Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3201 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 15 November 2007 - 20:01

QUOTE(yakuza @ 15 Nov 2007, 19:31) <{POST_SNAPBACK}>
har trøbbel med forumet kveld eg, så dei som ikkje får svar på PM frå meg får berre smøre seg med tolmodigheit.. Er berre "hurtigsvar" som funker for meg her i forumet også..

Har du lastet ned oppdatering på internett eksplorer nå? Det skal du være litt forsiktig med.

#3202 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 08:16

nei, trur ikkje det.. har ikkje noko autogreier på sånt heller.

Løsna uansett etter ei lita stund..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3203 littmild

littmild

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 354 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 21:12

Tips: Ville ikke brukt Internet Explorer uansett, mange feil, og veldig mange sikkerhetshull. Flere og flere sider blir optimalisert for nettlesere som mozilla firefox, og opera. Verdt å prøve, veldig enkle installasjoner.

getfirefox.com
opera.no

Ville ALDRI f.eks. logget på nettbank eller brukt visakort i internett explorer. smile.gif
_______
'84 Suzuki SJ 410 JL Cab(har brent) & '85 SJ 410 JL Highroof(har, naturligvis, veltet)

Medlemsnr. 136, Suzuki 4x4 Club Norway

#3204 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 16 November 2007 - 22:42

anbefal gjerne noken gode og små epostklienter med det samme du er i gang. vil ha pop/smtp og hente rakt ned.

Vil gjerne ha en sånn for minnepinnen også.

#3205 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 03:54

QUOTE(littmild @ 16 Nov 2007, 21:12) <{POST_SNAPBACK}>
Tips: Ville ikke brukt Internet Explorer uansett, mange feil, og veldig mange sikkerhetshull. Flere og flere sider blir optimalisert for nettlesere som mozilla firefox, og opera. Verdt å prøve, veldig enkle installasjoner.

getfirefox.com
opera.no

Ville ALDRI f.eks. logget på nettbank eller brukt visakort i internett explorer. smile.gif

Det er vel andre forhold enn ie som utgjør risikoen. Dersom den økte risikoen som påstås å være i forhold til ie kontra firefox skal være nok til at en ikke skal bruke nettbank bør en ikke bruke noen nettbaserte løsninger. Trådløse nett for eks selv om de er kryptert er ofte mye dårligere sikret enn sikkerhetsnivået i ie.

Dersom en skal være så forsiktig kan en aldri kaste et papir/kvittering/kontoutskrift/brev fra bank/skatteseddel/lønnsslipp i søpla som ikke er kjørt gjennom makulator og aldri bruke minibank eller betale med kort på restaurant eller butikk.
Jeg er ikke helt enig i at ie utgjør noen vesentlig økt risiko men det er helt klart at mange ting på nett er laget for ie slik at andre nettlesere gir problemer.
Jeg brukte firefox i to år før jeg gikk tilbake til ie.

#3206 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 09:24

Hackere og datanerder liker ikkje MS generelt, så dei framstøt som kjem av virus og spam og andre angrep er i 95% av tilfella retta mot og/eller gjennom MS produkt som MSN, outlook, IE, officepakken osv..

#3207 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 November 2007 - 13:39

QUOTE(yakuza @ 17 Nov 2007, 09:24) <{POST_SNAPBACK}>
Hackere og datanerder liker ikkje MS generelt, så dei framstøt som kjem av virus og spam og andre angrep er i 95% av tilfella retta mot og/eller gjennom MS produkt som MSN, outlook, IE, officepakken osv..

Og nettop derfor øker sikkerheten på ie fordi det hele tiden angripes og hele tiden tettes til, virus bruker en andre programmer for å ta.

Den hetsingen av microsoft som en ofte ser rundt omkring er urettferdig og usaklig synes jeg. Det som det resulterer i er at folk blir ubegrunnet bekymret for å bruke microsoft.
Jeg var det selv en stund, skremt over til firefox, men den nettleseren som er best kompatibelt er tross alt internett eksplorer.

De som er bekymret for sikkerhet og samtidig har fildelingsprogrammer innstallert på pc burde i alle fall først kvitte seg med slike program. BearShare og gud vet hva de heter alle sammen er så befengte med all verdens at det er garantert å få lastet ned noe skit derfra.

Men detteblir en litt håpløs diskusjon. Det blir som å la en som eier Mazda diskutere med en som eier Toyota om hva som er den beste bilen.

Og de har feil begge to for det er jo Suzuki som er best

Edited by Nöcke, 17 November 2007 - 21:21.

#3208 Zuki

Zuki

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 18 November 2007 - 00:03

QUOTE(yakuza @ 16 Nov 2007, 22:42) <{POST_SNAPBACK}>
anbefal gjerne noken gode og små epostklienter med det samme du er i gang. vil ha pop/smtp og hente rakt ned.

Bruker Thunderbird fra Mozilla, de samme som står bak Firefox. Begge deler fås fra Mozillas hjemmeside.
Funker like bra som outlook express og vel så det.

#3209 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 21:27

Er dette en suki eller en toyota eller 1 annen bil?! smile.gif
Ligna på suzuki
http://www.youtube.c...feature=related

Edited by terje takras, 20 November 2007 - 21:28.

#3210 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 21:31

QUOTE(terje takras @ 20 Nov 2007, 21:27) <{POST_SNAPBACK}>
Er dette en suki eller en toyota eller 1 annen bil?! smile.gif
Ligna på suzuki
http://www.youtube.c...feature=related

For meg ser det ut til at det er en Land Rover Defender

#3211 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 21:44

QUOTE(ZukiJack @ 20 Nov 2007, 21:31) <{POST_SNAPBACK}>
For meg ser det ut til at det er en Land Rover Defender

Ser ut som fire vorter med ei kvise på toppen, eller Land Rover som du kaller det.. biggrin.gif

#3212 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 22:28

No ser eg det...blinklysa og panseret?! sant?

#3213 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 19:35

Kunne ikkje stå for fristelsen....

Sammy_pr_ver_Zukis_hjul_04.jpg

Sammy_pr_ver_Zukis_hjul_03.jpg

31x12.5 på org. Sammy devil.gif
www.zuki.no
Min Blogg

Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt

#3214 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 19:39

Snakk om god plass for jula å flexe da gitt tongue.gif Fikk du svinga med de hjula på?
Tlf: 98883546

#3215 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 19:53

QUOTE(Roar Hovet @ 22 Nov 2007, 19:39) <{POST_SNAPBACK}>
Snakk om god plass for jula å flexe da gitt tongue.gif Fikk du svinga med de hjula på?

Er sån Rett fram bil dribble.gif
www.zuki.no
Min Blogg

#3216 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 20:38

QUOTE(tåffår @ 22 Nov 2007, 19:53) <{POST_SNAPBACK}>
Er sån Rett fram bil dribble.gif

Men om du hadde 40 mm spacer bak felgen og 6" løft med SPOA ville det blitt noe bedre plass til å svinge.

Håper jeg inderlig.

#3217 tåffår

tåffår

Suzuki nærd

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2154 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 20:46

80mm fjærløft + 50mm BL og 30mm spacere på SJ axler gir flex og sving

Zuki_med_31x12_5_07.JPG

Går også med 50mm + 50mm løft på SJ axler, men er bare så vidt...
www.zuki.no
Min Blogg

#3218 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 22 November 2007 - 21:54

SPOA løfter berre ca. 4" eller 9-10cm. skal du opp meir må en ha hevefjører e.l. i tilegg.
på min er det 50mm fjører(eller 40??) og 50mm BL og eg har 31x10.5 på 8.5" felg med ET-35. må nok kutte meir om eg skal fjerne absolutt all gniss. i gitte tilfeller får eg likevel kontakt mellom hjørnet på hjulet foran og skjermkanten, og innsida av bakdekket mot innerskjermen bak ved full kompresjon.

mine dekk er faktisk berre 30" også iflg. enkelte målinger.

alt kjem igrunn an på kor mykje en kan/vil kutte, kor mykje innfleks ein har/vil ha(bumpstops), og kor store hjula egentlig er og kvar dei er plassert ut frå karossen.

når eg bygger ny bil blir det ca. samme oppskrift som den eg har i dag, men meir kutting for å tillate meir innfleks.

Eg har forresten liggande et sett med 33" på 8"RC felgar.. hadde vore artig å sett kor det vart på min bil:D

Edited by yakuza, 22 November 2007 - 22:02.

#3219 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 00:12

QUOTE(yakuza @ 22 Nov 2007, 21:54) <{POST_SNAPBACK}>
SPOA løfter berre ca. 4" eller 9-10cm. skal du opp meir må en ha hevefjører e.l. i tilegg.
på min er det 50mm fjører(eller 40??) og 50mm BL og eg har 31x10.5 på 8.5" felg med ET-35. må nok kutte meir om eg skal fjerne absolutt all gniss. i gitte tilfeller får eg likevel kontakt mellom hjørnet på hjulet foran og skjermkanten, og innsida av bakdekket mot innerskjermen bak ved full kompresjon.

mine dekk er faktisk berre 30" også iflg. enkelte målinger.

alt kjem igrunn an på kor mykje en kan/vil kutte, kor mykje innfleks ein har/vil ha(bumpstops), og kor store hjula egentlig er og kvar dei er plassert ut frå karossen.

når eg bygger ny bil blir det ca. samme oppskrift som den eg har i dag, men meir kutting for å tillate meir innfleks.

Eg har forresten liggande et sett med 33" på 8"RC felgar.. hadde vore artig å sett kor det vart på min bil:D

Hvis du faller for fristelsen med å sette dem på så ta bilder i litt ulike vinkler og legg ut da.

Jeg regner med at det ikke blir aktuelt med så store dekk men det er den størrelsen jeg kommer til å strekke meg etter. Så ender det på hva som faktisk er mulig. Noen endringer blir det underveis også for jeg kommer til å prioritere bruksegenskaper fremfor kun show-off.

Det er stilig med en kjempehøy bil med monsterdekk men det funker ikke all verden i terreng.

Ender kanskje opp med en moderat SPOA med 31" Men jeg synes SPOA har noe for seg og er bedre enn hevefjærer som gir tilsvarende løft. Problemet med løft er ustabilitet så det må jo hele tiden veies mot hverandre.

Jeg skal i alle fall ha panhard-stag og (hva heter det igjen) torque-bar bak pluss hevet paralellstag og styrestag. Det montert på samuraiaksling og en 1600 motor så skal jeg ikke mase på BT om så mye mer.

Kjøpte et 50 mm BL med TÜV men ser ut til at jeg ikke får bruk for det likevel. Lurte på å kombinere det med 80 mm Trailmaster. Skal komme et nytt Trailmaster 85 mm med TÜV til våren har jeg fått beskjed om, lurer på hva det inneholder.

Delta leverte et SPOA sett med TÜV tidligere men fikk en mail fra direktøren der forrige dagen og de hadde sjekket lageret m,en hadde ikke noe igjen av delene de solgte den gangen de produserte det. Det var synd.

Ikke før jeg får nye ideer i alle fall.

Kjøpte rørbøyer fra Netthandelen trodde det var en liten dritt ut fra bildet. Kom en jævla diger sak som veide 37 kilo. At jeg hadde blingset og klarte kjøpe to samtidig gjorde det ikke bedre. Og den er for tung å sende som postpakke så ikke bare enkelt å selge igjen heller.

Skal bli spennende å se hvordan den rørbøyeren funker, får vel fylle rørene med sand når jeg bøyer så det ikke blir knekk. Noen som har noen erfaring med om det lønner seg å bruke våt sand?

#3220 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 23 November 2007 - 00:50

Delta har hatt felger med TUV også..?

fint om du kan høre om dei fortsatt leverer. dei eg har fått kontakt med på mail i tyskland ville kun selge felger med TUV saman med komplett hevesett.

dersom eg putter på 33" blir det såklart tatt bilder biggrin.gif