SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3841
Posted 04 April 2008 - 23:39
#3842
Posted 07 April 2008 - 07:39
NEEEEI!! ny mann på det lokale delelageret.. spurde meg etter regnummer, eg sa det ikkje kom til å være til nytte, men sa det til slutt.. Han fant ingenting såklart, deretter fikk han vite biltype og årsmodell, mumla lenge med noke samurai/413/samurai/hæ?/årsmodell igjen..
lost in space, han måtte ringe meg oppigjen..
Han som jobba der før fant fram alt på 30sek med pris og alt, ingen problemer nokon gong..
fortsettelse følger..
skrekk og gru..
Edited by yakuza, 07 April 2008 - 07:40.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3843
Posted 07 April 2008 - 07:45
#3844
Posted 07 April 2008 - 07:57
Ja, du har vel skiver du no?
Eg kjøper gjerne alt du har av slikt.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3845
Posted 07 April 2008 - 07:59
Både sko og skolisse. Du må ikke overvurdere hva de klarer finne frem. Det som er enda mer festlig er når en har bestilt fra utlandet og får feil deler enda de har fått chassinummer delene skal matche.
Ellers har jeg vel et sett med nye sko liggende et sted også. Problemet er at de passer dårlig i caliperne mine.:-)
Edited by Nöcke Gunnar, 07 April 2008 - 08:00.
#3846
Posted 07 April 2008 - 08:42
Trenger du både skoa og tromlene?
#3847
Posted 07 April 2008 - 08:49
Nyemannen på Suzuki ringte til slutt opp igjen og fikser ny wire til 341,- til Onsdag. ok pris det.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3848
Posted 07 April 2008 - 08:58
da får du riktig del. PS gjelder ikke motordelene til bilene våre da.
#3849
Posted 07 April 2008 - 12:57
Trenger du både skoa og tromlene?
Jeg har fylt opp boden med alt mulig deler til bilen. Bestiller det dit og så tar jeg det med hjem i bilen. Da oppdager ikke kjerringa hvor mye jeg kjøper.
Hadde hun ant hadde hun tiltet helt tror jeg.
De eneste skoa jeg har er de jeg har på beina ja. Nå går det i vintersko for det snør ute i dag.
Dette var motordeler og ikke fra USA. Når TT sendte feil vare tidligere en gang og oppdaget at det var de som hadde gjort feil så strøk de regningen på den feilsendte varen. Problemet var bare at det ble en ekstrakostnad for meg på frakten som gjorde at de tapte like mye som jeg måtte betale ekstra. Typisk tap-tap situasjon. Amerikansk postverket tok fortjenesten.
Forrige pakke jeg fikk med posten, der var det stjålet deler for NOK 6,400,-. Skal lure på hvro lang tid det tar å få ordnet opp i.
Før påske hadde de knust en pakke med innhold til kr 4,800,- og det innholdet har de beholdt men erstatningen har jeg ikke sett snurten av enda.
I februar rotet de bort en sending. Den dukket opp etterhvert men de 250kr jeg hadde betalt ekstra for hurtig levering som jeg skulle få tilbake har jeg ikke sett snurten av.
Tror Posten bør fusjonere med Suzuki RSA. Sure treiginger kombinert med et firma som roter bort varene på tur ut. Ypperlig kombinasjon. ;-)
Hvorfor skal jeg være så jævli uheldig. Er det straff for at jeg jævles så mye med BT?
Nå skal jeg ringe til BT med et eller annet jævli spørsmål bare for å få ut litt aggresjon.
Dagens tema blir....33". ;-)
#3850
Posted 07 April 2008 - 13:04
Jeg har en større utfordring til deg og det er og få godkjent en 1,6 16V i en 410.
Jeg kan sveise igjen panseret så dem kun får sett motoren unantifra
#3851
Posted 07 April 2008 - 15:21
Jeg har en større utfordring til deg og det er og få godkjent en 1,6 16V i en 410.
Jeg kan sveise igjen panseret så dem kun får sett motoren unantifra
Det er ingen som oppdager en effektøkning på 250%. Ta det med ro.
Seriøst så tror jeg det blir vanskelig. Ikke at det nødvensdigvis er umulig, men jeg tror faktisk det er lettere å flytte hele skiten over på ei 413 ramme.
410 er vel uten bremsekraftforsterker, eller?
Lettere å gå veien om ei 413 ramme og så få alle godkjenninger på den.
De kan godkjenne større dekk på den BT, men de er redde for at dersom de gjør det fører det til en ufattelig pågang av folk som skal ha testet bilene sine med andre dekkdimensjoner.
Skal lure på om de mener det samme i morgen? Det skal jeg jaggu ringe og høre om. ;-)
#3852
Posted 07 April 2008 - 15:53
kommer aaaaaldri til å skje
#3853
Posted 07 April 2008 - 17:16
410 er vel uten bremsekraftforsterker, eller?
Lettere å gå veien om ei 413 ramme og så få alle godkjenninger på den.
hvorfor det....
sett bort ifra bremsekraftforsterkeren er det samme bremsene på 410 og 413, og har man pedalboksen og bremsekraftforsterkeren fra 413 må man borre to hull, ellers skal det være bolt on.
#3854
Posted 07 April 2008 - 17:28
Edited by Svein54, 07 April 2008 - 17:29.
#3855
Posted 07 April 2008 - 18:04
over ....... og reg. den på den andre.
#3856
Posted 08 April 2008 - 08:26
over ....... og reg. den på den andre.
Ei ramme med papirer er vel ikke det som er vanskeligst å få tak i. Nå skal jeg ha konefri en periode. Fruen reiser til Mallorca eller nedi der et sted på jobb for Rikshospitalet i noen uker.
Det med godkjenninger har en annen side også. Det kunne vært litt spennende å sett hva en bil med godkjent 1600 motor, inj, skiver rundt hele, heist med fjærer og BL, godkjent kufanger, godkjente større dekk, samuraiakslinger, vinsj og ny fanger. Krypekasse. Glassfibertak om vinteren, bikinitop og duster, vanlig kalesje og ekstra halvdører av rør. Om bilen er rustfri og lakkert opp. Skal lure på hva den kan selges for? Noen som tør ta en kvalifisert gjetting?
kontra en 410 uten papirer på noe. Da er ikke vegen lang til en skogsbil..
Nei skaff deg ei ok ramme med papirer og så tar du og sandblåser og behandler den ramma skikkelig før du begynner å flytte over. Så ordner du godkjenninger på alt.
Jeg har til og med registret endringene mine hos forsikringen og betaler litt ekstra for å få dekket verdien på de ekstra delene om jeg vraker bilen. Har bare anvar/ tyveri men likevel.
Utrolig, jeg begynner bli en lovlydig besteborger. Hvem hadde trodd det. Det er kanskje viktig å være en god rolle modell for de 7 barnebarna.
#3857
Posted 08 April 2008 - 18:53
20 cm?
SKal bestille fra usa,nermeste nabo(hugger`n) får tilsendt en komteiner hver 3 mnd så han skulle ta med noe til meg.
Billigere frakt kan jeg vel ikke få
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3858
Posted 08 April 2008 - 19:01
20 cm?
SKal bestille fra usa,nermeste nabo(hugger`n) får tilsendt en komteiner hver 3 mnd så han skulle ta med noe til meg.
Billigere frakt kan jeg vel ikke få
spørs kor brei felg og med kva offset, og kor breie dekk du har.
31x10.5 på 8" med ET-20 treng du ca. 3-4"
Kjem litt an på om du skal ha full overdekning som for BT eller berre nok til at mønsterbredda er dekt.
4.75" bushwacker blir 1"-1.5" for brei.
Edited by yakuza, 08 April 2008 - 19:01.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3859
Posted 08 April 2008 - 19:10
Holder på med ledningsnettet til 16v, noen som veit hvilke ledninger som skal fra det nye nettet og inn på tenningslås, skal jeg koble nye ledninger til dynamo? håper på svar på dette først så det ikke blir for mye av gangen.
#3860
Posted 08 April 2008 - 20:45
Holder på med ledningsnettet til 16v, noen som veit hvilke ledninger som skal fra det nye nettet og inn på tenningslås, skal jeg koble nye ledninger til dynamo? håper på svar på dette først så det ikke blir for mye av gangen.
Du skal ha en ledning fra tenningen som skal slå inn startrelet på starteren. Det er den Sorte med hvit tracer på. Den går fra starteren og deler seg slik at en del går til air-condition-kontakten og en utløper går til relet (eller innslaget) på starteren. Så skal det være en grov ledning fra starteren til hovedsikringen som igjen er koblet til batteriets plusspol.. Så er det negativ pol i starteren i jordingen i monteringen den er koblet til batteriets negative pol eller på en grov ledning somkommer derfra.. Når du vrir nøkkelen så drar den inn innslaget og kobler på strøm slik at starteren drar rundt.
--------------------------------------------------------------------------------
Den hvite med grønn tracer på tenninga går til sikringene og kommer ut som sort med rød tracer. Den går inn på hovedreleet (det er den tilkoblingen vi kalte A) og kommer ut derfra som blå med sort tracer (det er den vi kalte B ). Den går videre inn på bensinpumpereleet (på den vi kalte A der) og deler seg samtidig utover i det nye ledningsnettet.
-------------------------------------------------------------------------
Den blå fra tenninga går ut til sikring og kommer ut som hvit med sort tracer og går videre til sigaretttenner, radio og klokke.
---------------------------
Den sorte med blå tracer går in på tre ulike sikringer og kommer ut i svart med hvit, gul med blå og gul og lenger gidder jeg ikke følge dem. OK da. Vinduspusser og noe instrumentlys og diverse rundt om kring.
----------------------------------
Gul med svart tracer går inn på to sikringer og kommer ut som gul med svart og lysegrønn. På femdørsbiler går den også til en 30 A sikring. Det er uvesentlig for oss.
lysegrønn tror jeg har med motorjustering på frontlykter å gjøre.
-------------------------------------------------------------
Fra tenningen går det en sort med rød som går ut og spliter seg. en del til styring av automatkasse og en del til ECU (styringen av inj) Den er uvesentlig for oss.
---------------------------------------------------------------------
så er det en sort ledning som sprer seg utover i hele ledningsnettet.
----------------------------------------------------------
Så er det en fiolett med rød som går inn i instrumentpanelet.
-----------------------------------------------------------------------
Da kan du koble alle ledningene fra tenningen og starteren samt dunamo og batteri.
Så har du alle ledningene på styringen av inj hvor de skal. Så da er det bare å koble som en villmann.
Ikke sett strøm på før du har sjekket og dobbelsjekket alle mulige ting. Brenner du styringen er løpet blåst.
Ikke for å stresse deg, for all del. ;-)
Edited by Nöcke Gunnar, 09 April 2008 - 17:04.









