Eg lurer på ka den raude varsellampa (( ! )) betyr? Har det noko med bremsene å gjere? Og forresten, clutchen er litt merkelig, som om ei fjør er øydelagd, då ein tek clutchen sakte ut "kjem" den plutselig litt akuratt då ein tek av. Var det fortåelig?
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4301
Posted 13 July 2008 - 16:59
Eg lurer på ka den raude varsellampa (( ! )) betyr? Har det noko med bremsene å gjere? Og forresten, clutchen er litt merkelig, som om ei fjør er øydelagd, då ein tek clutchen sakte ut "kjem" den plutselig litt akuratt då ein tek av. Var det fortåelig?
#4302
Posted 13 July 2008 - 17:10
angående clutchen, så er den gjene en liten smule brå på SJ'en, men skal ikke være slik at den "hugger" om det var det du mente....
#4303
Posted 13 July 2008 - 18:15
Har vært på rudskogen hvert år fra 2002 men la det på hylla i år...for mye festing der:(
Såg ikke 1 suzuki(sj) på nedoverturen...hvor er det blitt av alle?
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4304
Posted 13 July 2008 - 21:03
så du kjørte nok bare rett igjennom uten å se deg for
#4305
Posted 13 July 2008 - 22:04
angående clutchen, så er den gjene en liten smule brå på SJ'en, men skal ikke være slik at den "hugger" om det var det du mente....
vil nesten påstå at clutchen hugger, alle som har prøvd bilen synst den hugger litt ja. Har egentlig ikkje kika so mykje på det helder. Men bremsevæske må eg kjøpe i morga.
#4306
Posted 17 July 2008 - 21:50
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4307
Posted 17 July 2008 - 22:25
Du kan prøve Trail Tough eller Spidertrax, jeg har fra Spidertrax og den er justerbar, jeg vet at Gunnar har fra TT og den tror jeg ikke er justerbar.
#4309
Posted 19 July 2008 - 12:24
#4310
Posted 19 July 2008 - 13:03
Du kan prøve Trail Tough eller Spidertrax, jeg har fra Spidertrax og den er justerbar, jeg vet at Gunnar har fra TT og den tror jeg ikke er justerbar.
Jeg har en toløps justerbar bremseledningventil, men de leveres også som enløps justerbar. Velg og vrak. Den er original Suzuki.
De er i ferd med å bli borte. Om 5 år er en 413 en sjelden gatebil. Det har jeg sagt en stund og det er derfor prisene er i ferd med å klatre oppover. Tilbud og etterspørsel kombinert med høykonjunktur hvor vi har råd til å bruke mye penger på finansiering.
Vitara er på vei inn og vil om noen korte år bli den dominerende suzuki offroaderen mens 413 blir bilen for de litt mer entusiastiske og LJ vil bare stige nærmest til kultbil. Verdien vil øke mye på biler i god stand. Mer enn nok til å kompensere for inflasjon.
Jeg kjørte til Krakow i Polen via Sverige og Berlin og så 2 stk samuraier på turen. En tintop og en cab. De er ikke bruksbiler lenger. Den tiden er over.
413 er ute Vitara tar over. Kongen er død, lenge leve kongen.
Edited by Nöcke Gunnar, 19 July 2008 - 12:56.
#4311
Posted 19 July 2008 - 22:45
Ja, SJ'n er god den, men så sant du ikke har en ekstremt ombygd SJ med alle mulige hjelpemidler skal jeg klare å holde følge med deg i de aller fleste løyper med Vitaran jeg.
Har som sagt hatt flere SJ'r og ble møtt av skeptikere nå jeg solgte en siste SJ'n og handlet meg Vitara i steden. Ja, min er ikke orginal og det er ikke tvil om hvilken av de to bilene som er best i orginal stand. Men er begge bilene lettere ombygd vil jeg si de har like god fremkomlighet.
Jeg bruker bilen mye langs veien også og da ville jeg ha litt mere komfort. Skader jo ikke at den går litt bedre også.
#4312
Posted 20 July 2008 - 07:47
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4313
Posted 20 July 2008 - 11:03
Har som sagt hatt flere SJ'r og ble møtt av skeptikere nå jeg solgte en siste SJ'n og handlet meg Vitara i steden. Ja, min er ikke orginal og det er ikke tvil om hvilken av de to bilene som er best i orginal stand. Men er begge bilene lettere ombygd vil jeg si de har like god fremkomlighet.
Jeg bruker bilen mye langs veien også og da ville jeg ha litt mere komfort. Skader jo ikke at den går litt bedre også.
Større dekk, servostyring. breddet, 120 HK, hevet, krypekasse, LSD bak, ARB foran. Regnes det som ombygging på en SJ?
Vitara vil ta over i takt med at de blir så gamle og redusert i pris at mange nok ikke er så redd for å få litt bulker i dem. Etterhvert blir det nok delebiler til at de får samme status som SJ har hatt i mange år. Alt i samfunnet er i endring, også Suzuki sine biler innen offroad.
Jeg skal bruke den jeg har til modifisering av bremsene på min egen. Men jeg skal finne linken til hvor du kan bestille ettløps reduksjonsventil til Suzuki om du er ute etter det.
Edited by Nöcke Gunnar, 20 July 2008 - 11:04.
#4314
Posted 21 July 2008 - 08:11
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4315
Posted 21 July 2008 - 12:11
De så ut til å være i grei stand, stod på bil
Jarle (ikkje røp kilden min ) heheh
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4316
Posted 21 July 2008 - 13:39
De så ut til å være i grei stand, stod på bil
Jarle (ikkje røp kilden min ) heheh
Sikker på at de er fra FJ80???
De akslene er fryktelig store og tunge for Suki-bruk....
Dette er en FJ80

Aksler fra '80-tallets FJ60-serier er også etter min mening alt for store og tunge til Suki-bruk.
FJ60

Om de skal være brukelig til Suki-bruk bør de være fra BJ70 eller LJ70/75
BJ70/75

LJ70/75

LJ og BJ-akslene er nesten samme som Hilux-aksler, men har Offset diff til høyre på bakakselen og har opplegg med radiusarmer og spiralfjører..
Edited by ZukiJack, 21 July 2008 - 13:41.
#4317
Posted 21 July 2008 - 14:02
Tror du de passer lj80....ehhehehhhhe
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4318
Posted 21 July 2008 - 21:26
Tror du de passer lj80....ehhehehhhhe
De passer vel like godt der som på en SJ...synes jeg.
Holde den lav og bred...
33" holder leeenge der.
#4319
Posted 24 July 2008 - 13:44
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#4320
Posted 24 July 2008 - 13:56
Nu har æ gått i flere uker å hengt med hodet. Æ savne 410`n min.... Den står bare dær i oppkjørseln med gåen motor
Sånn....måtte bare få det ut. Alle vennan mine ler av mæ når æ lufte probleman mine. De skjønne ikke koffer man vil ha en sånn liten bil. Nån som vet av en motor eller delebil i nordnorge?
Sti@n








