Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4081 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 29 May 2008 - 23:47

arnfinn er flink til detektivarbeid forresten:)

har veldig lyst på den på finn selv, men ikke passer det akkurat nå, med oppussing av bad, og to biler som skal selges først, og så er det som Arnfinnn sier, det er noe som ikke stemmer her...

#4082 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 07:51

har hatt litt detektivhjelp også da..
Syns han ber om å bli gått etter i sømmene når han ikkje vil oppgi regnummeret..
Han har no nokså lav inntekt i skattelistene også, i forhold til antal biler og størrelsen på campingvogna hehe..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4083 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 09:17

hmmmm.............. smile.gif kanskje bilen egentlig er "vraket" ?
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#4084 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 09:38

QUOTE(vidar @ 30 May 2008, 10:17) <{POST_SNAPBACK}>

Eg trur at denne fyren driver å kjøper opp en god del kollisjonskada biler og fikser opp for salg. dette er svart inntekt, og derfor har han ikkje levert inn kjøp og salgsmelding, og bilen står fortsatt registrert på en intetanande eller naiv tidligere eier.

Dersom det er dette som er tilfellet er det no berre å ringe til reg. eier å høre om bilen er solgt til fyren du kjøper den av så en er sikker på at alt er på det tørre. sjekk også såklart brreg og bt før en kjøper slikt..

For noken år sidan lurte eg på å kjøpe en SJ som hadde noken tusen i hefte pga en konkurs i firma til eier av bilen. leverandører til firmaet hadde tatt pant i bilen, og sidan bilen ikkje på noken måte var verd 90000,- så hadde eier av bilen berre levert inn skilta. eg vurderte ei stund å kjøpe bilen av eier, uten å levere noken papir, ribbe den, og dumpe resten på høgger i navnet til eier. Men tok heldigvis til fornuft. regner med at å gjere noko slikt er ulovlig på fleire måter..

Edited by yakuza, 30 May 2008 - 09:49.

#4085 Harald Th

Harald Th

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 362 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 09:39

QUOTE(vidar @ 30 May 2008, 09:17) <{POST_SNAPBACK}>

Vidar!! man vraker ikke en zuki. Man blir bare bedre kjent med denn!!!!
Harald
Harald Thoresen
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt

#4086 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 10:30

Helt enig, slik helligbrøde begår ikke en skikkelig entusiast smile.gif
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#4087 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 10:54

QUOTE(yakuza @ 30 May 2008, 08:51) <{POST_SNAPBACK}>
har hatt litt detektivhjelp også da..
Syns han ber om å bli gått etter i sømmene når han ikkje vil oppgi regnummeret..
Han har no nokså lav inntekt i skattelistene også, i forhold til antal biler og størrelsen på campingvogna hehe..

Jeg har venner som arbeider innen skatteetaten og jeg kan ta en telefon så startes det full etterforskning av fyren. (andre kan også gjøre dette men få vet om hvordan dette egentlig fungerer, oftest ex-hustruer som gjør slikt)

#4088 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 13:06

QUOTE(yakuza @ 30 May 2008, 10:38) <{POST_SNAPBACK}>
Eg trur at denne fyren driver å kjøper opp en god del kollisjonskada biler og fikser opp for salg. dette er svart inntekt, og derfor har han ikkje levert inn kjøp og salgsmelding, og bilen står fortsatt registrert på en intetanande eller naiv tidligere eier.

Dersom det er dette som er tilfellet er det no berre å ringe til reg. eier å høre om bilen er solgt til fyren du kjøper den av så en er sikker på at alt er på det tørre. sjekk også såklart brreg og bt før en kjøper slikt..

For noken år sidan lurte eg på å kjøpe en SJ som hadde noken tusen i hefte pga en konkurs i firma til eier av bilen. leverandører til firmaet hadde tatt pant i bilen, og sidan bilen ikkje på noken måte var verd 90000,- så hadde eier av bilen berre levert inn skilta. eg vurderte ei stund å kjøpe bilen av eier, uten å levere noken papir, ribbe den, og dumpe resten på høgger i navnet til eier. Men tok heldigvis til fornuft. regner med at å gjere noko slikt er ulovlig på fleire måter..

Jeg har sendt selger en lang mail med masse spørsmål og på slutten spurt om regnummer. Skal bli spennende. Kunne godt tenkt meg å kjøpt den men da må jeg i så fall bare sette den inn på en låve en stund. Har hverken plass eller tid til å begynne på den nå.

#4089 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 13:11

Gunnar,
Er ikke du ute i garasjen og mekker? cool.gif Du har ikke tid til å sitte ved datan og se hva vi andre driver med ,som har biler som starter og går. whistle.gif
Husk sukitreffen i august. tongue.gif

Edited by Svein54, 30 May 2008 - 13:11.

#4090 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 17:08

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 30 May 2008, 14:06) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har sendt selger en lang mail med masse spørsmål og på slutten spurt om regnummer. Skal bli spennende. Kunne godt tenkt meg å kjøpt den men da må jeg i så fall bare sette den inn på en låve en stund. Har hverken plass eller tid til å begynne på den nå.

Eg også spurte om fleire ting, men han svarte berre på litt av det eg spurte om..

Eg klarer ikkje å sjå at den er verd meir enn kanskje 3000,- eller toppen 5000,- dersom den er i super stand ellers.. flust i bulker rundt på nesten heile bilen, og tru meg, '90 modellar ruster minst like mykje som eldre smile.gif

Som delebil er den egentlig ikkje verd så mykje meir enn en vanlig norsk lang '88 sammy som en finner rundt om til 3-4000,- og som prosjekt så må du nok regne med heilakkering, og det er mykje både jobb og kostnad til en bil som du ikkje får fryktelig mykje over 20000 for syns no eg, men no er eg kanskje litt pessimist?

Edited by yakuza, 30 May 2008 - 17:09.

#4091 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 17:37

QUOTE(yakuza @ 30 May 2008, 18:08) <{POST_SNAPBACK}>
Eg også spurte om fleire ting, men han svarte berre på litt av det eg spurte om..

Eg klarer ikkje å sjå at den er verd meir enn kanskje 3000,- eller toppen 5000,- dersom den er i super stand ellers.. flust i bulker rundt på nesten heile bilen, og tru meg, '90 modellar ruster minst like mykje som eldre smile.gif

Som delebil er den egentlig ikkje verd så mykje meir enn en vanlig norsk lang '88 sammy som en finner rundt om til 3-4000,- og som prosjekt så må du nok regne med heilakkering, og det er mykje både jobb og kostnad til en bil som du ikkje får fryktelig mykje over 20000 for syns no eg, men no er eg kanskje litt pessimist?

Nei egentlig ikke. Det er vel en mer edruelig betraktning. Når det gjelder verdien på ulike biler tror jeg du treffer meget godt hver gang.

Jeg vil etter nøyere betraktning og i forhold til det du skriver moderere meg til den linja du ligger på. Om jeg skulle hatt en lwb selv hadde det vært et kjøp av interesse, men det blir mye jobb for noen få tusen i fortjeneste.

Jeg kan heller selge noen deler. biggrin.gif Fra loftet på garasjen. Jeg trenger mer plass og ikke flere prosjekt.

Falt for fristelsen her forrige dagen og kjøpte en bil til. En Volvo S60 D5 automat. Så nå må jeg ha sukiprosjektet ut i partyteltet så jeg får den bilen inn i den ene garasjen. Noen som vil kjøpe en Volvo 850 automat? Nylig kostet på 12tusen regreim og service. eu ok i mai En eier siste 7 år. biggrin.gif biggrin.gif

#4092 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 23:14

Noen av dere som har nesten veltet(2 hjul) i rundkjøring?
Jeg fikk meg en skrekkelig opplevelse idag,hadde litt for stort pådrag(2gir) i rundkjøringen(ca 25 kmt)og la det litt brett og vips.....kunne se afalt ut passasjersiden ohmy.gif
Enda jeg har breie veidekk/felger huh.gif
Har aldri opplevd det før,og det var jævlig skremmende opplevelse.
Skjer ikke igjen nei noexpression.gif

Edited by terje takras, 30 May 2008 - 23:15.

#4093 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 23:36

Husk på at du kjører 413 og ikke denne.

Nye bilen til Petter.

Edited by Svein54, 30 May 2008 - 23:38.

#4094 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 May 2008 - 23:56

QUOTE(terje takras @ 31 May 2008, 00:14) <{POST_SNAPBACK}>
Noen av dere som har nesten veltet(2 hjul) i rundkjøring?
Jeg fikk meg en skrekkelig opplevelse idag,hadde litt for stort pådrag(2gir) i rundkjøringen(ca 25 kmt)og la det litt brett og vips.....kunne se afalt ut passasjersiden ohmy.gif
Enda jeg har breie veidekk/felger huh.gif
Har aldri opplevd det før,og det var jævlig skremmende opplevelse.
Skjer ikke igjen nei noexpression.gif

Folk før deg som har veltet 413 i rundkjøring ved litt brått pådrag. Det er kanskje en av de skumleste situasjonene med dem. Ellers kan en faktisk kjøre dem opp på to hjul ganske så kontrollert. Med min første 413 øvde jeg en del og den kunne jeg vippe opp to hjul i svinger og sette dem ned igjen. Men turde aldri prøve å ta den helt opp på balansepunktet.

#4095 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 08:12

På Vitaran har jeg meget god flex bak, så det er ikke uvanlig at forhjulet løfter seg kjempehøyt i rundkjøringer når jeg gasser på litt. Var litt guffent første gangen, men nå har jeg blitt flink til kontrollere løftet og kan justere høyden på løftet akkurat som jeg vil. Det ser helt sykt ut sier de som har sett det. Men bilen er bruklig til drifting også den, hiver jeg den i andre gir og gir på så spinner den løs i svingene, selv med 33" på. Sperre er gøy!

Med SJ'n opplevde jeg stadig vekk å ligge på to hjul i rundkjøringene.
Tlf: 98883546

#4096 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 09:33

QUOTE(yakuza @ 30 May 2008, 18:08) <{POST_SNAPBACK}>

Den er borte fra Finn.no nå. Sikkert solgt. Dukker snart opp nytt medlem som lurer på billige deler.

#4097 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 11:49

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 31 May 2008, 09:33) <{POST_SNAPBACK}>
Den er borte fra Finn.no nå. Sikkert solgt.

enten det ellers så leser han som selger den litt på forumet her dry.gif

#4098 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 31 May 2008 - 13:36

Ble stoppa kl 0400 natt til idag av politiet....dem ga meg en mangel lapp/advarsel på blinklys høyre side og et kjørelys bak som ikke virket.
Gjett hvem som kjørte heim med et smil og sov godt den natta? smile.gif
Dekkene stikker jo 15 cm utforbi hjulbuene,og turboen lager lyder hver gang jeg slipper gassen eller trør på.
Digger politiet på stord smile.gif

#4099 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 19:51

Kan man fikse blafjørene bak på sukien?
Den ene er litt bøyd,så bilen ser skjeiv ut sad.gif

#4100 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 June 2008 - 20:00

Jeg har fortsatt liggene bakfjærer gratis tilsalgs. 2 stk.