Gå til innhold



Foto
* * * * - 6 votes

Himmelrike


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
400 replies to this topic

#61 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 00:42

QUOTE(Rett til himmels @ 9 Mar 2007, 07:52) <{POST_SNAPBACK}>
Ja - men til en liiiiiiiiitt annen literpris! biggrin.gif

Hei igjen Kåre.
er bare lit spent på hvordan det går med felger og dekk. hva ente det med. ble det noe nytt og bedre, rolleyes.gif

#62 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 18:43

QUOTE(colormax @ 25 Mar 2007, 01:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hei igjen Kåre.
er bare lit spent på hvordan det går med felger og dekk. hva ente det med. ble det noe nytt og bedre, rolleyes.gif


Litt vanskelig og si, da jeg venter på dekka du skal levere...

#63 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 19:37

Den berømte styredemper nr 2 som har voldet så mye problemer har endelig fått ny plassering! Nå har jeg kjørt rundt med reservedemper i bilen en stund siden den som tidligere nevnt har vært utsatt for mye juling der den satt som laveste punkt under bilen. På Dagalitreffet med BNH klubben takket til slutt til og med festene for seg:

DSCN0049_001.jpg

Turen hjem fra Dagali med kun en styredemper ble en tur til og sjøsyk av. Konstant rettningskorrigering og en god del sjelving i rattet. Her var det inntett annet og gjøre enn og komme seg til Fjallasport så snart som overhodet mulig! Sende en SMS mandag og ble bedt om og komme allerede tirsdag morgen. Veldig bra!

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en ny plassering høyere opp i bakkant av stabilisatorstaget slik de plasserer de på Islandsheva 38" og 44" heva Patroler. Dette gikk dessverre ikke - ytterligere karosseriheving måtte isåfall til for og få plass. Ikke aktuellt... Etter litt prøving fant vi ut at den kunne plasseres mellom stabstag og akslingen, men det var trangt. 3mm klaring til akslingen er ikke mye og skryte av. Måtte i tillegg redusere svingradiusen noe for å få til denne plasseringen. Men hadde igrunnen ikke noe valg, så vi gikk for denne løsningen.

DSCN0169_001.jpg DSCN0176_001.jpg DSCN0174_001.jpg

Som dere ser av siste bildet: Nå er det ikke mye av demper nr 2 som stikker frem. Blir spennende og teste ut ny plassering offroad. Svarstad 5-6. april er derfor blinket inn smile.gif

Har i tillegg fått på plass skid plate under motor. Så nå er bunnpanna og fremre kryss også beskytta i tillegg til gear og transfer. Front skid plate er bestillt, men den er det 3 mnd leveringstid på... Overlever nok!

DSCN0177_003.jpg DSCN0183_001.jpg DSCN0175_001.jpg


#64 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 19:57

Og så var det de forhatte Mickey Thompson felgene som ikke likte norsk vinter med salta veier og det som er...

DSCN0173_001.jpg

Ikke mye pent med andre ord.. Bildet viser riktig nok en relativt skitten felg, men forskjellen på dette og ren felg var minimal. Flekkene dere ser på bildet satt som f... Vanlig felgpoleringsmiddel var fullstendig uten effekt. Shining av MT felger ble diskutert under denne tråden: http://www.offroad.n...wtopic=75371=. Valgte å prøve løsningen med WD40 og stålull grad 000 (Fin). Kunne ikke forestille meg at noe annet enn stålull ville fungere.

DSCN0190_001.jpg DSCN0192_001.jpg DSCN0191_001.jpg

Var en real jobb med intens skrubbing etterfulgt av polering. Jeg syntes resultatet ble bra, dvs. JEG ble fornøyd, men alt av chrome forsvant med bruken av stålull. Mattpolerte alufelger er for min del riktigere på en ellers røff bil enn "Bling-Bling"-felger i skinnende chrome. Er det derimot skinnende chromfelger man vil ha: Ikke prøv denne fremgangsmåten!!!

MT felgene vil bli flyttet over til sommerdekka. Til vinterhjula har jeg bestillt Beadlockfelger i aluminium fra BGnor. Blir spennende og se hvordan det vil fungere på en "gateoffroader". Fungerer det ikke, eller hvis onkel blir sur: Da har jeg prima felger til ett fremtidig TT-prosjekt! biggrin.gif

Edited by Rett til himmels, 25 March 2007 - 19:58.


#65 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 22:47

Var jo en grei plass å sette styredemperen det der. Har ikkje klart å ødelakt demperen på noen av bilene mine enda, men det kommer nok, så har en på lager.

Du er så heldg som har sånn flott bil. smile.gif
mye liv i garasjen din, de er bra, ingen gidder å skrive noe i min, ikkje når eg spør om noe på tyota forumet heller, ganske daut, ikkje som det var før.. savner king caben min eg. snufs. sad.gif

Attached Thumbnails

  • Bilde_39_.jpg
  • Bilde_47_.jpg

Edited by offroad king, 25 March 2007 - 22:47.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#66 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 22:59

Woops! Rulla? Stakkers KC'n. Så ut til å ha vært en fin bil en gang.

Er innom den garasjen din rett som det er - har ikke lagt igjen noen ord der i det siste men... Nå har du jo investert i enda en Hilux - venter spent på bilder av det rene offroadprosjektet. Skal komme med noen kommentarer da jeg thumbsup.gif

Og ja - den nye demperplasseringen har jeg tro på. Ble faktisk enda bedre onroad også. Den opprinnelige styredempern var en Nissan demper vesentlig tynnere enn den OME dempern som ble plassert der nå. Den hadde sikkert fungert helt kurrant i tillegg til at den nok også kunne latt meg beholde svingradiusen. (Måtte redusere svingradius pga demperens lengde og tykkelse der den nå er plassert.) Fordelen med OME demperne kontra Nissan's er at den nå har er at den er fastere i styringa - les gjerne tyngre på rattet. Men jeg foretrekker det.

Edited by Rett til himmels, 25 March 2007 - 23:05.


#67 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:05

Ja, solgte den til en i rogaland, sa han skulle stelle fint med den, men nei, han kunne ikke noe for det men, en bil kjørte rett i han å dytta han i grøfta, bilen rulla 4 ganger rundt ned en skråning. føreren var like hel. takket være veltebøylen. Bilen var veldig fin når den var i mitt eie. savner den. sad.gif smile.gif men men.

Takk for det, har satt den røde luxen litt på hylla, nå pga den skal vises snart, så vil ikkje gjøre så store modifikasjoner på den før den er igjennom eu en. menden blå skal til pers i garasjen, ting tar bare litt tid rofl.gif

et fint bilde av KC en nåe eg hadde den.

Attached Thumbnails

  • DSC00009.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#68 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:13

...du skulle aldri konvertert til Toyota...Flott KC...

#69 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:17

Du her ett poeng, men eg har liksom fått sansen for toyota i det siste.. var så lei av king cabben då eg solgte den pga dårlig framkommelighet. men treger som en hund. for vel handle en KC til også da. biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#70 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:21

QUOTE(Rett til himmels @ 25 Mar 2007, 19:57) <{POST_SNAPBACK}>
Og så var det de forhatte Mickey Thompson felgene som ikke likte norsk vinter med salta veier og det som er...

DSCN0173_001.jpg

Ikke mye pent med andre ord.. Bildet viser riktig nok en relativt skitten felg, men forskjellen på dette og ren felg var minimal. Flekkene dere ser på bildet satt som f... Vanlig felgpoleringsmiddel var fullstendig uten effekt. Shining av MT felger ble diskutert under denne tråden: http://www.offroad.n...wtopic=75371=. Valgte å prøve løsningen med WD40 og stålull grad 000 (Fin). Kunne ikke forestille meg at noe annet enn stålull ville fungere.

DSCN0190_001.jpg DSCN0192_001.jpg DSCN0191_001.jpg

Var en real jobb med intens skrubbing etterfulgt av polering. Jeg syntes resultatet ble bra, dvs. JEG ble fornøyd, men alt av chrome forsvant med bruken av stålull. Mattpolerte alufelger er for min del riktigere på en ellers røff bil enn "Bling-Bling"-felger i skinnende chrome. Er det derimot skinnende chromfelger man vil ha: Ikke prøv denne fremgangsmåten!!!

MT felgene vil bli flyttet over til sommerdekka. Til vinterhjula har jeg bestillt Beadlockfelger i aluminium fra BGnor. Blir spennende og se hvordan det vil fungere på en "gateoffroader". Fungerer det ikke, eller hvis onkel blir sur: Da har jeg prima felger til ett fremtidig TT-prosjekt! biggrin.gif

Kåre da.
dette har aldri vært krom felg men polert alu.
at de ikke er for veg salt er det vel lite tvil om , men det er noe av puslingen det da. trodde du likte sånt arbeid Kåre.
når det gelder dekkene så har jeg et sett på lur , i 37x 12,5 15 eneste i Norden tror jeg.
skal vi legge di på M/T 12x15 for å prøve det whistle.gif

Edited by colormax, 25 March 2007 - 23:23.


#71 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:28

Hvis dette en gang har vært polert alu, hva søren polerer man de med da?! PS: Mattpolert alu kler bilen bedre en blank polert alu tongue.gif . Nok om det.

Nei - vi setter de dekka på de felgene her (15x10). Vinterhjula setter vi på Beadlockfelgene - de også i 15x10. Men blir det helt pyton til veibruk og noen blir sure så skal jeg vurdere 15x12. Men hadde jo vært gøy og prøvd da... Problemet er at skjermene er for smale for 12" felg. MT/R dekka har såpass "utbulende" skuldre at de allerede stikker noe utenfor på 10" felg. Sikkert "tøfft nok", men medfører mye stein og gjørmesprut. Større skvettlapper er allerede bestillt, men med 12" felg er jeg redd effekten av de forsvinner også.

M.a.o.: Sommerhjula får de MT felgene jeg har. Vinterhjula får Allied felgene som er bestillt. Opplest og vedtatt smile.gif

Edited by Rett til himmels, 26 March 2007 - 06:46.


#72 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 07:45

QUOTE(Rett til himmels @ 25 Mar 2007, 23:28) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis dette en gang har vært polert alu, hva søren polerer man de med da?! PS: Mattpolert alu kler bilen bedre en blank polert alu tongue.gif . Nok om det.

Nei - vi setter de dekka på de felgene her (15x10). Vinterhjula setter vi på Beadlockfelgene - de også i 15x10. Men blir det helt pyton til veibruk og noen blir sure så skal jeg vurdere 15x12. Men hadde jo vært gøy og prøvd da... Problemet er at skjermene er for smale for 12" felg. MT/R dekka har såpass "utbulende" skuldre at de allerede stikker noe utenfor på 10" felg. Sikkert "tøfft nok", men medfører mye stein og gjørmesprut. Større skvettlapper er allerede bestillt, men med 12" felg er jeg redd effekten av de forsvinner også.

M.a.o.: Sommerhjula får de MT felgene jeg har. Vinterhjula får Allied felgene som er bestillt. Opplest og vedtatt smile.gif

kunne tatt å syrebehandlet de ,så gjassblåst de. lakket de med sort ramme lakk. med blanke ringer tror jeg det ville bli ganske bra utsende på de rolleyes.gif

#73 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 11:45

Det kan vi se på med tiden. Ble fornøyd med de etter den behandlinga de fikk nå. Får se hvordan det går ut over sommern. Her salter de grusveiene også for og binde støvet. Dvs salta veier hele året...

#74 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 15:36

Må bare legge inn dette. Ingos har vært på færde og hatt det litt moro biggrin.gif

DSCN0064_002.jpg


#75 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 17:23

wink.gif biggrin.gif wink.gif
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#76 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 20:03

QUOTE(colormax @ 26 Mar 2007, 07:45) <{POST_SNAPBACK}>
kunne tatt å syrebehandlet de ,så gjassblåst de. lakket de med sort ramme lakk. med blanke ringer tror jeg det ville bli ganske bra utsende på de rolleyes.gif

Bestilte 4 i 12x 15 sån tilfelle lissom dribble.gif + 2 ekstra til Trygvur felg knusern.

#77 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 20:27

"Sånn i tilfelle, du lissom!!!" biggrin.gif Tror nok vår fellesvenn "Felgknuser'n" vil trenge hele det lageret! tongue.gif

Illustrasjonsfoto: 8 dager gammel felg... DSCN0054_002.jpg

#78 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 23:19

skal faktisk ha 12x15 på LC 62 også med 35x12,5 (13,5)-15 dekk , sikkert ingen perfekt løsning men vil prøve det like vel blink.gif kan jo ikke bli så ille. eller kan det?

#79 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 March 2007 - 08:31

35"?! Lei av subbinga ved full flex med 37"?



Skal du ha 35" på 12" felg på denne ser det ut som om du vil trenge noen skjermbreddere også, gitt!

Med tanke på hva du har tenkt å stappe ned under panseret på den lurer jeg på om det ikke hadde vært bedre om du setter på den 38x15.50R15 bak og 28x6R15 forran dribble.gif

#80 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 28 March 2007 - 21:07

QUOTE(Rett til himmels @ 28 Mar 2007, 08:31) <{POST_SNAPBACK}>
35"?! Lei av subbinga ved full flex med 37"?



Skal du ha 35" på 12" felg på denne ser det ut som om du vil trenge noen skjermbreddere også, gitt!

Med tanke på hva du har tenkt å stappe ned under panseret på den lurer jeg på om det ikke hadde vært bedre om du setter på den 38x15.50R15 bak og 28x6R15 forran dribble.gif

Ja ikke godt å si hva som kommer der nei whistle.gif Men denne V8 fra Lexus, ser deilig ut der den står. skulle vært begynt på i går , men det er andre ting som desverre må gå forran denne uken. venter på deler fra Australia og en styreboks fra Japan, før turboer har vi ca 350 din hester med turbo x2 eller kompressor blir det fort mer. den skal monteres ren først med hensyn til godkjenninger.
går vel noen uker til dette er jeg red for.
målet er den raskeste LC 62 i action days i Hirtshals til sommeren :-)

Edited by colormax, 28 March 2007 - 21:11.