Er det å få av og på lagrene bak det værste du vet på en suki? Jeg plundrer med det jeg også men jeg plundrer værre med andre ting. Holde rusten unna balja og berge frontrute ramma fra å ruste innvendig. Rust er den værste dritjobben Tenk om ramma og balja var i aluminium En rustfri bil. Det hadde vært nydelig det. Heller det enn evigvarende lager.
Vel, eg har hatt bilen i 10 år/60000km og har stramma foran to gonger. en gong rundt 90000km, og en gong rundt 120000km. kjørt med store hjul siste 30000km.
å få av lagra går greit, men å få på dei nye uten å ødelegge dei, og få på krymperingen uten å bruke ekstremt med vold er nok det eg syns er mest nervepirrande. Varma krymperingen til 300 grader sist, men når en setter den på så blir den kjølt ned av akselen så den krymper seg på og en må få den ned til lageret før det er for seint..
Rust har eg ikkje vore plaga med egentlig, men har nok hatt nokså "ny" SJ heile tida. var gått ca.70000 ved innkjøp for 10 år sidan og var 100% fri for rust den gongen. Har blitt litt plukk på rust siste åra, men går fint å halde det i sjakk.