Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3221 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 00:57

er jo bare å kutte om det ikke er plass whistle.gif jeg kan godt få dekka på sammyen til å passe
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3222 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 10:43

Er det Delta 4x4 det er snakk om?

Skjermbredderne på min Vitara kommer faktisk derfra. Og de kjøpte jeg brukt av en kar i Ørsta som drev import av Vitara. De hadde stått på en bil han skulle selge til en kunde, men kunden ville ikke ha breddere på...
Tlf: 98883546

#3223 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 13:25

hehehe naboen til far til etpar SJ-kompiser det.. har sett han har prøvd å selge et og anna Vitaratilbehør på autodb.no til fantasiprisar.

Delta går igjen i mange TUV papir har eg sett. laga mykje utstyr til SJ og vitara på 90-talet.

endra brukernavn altså Roar?

Edited by yakuza, 23 November 2007 - 13:25.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3224 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 17:48

QUOTE(tåffår @ 22 Nov 2007, 20:46) <{POST_SNAPBACK}>
80mm fjærløft + 50mm BL og 30mm spacere på SJ axler gir flex og sving



Går også med 50mm + 50mm løft på SJ axler, men er bare så vidt...

Hvilken dekkdimm har du på det bildet


QUOTE(Roar Hovet @ 23 Nov 2007, 10:43) <{POST_SNAPBACK}>
Er det Delta 4x4 det er snakk om?

Skjermbredderne på min Vitara kommer faktisk derfra. Og de kjøpte jeg brukt av en kar i Ørsta som drev import av Vitara. De hadde stått på en bil han skulle selge til en kunde, men kunden ville ikke ha breddere på...

Ja Delta 4x4 Geländesport het de egentlig. Jeg har de tekniske tegningene på SPOA som de leverte samt ombyggingen av styringen. Har stusset litt over at den ble godkjent siden det er en bøyd styrestag, nesten en Z-link uten den siste svingen og det må bli noen ufattelig krefter som virker på det staget som ikke bare føres rett gjennom men som stivheten i staget må ta opp. Men det eksisterer altså ikke lenger.

Jeg føler nesten jeg har støvsugd etter allerede godkjente løsninger. Men jeg tror det nærmer seg en bra løsning som ikke blir problematisk å få godkjent. Ja,ja alt er relativt.

#3225 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 21:09

QUOTE(yakuza @ 23 Nov 2007, 13:25) <{POST_SNAPBACK}>
hehehe naboen til far til etpar SJ-kompiser det.. har sett han har prøvd å selge et og anna Vitaratilbehør på autodb.no til fantasiprisar.

Delta går igjen i mange TUV papir har eg sett. laga mykje utstyr til SJ og vitara på 90-talet.

endra brukernavn altså Roar?



Ja, fant ut at det var på tide med en forandring... Var faktisk billige de bredderne jeg handlet av han. Fant de på autodb og det som var så kjekt var jo at kompisen min bor rett i nærheten av han og skylte meg penger på den tiden, så han rasten ned og handlet de til meg.
Tlf: 98883546

#3226 tåffår

tåffår

    Suzuki nærd

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 24 November 2007 - 09:52

QUOTE(Nöcke @ 23 Nov 2007, 17:48) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken dekkdimm har du på det bildet



Er 31x12.5 på bilde av den blåe...
www.zuki.no
Min Blogg


Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3227 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 00:43

Skal lakke sukien metalick candy blå no snart smile.gif

#3228 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 00:55

QUOTE(terje takras @ 25 Nov 2007, 00:43) <{POST_SNAPBACK}>
Skal lakke sukien metalick candy blå no snart smile.gif


Det blir jo tøft...men blir'ke det litt dyrt a? For en lakken liksom...
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#3229 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 25 November 2007 - 02:42

koster 1200,- pr halvliter..trenger ikke mye....grunner med sølv smile.gif
Blir rått.
Huggern har tatt inn lakk fra usa som han skal bruke på drag bilen hans.
Skulle få kjøpe billig det han hadde igjen.

#3230 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 16:18

QUOTE(terje takras @ 25 Nov 2007, 02:42) <{POST_SNAPBACK}>
koster 1200,- pr halvliter..trenger ikke mye....grunner med sølv smile.gif
Blir rått.
Huggern har tatt inn lakk fra usa som han skal bruke på drag bilen hans.
Skulle få kjøpe billig det han hadde igjen.

Skal du plukke helt ned og lakkere hele skiten? Ribbe motorrommet og rense balja, eller tar du en litt enklere løsning?

Du bruker jo bilen skikkelig i skogen og da river du fort opp en del i lakken, hva gjør du med rep når du bruker en lakk det ikke er så lett å skaffe.

Jeg har lurt på om jeg skulle ribbe balja helt og sandblåse den og lakke den opp. Men jeg tenkte å bruke hammerlakk, slett jevn gul farge. Bilen min er grønn, kostemalt bengalakk, og det er helt feil farge for meg. Kona også sier det at når hun hører bilen forventer hun at det skal komme en gul 413 for det er liksom "min" farge på den bilen. Det jeg har hatt tidligere.

Når det gjelder ramma på 413. Er det noe problem med rust innvendig på den? Det er jo ikke særlig lett å komme til inne i hulrommene, men det virker ikke som det har rustet noe fra innsiden.

Dere som har testet litt ulike typer lakk. Hva er absolutt sterkest i forhold til både rustbeskyttelse og slitasje?
Er det noe å anbefale som er sterkere enn Hammerite rett på sandblåst metall?

#3231 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 16:59

Lastebillakk er rimeligst og mest slitesterkt har eg fått høre.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3232 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 17:55

Har bare tenkt å sveise rust,pusse lett og grunne den med vanlig grunning,så sølvgrunning og så candyblåmetalick
Har lakke ene døra mi med lastebillakk,men den er begynt å småsprekke i lakken sad.gif
Er ikke redd for att lakken skal bli skada.....tyflonforsegling Hadde eg tenkt å bruke Med garanti shifty.gif

Har bare mere å mere slutta å kjøre inni tettvokst skog....Kjørt ned mestparten av kratt å busker på kjørefelte mitt cool.gif
Ps kan jo bruke dekor til å dekke dem værste lakkskadene laugh.gif

Har noen av dere fjærna stabilisator staget framme på sj413?
Vil ha mere flex og ser det er noen som fjærner det staget!
Vet at det er der for en grunn(stabilitet)men men...alt for lit extra flex.
Kjører som regel ikke fortere en 60 70- her på stord

#3233 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 22:05

om du tar to ekstra klemplater og borrer ut gjengene på disse med 12mm borr så kan du dette inn syrefaste, gjennomgående bolter med muttere. Da er det fort gjort å skru de av og feste staget til f.eks motorfestene, for så å skru dem på igjen når du er ferdig.

Det er forøvrig så langt jeg vet ikke påbudt med stabstag, men det skal være i orden om det er der... men all logikk tilsier at det bør være der langs veien


#3234 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 23:14

Fins det ikkje noko bedre disconnect løsning? eg kunne tenkt meg å kunne plukke staget heilt av ved hjelp av hurtigkoblingar, også nede ved fjørpadsa. kanskje med en slags fjørpinne e.l.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3235 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 26 November 2007 - 23:22

var nede ved padsa jeg tenkte på...

og så bare trekke det opp så det ligger opptil rammevangen ved terrengkjøring...


#3236 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 01:04

stabstaget var det første jeg fjerna på bilen min, har ikke sanva det et sekund



Skal lakke min med lastebillakk. har lakka motorrommet i første omgang. Bruker billig sprøyte fra biltema og ingen tynner. da klarer den bittelille kompressoren min å levere nok luft, og får lagt på et tykt lag uten sig. skal ha mange mange strøk + våtsliping. så er det bare å polere opp. da er det ikke krise om det renner eller om det blir litt smuss i lakken da det pusses ned allikavel.

Attached Thumbnails

  • mrtrmctgthr.jpg

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3237 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 08:58

QUOTE(ShuDuck @ 27 Nov 2007, 01:04) <{POST_SNAPBACK}>
stabstaget var det første jeg fjerna på bilen min, har ikke sanva det et sekund

eg merker det på bilen om staget er borte, men kjører ofte uten i lengre perioder. kjekt å ha når en skal kjøre langt i høgare fart.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3238 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 10:52

Med den flexen jeg har bak så er det farlig å kjøre uten stabstaget, gir jeg på ut fra ett kryss mens jeg svinger så flexer bilen så mye at forhjulet løfter seg HØYT fra bakken. Noen ganger kjennes det faktisk ut som om det er rett før bilen velter.

410'n kom vel org uten stabstag. Men på de bilene som har det og brukes på vei er det nok en fordel å ha det på. En unnamanøver i god fart kan gi deg en helt ny opplevelse uten dette staget... Og skulle det skje en ulykke med en godt modifisert bil som ikke ville kommet ut fra en kontroll på BT med skilter i behold, vil jo ikke saken bli noe bedre uten dette staget.

Edited by Roar Hovet, 27 November 2007 - 10:57.

Tlf: 98883546

#3239 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 11:20

Er det ikke mulig å lage en låseanordning på stabstaget, slik at det kan låses på vei?
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#3240 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 14:55

QUOTE(ShuDuck @ 27 Nov 2007, 01:04) <{POST_SNAPBACK}>
stabstaget var det første jeg fjerna på bilen min, har ikke sanva det et sekund
Skal lakke min med lastebillakk. har lakka motorrommet i første omgang. Bruker billig sprøyte fra biltema og ingen tynner. da klarer den bittelille kompressoren min å levere nok luft, og får lagt på et tykt lag uten sig. skal ha mange mange strøk + våtsliping. så er det bare å polere opp. da er det ikke krise om det renner eller om det blir litt smuss i lakken da det pusses ned allikavel.

blir det ikke lett kladder når du ikke bruker tynner.
Har det ikke lett for å sprekke opp når du legger på så tykt.

QUOTE(Bergum @ 27 Nov 2007, 11:20) <{POST_SNAPBACK}>
Er det ikke mulig å lage en låseanordning på stabstaget, slik at det kan låses på vei?

Problemet er vel at det blir litt i veien om det ikke taes helt vekk ved terrengkjøring.