Edited by ShuDuck, 27 November 2007 - 22:09.
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3241
Posted 27 November 2007 - 22:03
#3242
Posted 28 November 2007 - 11:11
Jeg er for al del ingen lakkerer. Bilen min er kostemalt. ;-)
Den skulle være fin til å lakke Bushwachers skjermbredderne med om den er så fleksibel,
Men jeg har planer om å begynne å sprute noe lakk på bilen. Har kjøpt meg en kompressor som har 100 liters tank og leverer inntil 350 l/m og det skal holde til å drive det jeg skal holde på med.
Hva grunner du med under lastebillakk. Jeg hadde tenkt å bruke hammerite for der er det bare å sprute på bart metall og så er den rusthemmende.
Har tenkt å sandblåse balja helt ren og lakke den opp. Største problemet med levetiden på bilen er rust så skal jeg ha bilen en stund må jeg sikre levetiden.
Skal sette opp et partytelt som "lakkeringshall" så jeg slipper at hele garasjen blir nedklint med lakkstøv.
#3243
Posted 28 November 2007 - 12:45
Kanskje nokon her som kan anbefale fabrikat?
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3244
Posted 28 November 2007 - 13:59
eller blir det synlige overganger. Problemet med hammerite er at du risikerer koking når du legger lakk over. Det enkleste er og bruke lakk og grunning som er beregnet til bil så slipper du mange problemer. Jeg bruker syregrunning under sparkel også, det hjelper bra mot kryprust. Bruker også enkomponent grunning på små skader, det er ikke det beste men det tørker fort men kan gi reaksjoner når lakken kommer på men som regel går det bra.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#3245
Posted 28 November 2007 - 14:28
samme framgangsmåte der en har sveisa?
samme på ramma?
Edited by yakuza, 28 November 2007 - 14:28.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3246
Posted 28 November 2007 - 14:42
Jeg brukte Standox før det var like bra men de skiftet merk på lakkavdelingen så jeg fikk følge etter.
Men det passet jo bra siden jeg var verksmester fikk jeg tre turer på kurs i Kjøpenhavn det finnes værre plasser å være
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#3247
Posted 28 November 2007 - 17:06
Jeg kjøper lakk og grunning på ei vanlig malingssjappe, der har de det aller meste om ikke alt, også tokomp syregrunning
#3248
Posted 29 November 2007 - 20:58
Jeg kjøper lakk og grunning på ei vanlig malingssjappe, der har de det aller meste om ikke alt, også tokomp syregrunning
Der jeg har brukt hammerite har jeg ike brukt den til grunning men som eneste lakk/grunning. Bare sprøytet på Hammerite og ferdig med det. Har hatt lite rustproglemer der det har vært smørt på på rent metall.
Men det er kanskje på tide å komme seg litt videre. Men gult må det være.
Det kjennes feil for meg å kjøre rundt i en grønn 413 den skal være gul, signalgul, og kanskje jeg maler litt blått på akslingene som minne om tiden jeg bodde i Stockholm.
Ingen som vet av noen samuraiakslinger forresten? ;-) Kan feks bytte i en flunk ny ubrukt vinsj med trådløs fjernkontroll og monteringsplate.
#3249
Posted 29 November 2007 - 21:55
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#3250
Posted 29 November 2007 - 22:16
neidda, det er vel det beste å gjøre det slik... da blir jo bilen gjort slik DU ønsker å ha den....
blir å bruke Vitaraen og sammy da eller?
#3251
Posted 29 November 2007 - 22:29
neidda, det er vel det beste å gjøre det slik... da blir jo bilen gjort slik DU ønsker å ha den....
blir å bruke Vitaraen og sammy da eller?
Jo takk
Ja trur d er det beste, har gått litt lei av marraton skruing og når bilen egentlig skulle vært på eu-kontroll og det er masse som skulle vært gjort kom eg fram til at det var det besta...
Blir å bruke Vitaran, Susi og Sammy ja..
Og så blir det kansje litt godsaker på dei to andre
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#3252
Posted 29 November 2007 - 22:43
Ja trur d er det beste, har gått litt lei av marraton skruing og når bilen egentlig skulle vært på eu-kontroll og det er masse som skulle vært gjort kom eg fram til at det var det besta...
Blir å bruke Vitaran, Susi og Sammy ja..
Og så blir det kansje litt godsaker på dei to andre
Kjenner jeg dere rett Arne, så blir det ikke bare "litt" godsaker på de to andre
Du har jo vært så heldig å finne deg ei kjerring som er like zukigal
#3253
Posted 29 November 2007 - 23:24
#3254
Posted 30 November 2007 - 00:47
Luksusproblem
#3255
Posted 30 November 2007 - 09:20
er ikkje så dumt å få noken til å ta EU kontroll, men uten å sende inn kontrollpapira til BT før du tek etterkontrollen, så har du ei smørbrødliste med gjeremål
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3256
Posted 30 November 2007 - 16:33
Bruker så jæ... med bensin...17 mil på full tank
Pluggene er sån passe kvite og olja er ok,ikke lekker det heller.
Tenninga er 10 gradertil venstre,er vel - det.
Nye plugga,ledninger,rotor og fordeler lokk
Kan co skruen skru deg selv ut?
Den står innstilt sån som toyotan var.
Når jeg har kjørt i 5 min kvæles den i bensin...harker og går på et par syl før den stopper.
Bensinfiltre er nytt og heilt full i bensin så det kommer fram til forgasseren.
Noen dager er alt som det skal være.
Ps...manuel shock
Og den dere elektriske shockventilbomsedingsen som det går ei ledning til på forgasseren er heilt ny.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3257
Posted 30 November 2007 - 18:14
#3259
Posted 30 November 2007 - 22:14
OKI...takker for svaret
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3260
Posted 01 December 2007 - 00:10
Et lite minikamera som er vanntett og tåler støt,gjørme og kulde.
Går på 2 aa batteri og minnekort som "opptakskasett"
Gjett at det blir filming i skogen med kamera festa ute på bilen
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt









