Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4241 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 28 June 2008 - 22:29

QUOTE(yakuza @ 28 Jun 2008, 21:10) <{POST_SNAPBACK}>
Eg ville stroppa fast 200000 litt bedre på hengeren...

Tror den sitter godt nok fast til at den ikke stikker noe sted biggrin.gif Hvis du først kjører av vegen så er det ikke noe som holder likevel. Jeg hadde stroppet en bil med 4 stk 10 mm wire, og de ble bare nappet av når bilen gikk i grøfta i 50 km/t.

Men jeg er enig i at 200000 hadde jeg ikke stroppet på en henger på den måten. De hadde jeg lagt i en koffert inne i bilen i stedet. tongue.gif whistle.gif

Edited by Nöcke Gunnar, 28 June 2008 - 22:30.


#4242 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 28 June 2008 - 22:57

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

#4243 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 30 June 2008 - 22:37

Sitter og ser på felger og har to felger jeg vurderer.

Beadlock felger 32 bolter 10"-15" 5 stk levert hjem til meg inklusive alt kr 7.500,-
Rock Crawler style 10"-15" 5 stk levert hjem til meg inklusive alt kr. 4.000,-

Felgene ser omtrent like ut, begge med sort powdercoat.

Er det ikke verdt kr 3.500,- å få beadlock særlig på så brede felger så en ikke vrir av dekkene?

Jeg har kun kjørt med beadlock i terreng. Er det noen ulempe med dem på gatekjøring?

Edited by Nöcke Gunnar, 30 June 2008 - 22:39.


#4244 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 30 June 2008 - 23:13

De som har kjørt med beadlocks på veien sier det ikke er noe problem. hadde jeg ikke vært en fattig student hadde jeg bestilt beadlocks til de nye dekka, så det ble rockcrawlere

vurderte disse til $300 each

Attached Images

  • wheelkb02.jpg

Edited by ShuDuck, 30 June 2008 - 23:15.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4245 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 07:36

Eg har hørt at folk må fylle luft ofte, og at skruane skrur seg ut..

Dersom eg skulle hatt beadlock ville eg nok valgt en med profilert kant lik en felg uten beadlock. Mulig dei er endel bedre..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4246 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 08:57

dette er en diskusjon som har vært oppe i flere fora, og det som er en ganske gjengs erfaring er at de er vanskelige å avbalansere og har lett for å få tildels mye høydekast....


#4247 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 10:19

Trenger vi beadlock på suzuki? Hvor mange har kjørt av dekk. hvor ofte og hvor mye bruker man bilen til rockcrowling?

#4248 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 11:07

like greit med en litt smal felg kanskje... eg har kjørt med 0.4bar på 8.5" alu og 31x10.5. Blir 31x12.5 og 8" felg på nybilen.

QUOTE(sven @ 1 Jul 2008, 09:57) <{POST_SNAPBACK}>
dette er en diskusjon som har vært oppe i flere fora, og det som er en ganske gjengs erfaring er at de er vanskelige å avbalansere og har lett for å få tildels mye høydekast....


Det er vel en smule bedre med dei som har en profilert styrekant som dekket ligger an mot. Dei fleste her i landet har vel brukt heimelaga greier.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4249 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 11:13

QUOTE(yakuza @ 1 Jul 2008, 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
like greit med en litt smal felg kanskje... eg har kjørt med 0.4bar på 8.5" alu og 31x10.5. Blir 31x12.5 og 8" felg på nybilen.
Det er vel en smule bedre med dei som har en profilert styrekant som dekket ligger an mot. Dei fleste her i landet har vel brukt heimelaga greier.


Et problem er at Swamper i 12,5" bredde ikke er godkjent på 8" og da er det litt kjedelig om BT ikke godkjenner felgene av den grunn den dagen jeg skal under lupen.

Ja, det er et spørsmål om hvor mye bruk en har for beadlock. Men du har jo opplevet selv hvor mye det gjør i terreng å kjøre ned lufttrykket til nesten null.

Noe av problemet med avbalansering og lufttap har jeg en misstanke om kan ligge i at folk trekker til alt for hardt slik at de får deformeringer av den myke gummien på dekket som skal tette mot beadkanten.

Men jeg vil jo ikke ha et dekk som er usentrert slik at jeg får fryktelige vibrasjoner ved gatekjøring. Ideelt burde jeg hatt ett sett av hver. Men det har noe med hvor mye en skal bruke på dekk/felger å gjøre.

#4250 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 11:37

Har kjørt offroad til hobbybruk i over 5 år nå og ennå ikke kjørt av ett dekk. Tidligere hadde jeg GY Wrangler MT/R 31x10,5 på 8x15 felg og nå har jeg kjørt Trxus 33x12,5 på samme felg. Jeg tømmer ut MYE luft når jeg kjører i terreng og har som sagt ikke kjørt av ett dekk ennå.

Blir vel verre nå som jeg har putta noen gamle BF Mud 33x12,5x15 på 10x15 felg tenker jeg...

Arnfinn, hvor blir det av beadlock ringene???

Edited by Roar Hovet, 01 July 2008 - 11:37.

Tlf: 98883546

#4251 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 13:12

QUOTE(Roar Hovet @ 1 Jul 2008, 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
Har kjørt offroad til hobbybruk i over 5 år nå og ennå ikke kjørt av ett dekk. Tidligere hadde jeg GY Wrangler MT/R 31x10,5 på 8x15 felg og nå har jeg kjørt Trxus 33x12,5 på samme felg. Jeg tømmer ut MYE luft når jeg kjører i terreng og har som sagt ikke kjørt av ett dekk ennå.

Blir vel verre nå som jeg har putta noen gamle BF Mud 33x12,5x15 på 10x15 felg tenker jeg...

Arnfinn, hvor blir det av beadlock ringene???

Jeg har kjørt av dekk tidligere så jeg vet at det tåler ikke alle verden. Kommer dekket ned i en kile og en skal vri seg opp av den så er det bare poff og så begynner felgen å surre rundt i dekket om en ikke har sperre.

#4252 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 14:48

QUOTE(Roar Hovet @ 1 Jul 2008, 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
Arnfinn, hvor blir det av beadlock ringene???


Tenkte litt på dei når denne tråden kom opp ja.. Trur ikkje eg får tid til dei før ferien, men kunne no berre sendt inn det eg har å fått et tilbud..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4253 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 18:02

Hvis man kjører med lite(veldig lite) luft i dekkene kan du faktisk spinne dekket rundt på felgen som da lager litt trøbbel når det kommer til avbalangsering.
Jeg avbalangserte mine trexus slik at det ikke ristet mere(ca 500 gram pr side av felgen) 1 tur i skogen med 0,5 bar og bilen ristet mere en før.
Måtte ta av alle loddene og gjøre det igjen og da ble det bra

#4254 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 18:13

QUOTE(terje takras @ 1 Jul 2008, 19:02) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis man kjører med lite(veldig lite) luft i dekkene kan du faktisk spinne dekket rundt på felgen som da lager litt trøbbel når det kommer til avbalangsering.
Jeg avbalangserte mine trexus slik at det ikke ristet mere(ca 500 gram pr side av felgen) 1 tur i skogen med 0,5 bar og bilen ristet mere en før.
Måtte ta av alle loddene og gjøre det igjen og da ble det bra


Jeg kjørte cross en gang i tiden med en hyltrimmet Husqverna 490. Der var det 2 strammere inne i felgen/dekket på bakdekket slik at en ikke skulle spinne rundt i dekket. Uten dem ville ventilen blitt revet av siden det var slangedekk.

#4255 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 18:54

hva med staunringer?

da slipper man problemet med at småstein og møkk kommer på innsida av beadlockringen og blei fanga der og...

og så kan du slippe ut all luft i dekket om du vil, og fortsatt ikke spinne det av felgen

Edited by sven, 01 July 2008 - 18:58.



#4256 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 20:15

QUOTE(sven @ 1 Jul 2008, 19:54) <{POST_SNAPBACK}>
hva med staunringer?

da slipper man problemet med at småstein og møkk kommer på innsida av beadlockringen og blei fanga der og...

og så kan du slippe ut all luft i dekket om du vil, og fortsatt ikke spinne det av felgen

Aner ikke hva staunringer er

#4257 ShuDuck

ShuDuck

    x-mod og pirat...

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 01 July 2008 - 20:18

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Jul 2008, 20:15) <{POST_SNAPBACK}>
Aner ikke hva staunringer er


www.staunproducts.com\

http://www.pirate4x4...762#post8177762

Edited by ShuDuck, 01 July 2008 - 20:19.

Shu`s Suzuki

zuks or nothing!


Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4258 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 07:37

QUOTE(ShuDuck @ 1 Jul 2008, 21:18) <{POST_SNAPBACK}>


Det der ser ut som noe jeg er litt skeptisk til. Minner meg om å putte en slange i et slangeløst dekk. Virker sikkert bra under rolig offroad, men hva med i litt hastighet på motorvei.
Slange i slangeløst kan gi dekkeksplosjon.

#4259 are

are

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 09:37

Tror ikke du får noe fullgod løsning uansett hva du gjør, man må velge om det positive skal være i skauen eller på vei. Dekk med litt skikkelig mønster i er jo heller ikke det mest behagelige og kjøre på vei med. Hadde jeg brukt skiltbilen min på vei daglig så hadde jeg nok gått for noen allterrain dekk og hatt noe annet med beadlocks på i skauen.

#4260 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 July 2008 - 19:48

Da jeg var og fylte bensin på zukin i dag kom en kar bort til meg og lurte på om jeg var interesert i en lj eller ij 80 1981 mod. Bilen var ifølge han helt strøken og ikke gått de 10 siste åra. Hva kan noe sånt være vært i kr. Han skulle ta noen bilder og sende meg senere.