Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3241 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 27 November 2007 - 22:03

folk lakker vel forskjellig men for meg så kladder det ikke, og grunnen til at det skal være tykt er jo at det skal våtslipes. lastebillakken er utrolig fleksibel og sterk. lakket på noe gummi og det skulle mye bevegelse til for å danne sprekker. men hva vet vel jeg, er ingen lakkerer, jeg bare lakkerer tongue.gif

Edited by ShuDuck, 27 November 2007 - 22:09.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3242 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 11:11

QUOTE(ShuDuck @ 27 Nov 2007, 22:03) <{POST_SNAPBACK}>
folk lakker vel forskjellig men for meg så kladder det ikke, og grunnen til at det skal være tykt er jo at det skal våtslipes. lastebillakken er utrolig fleksibel og sterk. lakket på noe gummi og det skulle mye bevegelse til for å danne sprekker. men hva vet vel jeg, er ingen lakkerer, jeg bare lakkerer tongue.gif

Jeg er for al del ingen lakkerer. Bilen min er kostemalt. ;-)

Den skulle være fin til å lakke Bushwachers skjermbredderne med om den er så fleksibel,

Men jeg har planer om å begynne å sprute noe lakk på bilen. Har kjøpt meg en kompressor som har 100 liters tank og leverer inntil 350 l/m og det skal holde til å drive det jeg skal holde på med.

Hva grunner du med under lastebillakk. Jeg hadde tenkt å bruke hammerite for der er det bare å sprute på bart metall og så er den rusthemmende.

Har tenkt å sandblåse balja helt ren og lakke den opp. Største problemet med levetiden på bilen er rust så skal jeg ha bilen en stund må jeg sikre levetiden.

Skal sette opp et partytelt som "lakkeringshall" så jeg slipper at hele garasjen blir nedklint med lakkstøv.

#3243 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 12:45

2-komponent epoxygrunning, eller noko med sink i er vel å foretrekke foran hammerite?
Kanskje nokon her som kan anbefale fabrikat?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3244 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 13:59

Du bør bruke syregrunning på alle gjennomslipinger så på med epoxygrunning etter det er det på med slipegrunning. Slipegrunningen skal helst ikke gjennomslipes hvis det skjer må det grunnes igjen,
eller blir det synlige overganger. Problemet med hammerite er at du risikerer koking når du legger lakk over. Det enkleste er og bruke lakk og grunning som er beregnet til bil så slipper du mange problemer. Jeg bruker syregrunning under sparkel også, det hjelper bra mot kryprust. Bruker også enkomponent grunning på små skader, det er ikke det beste men det tørker fort men kan gi reaksjoner når lakken kommer på men som regel går det bra.
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3245 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 14:28

Kvar kjøper en slikt, og kva er et ok produkt/fabrikat?

samme framgangsmåte der en har sveisa?
samme på ramma?

Edited by yakuza, 28 November 2007 - 14:28.

#3246 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 14:42

Jeg bruker PPG fra www.multilakk.no men det finnes sikkert en leverandør der du bor Arnfinn
Jeg brukte Standox før det var like bra men de skiftet merk på lakkavdelingen så jeg fikk følge etter.
Men det passet jo bra siden jeg var verksmester fikk jeg tre turer på kurs i Kjøpenhavn det finnes værre plasser å være biggrin.gif
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3247 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 28 November 2007 - 17:06

hammerite er ikke brukelig som en slags grunning. Den inneholder silikon tror jeg det er og man får ikke heft.Er egentuilg ikke brukelig til så mye annet enn fanger o.l og hagegjerder tongue.gif POR-15 skal være det ultimate stoffet å bruke på rust. der får du også et stoff til å legge over slik at det blir heft til grunning

Jeg kjøper lakk og grunning på ei vanlig malingssjappe, der har de det aller meste om ikke alt, også tokomp syregrunning
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3248 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 20:58

QUOTE(ShuDuck @ 28 Nov 2007, 17:06) <{POST_SNAPBACK}>
hammerite er ikke brukelig som en slags grunning. Den inneholder silikon tror jeg det er og man får ikke heft.Er egentuilg ikke brukelig til så mye annet enn fanger o.l og hagegjerder tongue.gif POR-15 skal være det ultimate stoffet å bruke på rust. der får du også et stoff til å legge over slik at det blir heft til grunning

Jeg kjøper lakk og grunning på ei vanlig malingssjappe, der har de det aller meste om ikke alt, også tokomp syregrunning

Der jeg har brukt hammerite har jeg ike brukt den til grunning men som eneste lakk/grunning. Bare sprøytet på Hammerite og ferdig med det. Har hatt lite rustproglemer der det har vært smørt på på rent metall.

Men det er kanskje på tide å komme seg litt videre. Men gult må det være.

Det kjennes feil for meg å kjøre rundt i en grønn 413 den skal være gul, signalgul, og kanskje jeg maler litt blått på akslingene som minne om tiden jeg bodde i Stockholm.

Ingen som vet av noen samuraiakslinger forresten? ;-) Kan feks bytte i en flunk ny ubrukt vinsj med trådløs fjernkontroll og monteringsplate.

#3249 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 21:55

Då ser det ut som blåbilen blir pensjonist på ubestemt tid, blir å levere inn skiltene og begynne på den som ett langsiktig prosjekt...
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3250 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 22:16

kondolerer..... på ubestemt tid devil.gif

neidda, det er vel det beste å gjøre det slik... da blir jo bilen gjort slik DU ønsker å ha den....

blir å bruke Vitaraen og sammy da eller?

#3251 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 22:29

QUOTE(sven @ 29 Nov 2007, 22:16) <{POST_SNAPBACK}>
kondolerer..... på ubestemt tid devil.gif

neidda, det er vel det beste å gjøre det slik... da blir jo bilen gjort slik DU ønsker å ha den....

blir å bruke Vitaraen og sammy da eller?

Jo takk unsure.gif

Ja trur d er det beste, har gått litt lei av marraton skruing og når bilen egentlig skulle vært på eu-kontroll og det er masse som skulle vært gjort kom eg fram til at det var det besta...

Blir å bruke Vitaran, Susi og Sammy ja..

Og så blir det kansje litt godsaker på dei to andre rolleyes2.gif
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3252 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 22:43

QUOTE(tåffår @ 29 Nov 2007, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
Jo takk unsure.gif

Ja trur d er det beste, har gått litt lei av marraton skruing og når bilen egentlig skulle vært på eu-kontroll og det er masse som skulle vært gjort kom eg fram til at det var det besta...

Blir å bruke Vitaran, Susi og Sammy ja..
Og så blir det kansje litt godsaker på dei to andre rolleyes2.gif

Kjenner jeg dere rett Arne, så blir det ikke bare "litt" godsaker på de to andre biggrin.gif

Du har jo vært så heldig å finne deg ei kjerring som er like zukigal smile.gif
Tlf: 98883546

#3253 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 29 November 2007 - 23:24

Jeg tror noke alle bilene blir snasne. planene er hvertfall lovenede dribble.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#3254 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 00:47

Hmm, da var to sett med aksler til rørprosjektet vårt i hus, da gjelder det bare å bli enige med oss sjøl om hvilke av akslene vi skal bruke...

Luksusproblem biggrin.gif
Tlf: 98883546

#3255 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 09:20

huffa tåffår, pass på så ikkje den blir ståande for lenge uten aktivitet no då.. Tida går fort frå meg i alle fall, og det er altfor mange biler som berre står.

er ikkje så dumt å få noken til å ta EU kontroll, men uten å sende inn kontrollpapira til BT før du tek etterkontrollen, så har du ei smørbrødliste med gjeremål smile.gif

#3256 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 16:33

Hva skjer hvis returslangen/rør/ettellerannet fra pensinpumpa ikke virker/er tett slik at bensinen ikke returnerer som den skal?
Bruker så jæ... med bensin...17 mil på full tank blink.gif
Pluggene er sån passe kvite og olja er ok,ikke lekker det heller.
Tenninga er 10 gradertil venstre,er vel - det.
Nye plugga,ledninger,rotor og fordeler lokk

Kan co skruen skru deg selv ut?
Den står innstilt sån som toyotan var.
Når jeg har kjørt i 5 min kvæles den i bensin...harker og går på et par syl før den stopper.
Bensinfiltre er nytt og heilt full i bensin så det kommer fram til forgasseren.
Noen dager er alt som det skal være.
Ps...manuel shock
Og den dere elektriske shockventilbomsedingsen som det går ei ledning til på forgasseren er heilt ny.

#3257 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 18:14

vil tro at det har noe med flottøren å gjøre.... at den ikke stenger nåleventilen, da vil flottørkammeret gå full, og overløpet da går rett i den ene eller begge portene...

#3258 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 21:16

Litt leking med MS Paint....

suk6x6.JPG

#3259 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 30 November 2007 - 22:14

QUOTE(sven @ 30 Nov 2007, 19:14) <{POST_SNAPBACK}>
vil tro at det har noe med flottøren å gjøre.... at den ikke stenger nåleventilen, da vil flottørkammeret gå full, og overløpet da går rett i den ene eller begge portene...

OKI...takker for svaret smile.gif

#3260 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 December 2007 - 00:10

kjøpt meg noe morsomt idag.
Et lite minikamera som er vanntett og tåler støt,gjørme og kulde.
Går på 2 aa batteri og minnekort som "opptakskasett"
Gjett at det blir filming i skogen med kamera festa ute på bilen smile.gif