Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3101 Harald Th

Harald Th

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 27 September 2007 - 09:07

Så i Suzuki forum site noe om å legge eksosflenspakninger!! fra en us bil mellom fjæebeinstopp og karrosseri. Målene stemte perfekt og sammen med fjærforlenger endret ikke egenskapene seg tor inn og ut på fjær/demper
Skal lete etter denne å legge inn link
Mvh
Harald
Snudde innfestinger for demperne. billigste alternativ

Edited by toya, 27 September 2007 - 09:16.

Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#3102 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 27 September 2007 - 11:41

Har snudd festet på toppen av demperen jeg, har også laget en plate av superduplex som er 30 mm tykk som ligger på toppen av denne igjen. Blir dårligere innflex, men berdre utflex. Med 33" hjul så er det ikke plass til så mye innflex.
Tlf: 98883546

#3103 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 September 2007 - 23:52

QUOTE(Supervitara @ 24 Sep 2007, 23:16) <{POST_SNAPBACK}>
Blir papirene lagt ut på en tråd her senere eller? blink.gif

http://www.dielaufen...e/gutachten.htm

her kan du begynne finnes masse slikt rundtomkring søk på TÜV gutachten suzuki osv osv så finner du all verdens rariteter noe av det kan kanskje brukes til noe men det meste er ubrukelig overfor BT

Den ene er en TÜV med opel motor og opel automatkasse i 413

#3104 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 29 September 2007 - 17:54

QUOTE(Nöcke @ 29 Sep 2007, 00:52) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.dielaufen...e/gutachten.htm
her kan du begynne finnes masse slikt rundtomkring søk på TÜV gutachten suzuki osv osv så finner du all verdens rariteter noe av det kan kanskje brukes til noe men det meste er ubrukelig overfor BT

Den ene er en TÜV med opel motor og opel automatkasse i 413

Det er nok forskjell på TUV typegodkjenning og TUV enkeltgodkjenning.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3105 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 09:47

QUOTE(yakuza @ 29 Sep 2007, 18:54) <{POST_SNAPBACK}>
Det er nok forskjell på TUV typegodkjenning og TUV enkeltgodkjenning.

Ja, så absolutt men dersom en kan vise til at TÜV og kanskje BT. gjennom kopi av vognkort, har godkjent samme ombygging som det en søker om å få godkjent selv så styrker det ens egen sak og øker sannsynligheten for at det godkjennes.

SJ 413 med Opelmotor har forøvrig blitt godkjent i Norge ved ett tilfelle tidligere om han satte inn automat er jeg usikker på. Det var på Stavangerkanten for en ti femten år siden.

#3106 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 10:13

på den tiden ble det og godkjent et par stk med Volvo B20

#3107 N-T 4x4

N-T 4x4

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 10:18

noen som vet om en stk bladfjær til 410\413 bak? helst i akershus!

#3108 Klatti

Klatti

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 114 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 11:11

QUOTE(N-T 4x4 @ 30 Sep 2007, 10:18) <{POST_SNAPBACK}>
noen som vet om en stk bladfjær til 410\413 bak? helst i akershus!

Har ihvertfall et par sett til LWB liggende hvis det er av interresse. De har et eksta lasteblad, så da bør du eventuelt bytte ut begge.
Holder til like utafor Drammen mot Svelvik.
IPB Image

#3109 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 11:39

skal bilen på vei bør man vel strengt talt bytte begge uansett med et par som har stått på samme bil....

sikkert ikkenoe must, men fjærer endrer seg med årene de og.

#3110 N-T 4x4

N-T 4x4

Skogens Konge

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 13:19

QUOTE(Klatti @ 30 Sep 2007, 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
Har ihvertfall et par sett til LWB liggende hvis det er av interresse. De har et eksta lasteblad, så da bør du eventuelt bytte ut begge.
Holder til like utafor Drammen mot Svelvik.
er til trail bil så trenger ikke noen som er stivere nei..

#3111 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 30 September 2007 - 18:46

er vel bare å plukke ut de lastbærende bladene det vel...

#3112 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 05 October 2007 - 17:11

Til min store forbannelse oppdaget jeg at den Hilux mellomaksel jeg har kjøpt i går...er ødelagt.
Det medfører at jeg ikke blir ferdig med å lage en ny solid mellomaksel før Trophy'n i Svinndal.

Mellomakselen som sitter der nå er ganske skral...fikk jeg se i går kveld.....så jeg er redd den vil ryke ganske snart.

Er det noen som er i nærheten av meg eller som skal til Svinndal har en bakere 410-mellomaksel (Kompakt-stål) å selge billig.
Den må bare holde i helgen...for jeg skal uansett snart skifte til kraftigere saker.

Det holder eventuellt med den delen av akslingen fra splinet og ut til og med krysset mot bakakselen.

Får jeg ikke tak i denne vurderer jeg å bli hjemme da det er så stor sjans for at akslingen vil ryke ganske snart.

Ring meg helst da jeg ikke har tid til å sjekke her noe serlig i kveld. Holder på i garasjen og bygger bur.

Tlf:934 34 045

#3113 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 06 October 2007 - 20:33

Ja...hjemme igjen etter en enormt bra tur i Svinndal...
Ja.. Mellomakselen gikk til helv.... som fryktet, men den holdt i mange timer så det ble valuta for penga og tiden det tok å reise ned.

Klarte å ryke en stikkaksel eller drivknute fremme også, så man er ikke arbeidsledig på en stund.
Bare å vaske bilen blir en bra jobb...
Blir absolutt nødt til å lage meg snorkel fant jeg ut. Kjørte nesa på bilen nedi et myrhøl og motoren stoppa heldigvis pga. fuktig i tenningssystemet.... Heldigvis...fordi da stoppa den før den fikk slurpa i seg halve myra inn i luftfilteret...og videre inn i innsuget og ned i sylindrene.
Da jeg så skulle kjinne den i gang igjen gikk starteren to runder og så var det bråstopp.
Alle sylindrene var fulle av myrvann.
Skrudde ut alle tennpluggene og dro den rundt på starter'n og myrspruten sto en meter ut på begge sider ut av plugghøla.
Kjinna den til det ikke kom mere dritt....satte i pluggene igjen... skrudde av slangene fra luftfilteret og åpnet gass-spjeldene til innspruten...og der fossa det ut gjørmevann. Sikkert en halv liter eller mer...hehe

Dro den så igjen på starteren... dro den i fem-ti sekunder og dermed begynte den å tenne på en sylinder dannog vann.. mer og mer til den faktisk startet...hostet litt og så var det fader i meg full sviv på motoren igjen. Jeg var sikker på at jeg kunne glemme å få fyr på den igjen før alt av dyser og injection var renset...men neida. Den går så fint som ingen ting var skjedd...hehe Fullførte så tre seksjoner til før sitkkaksel/drivknuten gikk dukken etter syv av ti gjennomførte seksjoner.

Edited by ZukiJack, 07 October 2007 - 10:56.

#3114 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 07 October 2007 - 02:04

må føles bra når motorvalget gir såpass uttelling Terje biggrin.gif

#3115 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 10 October 2007 - 18:36

På min bil manglet bunnpluggene under mattene, noe som har ført til at det har kommet inn unødvendig vann. En tur til den lokale huggeren, med lommen full av gummiplugger til en variert bilpark ble resultatet at reservehjulsbunnpluggene til -88 til -91 Mazda 626 passer perfekt. Kanskje andre og som lurte? Ikke vet jeg?! biggrin.gif
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#3116 are

are

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 08:42

Kjører med vilje med de ute, fordelen er at vannet forsvinner lett ut også. Inn kommer det samma F...

#3117 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 14:57

QUOTE(are @ 11 Oct 2007, 09:42) <{POST_SNAPBACK}>
Kjører med vilje med de ute, fordelen er at vannet forsvinner lett ut også. Inn kommer det samma F...

Har litt divergerende forhold til bunnplugger. Fikk en Sisu , 11 tonn sekshjulsdrevet militærkjøretøy, til å ta fart ut i vannet en gang i Bosnia. Jeg visste ikke at bunnpluggene var tatt ut og faanskapet sank. Bare fronten ble stående på skrå opp av vannet.

Dersom en fjerner bunnplugger renner vannet ut, men jaggu renner det fortere inn.

Har lurt på om jeg skal sette inn en liten slangestuss av veldig myk plast/gummi som gjør at vannet kan renne ut men ikke inn. Det burde gi alle fordelene til både innmonterte og fjernede plugger. En type enveisventil. Ideer?

#3118 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 16:23

Den som hadde bilen før meg har skjært et lite hakk ut av en av pluggane på kvar side. Det får det som kjem inn til å renne ut, og dersom en dykker renner det ikkje fort nok inn til at det blir trøbbel.

Men generelt ville eg vel heller gjort noke med det at det kjem inn vatn. Bedre å legge ressurser i å hindre vatnet i å komme inn.

#3119 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 11 October 2007 - 21:09

QUOTE(yakuza @ 11 Oct 2007, 17:23) <{POST_SNAPBACK}>
Den som hadde bilen før meg har skjært et lite hakk ut av en av pluggane på kvar side. Det får det som kjem inn til å renne ut, og dersom en dykker renner det ikkje fort nok inn til at det blir trøbbel.

Men generelt ville eg vel heller gjort noke med det at det kjem inn vatn. Bedre å legge ressurser i å hindre vatnet i å komme inn.

Jeg får inn vann rundt dørene når det regner og står jeg parkert litt skjevt så kan det komme inn betydelig med vann på ei natt pluss at jeg har en lekk etsted under instrumentpanelet og ned på clutchpedalen.

Jeg har ikke sjanse til å gjøre noe med det før til sommeren, her i Trondheim har jeg ikke sted å mekke, ikke verktøy og ikke tid, men til sommeren skal hele bilen plukkes ned og bytte motor gearkasse fordelingkasse eksosanlegg gasser sandblåse ramma demontere og overhala akslinger plus pluss har satt av 3 til 4 uker hvor jeg ikke skal gjøre annet enn å skru bil fra morgen til kveld. Men fram til det blir det raske løsninger for å komme gjennom vinteren

#3120 are

are

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 12 October 2007 - 08:48

Her kan du nok forhindre at vannet kommer inn bunnpluggene.
IMG_4035.jpg

Her hjelper det lite om du har aldri så rå bunnplugg, eller tette dører osv.
021.jpg