Gå til innhold

Foto
* * * * - 6 votes

Himmelrike

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
400 replies to this topic

#301 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 08 January 2008 - 23:51

Jaja... Siden Frode mener det er over hans verdighet å svare på hva en ESAB-sperre er:

Dette lurte jeg på veldig lenge. Alle snakka om ESAB-sperrer kontra ARB, Locker osv. Som en av de (få?!) uinvidde i sveisingens mysterier lurte jeg lenge på hva dette var. Fikk til slutt svar, og for dere andre som enda ikke har turt å spørre: ESAB = sveiseaparatur produsent og ESAB-sperre dermed lik sveisa sperre...

Man hva da hvis man bruker en sveiseapparatur fra Biltema? Heter det da Biltema-sperre?! tongue.gif

#302 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 11:58

HEHE
Billøs, men ikke hjelpeløs!

#303 Hummer

Hummer

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 12:36

QUOTE(Rett til himmels @ 8 Jan 2008, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
Man hva da hvis man bruker en sveiseapparatur fra Biltema? Heter det da Biltema-sperre?! tongue.gif

hehe er du heldig så har du 10års garanti og sikkert! laugh.gif

nei behold arb'n og fortsett med det smile.gif

Roy S. Hansen - " er en så genialt intuitiv fører "
Hummer H2
.

#304 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 13:48

QUOTE(Rett til himmels @ 8 Jan 2008, 23:51) <{POST_SNAPBACK}>
Jaja... Siden Frode mener det er over hans verdighet å svare på hva en ESAB-sperre er:

Dette lurte jeg på veldig lenge. Alle snakka om ESAB-sperrer kontra ARB, Locker osv. Som en av de (få?!) uinvidde i sveisingens mysterier lurte jeg lenge på hva dette var. Fikk til slutt svar, og for dere andre som enda ikke har turt å spørre: ESAB = sveiseaparatur produsent og ESAB-sperre dermed lik sveisa sperre...

JAJA, jeg får vel svare deg da. Esab-sperre er når sveise diffen sammen og da har du full time sperre:-)

#305 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 17:49

Okei da, barn.. Sett dere på fanget så skal pappa fortelle...

Diff sveisa med kempiapparat = kempisperre
Diff sveisa med ESABapparat = ESABsperre
Diff sveisa med Biltemaapparat = Biltemasperre
osv.....

Men ARB er nok å foretrekke, ja biggrin.gif biggrin.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#306 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 22:25

Takk, pappa! hug.gif

Todays news:
  • Jeg har endelig meldt meg inn i NAF MR OR! (Tok bare ett år fra jeg annonserte det til jeg fikk gjort noe med det...)
  • Diverse brytere er bestilt fra pat42 og er snart på vei i posten. Skal bli spennende å se om det var bryterne det var noe feil med eller om feilene ligger et annet sted.
  • Radio/CD-spiller er montert - må jo ha lyd! Siden jeg bare hører på en side trengte jeg ekspertuttalelser om lydkvaliteten. Husets tenåringsjenter ble konsultert og lyden fikk terningkast 4. Men - når vi kjørte kom det noen hyl om at nå virker det bare på denne siden! Neste dump: Neeeei! Nå virker det bare på den andre siden! Neste dump der igjen: Nå virker det til terningkast 5!!! OK!
  • Utkast til et norsk Challenge regelverk har kommet: http://www.lightfoot.no/Challenge4x4.pdf
  • Diskusjonen rundt utkastet kan følges HER Dette blir spennende og lover mye moro!
  • Medusa har fått ut bildene sine fra Romhjuls TT på Herstua jump.gif : Nofear Å vente på bildene hennes er som å vente på julekvelden! (Heldigvis dro hun før siste seksjon tongue.gif )
Forøvrig er det et hull i eksosanlegget = 3" eksos på ønskelista. Nå skal jeg jo snart sveise selv så velger derfor bare å lappe det sammen i denne omgang. I mellomtiden kan jo dere selverklærte sveiseguruer inngå et veddemål dere i mellom: Hvor mange meter rør går det med før Kåre har fått på plass 3" eksos på Y60'n?! iiam.gif

#307 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 23:45

En litt artig sak som må ordnes med:

KogN_filter.jpg Motorrom.jpg Snorkel.jpg

Er det noen som har boksen til luftfilteret og de koblingene som skal til her - gi lyd fra dere.

#308 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 January 2008 - 22:19

Boksen får jeg nå fra pat42. Slangene mangler fremdeles. Noen som har de liggende å slenge?

#309 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 10 January 2008 - 22:45

Du finner slike slanger hos en forhandler. kollevold.no

#310 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 January 2008 - 23:55

OK - takk!

#311 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 12:42

En deprimerende dag... Siden til NoFear er hacket og 5000 bilder fra Medusa og Nitteberg er slettet... mad.gif

#312 Nitteberg

Nitteberg

Rocker!

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 21:14

QUOTE(Rett til himmels @ 13 Jan 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
En deprimerende dag... Siden til NoFear er hacket og 5000 bilder fra Medusa og Nitteberg er slettet... mad.gif

Jævla tyrkere shiftyninja.gif

kjipe greier mad.gif

#313 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 13 January 2008 - 21:58

QUOTE(Rett til himmels @ 13 Jan 2008, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>

Håper de har backup alt.

#314 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 10:20

Må si jeg grubbler en del på de skjermbredderne jeg i utgangspunktet har tenkt å montere. De er i glassfiber og tåler således svært lite før de ryker. Har de i det hele tatt noe på en challenge/trophybil å gjøre?

Bredder_bakfra.jpg

Kunne evt har "frisert" dem litt i nedkant slik at de ikke slår så lett nedi stein, stubber ol., men hva med trær, kanter i gjørmehøl osv? Kjører jeg de av med en gang?

Edited by Rett til himmels, 15 January 2008 - 10:40.

#315 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 10:25

Jeg hadde slike på min Lada og de tåler en del, samt at de er lette å reparere. Jeg lå inntil et tre en gang og de gikk bra:-) det hadde ikke jeg regnet med. Om det finnes noe bedre alternativ er jeg ikke sikker på.

#316 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 January 2008 - 10:40

OK - ryker de så ryker de. I tilfellet kan vi jo "bare" sveise sammen, eller bytte ut skjermene om det viser seg å ikke fungere.

Tenkte litt på de her:

flexy_flares.jpg

Står videre:

Flexi Flares er lette å montere og tåler alle former for kjøring.
Flexi Flares fåes i kit med
ståltrådkant med
2 stk. a' 1,5 meter i
35mm eller 65mm bredde.
Flexi Flares fås også i løpende meter i 60mm eller 100mm bredde.

Da burde skjermene bli seende ut omtrent som dette:

post_8045_1199532364_thumb.jpg

Kommer også til å bli denne ARB-fanger'n. (Må bare fylle opp lommeboka litt mer før jeg bestiller smile.gif ) Dvs ender opp med en original ARB-fanger for Y60. Buret på dette bildet ser også bra ut og bør være fullt mulig å få til noe tilsvarende uten å lage pickup.

#317 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 02:44

Staar stille her, men ikveld har jeg laert mye! Er i Reykjavik og har oppholdt meg hos Fjallasport i hele kveld. Bytta stikkakslinger og kryss forran paa en 49" Ford E350 (som dere ser bilder av noen sider lengre frem). Montert ytterligere 2 batterier saa naa har den 4!!! 4 kompressorer og roerboelene baade forran og bak fungerer som trykktanker! Kult!

Imorgen (...feil...- idag...) baerer det ut paa tur nord for Vatnajoekul med 3 andre biler. Lover aa skrive en liten reportasje med mye bilder smile.gif

#318 Shortlux

Shortlux

Bygger rc biler,,

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 07 February 2008 - 09:21

Noen som har det ja smile.gif Husk å ta masse bilder

#319 ingos

ingos

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 09 February 2008 - 09:44

Jeg synes de skjermbredderne du er fine og ville nok bare montert de, så for du se hvor lenge de hodler.

Ja, det er fint du vil lage en reportasje fra turen din:-)

#320 Kaare

Kaare

Rett til himmels

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 16 February 2008 - 01:20

smile.gif Reisebrev fra denne turen finner dere her i en egen tråd: Island februar 2008

P2080276.JPG

Edited by Rett til himmels, 20 February 2008 - 01:27.