Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3161 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 14:25

huff no var det nesten kvalmt kor vi klappa kvarandre på skuldra her:D:D
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3162 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 15:04

QUOTE(Nöcke @ 12 Nov 2007, 13:53) <{POST_SNAPBACK}>
Kanskje fler som skulle vært her inne og kjølet ned hodene sine for det er temmelig hett i en del diskusjoner rundt omkring.

så da er konklusjonen at suzuki er et noe bedre valg enn valium devil.gif

#3163 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 18:07

QUOTE(yakuza @ 12 Nov 2007, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>

'

Gruppeklem biggrin.gif laugh.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3164 Zuki

Zuki

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 18:14

Skal være enig i det, her inne er det, og har alltid vært, greit å være! Hvordan ting driftes og holdninger kan man ha mange meninger om biggrin.gif , men jeg synes offroad.no også har blitt et veldig bra forum i seg selv, og suzukidelen har jo alltid vært spesiell sånn sett. Bra folk og bra stemning generelt, og konflikter tas som regel utenfor denne suzukiverdenen. Suzukifolket har også fokusert lite på det noen liker å kalle forumkrig, og er mer fokuserte på å bidra der de føler de har noe å bidra med, og det er bra for hobbyen vår. I tillegg er jo mange av brukerne her like mye venner som medforumbrukere. Så det skal dere ha folkens!

Surfer innom suzukidelen her rett som det er i alle fall!

Det er for øvrig litt stillstand på suzukifronten for tida hos meg, bilen er liksom ganske "ferdig" i forhold til hva lommeboka og tiden strekker til, og det er en del andre hobbyer som rapper mye tid for tiden. I tillegg er det nokså mørkt og kaldt for tiden her, og det gjør det litt kompliserende for oss uten lukket garasje.

#3165 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 18:35

Var det på sin plass å ønske deg velkommen tilbake Ståle devil.gif smile.gif smile.gif smile.gif

#3166 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 18:52

QUOTE(yakuza @ 12 Nov 2007, 14:25) <{POST_SNAPBACK}>

Ja det kan du si. ;-)

Men jeg tror det er sunt og bra at man av og til sier noen positive ord til hverandre. Det har så lett for å bli til at det er kritikk og å henge seg opp i de minste detaljer på det som er feil som blir dominerende.

Det å være litt raus med hverandre og ikke nødvendigvis gå ut med full hornmusikk når noen skriver noe som er teknisk feil, når en har missforstått hvordan enkelte ting henger sammen, det har noe med å være voksen og gjøre. Ikke nødvendigvis av alder men på innsiden av skallen.

Jeg vet at jeg av og til kan trekke feil konklusjoner om hvordan ting teknisk fungerer og grunnen til at det blir slik, men det er ingen her som henger meg ut likevel. Det kommer saklige innspill som gjør at jeg etterhvert (kan ta litt tid) skjønner sammenhengen bedre.

Et godt miljø er noe som skapes i fellesskap og som må ivaretas i fellesskap. Og jeg synes virkelig det miljøet som er her på zukiforumet er verdt å tå vare på.

Jeg har hatt interesse for disse sære bilene i ganske mange år men har alltid gått og sullet med det for meg selv ( når jeg hadde min første 413 var det jo ikke noe internett heller og knapt nok mobiltelefon) og jeg ser virkelig hvilken stor ressurs et slikt miljø har for mine muligheter til å realisere en del ideer jeg har om modifisering av bilen. Ting jeg ikke kunne satt i gang uten muligheten til å få alle de innspillene og svarene som jeg får her.

Ja, vi klapper hverandre på skuldrene og jaggu er det fortjent. Dere som har bygget opp dette miljøet har lagt et grunnlag for mer enn jeg tror dere ser rekkevidden av selv.( som samfunnsviter vil jeg påberope meg retten til å kunne uttale meg om slikt ;-) )

#3167 Zuki

Zuki

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 19:08

QUOTE(sven @ 12 Nov 2007, 18:35) <{POST_SNAPBACK}>
Var det på sin plass å ønske deg velkommen tilbake Ståle devil.gif smile.gif smile.gif smile.gif

Det er jo lov å ønske! biggrin.gif

Er innom her rett som det er, selv om jeg ikke skriver så mye her for tiden.

#3168 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 19:57

Om man skal spøke litt med dette rundt bilmerker og folks trafikk her på forumet, så kom det for en tid tilbake en kommentar til Mitsubishi-forumet da det stormet kraftig mellom en del Mitsubishi-eiere der.

Da kom det en komentar fra en person med et annet bilmerke....
Hva i alle dager er det Mitsubishi-bilene gjør med eierene sine???

hehehe....

Det har hele tiden vært en glede å være moderator for suzuki-forumet.
Om det har vært noen høye bølger her inne...så minnes jeg å huske at de bølgene har blitt skapt av "ikke-Suzuki-eiere"

#3169 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 21:21

Miljøet blant Suxuki eiere minner mye om Jeep-miljøet.
Veldig lite bråk, kun sak.
Nå mangler dere bare like bra biler biggrin.gif biggrin.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#3170 reinsberg

reinsberg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 21:30

I understand the JEEP thing blink.gif that`s why i drive a SUZUKI ! ! ! biggrin.gif
Reinsberg
SUZUKI LJ80

#3171 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 21:33

QUOTE(Frode @ 12 Nov 2007, 21:21) <{POST_SNAPBACK}>
Miljøet blant Suxuki eiere minner mye om Jeep-miljøet.
Veldig lite bråk, kun sak.
Nå mangler dere bare like bra biler biggrin.gif biggrin.gif

hvis du leser litt tilbake frode vil du se innlegget som startet denne hyggelige situasjonen

Vi driver på mange måter med de mest spesielle bilene her inne, de er ikke bruksbiler som f'eks en hilux eller en blazer, de er mer for entusiasten som liker de små sjarmtrollene, nesten på lik linje med mye av jeep.... men likevel ikke like "komersielle".

Så som du ser, dere rekker oss ifølge oss selv ikke til skinneleggen engang devil.gif

#3172 Frode

Frode

Jeep-bygger

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 21:51

Hehe... Hjula deres rekker ikke til navkoppen på en Jeep.. smile.gif

Når vi snakker Wrangler/CJ er nok miljøet rimelig likt, Jeepene er ofte mer påkostet og det av tre grunner:

1. Tilgang på utstyr og modifikasjoner er større
2. Det er lettere å få godkjent
3. Verdien på bilen øker som regel proposjonalt med hva man koster på.

Uansett så er det det interessen for bilene som sitter i høysetet og vi kjenner hverandre på fornavn.
Oppfatter det slik at dere Suzuki eiere har det på samme måten. smile.gif
IPB Image

www.terrengbil.com

#3173 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 23:03

QUOTE(Frode @ 12 Nov 2007, 21:51) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe... Hjula deres rekker ikke til navkoppen på en Jeep.. smile.gif

Når vi snakker Wrangler/CJ er nok miljøet rimelig likt, Jeepene er ofte mer påkostet og det av tre grunner:

1. Tilgang på utstyr og modifikasjoner er større
2. Det er lettere å få godkjent
3. Verdien på bilen øker som regel proposjonalt med hva man koster på.

Uansett så er det det interessen for bilene som sitter i høysetet og vi kjenner hverandre på fornavn.
Oppfatter det slik at dere Suzuki eiere har det på samme måten. smile.gif

Men Jeep og suki er omtrent likt på de punktene.

Kjøp en 413 til 20 tusen og sett på utsyr for 40 tusen så får du kanskje 22 tusen for den om du selger men skal du ha det godkjent sliter du deg ut i prosessen.
Det ble kanskje ikke helt likt nei..

Det vektigste argumentet MOT 413 er at det er så håpløst å få godkjent endringer. En bekjent av meg fatter ikke at jeg ikke bytter til en wrangler og jeg har kjørt ganske mye jeep.

Noen ganger lurer jeg virkelig på hva som gjør at noen er villig til å bruke så mye penger på en 413. Det øyeblikket en monterer delen på bilen er jo pengene i realiteten tapt om en ikke skrur det av igjen og selger det løst,

Bare for en SPOA er det snakk om over the knuckle styring, panhard stag og torque-bar som må til sammen med bytting av akslinger, nye felger og dekk og da går det 25 til 30 lapper. en ARB foran og lim-slip bak trekker 10 lapper.

Sånn kan en bare fortsette når en ser på hva som er kostet på diverse 413 bortover.

Total overhaling av motor og gearkasse suger penger, bytting av motor osv osv

Men en får ikke noe mer igjen for bilen likevel. Hva kommer det egentlig av? Folk kan kjøpe en bil til 20 lapper og koste på den 30 lapper men å kjøpe en ferdig påkostet til 40-50 tusen er det ingen som gjør.

Hvor blir det av de påkostede 413 jeg har ikke sett en 413 solgt for over 25 tusen på fryktelig mange år og ingen virkelig påkostet som har blitt solgt eller selges de bare privat innad i miljøet?

Edited by Nöcke, 12 November 2007 - 23:04.

#3174 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 23:21

Blir ikkje solgt rett og slett, og ikkje er det så mange som fins heller. Folk bygger ned til original og selger deler også.
Er ikkje så lett å selge når lite er godkjent..

Min bil blir letta for kryper, sperre og en del andre morsomme deler før den blir forsøkt solgt til våren. dersom eg ikkje får litt betalt for heving, skjermbyggere og hjul, blir den gjort enda meir mot original før salg.

#3175 are

are

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 10:32

413 er en entusiastbil og ferdig med det. I forhold til dagens standard er den ikke god og kjøre, ikke går det fælt og ikke er det noe statussymbol. Derfor hjelper det lite på verdi med deler for 50 000,- som mannen i gata ikke får brukt til stort. Tror vi skal se det positive i det og nyte at vi har de for oss selv. Det minsker tross alt på disse bilene også. Hvor mye hadde det da kosta og fått lage seg f.eks. ei krypekasse vist vi måtte gi gull og grønne skoger for deler? Nei gudskjelov er det ikke alle som smiler fra øre til øre og stryker bilen kjærlig over panseret hver gang de går forbi sin 413. Eller er dette bare meg wub.gif biggrin.gif

En unnskyldning jeg bruker ofte i disse single dager er at det koster og ha dame og. Og akkurat nå er det greit at det ikke er to. rolleyes2.gif

#3176 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 13:40

QUOTE(are @ 13 Nov 2007, 10:32) <{POST_SNAPBACK}>
413 er en entusiastbil og ferdig med det. I forhold til dagens standard er den ikke god og kjøre, ikke går det fælt og ikke er det noe statussymbol. Derfor hjelper det lite på verdi med deler for 50 000,- som mannen i gata ikke får brukt til stort. Tror vi skal se det positive i det og nyte at vi har de for oss selv. Det minsker tross alt på disse bilene også. Hvor mye hadde det da kosta og fått lage seg f.eks. ei krypekasse vist vi måtte gi gull og grønne skoger for deler? Nei gudskjelov er det ikke alle som smiler fra øre til øre og stryker bilen kjærlig over panseret hver gang de går forbi sin 413. Eller er dette bare meg wub.gif biggrin.gif

En unnskyldning jeg bruker ofte i disse single dager er at det koster og ha dame og. Og akkurat nå er det greit at det ikke er to. rolleyes2.gif

Ja og det blir ikke billigere av at hver gang det kommer en pakke med deler skal madammen ha noen nye sko.

Men siden 413 ikke kan gjøre husarbeid så..

#3177 are

are

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 15:07

Vil da tippe at fruen din har et godt lager med fottøy biggrin.gif

#3178 epa b loco

epa b loco

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 219 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 17:37

Stort sett alle som kjøper zuki er mer eller mindre tilbakestående shiftyninja.gif

#3179 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 17:54

QUOTE(Nöcke @ 13 Nov 2007, 13:40) <{POST_SNAPBACK}>
Ja og det blir ikke billigere av at hver gang det kommer en pakke med deler skal madammen ha noen nye sko.

Men siden 413 ikke kan gjøre husarbeid så..

Her i huset har det blitt en sammenheng mellom antal bilar og antal hundar...
Har/har hatt ca.5 SJ og samurai og tilogmed en Baleno, og kona: www.melkebart.com
pr. i dag har vi tre hunder i huset, og eg har 2.5 suzukiar på tunet pluss garasja full av deler biggrin.gif

Budsjettet er vel mykje mindre enn om vi skulle hatt en vanlig konebil som bil nummer to, men prøv å forklar det biggrin.gif

Edited by yakuza, 13 November 2007 - 17:55.

#3180 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 November 2007 - 17:56

QUOTE(epa b loco @ 13 Nov 2007, 17:37) <{POST_SNAPBACK}>
Stort sett alle som kjøper zuki er mer eller mindre tilbakestående shiftyninja.gif

tja, jeg vet ikke jeg..... har tre stk, så hva er jeg da devil.gif