Himmelrike
Posted 05 January 2008 - 12:42
Posted 05 January 2008 - 13:10
Har dessverre ikke fler til Patrol, men har vel til både L200, D22 og Hilux om jeg ikke tar feil. En sånn kan du få relativt billig, og med litt tilpassing (en del kapping og skjøting for å få bredden til å stemme tenker jeg, + litt mikk med braketter) så har du en fanger med plass til vinsj - og avtagbar bøyle. Det er også blinklys og tåkelys i dem. Denne skulle være rimelig lovlig når du skrur av bøylen som stikker opp, men jeg er ingen jussmann så ikke ta mitt ord på det før jeg har bekreftet med sjefen.
Posted 05 January 2008 - 17:02
Men god ide du kom med nå: Billig fordi de har blitt ukurante. Kappe og tilpasse de i bredden + innfesting og da bør det gå. Vekk med bøyla og gummien og det "ser" rimelig lovlig ut (er det nok ikke). Lage samme festene på originalfangern og det blir en enkel sak å bytte om ved evt visning og EU-kontroll.
Bra Amund! Jeg kontakter deg
Posted 06 January 2008 - 23:54
Fikk testa litt snøkjøring på jordene her idag. 20 cm er dessverre for lite til at det skal bli moro JA til mer snø!!!
Posted 07 January 2008 - 00:14
Fangeren så jo ikke så aller verst ut heller.
Litt morsomt med slettingen til Roger for han kritiserte jo oss for det samme.
Men det er vel ikke så lett å se ting fra vår side før man sitter i samme stolen, selv om han virker litt overivrig nå. Mulig han ikke liker deg?
www.terrengbil.com
Posted 07 January 2008 - 00:21
Nei - tror nok ideen til Amund er god. Ikke umulig at det er mulig å får det godkjent heller hvis vi tilpasser den riktig. Er uansett kun 4 bolter som holder eksisterende fanger på plass. Tilsvarende innfesting på denne ARB-fanger ideen inkl vinsj uten utstikkende vaierfører (tau isteden er fine greier!) så burde det ikke være helt umulig. Verd forsøket er det ihvertfall.
Posted 07 January 2008 - 00:23
www.terrengbil.com
Posted 07 January 2008 - 07:35
Snø, her kom det ca.50cm på lørdag og det er nok fine leke muligheter:-)
Posted 07 January 2008 - 22:59
Spørs om det ikke blir løsningen til Amund - ja. Om den kan bli godkjent gjenstår enda og se. Har fått et tilbud som er interessant, men et ankepunkt... JEG MÅ LÆRE MEG Å SVEISE! ...men det burde jeg jo lære meg uansett, mer som skal og må sveises på denne bilen. Det er omtrent som å sveise membraner, er det ikke?!
Edited by Rett til himmels, 07 January 2008 - 23:00.
Posted 07 January 2008 - 23:11
Blir du ferdig til neste TT ?
Eller er målet i første omgang Beachturen... Løkken venter....................
Alle mennesker er født som orginaler. De fleste dør desverre som kopier
I DON`T FALL FOR PICK UP LINES, I FALL FOR PICK UP TRUCKS !!
You can set my truck on fire and roll it down a hill, and I still would`nt trade it for a Coupe DeVille.
Posted 07 January 2008 - 23:16
Klar for Løkken - YES! Man da med Y61 tenker jeg. Dere kommer også så jeg og Burbe i Special Pirate Edition - gleder meg
Posted 08 January 2008 - 01:37
Sletter på harde livet, det var ETT LITE INNLEGG UTEN SÆRLIG INNHOLD som ble slettet. Er det sletting på harde livet?
Hva er det for slags vinning du snakker om?
Du kalte bilen til et av våre medlemmer uregistrerbart "skogsbilprosjekt", og det blir noe annet.
Ikke bruk så mye energi på å trampe på Nissan4x4.no, da jeg garanterer deg at det er få forum der vi som pådrivere har så lite igjen for jobben, og vi er mange som jobber for Nissan4x4.no, ikke bare Roger. Og vi blir fler.
Nå vil jeg videre!!!
Edited by pat42, 08 January 2008 - 01:39.
Posted 08 January 2008 - 09:40
Spørs om det ikke blir løsningen til Amund - ja. Om den kan bli godkjent gjenstår enda og se. Har fått et tilbud som er interessant, men et ankepunkt... JEG MÅ LÆRE MEG Å SVEISE! ...men det burde jeg jo lære meg uansett, mer som skal og må sveises på denne bilen. Det er omtrent som å sveise membraner, er det ikke?!
Amund er flink til å sveise, så du kan jo spørre han:-)
Nå har det kommet ca15cm med snø siden i går, er litt lei av å måke.
Posted 08 January 2008 - 10:11
Hva er det for slags vinning du snakker om?
Du kalte bilen til et av våre medlemmer uregistrerbart "skogsbilprosjekt", og det blir noe annet.
Ikke bruk så mye energi på å trampe på Nissan4x4.no, da jeg garanterer deg at det er få forum der vi som pådrivere har så lite igjen for jobben, og vi er mange som jobber for Nissan4x4.no, ikke bare Roger. Og vi blir fler.
Nå vil jeg videre!!!
Av hensyn til pat42 som kun prøver å være fredsmegler, har jeg slettet mitt svar på dette innlegget. Dvs saken kan avsluttes her og nå om ønskelig.
Nå har det kommet ca15cm med snø siden i går, er litt lei av å måke.
Nå blir sikkert Amund stolt! Men Amund mener også at det er på tide at Kåre lærer seg å sveise - så nå skal jeg! Vi er nå if erd med å diskutere sveiseapparater her. Gutter liker verktøy og enhver unskyldning til å kjøpe seg noe nytt
Og nå snør det igjen her også!!!
Edited by Rett til himmels, 08 January 2008 - 11:25.
Posted 08 January 2008 - 16:53
Nå blir sikkert Amund stolt! Men Amund mener også at det er på tide at Kåre lærer seg å sveise - så nå skal jeg! Vi er nå if erd med å diskutere sveiseapparater her. Gutter liker verktøy og enhver unskyldning til å kjøpe seg noe nytt
Og nå snør det igjen her også!!!
Men Amund kan jo lære deg å sveise, om du må ha alt inn med teskje:-)hehe
Posted 08 January 2008 - 18:02
så seinere kan du tjene penger på og lage ei bok som heter "1000 måter og ikke sveise på"
Edited by Hummer, 08 January 2008 - 18:02.
Posted 08 January 2008 - 18:56
sier meg enig i den Hummer
Må lære meg å sveise skikkelig en dag jeg også.
Fattern har masa på at jeg skulle lære meg det siden jeg var en neve stor, men har lissom aldri hatt no morsomt å sveise på.
Kan sveise sånn halvveis.
Holder ut gårdsveien hvertfall.......
Traktor? Joda, det har man da hatt, men skulle jeg lært meg det, så måtte jeg vel bare fiksa snøskjær og redskap for fatter.. ikke aktuelt.. hehe
Kai
08 Tahoe
14 Tesla Model S
73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4
"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"
Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum
Posted 08 January 2008 - 22:44
God idé Hummer! Alle vet hvordan en sveis skal se ut, men ingen vet hvordan den ikke skal se ut - eller? De har en bra tråd på Pirate: "Hvordan et bur ikke skal se ut". Kanskje jeg skulle starte en tilsvarende tråd: "Hvordan en sveis ikke skal se ut"
Er vel med dette som med alt annet: Må starte i bånn og lærer underveis. Mest av sine feil selvfølgelig, sånn er det dessverre altid av en eller annen grunn. Proff blir man nok heller ikke uten å jobbe med det til daglig, men klarer man enkle ting som er "kjekt å fikse sjæl" er jo det greit.
Det eneste jeg så langt ikke har likt å høre er at det er vanskelig å sveise tynnplater. Deprimerende - det er det litt av å fikse på denne Y60'n. Må nok sette bort noe underveis, ellers ender jeg vel opp med rørbil her
Posted 08 January 2008 - 23:26
Ehhh du skjønner at det heter ESAB-sperre fordi....
Forresten, dette gidder jeg ikke svare på............
www.terrengbil.com
Posted 08 January 2008 - 23:28