Gå til innhold



Foto
* * * * - 6 votes

Himmelrike


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
400 replies to this topic

#81 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 28 March 2007 - 21:11

dribble.gif Konge! Da ser min mor frem til å være med deg på tur i skauen igjen - jeg tippser henne!

Til sommer'n har jeg noen bedlockfelger du kan få låne hvis de passer! 12" felg og det maskineriet der gir felgslepp ved full spiker skulle jeg tro... biggrin.gif Kanskje oppgradering av bremser er på sin plass i samme slengen?!

Når foregår "Action days" i Hirtshals? Link til et nettstad?

Edited by Rett til himmels, 28 March 2007 - 21:36.


#82 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 01 April 2007 - 22:58

QUOTE(Rett til himmels @ 28 Mar 2007, 21:11) <{POST_SNAPBACK}>
dribble.gif Konge! Da ser min mor frem til å være med deg på tur i skauen igjen - jeg tippser henne!

Til sommer'n har jeg noen bedlockfelger du kan få låne hvis de passer! 12" felg og det maskineriet der gir felgslepp ved full spiker skulle jeg tro... biggrin.gif Kanskje oppgradering av bremser er på sin plass i samme slengen?!

Når foregår "Action days" i Hirtshals? Link til et nettstad?

skal vi begynne å bremse også unsure.gif trudde det bare skulle gå fort jeg. du får mase på Holern så jeg kan teste de felgene. det er slettes ikke umulig dette med 12x15 er feil. det finner vi ut i påsken. dekk og felger har vi nokk av, ventilerte skiver med, beareidede 80 kaliptere skiver bak fra 80, tror det går greit jeg.
transfer blir giret ned ca 12% og 35 dekk da, for å bli litt lavere og stødigere, samt spare driv linjen.
du har bilde av felg dekk du Kåre. bilder av motoren ligger på min garage i nlck.no rogers garage

Edited by colormax, 01 April 2007 - 23:01.


#83 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 02 April 2007 - 13:17

Bilder av Rogers nye motor i Rogers garasje på NLCK.no: http://nlck.no/forum...p?p=28833#28833

Er ikke enig med deg i den 12" felgen på 12.50 brede dekk. Som jeg sa når vi testet ut dette i dekkhallen: Blir for "ballong". Prøvemontering på min bil som vist på bildet viser også at skjermene må bygges ytterligere ut. 10" felg føles mer "riktig".

DSCN0002_002.jpg DSCN0001_003.jpg DSCN0003_001.jpg

DSCN0004_002.jpg

DSCN0009_001.jpg DSCN0011_002.jpg


Noen som husker vinterens dekkavkjøring på Svarstad?! At jeg fikk vann i dekket ble jeg klar over med en gang. Real ubalanse som rista noe helt for j... til tider. Men ble gradvis vant til det og tenkte at det dekket tømmer vi når vi skal skifte til sommerhjul. NESTE GANG TØMMER JEG DEKKET VED FØRSTE OG BESTE ANLEDNING!!! Sjekk denne "Gullfiskdammen"! noexpression.gif

DSCN0014_001.jpg


Fikk seipa de nye sommerdekka også (samme som vinterdekka, GY Wrangler MT/R 37x12.50R15 uten pigg) Var gøy å se hvordan dette ble gjort:

DSCN0017_001.jpg DSCN0018_001.jpg

Edited by Rett til himmels, 02 April 2007 - 13:20.


#84 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 02 April 2007 - 21:31

JA JA jeg sier som deg Kåre , jeg har lyst til å prøve det.å da gjør jeg det biggrin.gif liker dekket mer og mer er spent på hvordan sidene på dekket vil holde, det finner vi ut i påsken, da skal vi blod kjøre de dribble.gif
raport vil komme.
synd vi ikke la på et 37 MTR på en 12x15 felg, da tror jeg det ville blit noe annet å tenke på for deg, neste gang kansje.

Edited by colormax, 02 April 2007 - 21:42.


#85 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 02 April 2007 - 21:34

Dekket tviler jeg ikke på. Yokohama MT dekket overbeviste stort på en standard Patrol Mountain Truck 35" på Dagali - den bilen var over alt! Vi ses på Svarstad langfredag?!

#86 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 18:56

Naboene tror eg har blitt gal. har eg?

Desverre ble det ikkje King Cab, men ble istedenfor 2 Hiluxer til ohmy.gif whistle.gif rofl.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#87 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:03

Da er jeg enig med naboene dine. Det sier jo mye om enten deg, eller Toyota ,eller kanskje helst begge deler... I stedenfor 3 stk Hilux hadde du klart deg glimrende med kun én stk King Cab biggrin.gif blink.gif

#88 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:07

HMM, skeptisk whistle.gif

Har faktisk 4 Hiluxer nå ohmy.gif biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#89 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:12

....skal vi se...: 1. stk til søndagskjøring, 1. stk til hverdagsbruk, 1. stk til skogsbruk, hva er den 4. til da?!

#90 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:19

siden den 4de er rammeskjev, men har gode framskjermer blir dt nok delebil ja whistle.gif biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#91 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 21:34

biggrin.gif Den er grei!!! beer.gif

#92 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 22:11

Jippi!!! Styredemper'n har endelig overlevd en hel dag med offroadkjøring! Noen bilder fra dagens kjøring på Svarstad:

DSCN0004_003.jpg DSCN0005_002.jpg


DSCN0007_002.jpg


#93 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 22:24

Huf da Kåre ,ser jo ut som du har møket til begge dekk sidene i dag whistle.gif

Edited by colormax, 06 April 2007 - 23:08.


#94 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 22:31

Hvem snakker?! Er ikke denne din???: DSCN0002_003.jpg

Nå? Hva er konklusjonen etter å ha prøvd Yokohama Geolander MT 35" på 12" felg kontra 37" GY MT/R på 10"?

Edited by Rett til himmels, 06 April 2007 - 22:32.


#95 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 07 April 2007 - 21:15

jeg hadde lyst til å vente litt med mine utalelser. men dekket er veldig bra, veldig bra feste i både sand og leire, fugerer like godt på fjell/ stein underlag. faktisk kom det fler bort i dag og bare sa helt kort de dekka der skal vi ha.
har kjørt i all møkk jeg har kunnet finne i flere dager. ingen felgslepp biggrin.gif ingen skader i dekket.
Bare gode opplevelser med dekket,
12x15 M/T felg har heller ikke skapt noe problemer .
skal legge ut en del bilder fra i dag, da vil derre forstå at de er blitt prøvd dribble.gif
Har ingen betenkligheter med å anbefalle dekket. YOKOHAMA GEOLANDER MT 35-12,5 -15-16

Edited by colormax, 08 April 2007 - 22:00.


#96 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 08 April 2007 - 23:52

ALLE har advard mot Svinndal. I dag måtte jeg finne ut av dette selv. Bare for å se var tanken, men det ble med tanken... biggrin.gif

Kjørte opp til feltet med fullt lufttrykk (23 PSI). Problemfri klatring hovedsaklig på fjell. Ikke mye behagelig med så mye luft i dekka på hardt underlag. Slapp etterhvert ut til 14 PSI. Pga. mangel på en kraftig kompressor (må få meg det litt brennkvikt - ARB'n blir for liten) lot jeg det være med det - og funka - selv om ett sted mellom 6 og 10 sikkert hadde funka enda bedre, men bedre grep ble det ikke behov for smile.gif

Fikk kjørt litt i starten med Amund og Nitteberg. Lærer mye av å se på andres sporvalg. Så fort på Cherokeene at mangel på sperrer medførte mange ekstra utfordringer. Men en dyktig fører får til mye - det skal de ha!

Traff på "Dools" og fikk "kjentmannsveiledning" gjennom gjørmehullene sammen med en kort GD - Takk, Kjersti! smile.gif Ble imponert over GD'n - de kommer seg frem!

Konklusjon etter Svinndal befaringen: Himmla morsomt og utfordrende kjørefellt! Dit skal jeg helt klart flere ganger. Bilen er like hel mot alles forhåndsadvarsler. Men advarslene var det god grunn til å komme med. Det er hardt, mangel på sperrer og god bakkeklaring gir fort store utfordringer. Lange overheng er skikkelig minus. God fleks er realt pluss i margen - jeg takker den for meste parten av morro jeg hadde i dag. Sinnsykt hvordan den "undervognen" jobba! Sperrene både forran og bak gjorde at jeg kunne "krype" rolig rundt i feltet på en snill og skånsom måte uten å måtte ty til bånn gass med påfølgende fare for skader.

Nok en minneverdig dag! Fikk kun tatt ett bilde, må prøve å få tak i bildene "Medusa" knipset smile.gif

DSCN0029_001.jpg


#97 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 06:34

Så bra du likte kjørefeltet og det ligger mye nærmere dege enn Svarstad. Godt bilen din ikke ble skadet:-) GD har jo sperrer foran/bak som standard på sien biler og det er gull verdt. En skal nok bruke hodet og gassen riktigere enn på Svatstad, for å komme uskadet igjennom.
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#98 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 19:33

QUOTE(ingos @ 9 Apr 2007, 06:34) <{POST_SNAPBACK}>
Så bra du likte kjørefeltet og det ligger mye nærmere dege enn Svarstad. Godt bilen din ikke ble skadet:-) GD har jo sperrer foran/bak som standard på sien biler og det er gull verdt. En skal nok bruke hodet og gassen riktigere enn på Svatstad, for å komme uskadet igjennom.

Det må komme av disse G/Y MTR dekka tror jeg unsure.gif . ikke felgslep heller dribble.gif da må jo alt være som det skal da Kåre.
Etter en time med spyling . så kan jeg bare konstatere at det har sin pris å kjøre tulling i Svarstad også , denne langhelgen ble kostbar tror jeg. Huff huff-

Edited by colormax, 09 April 2007 - 19:37.


#99 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 09 April 2007 - 21:27

QUOTE(colormax @ 9 Apr 2007, 20:33) <{POST_SNAPBACK}>
Etter en time med spyling . så kan jeg bare konstatere at det har sin pris å kjøre tulling i Svarstad også , denne langhelgen ble kostbar tror jeg. Huff huff-


Du tok det jo ikke direkte pent... Virka som om du hadde ett stort behov for virkelig ¨å rase fra deg med LC'n nå etter å å puttra pent og pyntlig runt i diverse King Caber siden i sommer biggrin.gif . Fruen kommenterte det: "Skal si Roger kjører anderledes med den bilen!"

Dette er jo ikke direkte "frøkenkjøring": DSCN0033_001.jpg

Har selv liggi under bilen med høytrykkspyler'n en god stund idag etter gjørmekjøring både på Svarstad og i Svinndal. Kongler i felgene og haug med "drivved oppå skliplatene. Litt av en jobb å få vekk biggrin.gif Gadd jo ikke skru dem av...

Dekka satt veldig bra i Svinndal selv med 14 PSI. På slutten av kjøringa kom snøen og fjellet ble vått. GHelt greit feste opp, men sklei litt i utforhellinger. Hadde nok hjulpet mye med 8-10 PSI i steden da. Kanskje helt ned i 6. Nitteberg kjørt med fullt trykk, 50 PSI i tirelocken (Staun) og 3 PSI i dekka. Imponerende hvordan det fungerte. Og som den Staun løsningen sparer felgkanter... Skulle likt å prøve det der selv en dag.

Medusa tok en drøss med fine bilder. Ligger her, under No Fear: http://www.nofear.no...p;thread_id=487

Takk Medusa! Bra bilder thumbsup.gif

Edited by Rett til himmels, 10 April 2007 - 17:30.


#100 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 10 April 2007 - 17:52

Fant ut idag at jeg har noen himmla bra dekk. Påskens treff hadde tydeligvis medført skade likevel...

Dette er ikke bare sprøyt:
DSCN0005_003.jpg

Hvilke andre dekk tåler dette uten å punktere?! biggrin.gif :
DSCN0004_004.jpg

Noen som vet om dette kan elller må fikses? Står for en real støyt gjør i hvertfall de dekka her!

Edited by Rett til himmels, 10 April 2007 - 17:54.