Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4301 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 13 July 2008 - 16:59

Hei

Eg lurer på ka den raude varsellampa (( ! )) betyr? Har det noko med bremsene å gjere? Og forresten, clutchen er litt merkelig, som om ei fjør er øydelagd, då ein tek clutchen sakte ut "kjem" den plutselig litt akuratt då ein tek av. Var det fortåelig? smile.gif
There's no substitute for cubic inches

#4302 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 July 2008 - 17:10

den røde lampa er et signal om at det er lite bremsevæske...

angående clutchen, så er den gjene en liten smule brå på SJ'en, men skal ikke være slik at den "hugger" om det var det du mente....

#4303 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 13 July 2008 - 18:15

Da var jeg tilbake fra sverige.....med masse pepsi smile.gif
Har vært på rudskogen hvert år fra 2002 men la det på hylla i år...for mye festing der:(
Såg ikke 1 suzuki(sj) på nedoverturen...hvor er det blitt av alle?

#4304 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 July 2008 - 21:03

alle mine står nå i sarpsborg....

så du kjørte nok bare rett igjennom uten å se deg for devil.gif

#4305 Buford T Justice

Buford T Justice

Offroad-wannabe

• Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 13 July 2008 - 22:04

QUOTE(sven @ 13 Jul 2008, 18:10) <{POST_SNAPBACK}>
den røde lampa er et signal om at det er lite bremsevæske...

angående clutchen, så er den gjene en liten smule brå på SJ'en, men skal ikke være slik at den "hugger" om det var det du mente....

vil nesten påstå at clutchen hugger, alle som har prøvd bilen synst den hugger litt ja. Har egentlig ikkje kika so mykje på det helder. Men bremsevæske må eg kjøpe i morga.
There's no substitute for cubic inches

#4306 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 17 July 2008 - 21:50

Noen som vet hvor en får tar i en bremse justeringsventil, mener at mange biler hadd edette originalt?
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#4307 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 July 2008 - 22:25

Hei Vidar,
Du kan prøve Trail Tough eller Spidertrax, jeg har fra Spidertrax og den er justerbar, jeg vet at Gunnar har fra TT og den tror jeg ikke er justerbar.

#4308 reinsberg

reinsberg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 12:11

http://www.autodb.no...l.pl?nr=1936489
Reinsberg
SUZUKI LJ80

#4309 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 12:24

Synes du kan ta ut aircondition anlegget å selge det til meg før du selger bilen jeg Reinsberg.
Tlf: 98883546

#4310 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 13:03

QUOTE(Svein54 @ 17 Jul 2008, 23:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei Vidar,
Du kan prøve Trail Tough eller Spidertrax, jeg har fra Spidertrax og den er justerbar, jeg vet at Gunnar har fra TT og den tror jeg ikke er justerbar.

Jeg har en toløps justerbar bremseledningventil, men de leveres også som enløps justerbar. Velg og vrak. Den er original Suzuki.

QUOTE(terje takras @ 13 Jul 2008, 19:15) <{POST_SNAPBACK}>
Såg ikke 1 suzuki(sj) på nedoverturen...hvor er det blitt av alle?

De er i ferd med å bli borte. Om 5 år er en 413 en sjelden gatebil. Det har jeg sagt en stund og det er derfor prisene er i ferd med å klatre oppover. Tilbud og etterspørsel kombinert med høykonjunktur hvor vi har råd til å bruke mye penger på finansiering.

Vitara er på vei inn og vil om noen korte år bli den dominerende suzuki offroaderen mens 413 blir bilen for de litt mer entusiastiske og LJ vil bare stige nærmest til kultbil. Verdien vil øke mye på biler i god stand. Mer enn nok til å kompensere for inflasjon.

Jeg kjørte til Krakow i Polen via Sverige og Berlin og så 2 stk samuraier på turen. En tintop og en cab. De er ikke bruksbiler lenger. Den tiden er over.

413 er ute Vitara tar over. Kongen er død, lenge leve kongen.

Edited by Nöcke Gunnar, 19 July 2008 - 12:56.

#4311 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 July 2008 - 22:45

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Jul 2008, 13:03) <{POST_SNAPBACK}>
413 er ute Vitara tar over. Kongen er død, lenge leve kongen.

Ja, SJ'n er god den, men så sant du ikke har en ekstremt ombygd SJ med alle mulige hjelpemidler skal jeg klare å holde følge med deg i de aller fleste løyper med Vitaran jeg.

Har som sagt hatt flere SJ'r og ble møtt av skeptikere nå jeg solgte en siste SJ'n og handlet meg Vitara i steden. Ja, min er ikke orginal og det er ikke tvil om hvilken av de to bilene som er best i orginal stand. Men er begge bilene lettere ombygd vil jeg si de har like god fremkomlighet.

Jeg bruker bilen mye langs veien også og da ville jeg ha litt mere komfort. Skader jo ikke at den går litt bedre også.
Tlf: 98883546

#4312 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 20 July 2008 - 07:47

Hei gunnar, trenger bare enløps, da det er bare bakbremsene som må reduseres, original suzuki ? selger du?
Vidar

#4313 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 July 2008 - 11:03

QUOTE(Roar Hovet @ 19 Jul 2008, 23:45) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, SJ'n er god den, men så sant du ikke har en ekstremt ombygd SJ med alle mulige hjelpemidler skal jeg klare å holde følge med deg i de aller fleste løyper med Vitaran jeg.

Har som sagt hatt flere SJ'r og ble møtt av skeptikere nå jeg solgte en siste SJ'n og handlet meg Vitara i steden. Ja, min er ikke orginal og det er ikke tvil om hvilken av de to bilene som er best i orginal stand. Men er begge bilene lettere ombygd vil jeg si de har like god fremkomlighet.

Jeg bruker bilen mye langs veien også og da ville jeg ha litt mere komfort. Skader jo ikke at den går litt bedre også.

Større dekk, servostyring. breddet, 120 HK, hevet, krypekasse, LSD bak, ARB foran. Regnes det som ombygging på en SJ?

Vitara vil ta over i takt med at de blir så gamle og redusert i pris at mange nok ikke er så redd for å få litt bulker i dem. Etterhvert blir det nok delebiler til at de får samme status som SJ har hatt i mange år. Alt i samfunnet er i endring, også Suzuki sine biler innen offroad.

QUOTE(vidar @ 20 Jul 2008, 08:47) <{POST_SNAPBACK}>
Hei gunnar, trenger bare enløps, da det er bare bakbremsene som må reduseres, original suzuki ? selger du?

Jeg skal bruke den jeg har til modifisering av bremsene på min egen. Men jeg skal finne linken til hvor du kan bestille ettløps reduksjonsventil til Suzuki om du er ute etter det.

Edited by Nöcke Gunnar, 20 July 2008 - 11:04.

#4314 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 21 July 2008 - 08:11

Ok smile.gif Ja jeg skulle gjerne hatt en slik, er den justerbar?
Vidar

#4315 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 21 July 2008 - 12:11

ok, har ett par land cruiser fj80 tror jeg , akslinger på hånden, hva er de hvert, slik at jeg ikke kjøper noe katta i en sekk?

De så ut til å være i grei stand, stod på bil smile.gif

Jarle (ikkje røp kilden min ) heheh
Vidar

#4316 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 21 July 2008 - 13:39

QUOTE(vidar @ 21 Jul 2008, 13:11) <{POST_SNAPBACK}>
ok, har ett par land cruiser fj80 tror jeg , akslinger på hånden, hva er de hvert, slik at jeg ikke kjøper noe katta i en sekk?

De så ut til å være i grei stand, stod på bil smile.gif

Jarle (ikkje røp kilden min ) heheh

Sikker på at de er fra FJ80???
De akslene er fryktelig store og tunge for Suki-bruk....
Dette er en FJ80

Aksler fra '80-tallets FJ60-serier er også etter min mening alt for store og tunge til Suki-bruk.

FJ60

Om de skal være brukelig til Suki-bruk bør de være fra BJ70 eller LJ70/75

BJ70/75

LJ70/75

LJ og BJ-akslene er nesten samme som Hilux-aksler, men har Offset diff til høyre på bakakselen og har opplegg med radiusarmer og spiralfjører..

Edited by ZukiJack, 21 July 2008 - 13:41.

#4317 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 21 July 2008 - 14:02

Stemmer bra det Terje, det er BJ70, skal sjekke når jeg henter dem, må prute litt på pris og smile.gif

Tror du de passer lj80....ehhehehhhhe
Vidar

#4318 ZukiJack

ZukiJack

Huffroader

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3756 Innlegg:

Posted 21 July 2008 - 21:26

QUOTE(vidar @ 21 Jul 2008, 15:02) <{POST_SNAPBACK}>
Stemmer bra det Terje, det er BJ70, skal sjekke når jeg henter dem, må prute litt på pris og smile.gif

Tror du de passer lj80....ehhehehhhhe

De passer vel like godt der som på en SJ...synes jeg.

Holde den lav og bred...
33" holder leeenge der.

#4319 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 24 July 2008 - 13:44

javel folkens, noen som kjørte zuki kolonne på E18 mellom arendal og tvedestrand i aust agder i dag sånn i et- to tia på dagen,? satt og fomla med noe anna også sa plutselig dama at der kommer det en feit bil, så rakk akuratt og se de tre i forbi farten, var sj'er trur jeg som var ganske godt heva inbiller meg kansje at det var spoa på den første for den var j:"Q#€ høy:P dribble.gif hehe.. eller kansje det bare er meg som har tilbrakt for mye tid bak rattet på en asfalt slikker i det site siden sj'en er i garasjen for modifisering wink.gif

#4320 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 24 July 2008 - 13:56

Hei!!
Nu har æ gått i flere uker å hengt med hodet. Æ savne 410`n min.... Den står bare dær i oppkjørseln med gåen motor sad.gif Det e skikkelig fælt å se på den. Har så løst å kjøre den blush.gif

Sånn....måtte bare få det ut. Alle vennan mine ler av mæ når æ lufte probleman mine. De skjønne ikke koffer man vil ha en sånn liten bil. Nån som vet av en motor eller delebil i nordnorge?

Sti@n sad.gif
Fis en bris...