SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3341
Posted 16 December 2007 - 13:01
du ser den på dette bildet
#3342
Posted 16 December 2007 - 15:18
du ser den på dette bildet
Den så slettes ikke dum ut. Jeg skal stikke innom den lokale bruktdelpusheren og se om han har noen inne av mitsibaski.
#3343
Posted 16 December 2007 - 17:48
Har en kompis som skulle hive fiaten(krasja bak)
Skal vel passe fint i suzukien.
Begynner etter nyttår med å lage manifoild,og ryker motoren bygger jeg den om til en 1.6 l
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3344
Posted 16 December 2007 - 17:51
Me hadde "Susi" på eu- kontroll på torsdag, 2stk 2`r feil og 1stk 1`r feil... Ikkje så værst på ein så gammal bil.. 2`r feila var uleselig rammenr (pga. tektyl trulig) og dårlig virkning på håndbrekk.. 1`r feil var manko på skiltlys bak, detta viste me om men gidda ikkje begynna å tulla med det på onsdagskvelden...
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#3345
Posted 17 December 2007 - 17:39
Me hadde "Susi" på eu- kontroll på torsdag, 2stk 2`r feil og 1stk 1`r feil... Ikkje så værst på ein så gammal bil.. 2`r feila var uleselig rammenr (pga. tektyl trulig) og dårlig virkning på håndbrekk.. 1`r feil var manko på skiltlys bak, detta viste me om men gidda ikkje begynna å tulla med det på onsdagskvelden...
Bare kjempeflott å ikke få ei salatliste med alvorlige feil. Så gratulerer med den.
En ting som er helt sikkert er at jeg skal ikke bytte noen servosnekke nå i 12 kuldegrader. Å stå å skru i kulda og bli våt på hendene med servoolje og frostveske er ikke helt bra. Eneste grunnn til at jeg orker er vel at siden jeg har ms så har jeg lite følelse i fingrene så jeg merker ikke at jeg fryser. ;-)
Den snekka jeg satte på hadde drøyt 30 000 km så den er nok ikke særlig slitt. Men har ei servosnekke til vitara liggende som jeg kommer til å selge. Med bolter og ferdige hylser for montering i 413.
Har en kompis som skulle hive fiaten(krasja bak)
Skal vel passe fint i suzukien.
Begynner etter nyttår med å lage manifoild,og ryker motoren bygger jeg den om til en 1.6 l
Det kan bli skikkelig artig. Hva slags mating skal du ha. Gasser eller inj?
Har du noe anelse om effekt du kan få ut av dette.
Skal du gjøre dette med den motoren som du har kostet på full overhaling på? Du setter i en annen motor til dette prosjektet vel?
Synd å risikere å vrake en så god motor på et turboprosjekt.
Jeg for min del er ute etter en 16V vitara med halvinspr. De er litt enklere styring på så det ikke blir fult så mye arbeid etter hva jeg har forstått.
Edited by Nöcke, 17 December 2007 - 17:44.
#3346
Posted 17 December 2007 - 18:50
blir morro med et turboprosjekt
#3347
Posted 17 December 2007 - 20:31
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....
Sti@n
Edited by Annnte, 17 December 2007 - 20:38.
#3348
Posted 17 December 2007 - 21:05
blir morro med et turboprosjekt
Har en kompis som driver www.JMA.no
Dem hjelper meg med det meste,selv om det er OPEL OPEL OPEL OPEL Verdens beste bildilla folk
Han sier det er enklest å bygge på forgasser...bare til å skru co skruen istede for tilleggssprut(skeptisk eg).
Dem har nettopp laget en turbomanifoild til calibra som dem fikk patent på i japan og er sendt til masseproduksjon
Skal kjøre så lavt turbotrykk eg kan klare,og det blir på den motoren som jeg overhalte.
Kjøper tempratursensorer til å følge med om bilen går for magert+masse dilldall og PSHHH....
Problemet er vel vakumslangene,vil dem Poppe ut når jeg får litt trykk?
Har også frister til å kjøpe turbokit til nissan 3,0qx min,60 000,- med 56% effektøkning
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3349
Posted 17 December 2007 - 21:16
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....
Sti@n
var de to kamerater som heter Anders??
???
Edited by sven, 17 December 2007 - 21:19.
#3350
Posted 17 December 2007 - 21:45
joda...går sikkert det!
Var å kikket litt på turboen/bilen...ryker litt blått av den
Er det turboen eller er det motoren?! vanskelig å vite.
Kansje en g lader til vw polo
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3351
Posted 17 December 2007 - 22:30
men hvordan ser skovlene i eksosturbinen ut da?
#3352
Posted 17 December 2007 - 23:52
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3353
Posted 18 December 2007 - 08:26
Men om du har alle de andre delene koster ikke selve turboen all verden på et hoggeri. Hoggeriet ikke så langt fra meg (hedmark bilopphogg) har en fiat uno turbo, turbo liggende som de tar to lapper eks moms for. Før pruting.
Kjør på Treje, hadde vært artig om du hadde satt på en turbo.
#3354
Posted 18 December 2007 - 08:37
Bare et lite spørsmål ang offroad.no. Hadde en gang et par kjenninger som starta opp ei internetsidet for offroad intreserte i 2000. Mener den hadde navnet www.offroad.no. Er dette den samme sia?? Eller er dette et helt "nytt" konsept som ikke hadde noe med den gjengen jeg kjenner. En av dem som starta den gangen het Rød til etternavn....
Sti@n
Dette er ikke samme side. Ser på Internet Archive Wayback Machine at offroad.no startet forumet i 2001. Så vi har faktisk eksistert lenge på nettet, og vi vokser hele tiden.
Ingen av oss som driver offroad.no heter Rød til etternavn. Vi heter Anders Garmel og Anders Venaas.
#3355
Posted 18 December 2007 - 14:08
Kjør på Treje, hadde vært artig om du hadde satt på en turbo.
Hvis du en gang er der på huggern,kan du kikke litt for meg?O)g prute hvis du er dyktig i det.
Ikke stress,må sjekke her heime først
Skal på huggern å høre i ettermiddag,men tviler dem har en fiat.
Tanken var også på turbo fra diselbiler,dem har jo lavtrykksturbo.
Problemet er jo å finne en disel som har så liten motor.
Blir vanskelig å drive en stor turbo på liten motor,må jo ha så høgt turtall for å få effekt.
Liker ikke å ligge på 7000 omd i skogen,blir så stressa
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3356
Posted 19 December 2007 - 00:23
Noen som husker hvem sukifyren var ??
#3357
Posted 19 December 2007 - 16:08

No way back no.....har betalt 500 for denne turboen med alt.
Passat disel,trur det er en 1.6 eller noe sånt.
Bilen starta og gikk fint men var ikke sprek



tok bilder på mobile(dårlig kvalitet)
Her er huggern der jeg bor.
Kjempegreie folk!

Driver å bygger meg også en spilloljebrenner.
Må ha litt varme i kjelleren.
Edited by terje takras, 19 December 2007 - 16:11.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3358
Posted 19 December 2007 - 16:22
hjelp smilyene has gone santa
#3359
Posted 19 December 2007 - 16:37
Har alt som skal til for å lage en slik brenner.
Eneste som koster er litt skruer/ventil/stoppekran og pipedeler.
Ps...kjelleren min er en råkjeller 40kvm
Koster litt å fyre med strøm
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3360
Posted 19 December 2007 - 17:20
http://www.maurelec....4c00ab8da0260ee
Her er to linker til turbomanifoiler. Jeg har mest lyst på den rustfrie men det blir nok støpejern pga pris.
Jeg venter på turbostempler til min 1,6l jeg skal bore inn underspyling for og kjøle stemplene. Det er en her i Stavanger som har turbomatet en Swift han brukte oljedyser ifra en Opel det er ikke god plass til dysene. Men Nilsen Motor skal slåss med det problemet for meg.
Jeg har noen turbogasser liggende hvis du trenger, de ble kjøpt til 1,3l men blir for små til 1,6l Jeg har fått fatt i en Weber 32/36 som jeg skal bruke.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,








