Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3141 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 01:13

Uten vinsj sad.gif
Hadde en kompis som fikk boksen svidd,men det var fordi han belasta vinsjen til den ikke gikk mer(dra rot opp fra bakken)og så rygga han i tilegg mens han vinsja
Tenkte eg skulle montere hovedstrømbryter men ble aldri gjort.
Å montere boksen en annen plass,blir det mye skøyting av kabler.
Boksen er meint for å montere på selveste vinsjen ifølge bruksanvisningen.
Har man vinsjen innunder pannseret må man åpne panseret hver gang man skal vinsje,blir jævlig hvis bilen står 1 halvmeter nedi gjørma.
Er lettere å krype på panseret bort til vinsjen for å sette i senderen/motekeren og så kaste vieren på "land" biggrin.gif
Har sendt klage til netthandelen,så får vi se om dem svarer.
Hvis ikke sender jeg klippet til VG og forteller dem Den skummle historie at netthandelen selger "brannbomber"
Jeg fulgte bruksanvisningen nøyaktig... sleep.gif

#3142 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 08:14

QUOTE(terje takras @ 5 Nov 2007, 01:13) <{POST_SNAPBACK}>
Uten vinsj sad.gif
Hadde en kompis som fikk boksen svidd,men det var fordi han belasta vinsjen til den ikke gikk mer(dra rot opp fra bakken)og så rygga han i tilegg mens han vinsja
Tenkte eg skulle montere hovedstrømbryter men ble aldri gjort.
Å montere boksen en annen plass,blir det mye skøyting av kabler.
Boksen er meint for å montere på selveste vinsjen ifølge bruksanvisningen.
Har man vinsjen innunder pannseret må man åpne panseret hver gang man skal vinsje,blir jævlig hvis bilen står 1 halvmeter nedi gjørma.
Er lettere å krype på panseret bort til vinsjen for å sette i senderen/motekeren og så kaste vieren på "land" biggrin.gif
Har sendt klage til netthandelen,så får vi se om dem svarer.
Hvis ikke sender jeg klippet til VG og forteller dem Den skummle historie at netthandelen selger "brannbomber"
Jeg fulgte bruksanvisningen nøyaktig... sleep.gif

De vinsjene jeg har er med boksen løs ved siden og så har jeg trådløs fjernkontroll sånn at jeg vurderer nå å sette en hovedstrømbryter inne på instrumentbordet og boksen under panseret med ledning ut til vinsjen.
Da blir det enkelt å slå på samtidig som det burde bli sikret uten at det blir så mye ekstra kabel. Det er jo også et problem med kabler som skal levere så høye strømstyrker at det blir fort spenningstap i kabelen.

Men det er bare å gå hardt på dem.

Først Netthandelen og om de ikke vil høre ville jeg sendt et brev til produsenten med at du går ut med det med brannbombe.

Det vil de tape fryktelig med tillit i markedet på. Men jeg tror Netthandelen vil gi deg en ny. Kan ikke skjønne annet

#3143 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 16:42

Fikk beskjed fra netthandelen at dem beklaget det og at dem skulle sende en ny med en gang jeg hadde sendt min i retur.
Det man kaller service!!!

#3144 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 07 November 2007 - 15:53

QUOTE(terje takras @ 5 Nov 2007, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Fikk beskjed fra netthandelen at dem beklaget det og at dem skulle sende en ny med en gang jeg hadde sendt min i retur.
Det man kaller service!!!

Knall service absolutt ikke å forakte.

#3145 Aiolos

Aiolos

Olivenbonde

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 539 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 18:32

Denne hadde vært kjekk å ta hjem den er jo veteran. Tror ikke det finnes mange lj 50 i Norge.
Hva er frskjellen på lj 50 og 80 er det bare motor eller er det mye mer.
Etter hva jeg fårstår av annonsen er bilen restaurert med nye dører (trekk står det) nye lykter ny velte bøyle og godkjent av gresk bt til 2009.

Skal prøve og ringe han i morgen får håpe han snakker engelsk for min gresk er ikke særlig god.

http://www.car.gr/ad...e.php?id=124945
Ελευθερία ή θάνατος,

DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,

#3146 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 10 November 2007 - 21:27

QUOTE(Aiolos @ 10 Nov 2007, 18:32) <{POST_SNAPBACK}>
og godkjent av gresk bt til 2009.

jøss.. har dei fått EU-kontrollar i EU også no??
trudde det var berre oss:D
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3147 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 00:35

laugh.gif laugh.gif

#3148 Bernt S

Bernt S

Direktør

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1619 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 14:45

Hei på dere.
Vil bare takke for alle tips og gode venner jeg har fått her inne på Sukiforumet.
Er no bare så lei av hvordan Offroad blir driftet at jeg takker for meg her inne.
Kommer til å være på klubbsidene og på andre forum men min lille protest blir å holde meg vekke fra resten sad.gif
Dette har ingenting med moderatorene eller med brukerne her på Suki forumet å gjøre bare så det er sagt biggrin.gif
Takk for meg og stå på videre biggrin.gif

Edited by Bernt S, 11 November 2007 - 14:46.

KNA Offroaders Hordaland

#3149 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 15:36

gjer som meg Bernt, styr unna alle andre forum enn suzuki!

Det er mykje drit og krangel ellers her inne, mykje pga eit fåtal tufsete brukarar slik eg ser det. Legg gjerne merke til at dei brukarane som er innblanda i kontrovers ellers på forumet, sjelden eller aldri er aktive her på suzukidelen.

#3150 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 17:26

Det er et par ting som har slått meg og det er at det virker som offroad.no består av flere ulike verdener.

På enkelte av gruppene er det bare hetsing, drittslenging og totalt uten fokus på bil.

På suzuki-delen av forumet ser det ut til å være fokusert rundt lidenskapen for 413, og noen stakkarer da som har missforstååt og kjøpt seg vitara. Men de er egentlig hyggelige folk så vi får se gjennom fingrene med at de har missforstått dette med bil litt, ;-) (måtte bare si det)

Så ikke kutt ut totalt. Marker din holdning til hvordan det driftes og hold deg til suzuki og ikke bry deg om det andre.

#3151 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 20:06

wtf.gif

Enig med Nöcke....

Makan til Vas og sludder... dry.gif
Alle er jo så snille her inne smile.gif

#3152 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 21:26

QUOTE(Nöcke @ 11 Nov 2007, 17:26) <{POST_SNAPBACK}>
Det er et par ting som har slått meg og det er at det virker som offroad.no består av flere ulike verdener.

På enkelte av gruppene er det bare hetsing, drittslenging og totalt uten fokus på bil.

På suzuki-delen av forumet ser det ut til å være fokusert rundt lidenskapen for 413, og noen stakkarer da som har missforstååt og kjøpt seg vitara. Men de er egentlig hyggelige folk så vi får se gjennom fingrene med at de har missforstått dette med bil litt, ;-) (måtte bare si det)

Så ikke kutt ut totalt. Marker din holdning til hvordan det driftes og hold deg til suzuki og ikke bry deg om det andre.

Forsiktig nå gutten min! laugh.gif Var ikke klar over at jeg har misforstått ting siden jeg kjører Vitara, men men! Har jo SJ og da.
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#3153 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 21:40

QUOTE(Nöcke @ 11 Nov 2007, 17:26) <{POST_SNAPBACK}>
og noen stakkarer da som har missforstååt og kjøpt seg vitara. Men de er egentlig hyggelige folk så vi får se gjennom fingrene med at de har missforstått dette med bil litt, ;-) (måtte bare si det)

Hørt på makan, er jo vi med Vitara som har skjønt det! Har vel i grunn hatt flere SJ'r enn de fleste her og har fortsatt ei balje til en 410 stående i hagen, så jeg er vel unnskylt biggrin.gif

Nei, her på zuki forumet har det ikke vært mye tull, folk som oss med skikkelig bil prater om interessen vår vi, vi krangler ikke om den..

Har akkurat kommet inn døra etter en kjøretur med en smågretten Vitara, han har ikke blitt brukt på veldig lenge så han brukte litt tid på å komme i gang igjen, det virket som om han holdt igjen litt på gassen, ville ikke gi full gass liksom.

Men men, han kom seg etter hvert og når jeg skulle gi full gass ut fra ett kryss flexet han så bra at jeg nesten veltet. Det ene forhjulet var godt over en halvmeter over bakken mens bakhjulet på motsatt side subbet i hjulkassa! Var i grunn ganske så guffent. Er ikke første gangen jeg har fått den til å løfte det ene forhjulet, men har aldri vært så høyt oppe før...
Tlf: 98883546

#3154 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 22:29

jepp, vi har uten tvil vært forskånet mot det aller meste her inne, og som moderator vil jeg si at suzukifolket er mer eller mindre eksemplariske, og at det er svært sjelden at vi trenger å moderere noe som helst her inne:)

Vi driver på mange måter med de mest spesielle bilene her inne, de er ikke bruksbiler som f'eks en hilux eller en blazer, der er mer for entusiasten som liker de små sjarmtrollene, nesten på lik linje med mye av jeep.... men likevel ikke like "komersielle".

Ønsker å rette en takk til Suzukifolket for å gjøre suzukidelen her på offroad.no til det den er, Det er dere som lager forumet, og dere har gjort det til en hyggelig og flott plass smile.gif

#3155 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 November 2007 - 23:24

du har nok mykje av grunnen der Sven ja.. Ser det er no også nokså fritt for tull i lada og jeep-delen.

Takk til alle sammen her inne ja:) går som en drøm, bortsett frå at vi som vanlig ikkje er like flinke å ta imot nye folk som spør samme dumme spørsmåla som vi svarte på forrige veke.. der har vi fortsatt litt å gå på. husk at vi alle var meir eller mindre nye, ferske og dumme en eller anna gong.

hmm.. husker kor eg satt å lasta ned bilder frå Zukfari i Moab frå nettet på skulen i 1995/96 og lagra på diskettar for å ta med heim på pc'en:)

#3156 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 10:10

QUOTE(sven @ 11 Nov 2007, 22:29) <{POST_SNAPBACK}>
jepp, vi har uten tvil vært forskånet mot det aller meste her inne, og som moderator vil jeg si at suzukifolket er mer eller mindre eksemplariske, og at det er svært sjelden at vi trenger å moderere noe som helst her inne:)
Vi driver på mange måter med de mest spesielle bilene her inne, de er ikke bruksbiler som f'eks en hilux eller en blazer, der er mer for entusiasten som liker de små sjarmtrollene, nesten på lik linje med mye av jeep.... men likevel ikke like "komersielle".

Ønsker å rette en takk til Suzukifolket for å gjøre suzukidelen her på offroad.no til det den er, Det er dere som lager forumet, og dere har gjort det til en hyggelig og flott plass smile.gif

Jeg tror det du skriver her er det essensielle for det gode miljøet.

Det er en genuin interesse for bilen som trekker folk inn i denne delen av forumet, pluss og der er noe av det viktigste. Det er en kjerne med personer her som har de rette verdiene og holdningene for å opprettholde et godt miljø.

Det er grunnlaget for at det ikke sklir ut men fortsetter å være et godt miljø. Eventuelle destruktive personer vil ikke finne fotfeste her og det får derfor ikke mulighet til å utvikle seg i negativ retning.

Apropo Vitara om noen har et tips på en brukt vitaramotor i god stand er jeg lutter øre

#3157 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 11:31

QUOTE(Nöcke @ 12 Nov 2007, 10:10) <{POST_SNAPBACK}>
Apropo Vitara om noen har et tips på en brukt vitaramotor i god stand er jeg lutter øre

Har en 1600 16V du kan få kjøpt jeg, problemet er bare at du må kjøpe bilen den sitter i også. Men da har du jo komplett servostyring du kan bruke også.
Tlf: 98883546

#3158 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 12:35

Ja Bernt, håper du kan være med oss på suzukiforumene, enten her eller på pirate. Tydeligvis mange av oss som holder oss på suzukidelen og ignorerer det andre. Vi er heldige som har de kuleste bilene og de beste folka wink.gif

Edited by ShuDuck, 12 November 2007 - 12:36.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3159 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 13:03

Skulle jeg dele min oppfattelse av Zukifolket, så hadde jeg bare gjentatt hva ShuDuck og Nöcke allrede har sagt.
Uansett hvor det stormer ellers, så er det en sval bris her inne.... :-)
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#3160 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 November 2007 - 13:53

QUOTE(Bergum @ 12 Nov 2007, 13:03) <{POST_SNAPBACK}>
Skulle jeg dele min oppfattelse av Zukifolket, så hadde jeg bare gjentatt hva ShuDuck og Nöcke allrede har sagt.
Uansett hvor det stormer ellers, så er det en sval bris her inne.... :-)

Kanskje fler som skulle vært her inne og kjølet ned hodene sine for det er temmelig hett i en del diskusjoner rundt omkring.