Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#3961 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 18:37

QUOTE(Buford T Justice @ 4 May 2008, 14:42) <{POST_SNAPBACK}>
Du mobbar vell ikkje gamle amerikanarar? tongue.gif Skal nemmeleg ha ein Dodge Charger eller Pontiac Trans Am i "nær" framtid biggrin.gif

Nei, jeg mobber dem ikke. Jeg bare konstaterer fakta. De er ikke laget for å kjøre på svingete smal veg. Akkurat som en 413 ikke er laget for motorveg og Ferrari ikke er laget for offroad.

Amerikanske biler handler om en tung og bred bil med overdimensjonert motor i et chassi som er lite vridningsstabilt og har dårlige kjøreegenskaper. Men for å pusle litt rundt i gata og dra på 100 meter bortover med mye brumm og hylende dekk er de uslåelige.

En kamerat av meg, RIP, hadde en blodtrimmet camaro. Cool bil å kjøre en tur i byen og en tur til nabobyen og showe litt for damene. Litt burn-outs og først til neste lyskryss. Den dro 5 liter på cool kjøring og et par liter på veldig pen langkjøring. Etter ca 50 timer kjøring var det masse overhaling av all verdens. Ikke noe for meg. Men cool nok.

Men jeg har kjørt en del Ferrari 308 og det smaker av sportsbil. Sitter klistret i svingene. Rått og herlig.

QUOTE(Buford T Justice @ 4 May 2008, 16:38) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde ein liten ryddeaksjon i dag og kom fram til at gulvteppet skal skiftast, teppet er både stygt, gammalt og folt av hål. Tenker også på å legge teppe baki i bilen biggrin.gif ( der som ikkje er teppe orginalt) Kvar bør eg kjøpe teppe? På Biltema si nettside fann ikkje eg noke men kan hende der er i butikken likevell. smile.gif

Ikke legg teppe. Legg noe som kan spyles rent for olje, sand og gjørme. Gummimatte.

#3962 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 21:51

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 4 May 2008, 13:29) <{POST_SNAPBACK}>
Har de fødestue for hunder på gamlehjemmet? tongue.gif

det var i nabohuset ja.. http://kvalpeblogg.manetoppen.com/
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#3963 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 22:52

QUOTE(yakuza @ 4 May 2008, 22:51) <{POST_SNAPBACK}>

Like hekta på Golden som jeg er på 413 biggrin.gif whistle.gif Bare at en 413 får ikke hvalper den får rust.

#3964 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 23:01

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 4 May 2008, 19:37) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, jeg mobber dem ikke. Jeg bare konstaterer fakta. De er ikke laget for å kjøre på svingete smal veg. Akkurat som en 413 ikke er laget for motorveg og Ferrari ikke er laget for offroad.

Amerikanske biler handler om en tung og bred bil med overdimensjonert motor i et chassi som er lite vridningsstabilt og har dårlige kjøreegenskaper. Men for å pusle litt rundt i gata og dra på 100 meter bortover med mye brumm og hylende dekk er de uslåelige.

En kamerat av meg, RIP, hadde en blodtrimmet camaro. Cool bil å kjøre en tur i byen og en tur til nabobyen og showe litt for damene. Litt burn-outs og først til neste lyskryss. Den dro 5 liter på cool kjøring og et par liter på veldig pen langkjøring. Etter ca 50 timer kjøring var det masse overhaling av all verdens. Ikke noe for meg. Men cool nok.

Men jeg har kjørt en del Ferrari 308 og det smaker av sportsbil. Sitter klistret i svingene. Rått og herlig.
Ikke legg teppe. Legg noe som kan spyles rent for olje, sand og gjørme. Gummimatte.

Ja sjølvsagt er enig der, men det var berre ein spøk smile.gif Men det er nok mykje overhaling og slikt på blodtrimma bilar, eg skal derimot kjøre orginalt. Eg meinar eit teppe som dekker heile dørken og legger sjølvsagt gummimatte opp på der igjen eller meiner du gummimatte over heile golvet?
There's no substitute for cubic inches

#3965 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 May 2008 - 23:46

QUOTE(Buford T Justice @ 5 May 2008, 00:01) <{POST_SNAPBACK}>
Ja sjølvsagt er enig der, men det var berre ein spøk smile.gif Men det er nok mykje overhaling og slikt på blodtrimma bilar, eg skal derimot kjøre orginalt. Eg meinar eit teppe som dekker heile dørken og legger sjølvsagt gummimatte opp på der igjen eller meiner du gummimatte over heile golvet?

Alt av slengign her er vel spøk, i alle fall fra meg er det det. aso_orange.gif

I familiebilen er det teppe og det er ikke noe problem. Men der setter jeg meg ikke inn med sølete sko eller risikerer å måtte ut av bilen når den står nedi til akslingene i gørr. I 413 min er det stadig litt vått og søle og ymse så for meg hadde det blitt bare griseri med et teppe. Jeg må ha noe som kan hives ut og spyles med høytrukk og tørkes av og legges på plass igjen.

Men det kommer an på hva og hvordan en bruker bilen. Teppe kan sikkert dempe litt lyd. Det som passer for en passer ikke for en annen, så jeg kan jo bare si hva som passer for meg.

#3966 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 08:06

Er mykje greiare med ei gummimatte som en slenger ut når en spyler bilen inni...
Og til lyddemping kan en bruke asfaltplater frå biltema, og liggeunderlag frå Rema 1000 som ikkje trekker vatn..

Edited by yakuza, 05 May 2008 - 08:08.

#3967 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 08:37

QUOTE(yakuza @ 5 May 2008, 09:06) <{POST_SNAPBACK}>
Er mykje greiare med ei gummimatte som en slenger ut når en spyler bilen inni...
Og til lyddemping kan en bruke asfaltplater frå biltema, og liggeunderlag frå Rema 1000 som ikkje trekker vatn..

Eller ørepropper. Det bruker jeg ofte på langkjøring. Gammel vane fra MC. Jeg klarer ikke kjøre mc uten ørepropper.

For egen del håper jeg bytting av girkasse vil senke lydnivået med 6-8 dB. Om jeg ligger i 80 km og så slipper gassen nesten opp så belastningen på de slitte lagrene i girkassa blir tatt av så blir det så herlig lydløst. biggrin.gif

#3968 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 22:15

Er offtopic lov på skravleplassen tongue.gif ? Måtte berre høre kva dokke synst om nye MacGyver filmen som kjem snart,,venter i spenning biggrin.gif
There's no substitute for cubic inches

#3969 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 May 2008 - 23:05

QUOTE(Buford T Justice @ 5 May 2008, 23:15) <{POST_SNAPBACK}>
Er offtopic lov på skravleplassen tongue.gif ? Måtte berre høre kva dokke synst om nye MacGyver filmen som kjem snart,,venter i spenning biggrin.gif

McGyver er vel ikke akurat helten min for å si det sånn. dribble.gif Det blir litt for mye hockeysveis biggrin.gif

Kommer ikke til å se den, selv om jeg sikkert ser andre filmer som ikke er hakket bedre blink.gif

Fra mai til september ser jeg stort sett ikke på film og nesten ikke på tv. Det er vinteraktivitet for meg.

#3970 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 07:47

offtopic er ok her..

noken som har sett suzukiar i filmar forresten?
Kona har ei bildebok frå pennyklubben på 80-talet med Pia Tjelta som hestefjortis og en raud LJ80:) (jada skal scanne inn å sende til deg Vidar, har glømt det igjen:))

googla og fant denne oversikta:
http://www.imcdb.org...el-Samurai.html

Kanskje berre meg som husker den grøne SJ'en i Prodigy musikkvideoen?

Edited by yakuza, 06 May 2008 - 07:53.

#3971 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 12:41

så en x-rated fim en gang med en suzuki.... teller det??? devil.gif

#3972 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 14:00

QUOTE(sven @ 6 May 2008, 13:41) <{POST_SNAPBACK}>
så en x-rated fim en gang med en suzuki.... teller det??? devil.gif

såklart gjer den det!

ligg forresten ei samling bilder på suzukiinfo.com der gjennomgangstemaet er Suzuki.. eller er det nakne damer som er fellesnevneren?? :s

#3973 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 16:12

QUOTE(yakuza @ 6 May 2008, 15:00) <{POST_SNAPBACK}>
såklart gjer den det!

ligg forresten ei samling bilder på suzukiinfo.com der gjennomgangstemaet er Suzuki.. eller er det nakne damer som er fellesnevneren?? :s

Sj er en damemagnet av dimensjoner. Du kan ikke skille de to fra hverandre. Når jeg parkerer strømmer det nærmest til med kvinner som forsøker få kontakt med meg. Særlig kvinnelige parkeringsvakter. biggrin.gif biggrin.gif

#3974 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 21:07

De fleste ler når jeg kommer av en eller annen grunn ...... ??

Kanskje det er de hvite leggene mine som viser, da dørene nå er av. ?

Edited by vidar, 07 May 2008 - 06:57.

Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#3975 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 May 2008 - 21:19

QUOTE(vidar @ 6 May 2008, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
De fleste ler når jeg kommer av en eller annen grunn ...... ??

Kanskje det er de hvite leggene mine som viser, da dørene nå er av. ?

De som kommer etter meg skal enten skrive ut bot eller så er det folk som lurer på om jeg ble skadet siden bilen ser ut som om den kommer rett fra en ulykke. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif

Men nå begynner den bli redusert til deler så jeg håper bare jeg får den sammen igjen før vinteren.

Det er ufattelig mye jobb å plukke den ned, overhale rubb og stubb samt sette den sammen og lakkere den på en sommer.

Særlig når kona allerede er litt lei av at jeg enten sitter på pc eller er i garasjen biggrin.gif tongue.gif

#3976 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 00:07

klarte ikke dy meg.....

se på innlegget mitt her på suzukiforumet, og hvor jeg flytta det....

var kanskje litt stygt av meg, men devil.gif

#3977 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 00:26

ops, det var klønete
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#3978 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 06:56

Helt i henhold smile.gif smile.gif ingen svar enda, merkelig......
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#3979 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 09:00

Ja, du får litt ryddejobb med oss surrehuer her Sven...
Tlf: 98883546

#3980 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 07 May 2008 - 14:25

McGyver er jo en genial mann smile.gif
Bare håper han selv skal spille....er ikke mcGyver uten han med hockey sveis
Og han er jo 58 år smile.gif