SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4621
Posted 30 October 2008 - 09:14
#4622
Posted 30 October 2008 - 09:38
En rustfri fanger passer meg utmerket. Har en plan om å bredde den så den passer til Samurai bredderne.
#4623
Posted 30 October 2008 - 11:30
#4624
Posted 30 October 2008 - 12:16
31x10.5 BF AT ok første 2-3 sesonger, temmelig ræva når dei vart over 3 år og sikkert harde i gummien
325-60-15 Bf MT temmelig dårlige sideveis, lett å få sladd. ok på brems og framdrift, men dårligare enn MT
235-75-16 cooper weathermaster (ca samme mønster som nye i dag) veldg bra første 5 år deretter stive og harde og dårlige solgt som sommerdekk.
andres erfaringer: på oppdalskanten er det fleire som kjører med Aurora RT02 som har likt mønster med BF mud. Desse dekka får dei seipa og pigga og hjula er billige nok til at en kan selge/bytte dei ut når dei blir gamle og harde.
generelt er det vel lurt å finne dekk med mjukest mulig gummi, og flest mulig kanter som klorer i underlaget.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4625
Posted 30 October 2008 - 12:43
Skal lage innvendig bøyle rundt frontruta og ned innvendig. Hvilke tykkelse på rør bør jeg velge?Skal også lage ny veltebøyle bak den orginale og hvilke tykkels?
Klarer Biltema rørbøyer å bøye tykkvegga rør som er fylt med sand?
#4626
Posted 31 October 2008 - 20:19
Skal lage innvendig bøyle rundt frontruta og ned innvendig. Hvilke tykkelse på rør bør jeg velge?Skal også lage ny veltebøyle bak den orginale og hvilke tykkels?
Klarer Biltema rørbøyer å bøye tykkvegga rør som er fylt med sand?
Det vil jeg tro den gjør. Bare la rret stå litt i spennet før du slipper opp igjen. Er den den rørbøyeren fra meg du planlegger med så må du huske på å minne meg på å ta den med nedover før jul
Jeg forsøkte sende deg svar på meldingene men det går ikke å sende melding til deg. Får en feilmelding om at du har krysset av at du ikke vil bli kontaktet på message systemet.
På en G13 kan både servo og ac-kompressor være problematisk. På G16 kommer de fra fabrikk med denne kombinasjonen på mange av bilene så om du gjør som meg og bruker G16 servo-pumpe og G16 ac-kompressor er det ikke noe problem.
Og servosnekka fra Jimny er mer enn sterk nok etter hva jeg har erfart så langt. Jeg har ikke kjørt dekene fast i mellom stein nede i myrhull og truet dem opp med servoen men har sittet relativt fast nede i gjørme og klarte likevel å presse hjulene fra side til side, det ble fryktelig varmt så derfor har jeg kjøpt kjøler/miniradiator til servovæske.
#4627
Posted 31 October 2008 - 20:41
Hvilke modell skal jeg servopumpe/AC fra.
Hvis jeg skjønner deg riktig så er dette en enhet.
#4628
Posted 31 October 2008 - 20:49
Hvilke modell skal jeg servopumpe/AC fra.
Hvis jeg skjønner deg riktig så er dette en enhet.
nei det er ei servopumpe og så er det ei ac-kompressor. ac-kompressoren må du få med braketten til.
G16 motor de fleste aldermodeller men om det er fra 92-98 eller noe sånt så skulle det gå. ikke heng deg opp i disse årstallene men ca der.
#4629
Posted 01 November 2008 - 01:46
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4630
Posted 01 November 2008 - 10:20
#4631
Posted 01 November 2008 - 12:44
Nei blokka er ikke lik for de tingene. Det er derfor en må ha den braketten til å sette på motoren for å montere servopumpa når en har servo på G13.
#4632
Posted 01 November 2008 - 12:54
#4633
Posted 01 November 2008 - 18:05
Det erjo det jeg skriver noe om. På en G13 må en bruke adapter mens på G16 trenger en ikke det (om en bruker pumpe fra Vitara) om en tar pumpe fra Baleno med G13 så passer den på blokka til 413 siden den gså har G13 men på din bil med en Vitara G16 vil den ikke passe om den ikke kommer fra en Baleno med G16.
G16 er bra for G16 mens G13 er bra for G13. G13 er ikke bra for Svein og meg og derfor er ikke pumpe fra G13 bra for oss.
#4634
Posted 01 November 2008 - 18:09
Noen som har anelse om hva??
#4635
Posted 01 November 2008 - 21:37
En svart suzuki sj med litt større dekk en orginalt
Sto med nødblinken på fredag og i dag ble den henta på bilhenger....tenkte eg skulle stoppe men da var så jævlig trafikk der og så kjørte eg maximan så det var dårlig med bakkeklaring
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4636
Posted 02 November 2008 - 00:25
Sukin står til salgs for på nettet for 5000,- med defekt girkasse
#4637
Posted 02 November 2008 - 02:19
#4638
Posted 02 November 2008 - 10:15
En svart suzuki sj med litt større dekk en orginalt
Sto med nødblinken på fredag og i dag ble den henta på bilhenger....tenkte eg skulle stoppe men da var så jævlig trafikk der og så kjørte eg maximan så det var dårlig med bakkeklaring
Det kryr av svarte Sj'er der oppe (Tveit)
Gudene skal vite hvem det var :-)
Sto det noe reklame på siden av den?
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4639
Posted 02 November 2008 - 10:17
Sukin står til salgs for på nettet for 5000,- med defekt girkasse
Så si hvilken bil du snakker om da. Det nytter da ikke å diskutere bil når vi snakker om forskjellige biler. Jeg går over til moped.
Kanskje jeg skulle hatt garasjesalg for å få ryddet. Auksjon med alt skal vekk uansett pris. Det burde kunne fått enkelte til å våkne.
Edited by Nöcke Gunnar, 02 November 2008 - 10:18.
#4640
Posted 02 November 2008 - 11:33







