har hatt et par uker nå med feilsøking på 410'en...
den har vært slik at den kutter ved pådrag og tung belastningg, men kommer igjen når turtall og belastning går ned....
på mange måter likt med ising men jeg synes hele tiden den kutta litt brått....
så sjekker og bytter forvarmerslange, ingen bedring, ser til at det ikke er kondens i bensinen, ingen bedring....
sjekker fordelerlokk og coil...
sjekker flottørnivå... alt såre vel, nærmestejeg kom noe feil var at filteret i gasseren var fullt av drit, men ikke tett
så etter noen timers frustrerende leting dukker feilen opp...
en kabelsko på kabelen til turtelleren har løsnet slik at kabelen hadde falt ned bak fordeleren og lå slik at når motoren vred seg ved belastning, eller gasspådrag kom kabelen til jord og tenninga kuttet ut, såfort motoren rettet seg opp igjen jordet ikke kabelen lenger og bilen fikk tenning...
og forresten gjett hva dette er og hvordan det kan skje:)
Dere ser nok hva det er, men gjett årsaken:) blir seriøst overraska om noen gjetter det:)
Edited by sven, 12 December 2007 - 23:04.