Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3341 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 13:01

Se om de fra Mitsudritsi kan passe. har en fra galant på min, og den ligner på den fra vitara
du ser den på dette bildet
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3342 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 15:18

QUOTE(ShuDuck @ 16 Dec 2007, 13:01) <{POST_SNAPBACK}>
Se om de fra Mitsudritsi kan passe. har en fra galant på min, og den ligner på den fra vitara
du ser den på dette bildet

Den så slettes ikke dum ut. Jeg skal stikke innom den lokale bruktdelpusheren og se om han har noen inne av mitsibaski.

#3343 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 17:48

Idag var jeg og fikk tak i en fiat uno turbo turbo....... shifty.gif shifty.gif shifty.gif
Har en kompis som skulle hive fiaten(krasja bak)
Skal vel passe fint i suzukien.
Begynner etter nyttår med å lage manifoild,og ryker motoren bygger jeg den om til en 1.6 l

#3344 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 16 December 2007 - 17:51

Nøke: du får bytte med den servoen eg har i den blå SJ`n, den er litt i det tyngste laget sammenligna med den fiolette... (sikkert slitt pumpe eller snekke)


Me hadde "Susi" på eu- kontroll på torsdag, 2stk 2`r feil og 1stk 1`r feil... Ikkje så værst på ein så gammal bil.. 2`r feila var uleselig rammenr (pga. tektyl trulig) og dårlig virkning på håndbrekk.. 1`r feil var manko på skiltlys bak, detta viste me om men gidda ikkje begynna å tulla med det på onsdagskvelden...
www.zuki.no
Min Blogg


Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3345 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 17:39

QUOTE(tåffår @ 16 Dec 2007, 17:51) <{POST_SNAPBACK}>
Nøke: du får bytte med den servoen eg har i den blå SJ`n, den er litt i det tyngste laget sammenligna med den fiolette... (sikkert slitt pumpe eller snekke)
Me hadde "Susi" på eu- kontroll på torsdag, 2stk 2`r feil og 1stk 1`r feil... Ikkje så værst på ein så gammal bil.. 2`r feila var uleselig rammenr (pga. tektyl trulig) og dårlig virkning på håndbrekk.. 1`r feil var manko på skiltlys bak, detta viste me om men gidda ikkje begynna å tulla med det på onsdagskvelden...

Bare kjempeflott å ikke få ei salatliste med alvorlige feil. Så gratulerer med den.

En ting som er helt sikkert er at jeg skal ikke bytte noen servosnekke nå i 12 kuldegrader. Å stå å skru i kulda og bli våt på hendene med servoolje og frostveske er ikke helt bra. Eneste grunnn til at jeg orker er vel at siden jeg har ms så har jeg lite følelse i fingrene så jeg merker ikke at jeg fryser. ;-)
Den snekka jeg satte på hadde drøyt 30 000 km så den er nok ikke særlig slitt. Men har ei servosnekke til vitara liggende som jeg kommer til å selge. Med bolter og ferdige hylser for montering i 413.

QUOTE(terje takras @ 16 Dec 2007, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Idag var jeg og fikk tak i en fiat uno turbo turbo....... shifty.gif shifty.gif shifty.gif
Har en kompis som skulle hive fiaten(krasja bak)
Skal vel passe fint i suzukien.
Begynner etter nyttår med å lage manifoild,og ryker motoren bygger jeg den om til en 1.6 l

Det kan bli skikkelig artig. Hva slags mating skal du ha. Gasser eller inj?
Har du noe anelse om effekt du kan få ut av dette.

Skal du gjøre dette med den motoren som du har kostet på full overhaling på? Du setter i en annen motor til dette prosjektet vel?
Synd å risikere å vrake en så god motor på et turboprosjekt.

Jeg for min del er ute etter en 16V vitara med halvinspr. De er litt enklere styring på så det ikke blir fult så mye arbeid etter hva jeg har forstått.

Edited by Nöcke, 17 December 2007 - 17:44.


#3346 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 18:50

Jeg har TBI fra 1.3 og TBI-innsug til 16v liggende. og jeg trenger det ikke wink.gif

blir morro med et turboprosjekt biggrin.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3347 Annnte

Annnte

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 20:31

Heisan!!
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....

Sti@n

Edited by Annnte, 17 December 2007 - 20:38.

Fis en bris...

#3348 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 21:05

QUOTE(ShuDuck @ 17 Dec 2007, 18:50) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har TBI fra 1.3 og TBI-innsug til 16v liggende. og jeg trenger det ikke wink.gif

blir morro med et turboprosjekt biggrin.gif


Har en kompis som driver www.JMA.no
Dem hjelper meg med det meste,selv om det er OPEL OPEL OPEL OPEL Verdens beste bildilla folk tongue.gif

Han sier det er enklest å bygge på forgasser...bare til å skru co skruen istede for tilleggssprut(skeptisk eg).
Dem har nettopp laget en turbomanifoild til calibra som dem fikk patent på i japan og er sendt til masseproduksjon smile.gif
Skal kjøre så lavt turbotrykk eg kan klare,og det blir på den motoren som jeg overhalte.
Kjøper tempratursensorer til å følge med om bilen går for magert+masse dilldall og PSHHH.... laugh.gif Blir sikkert ikke storePSHHHH...men den blir der smile.gif
Problemet er vel vakumslangene,vil dem Poppe ut når jeg får litt trykk?

Har også frister til å kjøpe turbokit til nissan 3,0qx min,60 000,- med 56% effektøkning dribble.gif

#3349 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 21:16

QUOTE(Annnte @ 17 Dec 2007, 20:31) <{POST_SNAPBACK}>
Heisan!!
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....

Sti@n


var de to kamerater som heter Anders??



QUOTE(terje takras @ 17 Dec 2007, 21:05) <{POST_SNAPBACK}>
Problemet er vel vakumslangene,vil dem Poppe ut når jeg får litt trykk?



???

Edited by sven, 17 December 2007 - 21:19.



#3350 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 21:45

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
joda...går sikkert det!

Var å kikket litt på turboen/bilen...ryker litt blått av den dry.gif
Er det turboen eller er det motoren?! vanskelig å vite.
Kansje en g lader til vw polo biggrin.gif

#3351 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 22:30

er nok ofte at det er turboen som begynner å bli sliten om en turbobil begynner å bruke olje...

men hvordan ser skovlene i eksosturbinen ut da?


#3352 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 17 December 2007 - 23:52

har ikke fått plukka den i deler enda....litt knotete å skru i mørket.liten vits å skru i timesvis hvis turboen er røken.

#3353 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 18 December 2007 - 08:26

QUOTE(terje takras @ 17 Dec 2007, 23:52) <{POST_SNAPBACK}>
har ikke fått plukka den i deler enda....litt knotete å skru i mørket.liten vits å skru i timesvis hvis turboen er røken.

Men om du har alle de andre delene koster ikke selve turboen all verden på et hoggeri. Hoggeriet ikke så langt fra meg (hedmark bilopphogg) har en fiat uno turbo, turbo liggende som de tar to lapper eks moms for. Før pruting.

Kjør på Treje, hadde vært artig om du hadde satt på en turbo.

#3354 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 18 December 2007 - 08:37

QUOTE(Annnte @ 17 Dec 2007, 20:31) <{POST_SNAPBACK}>
Heisan!!
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....

Sti@n


Dette er ikke samme side. Ser på Internet Archive Wayback Machine at offroad.no startet forumet i 2001. Så vi har faktisk eksistert lenge på nettet, og vi vokser hele tiden.

Ingen av oss som driver offroad.no heter Rød til etternavn. Vi heter Anders Garmel og Anders Venaas. smile.gif
Anders Venaas
Offroad.no - Shop.offroad.no

#3355 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 18 December 2007 - 14:08

tongue.gif
QUOTE(Nöcke @ 18 Dec 2007, 08:26) <{POST_SNAPBACK}>
Men om du har alle de andre delene koster ikke selve turboen all verden på et hoggeri. Hoggeriet ikke så langt fra meg (hedmark bilopphogg) har en fiat uno turbo, turbo liggende som de tar to lapper eks moms for. Før pruting.

Kjør på Treje, hadde vært artig om du hadde satt på en turbo.


Hvis du en gang er der på huggern,kan du kikke litt for meg?O)g prute hvis du er dyktig i det.
Ikke stress,må sjekke her heime først cool.gif
Skal på huggern å høre i ettermiddag,men tviler dem har en fiat.
Tanken var også på turbo fra diselbiler,dem har jo lavtrykksturbo.
Problemet er jo å finne en disel som har så liten motor.
Blir vanskelig å drive en stor turbo på liten motor,må jo ha så høgt turtall for å få effekt.
Liker ikke å ligge på 7000 omd i skogen,blir så stressa noexpression.gif

#3356 SkogsBjønn

SkogsBjønn

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 676 Innlegg:

Posted 19 December 2007 - 00:23

Var en på sukiforumet jeg snakket om med flakeslakking i forbindelse ved lakkering. Han var gira på flakes...Nå er jeg ferdig med mitt lakkprosjekt å har flakes igjen.
Noen som husker hvem sukifyren var ??

#3357 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 19 December 2007 - 16:08


No way back no.....har betalt 500 for denne turboen med alt.
Passat disel,trur det er en 1.6 eller noe sånt.
Bilen starta og gikk fint men var ikke sprek smile.gif



tok bilder på mobile(dårlig kvalitet)

Her er huggern der jeg bor.
Kjempegreie folk!

Driver å bygger meg også en spilloljebrenner.
Må ha litt varme i kjelleren. shifty.gif

Edited by terje takras, 19 December 2007 - 16:11.


#3358 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 19 December 2007 - 16:22

Er det ikke enklere å kjøpe en byggtørker til litt over 4000 ? blir varmt på et blunk. -10 ute og vi skrur i t-skjorte



hjelp smilyene has gone santa blink.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3359 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 19 December 2007 - 16:37

spillolja e gratis + at eg har ikke isolasjon i gulvet/taket i kjelleren,blir golv varme oppe da.
Har alt som skal til for å lage en slik brenner.
Eneste som koster er litt skruer/ventil/stoppekran og pipedeler.
Ps...kjelleren min er en råkjeller 40kvm
Koster litt å fyre med strøm

#3360 Aiolos

Aiolos

    Olivenbonde

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 19 December 2007 - 17:20

http://lnx.protoxide...ex.php?cPath=25

http://www.maurelec....4c00ab8da0260ee

Her er to linker til turbomanifoiler. Jeg har mest lyst på den rustfrie men det blir nok støpejern pga pris.
Jeg venter på turbostempler til min 1,6l jeg skal bore inn underspyling for og kjøle stemplene. Det er en her i Stavanger som har turbomatet en Swift han brukte oljedyser ifra en Opel det er ikke god plass til dysene. Men Nilsen Motor skal slåss med det problemet for meg.

Jeg har noen turbogasser liggende hvis du trenger, de ble kjøpt til 1,3l men blir for små til 1,6l Jeg har fått fatt i en Weber 32/36 som jeg skal bruke.
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,