"jeg har ikke tid til å få den godkjent, men det er mulig. Jeg har snakket med biltilsynet om det."

Siste halvannet året har jeg jobbet med å få gjennom 1600 motor med inj med 100 HK, samurai akslinger, 50mm fjærheving kombinert med 50 mm bodylift, godkjent original kufanger, vinsj foran og bak i nye fangere, 28 mm spacere, 2" eksosanlegg og 33" dekk med skivebremser rund baut?
Der er så godt som alle papirene på plass og i orden med godkjenninger.
Men det er ikke bare å svinge innom BT og få det godkjent slik han fremstiller det i annonsen. Spacerne MÅ ha Tüv ellers kan en bare glemme det, dekkdimensjonen MÅ ha Tüv ellers kan han bare glemme det, sporviddeendringen MÅ ha Tüv ellers kan han bare glemme det. Sånn fortsetter det.
Jeg har brukt så ufattelig mye tid på å finne frem papirer, lese regelverk og diskutere med BT siste halvannet året på prosjektet mitt at når noen skriver det som om det bare er å få det godkjjent nærmest gennom å svinge innom BT en dag, da blir jeg faktisk litt provosert.
Hva er grunnen til at det er så mange ombygde SJ og så få¨som har godkjenning på ombyggingene? Det er en helvetes jobb å få til omfattende godkjenninger.
Kanskje det er en som har funnet ut at ombyggingen hans ikke er mulig å få gjennom neste PKK og vil satse på å bli kvitt bilen til en eller annen litt godtroende fyr som betaler litt for mye for noe som mister skiltene i første kontakt med BT/Politi?
Mitt råd er i alle fall ikke å kjøpe noe slikt før det er godkjent og står i vognkortet. Står det ikke der er bilen å regne som en ren skogsbil og prisvurderes deretter.
Jeg har talt