SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#3921
Posted 27 April 2008 - 18:54
#3922
Posted 27 April 2008 - 19:22
Jeg kjører med 6.4:1 med 31" nettopp på grunn av at det er levelig reduksjon i høyserien. Fungerer bra sammen med original utveksling i diffene. 33" tror jeg ville ha vært optimalt. Men med 33" burde man helst gire ned diffene for å få flytta momentet vekk fra transfer og mellomaksling. Men så er jo alt et kompromiss
#3923
Posted 29 April 2008 - 09:46
#3924
Posted 29 April 2008 - 15:02
Jeg skal bytte ut hele innmaten i transferkassa så den blir jo sterkere enn originalt pluss at jeg har kjøpt festet som Calmini lager og så skrur jeg det fast med noen nye fester som er "solid". Det vil gi litt mer vibrasjon opp gjennom balja men det holder i alle fall transferen på plass. For det er jo noe skit når den løsner og begynner å vri seg rundt. Det har jeg gjort en gang for mye. Da er det bedre med litt vibrasjon.
Nå skal jeg ut og måle opp tid og strekning på 0-60 0-100 60-100 km/t (om jeg finner ei flate lang nok til å få opp 100 km) og så skal jeg sammenligne nøyaktig med dette når jeg er ferdig med ombyggingen.
Skal også ta en komptest på motoren jeg tar ut. Som den er nå er det ikke mulig å presse bilen over 100 km/t på flata. Ikke etter flere kilometer med gassen i bånn. Tidligere kunne jeg bunne spedometeret men nå er det stopp på 100. Det som er merkelig er at den virker like sprek på lavere hastigheter. 3.dje gir i 60 går an ved forbikjøring av saktegående kjøretøy. Og da drar den raskt opp i 80. Men videre er det evigheter.
Nå går den på 235/75-15 dimmensjon og original utveksling.
#3925
Posted 29 April 2008 - 18:33
Bilen min runda 2100 km idag med turbo.
Ingen tegn på slitasje eller oljeforbruk.
Ikke så mye som en tikkelyd
Eneste problemet er det ene blinklyset mitt,den har fått litt for mye ladetrykk så det blinker raskere til høyre en venstre
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3926
Posted 29 April 2008 - 18:51
Bilen min runda 2100 km idag med turbo.
Ingen tegn på slitasje eller oljeforbruk.
Ikke så mye som en tikkelyd
Eneste problemet er det ene blinklyset mitt,den har fått litt for mye ladetrykk så det blinker raskere til høyre en venstre
Det var godt å høre fra deg igjen Terje. Har vært litt tomt her i det siste. Jeg har noen fantasier langt baki om en lavtrykkturbo en gang i fremtiden. Men jeg er ikke der enda. Det er for mye om tenning og ladetrykk kombinasjonen jeg ikke kan.
Målte komp på varm motor 160-170-160-160 psi. Det er egentlig ikke så ille synes jeg (bortsett fra at det viser at motoren er klar for overhaling). Så klarte jeg ta hull på radiatoren i dag. Fin tynn vannstråle. Enten får jeg sveise det eller ta en annen radiator fra lageret.
Har begynt plukke ned bilen men tok en sving uten tak, uten dører, uten frontrute. Merket godt at den var noen kilo lettere. I morgen går reservehjulet og bakdøra. Spørs om jeg ikke plukker av hele balja når jeg er i gang.
Du må sette på pære med amperkuttventil. Da kobles den økte amperen ut gjennom voltfilteret og det gjennoppretter impedansen slik at det blinker saktere og da får du riktig resistans og dermed blinker det i rett hastighet igjen.
Edited by Nöcke Gunnar, 29 April 2008 - 19:39.
#3927
Posted 29 April 2008 - 19:31
Skal ut dit nærmeste dager og plukke den i fillebiter.
Trenger masse reservedeler
Og det var en heil radiator på den og
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3928
Posted 29 April 2008 - 19:38
Skal ut dit nærmeste dager og plukke den i fillebiter.
Trenger masse reservedeler
Og det var en heil radiator på den og
Det er alltid greit å ha en ekstra radiator liggende. Jeg har bestilt meg en kjøler til servoen også. Bare en liten sak for å unngå at den blir så inni h varm når en står og dreier hjula fra side til side i gjørme.
Ta for all del dørhengslene. Skal du ikke ha dem selv så kjøper jeg dem av deg. For nå skal jeg lage halvdører i rør.
Det blir mye jobbing med bilen fremover.
#3929
Posted 29 April 2008 - 19:51
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#3930
Posted 29 April 2008 - 20:23
De er litt utsatt men Aiolos hadde en ide om hvordan en kan fikse dem opp litt. Men det er klart at 20 år uten smøring det tar på.
Når jeg plukker ned bilen nå så blir jeg så inni h.. oppgitt over hvor dårlig arbeid folk gjør. Hva er poenget med å male over rust og male uten å gjøre grunnarbeid bruke skruer og muttere som ikke er rustfrie og til pog med denge karosseriskruer inn i et feste hvor det har vært gjenger. Kan ikke folk fikse opp litt skadde gjenger eller bruker de bare den første skruen de finner. Og han jeg har kjøpt bilen av er bilmekaniker.
Hvor mye veier bare balja når den er ribbet for alt som kan skrues løs? Noen som vet. ca?
#3931
Posted 29 April 2008 - 20:56
Tre mann bærer den lett.
Eg velta ei balje lett aleine når den låg på to bildekk på kanalen ved å dra i targaen. Denne balja var nok litt letta pga rust.
Balja var uten innredning, front, dører og dasjbord.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3932
Posted 29 April 2008 - 21:43
Eg velta ei balje lett aleine når den låg på to bildekk på kanalen ved å dra i targaen. Denne balja var nok litt letta pga rust.
Balja var uten innredning, front, dører og dasjbord.
Spørs om jeg ikke tar den av så jeg får sandblåst den under. Da bør den bli bra. Det er så kjedelig å jobbe med en bil og så kommer rusten og ødelegger alt. Men det kan se ut som om det meste av sommeren kommer til å gå uten. Jeg får rote fram YZF 600 R en tur. I fjor var den ikke ute av garasjen. Litt skammelig egentlig.
#3933
Posted 29 April 2008 - 22:43
om du vil gjøre det 100% rustfritt:)
#3934
Posted 29 April 2008 - 23:46
om du vil gjøre det 100% rustfritt:)
kom ikke inn på nettsiden deres. Virker som om den var offline. Men det er notert. Takkar,
#3935
Posted 30 April 2008 - 19:12
Skal eg bruke forvarma loft til forgassaren på sommartid? Med tanke på dette er ein gamal motor ol. For augenblinken har eg ikkje det.
#3936
Posted 30 April 2008 - 20:28
Skal eg bruke forvarma loft til forgassaren på sommartid? Med tanke på dette er ein gamal motor ol. For augenblinken har eg ikkje det.
Jeg bruker bare forvarmet luft når det er fare for ising i forgasseren dvs når det er under 5 plussgrader.
#3937
Posted 30 April 2008 - 23:00
#3938
Posted 30 April 2008 - 23:04
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#3939
Posted 01 May 2008 - 06:23
Founder Suzuki 4x4 Norway
#3940
Posted 01 May 2008 - 08:37
Hadde jeg hatt en LJ så hadde jeg nok blitt ufattelig fristet til å sette på en slik. Tatt en komplett motoroverhaling og puttet inn de mest solide delene er får til innmaten og satt på en slik supecharger.
Det er egentlig ikke en ombygging som ødelegger det å holde bilen original slik jeg ser det. Nå vrir det seg sikkert hos de som ikke engang kan endre farge i forhold til den originale men dette synes jeg ville vært megastilig.
Når en må kjøre frem snøfresen er det tid for å bruke forvarmet luft. Når en tar frem gressklipperen kan en stenge av forvarmingen.
Jeg må ha slike enkle huskeregler så hvis jeg flytter i blokk kommer jeg aldri til å vite når jeg skal ha forvarmet eller ikke.








