Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4101 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 21:13

Komplette?
Er dem brukt mye?

#4102 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 21:59

komplette og nesten like gode som nye.

Gunnar nå må du få ferdig den nye hjernen, han med turbo har utfordra meg i kappkjøring fra 0- 100. rolleyes2.gif

#4103 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 22:59

QUOTE(Svein54 @ 1 Jun 2008, 22:59) <{POST_SNAPBACK}>

Gunnar nå må du få ferdig den nye hjernen, han med turbo har utfordra meg i kappkjøring fra 0- 100. rolleyes2.gif

Det vi trenger er bedre svingradius så det blir enklere å kjøre i rundinger rundt han. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Turbo det er sånn jeg har i familiebilen det. tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Med ny hjerne blir det nødvendig å bytte cam. Litt kvassere så motoren puster bedre med lengre åpningstider.

#4104 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 23:21

Hmmm....må nok lade med 1 kilo no ser eg
Tåler ikke å tape,selv om motoren må bøte med livet biggrin.gif
vist jeg tar av vinsjen,fangeren,stepphjulet,dørene,5 liter på tanken og kansje sidesjermene så går det sikker enda raskere...........Offroad???hva er det? tongue.gif
Neida....spøk til revolver...hvor mange hk er det i motoren din Svein?
Min er det sikkert bare 80 hk - driv verk,så da blir det kansje 55-60?
Men momentet må jo være mye siden biln min trekker sykt bra.
Kobla hengeren på for 1 mnd siden(1000kg totalvekt) merka jeg det nesten ikke.

QUOTE(Svein54 @ 1 Jun 2008, 22:59) <{POST_SNAPBACK}>

How mykke skal du ha for dem med frakt?
Send en pm så ikke moderator klikkkkkkkkkikikkkikkkikikikikike wink.gif

#4105 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 23:48

KLIKK!!!

på chattekroken er det da ganske stor takhøyde for slikt, er det ikke:)

#4106 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 09:20

QUOTE(terje takras @ 1 Jun 2008, 20:51) <{POST_SNAPBACK}>
Kan man fikse blafjørene bak på sukien?
Den ene er litt bøyd,så bilen ser skjeiv ut sad.gif

du kan rette fjørene i presse dersom det ikkje er for mykje benda. dersom flytegrensa for metallet er passert får du en soft spot der fjøra vil sige.

eg har retta fjører i hydraulisk presse på jobb med ok resultat, men pass på å ikkje gjere for mykje, og ta litt om gangen så går det bra.
fjørene vil sige litt sammen igjen etter ei tid, men mest til å begynne med.

fins bilder av bilen min med omvendt stuk her inne en plass, men no har den stuk rette vegen etter at eg pressa fjørene mine.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4107 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 09:28

QUOTE(yakuza @ 2 Jun 2008, 10:20) <{POST_SNAPBACK}>
du kan rette fjørene i presse dersom det ikkje er for mykje benda. dersom flytegrensa for metallet er passert får du en soft spot der fjøra vil sige.

eg har retta fjører i hydraulisk presse på jobb med ok resultat, men pass på å ikkje gjere for mykje, og ta litt om gangen så går det bra.
fjørene vil sige litt sammen igjen etter ei tid, men mest til å begynne med.

fins bilder av bilen min med omvendt stuk her inne en plass, men no har den stuk rette vegen etter at eg pressa fjørene mine.

Det som har ødelagt flest fjærer er den helv.. sjakkelhevingen. Om det påfunnet ikke hadde spredt seg hadde det ikke vært så mye ødelagte nedbøyde fjærer. Innfleksen går langt forbi hva fjæra tåler.

#4108 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 10:22

Gunnar, du nevnte det med ny bremseservo og hovedpumpe til vitara for å sette på413, har du fått sjekket om det passer, eller andre som vet noe.
PS. "trenger noe bedre bremseeffekt når jeg skal bremse ned etter og ha kjørt fra turbo413" tongue.gif
Terje, frakt må bli med norkargo eller noen andre, for tungt for posten. Du er heldig nå for jeg hadde tenkt og kjøre alle fjærene + div. annet på fyllinga, men hjulet på hengern var punktert.

Var og kjørte i et militærfelt på kongsberg i går, det var så bratt at kjerringa ikke turte og sitte på mer, i tilegg var det bare stor stein, så dette blei rockcrowling. Problemet som jeg fikk var at motoren reagerer så kjapt på gassen at det blei vanskelig å kjøre. Spratt jo bare oppover lia. Noen med erfaring på dette problemet. "kanskje sette en hard fjær under pedalen"??

Edited by Svein54, 02 June 2008 - 10:16.

#4109 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 10:43

går fint i posten med fjører, men koster 260 pr. stk trur eg..

sender du bremsedeler til meg svein? slenger såklart in på kontoen din for porto og bryderi.

i følge zuwharrie skal vitara klokke og hovedsylinder passe, men fant ingen konkret info om modell og type der..

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 2 Jun 2008, 10:28) <{POST_SNAPBACK}>
Det som har ødelagt flest fjærer er den helv.. sjakkelhevingen. Om det påfunnet ikke hadde spredt seg hadde det ikke vært så mye ødelagte nedbøyde fjærer. Innfleksen går langt forbi hva fjæra tåler.

heilt sant, trur likevel at å presse tilbake fjører som er ødelagt slik vil kunne hjelpe.

#4110 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 13:49

QUOTE(Svein54 @ 2 Jun 2008, 11:22) <{POST_SNAPBACK}>
Gunnar, du nevnte det med ny bremseservo og hovedpumpe til vitara for å sette på413, har du fått sjekket om det passer, eller andre som vet noe.
PS. "trenger noe bedre bremseeffekt når jeg skal bremse ned etter og ha kjørt fra turbo413" tongue.gif
Terje, frakt må bli med norkargo eller noen andre, for tungt for posten. Du er heldig nå for jeg hadde tenkt og kjøre alle fjærene + div. annet på fyllinga, men hjulet på hengern var punktert.

Var og kjørte i et militærfelt på kongsberg i går, det var så bratt at kjerringa ikke turte og sitte på mer, i tilegg var det bare stor stein, så dette blei rockcrowling. Problemet som jeg fikk var at motoren reagerer så kjapt på gassen at det blei vanskelig å kjøre. Spratt jo bare oppover lia. Noen med erfaring på dette problemet. "kanskje sette en hard fjær under pedalen"??

Har ikke fått gjort noe med bil siste uka. Total stillstand.

Løsningen er automatkasse fra Jimny. biggrin.gif biggrin.gif

Kan få en i Sverige for 10 tusen norske. Den har gått bekreftet 1550 km så det er ny kasse. Det er med pedalsett og all styring og innvendig konsoll. Men da må jeg hente den der ellers blir det dyrere.

Edited by Nöcke Gunnar, 02 June 2008 - 13:54.

#4111 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 14:37

Bremser er for pyser wink.gif
Bra du ikke kasta dem....så du kan sende dem så strax jeg får snakka med norkargo

#4112 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 14:48

Snakker du med norkargo Terje, slenger med alt jeg har av bremsesko.
Tilbudet jeg fikk på norkargo var 350+mva for begge, men da må du hente på terminal.
Gi beskjed.

#4113 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 22:44

må berre få dele litt av mine erfaringer med Rocky Road:

Etter et rykte om at ARB skal stige i pris, fant eg ut at eg ville bestille det no, sjøl om eg nok ikkje har bil til det på ei stund enda. Desse var billigst på RR og sidan dei hadde webshop fikk eg bestilt til dagens pris, og til en lav pris. Etter nokre dagar kom en epost om at dei ikkje fått til å trekke summen frå kortet mitt, og difor ikkje bestilt inn delane til lager. Då ringte eg inn ny kortinfo til eit anna kort eg har, og trudde no at ting var i boks. Etter to veker til sendte eg en epost å lurte på om ting gikk fint, men fikk då til svar at dei hadde prøvd å trekke beløpet for tre dagar sidan uten at det gikk.

utklipp frå mailer under, nyast øverst:

We tried to charge the card on May 12 but it declined. Let us know.

Rocky Road Outfitters
888-801-7271

----- Original Message -----
From: Arnfinn Mork
To: Carol Rivera
Sent: Friday, May 16, 2008 4:24 PM
Subject: Re: Rocky Road Order #####

still waiting..
It is two weeks since you got the new card details on phone, and more than three weeks since i placed the order...

Arnfinn
From: Carol Rivera
To: Arnfinn Mork
Sent: Thursday, May 08, 2008 8:50 PM

We will charge the lockers and then place them on our next stock order, early next week. As soon as we get them in they will ship UPS to New Jersey, the tracking numbers will be sent to the e-mail on the order.

Thanks
Carol
Rocky Road Outfitters
888-801-7271

Sent: Thursday, May 08, 2008 9:10 AM

I have called in the new Card-details, so I am eagerly awaiting some sort of confirmation that my order has been handled..?

What is the progress?

Best regards, Arnfinn Mork

To: Arnfinn Mork
Sent: Thursday, May 01, 2008 3:51 PM
Subject: Re: Rocky Road Order #55273

We get the parts ordered in on our weekly stock order and then they leave here in a day or two. When you call just refer to order #####

Thanks
Rocky Road Outfitters
888-801-7271

Sent: Thursday, May 01, 2008 3:23 AM
Subject: Re: Rocky Road Order #55273

that is strange.. there should be full coverage, it could be the stringent safety on that card provider.
I have another card from another provider, i can call in those details later smile.gif

how long is the deliverytime?

To: arnfinn@melkebart.com
Sent: Thursday, May 01, 2008 12:34 AM
Subject: Rocky Road Order #####

We tried to charge your parts before we ordered them in and the card declined, please let us know what you want us to do.

Thanks
Rocky Road Outfitters
888-801-7271

Eg kansellerte ordra, og bestilte heller varene på TrailTough.
Der er det alltid super service, og sjøl om Linda kan virke litt knapp på telefonen, er det aldri noko tøys der i garden.
Etter 4 dagar var varene på veg frå Trailtough!

Klart at en kanskje ikkje kan klandre RR for at deira bank kanskje ikkje er så flink på dette med kortbetaling, men at dei bruker dagevis på å finne det ut, og ikkje gjer noko når dei får vanskar er elendig. Linda på TT sa at ho desverre ikkje fikk inn Bushwackers før den 8 juni, men varene vart sendt leeenge før en ho lova, og ingen rot med korta.

Edited by yakuza, 02 June 2008 - 22:56.

#4114 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 22:55

QUOTE(yakuza @ 2 Jun 2008, 23:44) <{POST_SNAPBACK}>
må berre få dele litt av mine erfaringer med Rocky Road:

Etter et rykte om at ARB skal stige i pris, fant eg ut at eg ville bestille det no, sjøl om eg nok ikkje har bil til det på ei stund enda. Desse var billigst på RR og sidan dei hadde webshop fikk eg bestilt til dagens pris, og til en lav pris. Etter ca ei vekes tid kom en epost om at dei ikkje fått til å trekke summen frå kortet mitt. då ringte eg inn ny kortinfo til eit anna kort eg har, og trudde no at ting var i boks. Etter ca. 10 dagar sendte eg en epost å lurte på om ting gikk fint, men fikk då til svar at dei hadde prøvd å trekke beløpet for tre dagar sidan uten at det gikk.

Dei spurte då kva dei skulle gjere, men då kansellerte eg ordra, og bestilte heller varene på TrailTough.
Der er det alltid super service, og sjøl om Linda kan virke litt knapp på telefonen, er det aldri noko tøys der i garden.
Etter 4 dagar var varene på veg frå Trailtough!

Jeg har handlet fra en del forskjellige forhandlere i USA og er enig med deg. TT er det mest ryddige og tilsynelatende mest seriøse firmaet på området. De er raske til å sende og Linda tør opp litt etterhvert. Tror de har ganske høyt arbeidstempo og derfor er litt knappe i telefonen noen ganger.

Hun pakket feil vare til meg en gang og måten hun fikset det på var uten et eneste spørsmål egentlig. Den feilsendte varen som kostet noen hundrelapper fikk jeg som gave og så sendte de den riktige varen.

Jeg bestilte også en ARB fra TT og siden jeg har handlet for en del penger der siste året (har tatt med en del forandre også) fant hun ut at jeg skulle få en liten forhandlerrabatt så det tror jeg er blitt norges billigste ARB siden det ble gjort en feil ved momsberegningen slik at den ikke ble momset i tillegg. Da blir det billig.

#4115 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 June 2008 - 23:01

Har hatt noe av det samme problemet.
Jeg bestilte KDH mellomaksel foran i februar og dags dato har den ikke kommet. Har ringt og skrevet mail utallige ganger uten svar. For en 2 uke siden fikk jeg beskjed at UPES ikke kunne forsikre sendingen?
Tull og tøys. Han sa da at dem skulle bruke UPS men dags dato ikke noe har kommet.
ALDRI MER RR. Kommer til å sende en mail når jeg engang har fått varen, og gi ham klar beskjed om hva jeg (+ flere mener om og handle der)
Svein

Gunnar har du ikke lagt deg ennå. rolleyes.gif Jeg jobber med ny bildekor til Anders Grøndal (WRC subaru,
han kjørte i fjellveggen i 120 i helgen så da blir det ny bil og ny dekor.

#4116 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 07:31

I går kveld ringte jeg RR og snakket med Carol Rivera og brukte en helvetes kjeft. I dag fikk jeg mai at ordren blei shippa med Global Express i dag. Så da får vi bare håpe at det dukker opp noe snart.

#4117 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 07:45

synd egentelig... RR har jo så mye siklevarer

en kamerat bestilte to lockere derfra.... og han fikk de fort uten noe krøll

men har hørt plenty med historier om det motsatte..

#4118 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 10:30

QUOTE(Svein54 @ 3 Jun 2008, 00:01) <{POST_SNAPBACK}>
Gunnar har du ikke lagt deg ennå. rolleyes.gif

Har sommerferie jeg. Har hatt det i en mnd nå om en ser bort fra et par dager jeg måtte opp til NTNU og ferien varer til 18 august. Bhlæææ biggrin.gif biggrin.gif

QUOTE(sven @ 3 Jun 2008, 08:45) <{POST_SNAPBACK}>
synd egentelig... RR har jo så mye siklevarer

en kamerat bestilte to lockere derfra.... og han fikk de fort uten noe krøll

men har hørt plenty med historier om det motsatte..

Når de har ting på lager og det stemmer så er det raskt og greit, men er det det minste avvik så suller de det til noe alldeles forferdelig.

#4119 McZuk

McZuk

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 17:05

Har ikke hatt neo problemer med RR jeg, rask leveringhyggelir på tlf kjapp svar på mail og alt men det var gjerne ting som de hadde på lager og hadde peiling på.

Edited by McZuk, 03 June 2008 - 17:05.

#4120 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 03 June 2008 - 21:40

No lader jeg med det dobbelte(0,6) av det jeg er vant med.....SKEPTISK!!!
Går meget bra men vil det vare???
Tankmåleren gå like fort ned som turtelleren går opp rofl.gif
Flammene mellom hvert girskift lyser opp veien bak meg biggrin.gif biggrin.gif
Tyder vel på at sukien får litt vele mye bensin?