SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3461
Posted 01 February 2008 - 07:31
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#3462
Posted 01 February 2008 - 10:11
#3463
Posted 01 February 2008 - 10:28
De bildene av halvdører du sendte var kjempebra. Har du tilfeldigvis noe bilde fra innsiden som viser lukke/låsemekanismen hvordan det er løst?
#3464
Posted 01 February 2008 - 12:05
Det går fint med bilen var i Hellas for 14 dager siden og kjørte opp i fjellene.
Bilen blir i Hellas til høsten da skal den hjem til lakkering og eukontoll som jeg ikke kan ta i Hellas.
Fikk tak i fabrikknytt baksete i Tyskland for 32 + frakt. Mangler bare en skjermbue så er bilen bra igjen.
Måtte skifte den bakre potta når jeg var nede sist 65 ca 520 kr mindre en halparten hva det koster i Norge
Skal ned 9 mars da sakal jeg sparkle venstrebakskjerm og lakke så det ser litt bedre ut.
Jeg hadde brannforsikring zukin ble takstert til 35000 jeg kjøpte "vraket" for 10000 minus egenandel kr 4000 så jeg fikk 21000 som går til zukin. Det blir nok 8x15 beadlock felger og dekk til sommeren tenker jeg.
Nöcke
Jeg har bare dette bildet, men jeg tenkt og bøye en stålplate i passe tykkelse og felle inn en original dørlås og fikse en mekanisme på innsiden til døråpner.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#3465
Posted 01 February 2008 - 19:56
Håper virkelig at det er jeg som har misforstått dette...
#3466
Posted 01 February 2008 - 20:11
Håper virkelig at det er jeg som har misforstått dette...
Jimny er hverken fugl eller fisk og kan aldri få samma status som 413. Det var et forsøk på å ri på samuraibølgen som floppa.
Min mening fra sidelinjen. Som egentlig ikke har peiling men synser i vei.
#3467
Posted 01 February 2008 - 22:11
i japan har de små jeepene hatt typebetegnelsen jimny siden LJ80
#3468
Posted 02 February 2008 - 03:46
600kg framme og 580kg bak,Perfekt balanse
Og det var uten meg i.
Har en god del utstyr liggende baki bilen,sikkert det og fangeren som gjør bilen så tung.
Og så var jeg en tur på nysnøen som kom....ikke lett å holde kontroll med så kortaksla bil

http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3469
Posted 02 February 2008 - 12:42
#3470
Posted 02 February 2008 - 13:04
Edited by sven, 02 February 2008 - 13:55.
#3471
Posted 02 February 2008 - 18:03
Og det var uten meg i.
[/quote]
413 har egentlig lite å gå på når det gjelder økt vekt på forakslingen. Du har allerede passert tillat forakselvekt med 70 kg. Fra fabrikk 470 kg og max tillatt 530 kg.
Kunne vært spennende å høre hva fangeren/vinsj veier og hvor mye det utgjør på en ny veiing om du plukker det av.
#3472
Posted 02 February 2008 - 22:31
Ble mye skjæring i deler + at jeg har nesten ei heil plate igjen.
Sammenlagt veier ikke fangeren en max 65 kilo
Jeg veide bilen i sommer og da veide den 1080 kilo uten fanger og med orginalhjul.
Men husker ikke om bilen var full i møkk
Noen med en orginal suki bør prøve å veie bilen sin og se om det er riktig det som står i vognkorte som jeg sterkt tviler på.
Dem sjekker ikke vekt på bil under EU kontroll.
Det har jeg aldri opplevd.
Fiestan jeg hadde hadde jeg et annlegg som veide over 250 kilo baki(2 stk Stroker D12 som skal ha ei massiv kasse på 5 cm tykk og 140 liter, og 2 stk maxxima + 4 forsterkere.+ masse dilldall.
Da var eg på BT i haugesund og fikk etterkontroll pga feil senkesett,det eneste dem hadde å si var at det manglet baksete og bilen måtte omregistreres til varebil.
Da måtte eg og sette opp skillevegg.
Jeg sa bare at det var midlertidlig og baksetene skulle inn igjen senere.
Han sa ingenting på at bilen var for tung bak som den var!
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3473
Posted 02 February 2008 - 23:22
Uten sjåfør og passasjer er det 60 kg å gå på i tillatt foraksellast.
Sjåfør og passasjer veier etter regelverket 150 kg. . Og jeg tror en kan anta at det øker foraksellasten med 30 kg. Da er det 30 kg igjen og mange visnjer veier mer enn det. I tillegg skal en som regel ha en fanger som er tyngre enn den original. Dette sitter foran akslingen så en vinsj/monteringsplate bør ikke veie mer enn tilsammen 25 kg om det skal bli godkjent.
Da blir det ikke fryktelig mye å velge mellom. Se liste av vinsjer for ATV.
Det som bekymrer meg litt er at jeg skal ha inn en G16B uten å øke foraksellasten. Pluss at jeg trodde jeg skulle få godkjent en vinsj. Det ser ikke ut til å gå innenfor regelverket. Men motoren blir prioritert først.
Edited by Nöcke, 02 February 2008 - 23:24.
#3474
Posted 02 February 2008 - 23:46
Dem fleste som kjører med vinsj er ikke dette godkjent.
BKK her på stord har nettopp kjøpt seg en heilt ny mitsubiatsh pickup med vinsj bak den orginale fangeren.
Vet ikke om den er godkjent men skal sjekke det når jeg skal bytte dekk på den.
Det finnes værre ting på veien som ikke skulle ha vært der.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3475
Posted 03 February 2008 - 02:23
Dem fleste som kjører med vinsj er ikke dette godkjent.
BKK her på stord har nettopp kjøpt seg en heilt ny mitsubiatsh pickup med vinsj bak den orginale fangeren.
Vet ikke om den er godkjent men skal sjekke det når jeg skal bytte dekk på den.
Det finnes værre ting på veien som ikke skulle ha vært der.
Jasså Terje, sitter oppe igjen på natta.
Det er for jævlig egentlig at det skal være nærmest umulig å få godkjent å sette på en vinsj på en bil. Da gir folk F.. og kjører uten å godkjenne ting.
Det er ingen fornuft men en helvetes paragrafonani.
#3476
Posted 03 February 2008 - 10:46
#3477
Posted 03 February 2008 - 13:04
Nå skal jeg rydde i bilen. Kaste ut 20 kilo med stropper og kjettinger. Full tank og så skal jeg reise opp til BT sin stasjon for utekontroll og veie bilen.
Paragrafonanist. Se Norsk Ordbok; Regelrytter, Iherdig byråkrat, offentlig ansatt uten evne til empati, person med svakt utviklet sjelsevne ansatt i offentlig administrasjon, mobbeoffer i senere saksbehandlerposisjon, kompensering av faglig svikt gjennom fundamentalistisk tolkning av regelverk. Religiøst sidestykke til paragrafonani er religiøs fanatisme, se taliban.
#3478
Posted 03 February 2008 - 13:12
http://s10.photobuck...rent=stitch.flv
Par bilder der jeg fant snutten:
http://retrorides.pr...g...2518&page=2
Edited by JarleA, 03 February 2008 - 13:13.
#3479
Posted 03 February 2008 - 13:53
Det er for jævlig egentlig at det skal være nærmest umulig å få godkjent å sette på en vinsj på en bil. Da gir folk F.. og kjører uten å godkjenne ting.
Det er ingen fornuft men en helvetes paragrafonani.
Kan ikke gå å legge meg når snøen bare varer 1 dag.
Måtte på fjellet å teste fremkomligheten.
Ca 6 % helling.

Og så skulle en kar ut å drifte med sin laurell....traff en lyktestålpe mitt på en stor parkeringsplass
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3480
Posted 03 February 2008 - 16:13
Måtte ha på kjetting for å få feste nok, det gikk bra på sletta, men i motbakke gikk det tungt gitt.








