SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3221
Posted 23 November 2007 - 00:57
#3222
Posted 23 November 2007 - 10:43
Skjermbredderne på min Vitara kommer faktisk derfra. Og de kjøpte jeg brukt av en kar i Ørsta som drev import av Vitara. De hadde stått på en bil han skulle selge til en kunde, men kunden ville ikke ha breddere på...
#3223
Posted 23 November 2007 - 13:25
Delta går igjen i mange TUV papir har eg sett. laga mykje utstyr til SJ og vitara på 90-talet.
endra brukernavn altså Roar?
Edited by yakuza, 23 November 2007 - 13:25.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3224
Posted 23 November 2007 - 17:48
Går også med 50mm + 50mm løft på SJ axler, men er bare så vidt...
Hvilken dekkdimm har du på det bildet
Skjermbredderne på min Vitara kommer faktisk derfra. Og de kjøpte jeg brukt av en kar i Ørsta som drev import av Vitara. De hadde stått på en bil han skulle selge til en kunde, men kunden ville ikke ha breddere på...
Ja Delta 4x4 Geländesport het de egentlig. Jeg har de tekniske tegningene på SPOA som de leverte samt ombyggingen av styringen. Har stusset litt over at den ble godkjent siden det er en bøyd styrestag, nesten en Z-link uten den siste svingen og det må bli noen ufattelig krefter som virker på det staget som ikke bare føres rett gjennom men som stivheten i staget må ta opp. Men det eksisterer altså ikke lenger.
Jeg føler nesten jeg har støvsugd etter allerede godkjente løsninger. Men jeg tror det nærmer seg en bra løsning som ikke blir problematisk å få godkjent. Ja,ja alt er relativt.
#3225
Posted 23 November 2007 - 21:09
Delta går igjen i mange TUV papir har eg sett. laga mykje utstyr til SJ og vitara på 90-talet.
endra brukernavn altså Roar?
Ja, fant ut at det var på tide med en forandring... Var faktisk billige de bredderne jeg handlet av han. Fant de på autodb og det som var så kjekt var jo at kompisen min bor rett i nærheten av han og skylte meg penger på den tiden, så han rasten ned og handlet de til meg.
#3226
Posted 24 November 2007 - 09:52
Er 31x12.5 på bilde av den blåe...
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#3227
Posted 25 November 2007 - 00:43
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3228
Posted 25 November 2007 - 00:55
Det blir jo tøft...men blir'ke det litt dyrt a? For en lakken liksom...
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#3229
Posted 25 November 2007 - 02:42
Blir rått.
Huggern har tatt inn lakk fra usa som han skal bruke på drag bilen hans.
Skulle få kjøpe billig det han hadde igjen.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3230
Posted 26 November 2007 - 16:18
Blir rått.
Huggern har tatt inn lakk fra usa som han skal bruke på drag bilen hans.
Skulle få kjøpe billig det han hadde igjen.
Skal du plukke helt ned og lakkere hele skiten? Ribbe motorrommet og rense balja, eller tar du en litt enklere løsning?
Du bruker jo bilen skikkelig i skogen og da river du fort opp en del i lakken, hva gjør du med rep når du bruker en lakk det ikke er så lett å skaffe.
Jeg har lurt på om jeg skulle ribbe balja helt og sandblåse den og lakke den opp. Men jeg tenkte å bruke hammerlakk, slett jevn gul farge. Bilen min er grønn, kostemalt bengalakk, og det er helt feil farge for meg. Kona også sier det at når hun hører bilen forventer hun at det skal komme en gul 413 for det er liksom "min" farge på den bilen. Det jeg har hatt tidligere.
Når det gjelder ramma på 413. Er det noe problem med rust innvendig på den? Det er jo ikke særlig lett å komme til inne i hulrommene, men det virker ikke som det har rustet noe fra innsiden.
Dere som har testet litt ulike typer lakk. Hva er absolutt sterkest i forhold til både rustbeskyttelse og slitasje?
Er det noe å anbefale som er sterkere enn Hammerite rett på sandblåst metall?
#3231
Posted 26 November 2007 - 16:59
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3232
Posted 26 November 2007 - 17:55
Har lakke ene døra mi med lastebillakk,men den er begynt å småsprekke i lakken
Er ikke redd for att lakken skal bli skada.....tyflonforsegling Hadde eg tenkt å bruke Med garanti
Har bare mere å mere slutta å kjøre inni tettvokst skog....Kjørt ned mestparten av kratt å busker på kjørefelte mitt
Ps kan jo bruke dekor til å dekke dem værste lakkskadene
Har noen av dere fjærna stabilisator staget framme på sj413?
Vil ha mere flex og ser det er noen som fjærner det staget!
Vet at det er der for en grunn(stabilitet)men men...alt for lit extra flex.
Kjører som regel ikke fortere en 60 70- her på stord
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3233
Posted 26 November 2007 - 22:05
Det er forøvrig så langt jeg vet ikke påbudt med stabstag, men det skal være i orden om det er der... men all logikk tilsier at det bør være der langs veien
#3234
Posted 26 November 2007 - 23:14
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3235
Posted 26 November 2007 - 23:22
og så bare trekke det opp så det ligger opptil rammevangen ved terrengkjøring...
#3236
Posted 27 November 2007 - 01:04
Skal lakke min med lastebillakk. har lakka motorrommet i første omgang. Bruker billig sprøyte fra biltema og ingen tynner. da klarer den bittelille kompressoren min å levere nok luft, og får lagt på et tykt lag uten sig. skal ha mange mange strøk + våtsliping. så er det bare å polere opp. da er det ikke krise om det renner eller om det blir litt smuss i lakken da det pusses ned allikavel.
#3237
Posted 27 November 2007 - 08:58
eg merker det på bilen om staget er borte, men kjører ofte uten i lengre perioder. kjekt å ha når en skal kjøre langt i høgare fart.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3238
Posted 27 November 2007 - 10:52
410'n kom vel org uten stabstag. Men på de bilene som har det og brukes på vei er det nok en fordel å ha det på. En unnamanøver i god fart kan gi deg en helt ny opplevelse uten dette staget... Og skulle det skje en ulykke med en godt modifisert bil som ikke ville kommet ut fra en kontroll på BT med skilter i behold, vil jo ikke saken bli noe bedre uten dette staget.
Edited by Roar Hovet, 27 November 2007 - 10:57.
#3239
Posted 27 November 2007 - 11:20
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#3240
Posted 27 November 2007 - 14:55
Skal lakke min med lastebillakk. har lakka motorrommet i første omgang. Bruker billig sprøyte fra biltema og ingen tynner. da klarer den bittelille kompressoren min å levere nok luft, og får lagt på et tykt lag uten sig. skal ha mange mange strøk + våtsliping. så er det bare å polere opp. da er det ikke krise om det renner eller om det blir litt smuss i lakken da det pusses ned allikavel.
blir det ikke lett kladder når du ikke bruker tynner.
Har det ikke lett for å sprekke opp når du legger på så tykt.
Problemet er vel at det blir litt i veien om det ikke taes helt vekk ved terrengkjøring.








