Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3261 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 00:21

QUOTE(terje takras @ 1 Dec 2007, 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
kjøpt meg noe morsomt idag.
Et lite minikamera som er vanntett og tåler støt,gjørme og kulde.
Går på 2 aa batteri og minnekort som "opptakskasett"
Gjett at det blir filming i skogen med kamera festa ute på bilen smile.gif

Er det et sånt hjelmkamera som Blesvik'ern og gutta har styra litt med i det siste?

#3262 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 00:25

Etter lengre tid snoking på Suzuki og ATV delen av forumet måtte jeg bare ta å registere meg å spør hvor du kjøpte dette kameraet, tenkte jeg kunne plasere den frampå SJen jeg skal kjøpe av min onkel til sommaren biggrin.gif
There's no substitute for cubic inches

#3263 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 00:35

Jeg har brukt sånt kamera en del. På motorsykkelen på vanlig landevei blir det veldig mye risting. Ble faktisk bedre når jeg festet det på hjelmen. Og en suki rister litt mer enn en R1. Prøv å få til feste med litt fjæring.
Om du har ei tung metallplate montert på noen fjærer og setter kameraet på der blir det bedre.
Men kjempeartig å filme særlig når en kjører i snø og over brå kanter.

Legg ut litt ettrhvert a Terje.

#3264 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 12:50

skal teste kamera etterhvert....v gyrdfc333333333333bšgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggdvftjf-æå
k øl -wø

hilsen julie 7 mnd gammel:)

#3265 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 20:28

QUOTE(terje takras @ 1 Dec 2007, 12:50) <{POST_SNAPBACK}>
skal teste kamera etterhvert....v gyrdfc333333333333bšgggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggdvftjf-æå
k øl -wø

hilsen julie 7 mnd gammel:)

Det må være den yngste som har skrevet i et innlegg her på forumet.

Den må tidlig krøkes...

#3266 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 23:35

Hmm, må få guttungen til å skrive litt her også jeg da, han er bare 3 mnd...
Tlf: 98883546

#3267 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 01:14

tongue.gif

Tastaturet tåler ikke gulp,så vær forsiktig wink.gif

#3268 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 03:14

Fikk en fin tlf ikveld/natt.
Jeg sitter heime med ungen og Kjerringa har vært på byen en tur og fått nesen knekt!!
Hva bør jeg gjøre?

Payback eller politianmelde?

Vet hvem som gjorde det!
Adraline koker godt no
Det kløøøør i høyre knyttneve! ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif argue.gif

#3269 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 04:01

Slik ser hun ut ikveld...blir sikkert ikke bedre imorgen noexpression.gif

Skal en tur å teste suzukifangeren Inatt.............

Politiet sa: ring oss på mandag!

Edited by terje takras, 02 December 2007 - 04:05.

#3270 Klatti

Klatti

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 11:53

QUOTE(terje takras @ 2 Dec 2007, 03:14) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk en fin tlf ikveld/natt.
Jeg sitter heime med ungen og Kjerringa har vært på byen en tur og fått nesen knekt!!
Hva bør jeg gjøre?

Payback eller politianmelde?

Vet hvem som gjorde det!
Adraline koker godt no
Det kløøøør i høyre knyttneve! ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif ph34r.gif argue.gif

Det jeg tror ville være den psykisk sett værste straffen for den som har gjort dette, er om dere viser "storhet". Ta med en bukett blomster eller lignende til vedkommende, å si at dere forstår at han/hun må gå igjennom en forferdelig vanskelig tid for øyeblikket siden det får slike stærke a-sosiale utslag.
Den tror jeg vil svi mer enn noe annet.
IPB Image

#3271 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 12:28

QUOTE(Klatti @ 2 Dec 2007, 11:53) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg tror ville være den psykisk sett værste straffen for den som har gjort dette, er om dere viser "storhet". Ta med en bukett blomster eller lignende til vedkommende, å si at dere forstår at han/hun må gå igjennom en forferdelig vanskelig tid for øyeblikket siden det får slike stærke a-sosiale utslag.
Den tror jeg vil svi mer enn noe annet.

For at det skal fungere må vedkommende være sosialt fungerende. Dersom vedkommende som gjorde det ikke føler noen anger, dvs mener at det var berettiget fungerer ikke den metoden. Og en som slår særlig ei dame på den måten har vel allerede vist at vedkommende ikke er særlig godt sosialt integrert, fungerer relativt dårlig.

Som du har gjort så langt er viktig. Ta bilde, få legeuttalelse, anmeld og ta med i amneldelsen at du krever at den som slo skal gjøres ansvarlig for eventuelle ettervirkninger av både fysisk og psykisk art.
Etter noen måneder ett halvt år går kona til lege og har fått sosial angst. Redd for å komme i sistuasjoner hvor hun kan bli angrepet. Krev et passelig stort beløp i erstatning.
I vårt samfunn er alt basert på penger, samtidig som vi ikke har noen fungerende æresbegreper og da må en ramme sine motstandere i økonomien.
Hadde det vært feks en pakistaner med tradisjonelle verdier kunne du rammet vedkommende i æren så det hadde svidd for de har en æreskodeks, izzat, det har ikke vi.

Bare ikke start en personlig fysisk hevnvendetta for det er det bare du som taper på og da er de raske til å etterforske og ta ut tiltale og maten i norske fengsel er oppskrytt så det er bedre spise middager hjemme. :-)

#3272 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 12:59

smile.gif
Godt sagt
No blei ho da sparket i ansikte med meining mens ho satt på bakken etter å ha blitt dytta.

Jeg tåler mye før jeg blir skikkelig forbanna,men når noen sparker ei småbarnsmor åpent på gata med meining for å skade uten noe spesiel grunn!
Og så ringer typen som starta hele gemytten og kjefta på meg senere på natta.....jeg som sitter å passer ungen min.
Makan til idiot skal man lete lenge etter.

#3273 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 15:37

QUOTE(terje takras @ 2 Dec 2007, 12:59) <{POST_SNAPBACK}>
smile.gif
Godt sagt
No blei ho da sparket i ansikte med meining mens ho satt på bakken etter å ha blitt dytta.

Jeg tåler mye før jeg blir skikkelig forbanna,men når noen sparker ei småbarnsmor åpent på gata med meining for å skade uten noe spesiel grunn!
Og så ringer typen som starta hele gemytten og kjefta på meg senere på natta.....jeg som sitter å passer ungen min.
Makan til idiot skal man lete lenge etter.

Da ta du med trusler i amneldelsen og krever at han gjennom dom ikke får nærme seg hverken deg, kona eller bostedet deres.
Bruk av grov fysisk vold og trusler om represalier om forhold anmeldes er svært alvorlig og kan lett føre til fengselsstraff. Jeg regner med at det fremkom trusler mot dere dersom dere gikk til anmeldelse i tillegge til generelle trusler om at dere ike skulle føle dere for sikre.
At du virkelig føler deg truet og at han er farlig har han bevist gjennom å bruke grov fysisk vold mot en forsvarsløs person.

Det viktige i sånne saker er å ikke være tøff men å virkelig beskrive at man blir skremt og får angst i forhold til hva vedkommende kan gjøre siden.

Samme person du snakker om som startet bråket og som sparket?

#3274 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 16:41

Han ringt å var ganske stor i kjeften...

Problemet mitt er at jeg er ganske(kremt kermt skryte litt av meg selv smile.gif )sterk!som i mye muskler og sinne!Trener på treningstudio 5 ganger i uka
Vanskelig for meg å være snill som et lam og ikke minst være redd dem.
Kan jo spille livredd men politiet kjenner meg,trener ilag med mange av dem.

Men det er tross alt kjerringa som får orden opp...skal bare støtte henne opp.
Kan jo ta "hevn" på mange måter,men det løyser ingen ting.
den beste hevnen er å gi dem en flekk på rullebladet i værstefall hvis dem ikke ordner opp warning.gif

Over til noe annet!
Hvor ofte børe eg bytte olje på krypekassa mi?
Har ikke gjort det siden eg kjøpte den....5000 km siden

Edited by terje takras, 02 December 2007 - 16:40.

#3275 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 17:39

kommer helt an på hvor mye drit du kjører i... i ditt tilfelle ville jeg ha sjekka den ganske ofte.... om den ser frisk ut (ikke hvit, grå elller veldig mørk) pluss at nivå er bra er det ingen fare...

med tanke på madammen din.... ville jeg nok bare anmeldt fyren.... han kommernok til å få real skrape da.... pluss gjøre det GODT kjent at han fløy på henne... ikke sikkert det er noe han er videre stolt over når gemyttene har roet seg, og evt alkohol har forlatt systemet devil.gif

#3276 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 December 2007 - 23:48

QUOTE(terje takras @ 2 Dec 2007, 16:41) <{POST_SNAPBACK}>
Over til noe annet!
Hvor ofte børe eg bytte olje på krypekassa mi?
Har ikke gjort det siden eg kjøpte den....5000 km siden

Kan nok være lurt å tappe av å sjå om der er grums. Tannklaringer og slikt kan gjere at det blir litt grums i olja, og det kan komme inn vatn i olja når vi kjører i elver og dammer.

kassa blir varm ved bruk, og når den blir bråkjølt ved vading i vatn blir det undertrykk i kassa så den suger inn vatn frå utsida.

Mi kasse har forresten ikkje lekt ein dråpe olje.
Artig å få høre om di er like tett.

Og gjer samfunnet ei teneste og anmeld forholdet! Ta gjerne ein tur til lege også, så får du tatt vare på litt "bevis".
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3277 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 07:54

skal sjekke olja idag...

Har vært til sykehuset og fått rønken av nesa
Var knekt den!

#3278 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 December 2007 - 10:34

QUOTE(terje takras @ 3 Dec 2007, 07:54) <{POST_SNAPBACK}>
skal sjekke olja idag...

Har vært til sykehuset og fått rønken av nesa
Var knekt den!

Det gelder bare å ikke snyte seg etter noen dager for det er da det virkelig gjør vondt. Jeg har knekt mi 3 ganger men nå er den så solid den knekker ikke fler ganger.
Det gror fort til igjen og som regel blir det ikke noe merker etter det, av og til litt økt bredde men det er helst om det ikke er helt i stilling. For all del ikke begynn med en egen havnaksjon. Bruk systemet. Klart en kan bli skremt uansett av slike syke mennesker. Du kan være redd for at vedkommende vil hevne seg på kona eller hva som helst. Frykt for slike personer forsvinner ikke ved fysisk styrke. USA er redd for Bin Laden, hvem er sterkest og har mest "muskler" der.

Du som kjører mye i myr og vann bør sette på lufteslanger på lufteniplene og trekke dem opp, eventuelt legge dem inn i snorkel om du har det. Problemet er å få til en tett gjennomføring til snorkelen så det greieset er bare å legge en slange opp i et høyere nivå synes jeg. Kan bare festes med et slangeklammer på luftenippelene. Jeg har gjort det på akslingene og nå får jeg ikke en lys grå emulsjon like fort lenger, for min del gjør det at oljen holder lenger.

#3279 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 19:49

Fikk testa litt det nye minisportskamera mitt idag.
Det var begynt å bli mørkt så det er litt vanskelig å se.
http://s61.photobuck...rrent=Idiot.flv

fikk denne bilen med supersikra last........turte ikke å kjøre nermere...han hadde jo bare ei lita stroppe rett over lasta.
trur det er sånne forskalins duppiditter smile.gif

Edited by terje takras, 04 December 2007 - 19:52.

#3280 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 04 December 2007 - 20:50

QUOTE(terje takras @ 4 Dec 2007, 19:49) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk testa litt det nye minisportskamera mitt idag.
Det var begynt å bli mørkt så det er litt vanskelig å se.
http://s61.photobuck...rrent=Idiot.flv

fikk denne bilen med supersikra last........turte ikke å kjøre nermere...han hadde jo bare ei lita stroppe rett over lasta.
trur det er sånne forskalins duppiditter smile.gif

Jeg hadde fa...i meg stoppa den tullingen der og sagt han fikk stroppe bedre før han kjører videre...ellers skulle jeg ringt politiet.
Hva om lasset hans hadde veltet av bilen der i en sving og falt av over en fotjenger mens du kjørte etter og viste at det var dårlig. Da ville i allefall jeg hatt skikkelig dårlig samvittighet for å ikke gjort noe for å forhindre ulykken..

Edited by ZukiJack, 04 December 2007 - 20:52.