Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4121 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 12:11

Du kan trykt skru ned trykket igjen for det tar litt tid før jeg har tid til og komme ned og kjøre fra deg + du skal vel også få på nye bakfjærer først. tongue.gif
Sjekka bensinforbruket på min med den nye motoren uten noe justeringer. ca.0,7 med masse hardkjøring.
Det er så mye rare folk som er ute og kjører og så fort dem ser en bil dem trur dem kan kjøre forbi så prøver dem seg, men nesten alle får sånt fjes aso_orange.gif sad.gif

#4122 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 13:15

0.7 er ikke dårlig, min bruker under literen også, men må fortsatt finjustere og prøve meg mer fram med dyser smile.gif har ikke blitt forbikjørt til nå devil.gif men fy så morro å kjøre forbi hihi
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4123 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 16:51

Hvor fort har dere hatt sukien oppi?
Har bunna mitt smile.gif men gjør ikke det en gang til......SKUMMELT!!

Edited by terje takras, 05 June 2008 - 16:52.

#4124 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 18:04

Bånnan er ikke noe problem shiftyninja.gif Lurer på om jeg skal putte inn spidometerskiva til vitaran som motoren kommer fra, da har jeg 20 km til og gå på, men vis han bånner der ph34r.gif , tror jeg at jeg også vil blir litt cool.gif skelven i buksa jeg og. biggrin.gif cool.gif whistle.gif

#4125 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 18:26

QUOTE(Svein54 @ 5 Jun 2008, 19:04) <{POST_SNAPBACK}>
Bånnan er ikke noe problem shiftyninja.gif Lurer på om jeg skal putte inn spidometerskiva til vitaran som motoren kommer fra, da har jeg 20 km til og gå på, men vis han bånner der ph34r.gif , tror jeg at jeg også vil blir litt cool.gif skelven i buksa jeg og. biggrin.gif cool.gif whistle.gif

Bunne en 413 er skremmende, men det mest skremmende jeg har gjort noen gang er når jeg ble målt på en gammel tråsykkel i 120 km/t på lett svingete veg for å si det pent. Ned bakkene fra Golå alpinsenter etter påsken med 35 kg ryggsekk og MC halvhjelm ble jeg målt til 120 på en vanlig gammal herresykkel på et langt og bratt rettstrekke.
Det var adrenalinrush skal jeg si. Sykkelen hadde omtrent like dårlige kjøreegenskaper som en 413 biggrin.gif biggrin.gif

#4126 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 18:45

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 5 Jun 2008, 19:26) <{POST_SNAPBACK}>
Bunne en 413 er skremmende, men det mest skremmende jeg har gjort noen gang er når jeg ble målt på en gammel tråsykkel i 120 km/t på lett svingete veg for å si det pent. Ned bakkene fra Golå alpinsenter etter påsken med 35 kg ryggsekk og MC halvhjelm ble jeg målt til 120 på en vanlig gammal herresykkel på et langt og bratt rettstrekke.
Det var adrenalinrush skal jeg si. Sykkelen hadde omtrent like dårlige kjøreegenskaper som en 413 biggrin.gif biggrin.gif

Har du ikke sperr på hva som er riv ruskende galskap??? laugh.gif wink.gif

Noen som har et par hjul lager fremme til sukien og kansje en simmering til venstre stikkaksling?
Renner olje ut i trommelen og drypper ned på felgen.

#4127 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 22:29

QUOTE(terje takras @ 5 Jun 2008, 19:45) <{POST_SNAPBACK}>
Har du ikke sperr på hva som er riv ruskende galskap??? laugh.gif wink.gif

Nei, egentlig ikke. dribble.gif Kanskje derfor jeg begynte med desarmering av miner, bomber og gamle russiske klasebomber. laugh.gif

#4128 Snømannen

Snømannen

Hitech redneck

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 644 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 22:55

Ned bakkene fra Golå alpinsenter etter påsken med 35 kg ryggsekk og MC halvhjelm ble jeg målt til 120 på en vanlig gammal herresykkel på et langt og bratt rettstrekke.

Åh, gode gud, si at det var en fotoboks som tok farta di! Det hadde blitt litt av et bilde!

Heisann, enda en ulyd!

Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere

#4129 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 23:09

ksport_20hyd_handbrake.jpg

Bremser er godt å ha, denne vil jeg montere på sukin, noen som vet hva jeg trenger av deler for å koble meg på bak.
Koster 1895 sek
Her er adressen: www.raidopower.se/Shop/Index.php?sArtId=ksport330frontor

#4130 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 23:20

Har hatt orginale hjul på Vitaran en gang etter at jeg satt i 16v motoren, da var speedon oppi 170... På en god dag og på ei lang slette med 33" kan jeg nok få lura'n opp i 140.
Tlf: 98883546

#4131 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 05 June 2008 - 23:28

Tørr ikke å bevege meg nær 120 med knastedekka....som å sykkle på våt speil is.

#4132 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 00:16

QUOTE(Snømannen @ 5 Jun 2008, 23:55) <{POST_SNAPBACK}>
Åh, gode gud, si at det var en fotoboks som tok farta di! Det hadde blitt litt av et bilde!

Når de satte opp de første fotoboksene på begynnelsen av åttitallet ble jeg fotografert i 140 km i 50 sonen i Drammen side om side med en uniformert politisykkel. Vi hadde disp grunnet en jobb vi utførte men det ble ikke akurat godord å få om kvelden. Siden har de blitt justert slik at så lette kjøretøy som mc ikke utløser bilde.

Vi ødela 6 Honda MC på ei uke så da var importøren blid. Fikk tilbake den ene sykkelen etter den andre på henger. De hadde stilt dem til disposisjon og trodde vel det skulle bli billig reklame. Men dengang ei. biggrin.gif biggrin.gif

QUOTE(Svein54 @ 6 Jun 2008, 00:09) <{POST_SNAPBACK}>
ksport_20hyd_handbrake.jpg

Bremser er godt å ha, denne vil jeg montere på sukin, noen som vet hva jeg trenger av deler for å koble meg på bak.
Koster 1895 sek
Her er adressen: www.raidopower.se/Shop/Index.php?sArtId=ksport330frontor

Hvorfor må du bare kjøpe deler som ikke blir godkjent? Tror du et hydraulisk håndbrekk blir godtatt på BT? Håper jeg tar feil, men er det ikke noe med at det skal være mekanisk overføring/wire på håndbrekket for at det skal være godkjent.

Nå har jeg kjeftet mye på deg, men hva om du kommer i ei ulykke og de går over bilen din? Da blir det like mye skryt å få som det jeg fikk når jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne avslå om gratis forpleining av dommeren grunnet et anfall av fartsblindhet. Egentlig en kronisk tilstand jeg har ser det ut til.

Edited by Nöcke Gunnar, 06 June 2008 - 00:17.

#4133 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 00:36

hydraulisk håndbrekk er vil ikke bare være ugodkjennbart, men hvis det blir brukt som håndbrekk på vanlig måte direkte farlig....

om man drar til dette vil etterhvert væska sige tilbake og virkningen forsvinne....

nei, slikt hører til en skaubil, eller som styrebrems på en rallybil...

#4134 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 07:16

Det står ikke noen steder at et håndbrekk skal kun være mekanisk, unsure.gif har sjekket dette og det er godkjent på gatebil. Mange nye biler kommer med dette systemet. Alle vet jo hvor dårlig håndbrekket på 413 er. På dette systemet kan man justere akkurat sånn man vil ha det, dessuten blir det færre slitedeler og passe på. Dem som har prøvd og skifte bremsesko til håndbrekket på en 413 vet dette. Et håndbrekk er ikke til å leke seg med. rolleyes.gif i vert fall ikke på 413 , men da du står i en 45* skråning og du må bruke brekket????? ohmy.gif
Så nå blir det bremsehovedpumpe fra Subaru wrc impressa og rally brems på håndbrekket ohmy.gif whistle.gif shiftyninja.gif
Bremser er kjekt å ha for oss som bånnern + 20 km. tongue.gif biggrin.gif

#4135 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 08:52

har hatt en plass mellom 75 og 80km/t på sykkel, og då rista det slik at eg ikkje såg klart lenger, og krysset over E39 nerma seg styggfort.. (puben på andre sida av veien).
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4136 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 10:22

QUOTE(yakuza @ 6 Jun 2008, 09:52) <{POST_SNAPBACK}>
eg ikkje såg klart lenger, .....puben

Kanskje ikke bare farten som forstyrret synet. laugh.gif

#4137 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 18:53

En kompis av meg fikk ikke godkjent hydraulisk håndbrekk på sin nissan 200sx.

#4138 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 21:55

18 åringer er utrulig dumme.. Sønn til nabo til svigers som bor rett borti gata her kjører gris og sladder rundt på leikeplassen, svinkjører i skuletida forbi huset her, og viser finger når vi står å ser på han for å ta bilnummeret..

eg ringer 02800

BN 1789X kvit Golf '85 med kappa fjører og dårlige lys og delvis defekt eksos.. Bilen er regga på pappan tilogmed...
Trudde han at han var usynlig eller??

Edited by yakuza, 06 June 2008 - 21:56.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4139 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 June 2008 - 23:18

biggrin.gif

#4140 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 07 June 2008 - 00:17

QUOTE(terje takras @ 6 Jun 2008, 19:53) <{POST_SNAPBACK}>
En kompis av meg fikk ikke godkjent hydraulisk håndbrekk på sin nissan 200sx.

Jeg tror faktisk ikke det godkjennes som ombygging i det hele tat, men du har en oppgave der Svein. En utfordring med å få det inn i vognkortet.