningsnettet til sommern.

#342 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 00:12

Når du sveise inn platene,skjærer du platene så dem passer rett inn der du kappa eller legger du dem litt utpå?

#343 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 00:49

Kapper de så de ligger litt utenpå. Alt her forsvinner enten bak breddere eller teppe (riffla 3mm aluplater på dørken etterhvert) Dvs finish har lite å si her siden alt blir usynlig. Poenget har mer vært å få det stivt og tett. De skjøtene som har vært for små til å sveises sammen i hjulbuene bak har jeg limt og tettet med Essve Ultraflex. (Mye annet som kan brukes også . Casco Superfix f.eks. er ett vannvittig bra lim/fug produkt).

Største utfordringen er å få tetta de platene som ligger over ramma eller drivstofftanken. Satte inn platebitene med russtopp på undersiden og limte/tettet med Ultraflex på undersiden før jeg sveisa. Skal ta det grundigere fra undersiden når sommervarmen kommer. Pyton med utendørsgarasje nå + hastverket med å få bilen kjørbar til Wolfroad neste helg. Men det går!!!

Monterte GY MTR 35x12.50R15 på MT Classic II idag. Inpress -52 og skjermkanten traff 100%. Skal ta en skikkelig flextest med de så snart jeg er ferdig bak for å se hvor mye plass som er igjen til disposisjon. Går det bra og det er plass igjen, tar jeg 37" hjula fra Y61 på Rena. (Pigga og seipa GY MTR 37x12.50R15) Ivrer mye etter den tesinga her nå smile.gif

#344 stefanvp

stefanvp

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 17:30

Skal si det går fremover ja. Blir morro å se den "live". biggrin.gif
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#345 advance

advance

King Kong

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1322 Innlegg:

Posted 09 March 2008 - 23:27

Hehe, jeg så ikke hvor flink du hadde vært med all guffen over biggrin.gif Det er jo den kjempejobben!

Når jeg finner en gammel patrol jeg skal "pusse" vet jeg hvem jeg skal ringe wink.gif

Gleder meg til Rena! Skal ringe hyttefolket imorgen...
Hilsen Anders ;)

#346 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 10 March 2008 - 00:05

QUOTE(advance @ 9 Mar 2008, 23:27) <{POST_SNAPBACK}>
Gleder meg til Rena! Skal ringe hyttefolket imorgen...

Det er nok rimelig døfødt å prøve å få seg hytte på Rena den helga.
Det er Birkebeineren samtidig....
IPB Image

www.terrengbil.com

#347 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 March 2008 - 00:51

Overnattinga tar vi som den kommer biggrin.gif Om det blir hytte/egen lavo/felleslavo eller gapahuk får bli ett fett! Det er det minste problemet. Sørger man for å bli sliten nok sover man godt hvor som helst tongue.gif

Kun litt smålakkering igjen utv + fuging rundt bredderne så er bilen klar utvendig nå. Fremre vinsjreciver gjenstår selvfølgelig også. Krysser fingrene for at den er i rute fra Island!!!

Siste setet montert nå ikveld. Dvs kun litt småting igjen innvendig. Få inn igjen teppene for denne runden, tette de siste skruehullene i dørken som ikke skal brukes til noe lenger og montere lastekroker. Fikk en neve av Johan på Xtreme4x4 sammen med Fjallasport skvettlappene smile.gif

Advance har trukket vinsjkabler til den store gullmedaljen idag og koblet opp hovedbryter til de. Dette blir gøy!

#348 knixen

knixen

Pirat

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 10 March 2008 - 22:40

Kjempejobb du gjør her Kåre!!!

Imponert!!! dribble.gif

#349 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 23:01

QUOTE(knixen @ 10 Mar 2008, 22:40) <{POST_SNAPBACK}>
Kjempejobb du gjør her Kåre!!!

Imponert!!! dribble.gif

Takker - du skal ha litt mer enn det som sa: "Det er bare å tørre å prøve!" wink.gif

Hytte på Østre Æra fra lørdag til søndag er ordnet. Fikk inntrykk av at det er flere ledige den natta. Vi får bare finne ett sted innenfor rimelig reiseavstand fredag til lørdag og heller beramme oss på å stå noe tidligere opp rolleyes2.gif

Last update: Hadde litt moro med å teste det gamle reservehjulet i 205/80R16 kontra 37x12.50R15 tongue.gif

P3080001_001.jpg P3080004_001.jpg P3080003_001.jpg

Fra utvendig tetting (det samme er gjort innvendig på dørken. Hulerom i skjermer er sprøyet med Würth huleromsbeskyttelse)

P3080006_001.jpg P3090031_001.jpg P3090029_001.jpg

Montering av breddere, nye innerskjermer i 2mm plast og skvettlapper

P3090047_001.jpg P3090044_001.jpg P3090050_001.jpg

P3090049_001.jpg P3080011_001.jpg P3090034_001.jpg

Ferdig bredda resultat - her med 35" smile.gif

P3100060_001.jpg P3100058_002.jpg

#350 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 23:06

Flink bisk:-) Blir du ferdig til Rena?
Billøs, men ikke hjelpeløs!

#351 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 23:16

Jepp - dette blir ferdig. Dørken innvendig er ferdig tetta - står og tørker nå. får inn igjen teppene imorgen (de er endelig helt tørre!!!)

Rest elektrisk blir tatt fredag og islendingene prøver å spore frontreciveren. Ble sendt mandag forrige uke, men har ikke dukka opp enda warning.gif .

Noen spess: Høyde med 35": 190 cm + 3 cm med 37". Bredde: 200 cm og klaring til nedkant kanal 53 cm med 35" smile.gif

#352 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 11 March 2008 - 23:31

Så bra du blir ferdig til Rena, du har noe å glede deg til!

#353 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 21:18

Det tror jeg på! dribble.gif

Fikk på plass igjen interiøret igår, men har noen elektriske småsaker jeg håper vi finner ut av imorgen. Frontrecivern er bekreftet levert her imorgen tidlig av TNT. Får ta fri fra jobb imorgen for å fikse resten smile.gif

#354 Pajerosan

Pajerosan

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 22:15

Dette ble jo en stasbil!
En 4,2 TD med automatkasse under panseret nå, så har du en av mine drømmebiler!

#355 Dools

Dools

Swamp Angel

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 22:28

Gleder meg til å se resultater i Svinndal og evt Svarstad i Påsken.
Kanskje jeg får en liten prøvetur også.. wink.gif
Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.

#356 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 22:49

Jeg ville heller ha valgt manuell, for den sterkere enn automatkassa.

#357 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 23:47

QUOTE(Pajerosan @ 13 Mar 2008, 22:15) <{POST_SNAPBACK}>
Dette ble jo en stasbil!
En 4,2 TD med automatkasse under panseret nå, så har du en av mine drømmebiler!

Takker smile.gif . Det står på ønskelista noe lenger frem i tid! Mye annet igjen enda som må/bør prioriteres. Manuell VS automat = tja. Lettere med automat men ingos har rett i at den er sterkere med manuell. Det finner vi ut av!

QUOTE(Dools @ 13 Mar 2008, 22:28) <{POST_SNAPBACK}>
Gleder meg til å se resultater i Svinndal og evt Svarstad i Påsken.
Kanskje jeg får en liten prøvetur også.. wink.gif

Helt klart Dools! Svarstad skal jeg surre meg til. Langfredag i Svinndal muligens også. OG da trenger jeg helt klart deg som guide igjen! Denne gangen blir vel Burbe med på en runde også? Litt kjipt ifjor da stakkar'n ble stående igjen på standplassen wink.gif

Vi ses nok i påsken! cool.gif

#358 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 23:47

Dessuten er 4.2L er mye sterkere enn 2.8 og man trenger ikke å gire så mye da heller, for nm på 4.2 trekker godt:-) Det er må min erfaring. Det er en del til automaten, som er svært vanskelig å få tak i og jeg husker ikke hva den heter. Den styrer giringa.

Edited by ingos, 13 March 2008 - 23:48.

#359 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 March 2008 - 23:53

...fiksa en feil til ikveld med kyndige latterbrøl fra advance i andre enden av tlf... Blinkers og viskere funka ikke og sikkringene røyk med en gang. Ehemm... Enda en skrue i ledningsnettet etter montering av innerskjermer. Denne gang på motsatt side tongue.gif

OK! Litt mindre å styre med i morgen!

QUOTE(ingos @ 13 Mar 2008, 23:47) <{POST_SNAPBACK}>
Dessuten er 4.2L er mye sterkere enn 2.8 og man trenger ikke å gire så mye da heller, for nm på 4.2 trekker godt:-) Det er må min erfaring. Det er en del til automaten, som er svært vanskelig å få tak i og jeg husker ikke hva den heter. Den styrer giringa.

Jeg husker hvor mye styr du hadde med dette på din, ja. Nesten 2 mnd uten kjørbar bil? Men husker også en som brøla juhuuu oppover Lierbakkene da den endelig var klar biggrin.gif

Godkjenning av 4,2 med turbo og intercooler: Hvordan var det der?

#360 Dools

Dools

Swamp Angel

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2784 Innlegg:

Posted 14 March 2008 - 11:03

QUOTE(Rett til himmels @ 13 Mar 2008, 23:47) <{POST_SNAPBACK}>
Helt klart Dools! Svarstad skal jeg surre meg til. Langfredag i Svinndal muligens også. OG da trenger jeg helt klart deg som guide igjen! Denne gangen blir vel Burbe med på en runde også? Litt kjipt ifjor da stakkar'n ble stående igjen på standplassen wink.gif

Vi ses nok i påsken! cool.gif

Ja stakkars Burbe var handikappet på disse tider i fjor. doctor.gif
Vi får ta en liten "puslerunde" med de respektive sleane våre også kan jo du sitti på en tur i Burbe også. så kan du også få gleden av å være med i "voksen" bil laugh.gif

Vi møtes vel i Påsken...

Edited by Dools, 14 March 2008 - 11:03.

Variety is the spice of life. One day ignore people, next day annoy them

Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier

I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!

You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.