Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3481 Benteruden

Benteruden

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 444 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 16:42

QUOTE(Magnus @ 3 Feb 2008, 16:13) <{POST_SNAPBACK}>
Traktoren til pappa stoppa i stad da han fresa veien, så da ringte han hjem og lurte på om jeg kunne komme og prøve å dra han hjem med 410'en. Glømte desverre å ta bilder, men det var et morsomt syn med suzukien foran traktoren.
Måtte ha på kjetting for å få feste nok, det gikk bra på sletta, men i motbakke gikk det tungt gitt.



Stakkars bil.. Pass på bak akslingen din..... whistle.gif

#3482 Jonnis

Jonnis

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 17:17

off..
kjøpte en aksling av en kar som sa det var en 410aksling.

Akslingen var ikke en 410 men en 413 aksling..
og målet mellom bladfjørfestene er 5cm breiere.

regner med at det ikke er orginalt..
og no tar han ikke telefonen..

så..
Noen som har en sj410 framaksling tilsalgs i bergensområde?

#3483 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 17:19

QUOTE(Benteruden @ 3 Feb 2008, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Stakkars bil.. Pass på bak akslingen din..... whistle.gif

Så lenge en trekker rette vegen er det ikke så farlig men om du trekker så tungt i revers kan det vrenge seg i pinjongen.

#3484 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 19:11

QUOTE(Jonnis @ 3 Feb 2008, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
off..
kjøpte en aksling av en kar som sa det var en 410aksling.

Akslingen var ikke en 410 men en 413 aksling..
og målet mellom bladfjørfestene er 5cm breiere.

regner med at det ikke er orginalt..
og no tar han ikke telefonen..

så..
Noen som har en sj410 framaksling tilsalgs i bergensområde?


har ingen akslingtil deg, men jeg vil tro akselen er litt grovere enn 410 akslen, og ca 8 cm breiere totalt?

Det er isåfall en samuraiaksel.

413 aksel skal bolte rett opp på en 410 med tilhørende ubolter og plater til disse, men har helt feil utveksling


#3485 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 20:26

QUOTE(Jonnis @ 3 Feb 2008, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
off..
kjøpte en aksling av en kar som sa det var en 410aksling.

Akslingen var ikke en 410 men en 413 aksling..
og målet mellom bladfjørfestene er 5cm breiere.

regner med at det ikke er orginalt..
og no tar han ikke telefonen..

så..
Noen som har en sj410 framaksling tilsalgs i bergensområde?

Om det viser seg å være en samuraiaksling kan jeg kjøpe den av deg. Jeg er ute etter både foran og bak fra samurai.

Men jeg har desverre ingen 410 aksling. Vet det står en 410 med akslinger på Hedmark Bilsenter like utenfor Lillehammer

Edited by Nöcke, 03 February 2008 - 20:31.


#3486 Magnus

Magnus

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 48 Innlegg:

Posted 03 February 2008 - 21:51

QUOTE(Benteruden @ 3 Feb 2008, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Stakkars bil.. Pass på bak akslingen din..... whistle.gif


trur ikke det var så stor fare, kjørte gjevnt og sakte og det begynte å spinne før motoren holdt på å kveles:)

#3487 Jonnis

Jonnis

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 18:01

QUOTE(sven @ 3 Feb 2008, 19:11) <{POST_SNAPBACK}>
har ingen akslingtil deg, men jeg vil tro akselen er litt grovere enn 410 akslen, og ca 8 cm breiere totalt?

Det er isåfall en samuraiaksel.

413 aksel skal bolte rett opp på en 410 med tilhørende ubolter og plater til disse, men har helt feil utveksling


Målte litt igår..
Ingen sammy aksling dette...er nok desverre en 413 aksling som er tuklet med.. for den er like brei som vanlig. og har grovere hus på enn på 410 akslingen..
med bladfjør festene er flyttet på, slik at de står 5cm mer ifra hverandre enn vanlig..
lurer på hvorfor de er flyttet på egentlig?

men så kommer neste spørsmål:)

eg har jo en 410 aksling som det er noe knust inni.. har troen på at det er drivknuten.. for det var mye stygge lyder fra det med sving og med firehjulstrekken inne..
hvis det er drivknuten?
er det mulig å sette over fra 413akslingen da?
noen som vet?

#3488 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 04 February 2008 - 22:05

413 drivaksler skal kunne brukes i 410 aksel ja:) de er ikke like men passer så langt jeg vet overens


#3489 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 09:15

QUOTE(sven @ 4 Feb 2008, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
413 drivaksler skal kunne brukes i 410 aksel ja:) de er ikke like men passer så langt jeg vet overens

413 er vel litt kraftigere, jeg bare lurer på om oljeringen ytterst på akslingen må byttes.

Mulig jeg husker feil for det er så fryktelig lenge siden. Men jeg innbiller meg at 413 er litt grovere stikkaksling. ??

#3490 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 13:40

mener dette skal være bolt on som det er jeg.... bare knuten som er litt grovre...


#3491 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 13:54

QUOTE(sven @ 5 Feb 2008, 13:40) <{POST_SNAPBACK}>
mener dette skal være bolt on som det er jeg.... bare knuten som er litt grovre...

Jeg gir meg, det var bare en tanke som dukket opp med at de ikke var helt like.

#3492 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 14:23

Ja de har samme antall splines, bare at 413-knutene er kraftigere
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3493 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 14:28

QUOTE(ShuDuck @ 5 Feb 2008, 14:23) <{POST_SNAPBACK}>
Ja de har samme antall splines, bare at 413-knutene er kraftigere

Samme antall splines er jeg klar over, trodde selve stammen var litt tykkere på 413 men det var vist en memory laps. ;-)

#3494 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 16:05

Bilen min har fjusket litt på lavt turtal i det siste og tenkte det var pluggene.
Neida...var ikke det.
Ikke var det ledningene heller.
Ikke fordeleren heller.
Etter 1 tusing ideler senere fant jeg ei vakumledning som var sprukket dry.gif
Fjusker ikke nå lengre.
Hvorfor har det så mye å si på vakumledningene???


#3495 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 16:24

QUOTE(terje takras @ 5 Feb 2008, 16:05) <{POST_SNAPBACK}>
Bilen min har fjusket litt på lavt turtal i det siste og tenkte det var pluggene.
Neida...var ikke det.
Ikke var det ledningene heller.
Ikke fordeleren heller.
Etter 1 tusing ideler senere fant jeg ei vakumledning som var sprukket dry.gif
Fjusker ikke nå lengre.
Hvorfor har det så mye å si på vakumledningene???

En sprekk i en vakumslange er det samme som når en elektrisk ledning mangler isolasjon og driver og slår mot karosseriet.

Edited by Nöcke, 05 February 2008 - 16:25.


#3496 fbk4x4

fbk4x4

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 16:52

Ja trekker mer luft inn bak bensindysa slik at den få i teorien for lite bensin i forhold til luft..
Inn med 4lav å bånn gass!!!!

#3497 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 20:54

QUOTE(Nöcke @ 5 Feb 2008, 09:15) <{POST_SNAPBACK}>
413 er vel litt kraftigere, jeg bare lurer på om oljeringen ytterst på akslingen må byttes.

Mulig jeg husker feil for det er så fryktelig lenge siden. Men jeg innbiller meg at 413 er litt grovere stikkaksling. ??


Hei,
Jeg mener og ha sett at lagerene på 410 og 413 ikke er like, tror ikke dette passer overens.
Svein

#3498 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 23:00

joda.. det passer nok wink.gif kjørte med 410-stikkaksling på min 413 i fjor
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3499 Jonnis

Jonnis

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 68 Innlegg:

Posted 05 February 2008 - 23:32

No har eg ihvertfall fått tak i ny aksling og montert biggrin.gif

Så no er det skogsbil igjen:)

Hva klarer dere med orginal bil i lav gir?
410en min ligger i 70kmt på 5000 omdreininger i 4.gir på 31" hjul
sier litt hvor slit det er med giringen..

#3500 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 February 2008 - 00:06

biggrin.gif
410 er ikke noe racerbil....men 413 er NOT(yet) tongue.gif