SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4641
Posted 02 November 2008 - 11:39
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#4642
Posted 02 November 2008 - 11:48
Gudene skal vite hvem det var :-)
Sto det noe reklame på siden av den?
Sliten kalæsj og ingen klistremerker
sjåføren så litt asiatisk ut
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4643
Posted 02 November 2008 - 12:00
Gunnar da er jeg på vei oppover for å hente ramma og rørbøyern
Edited by Svein54, 02 November 2008 - 12:00.
#4644
Posted 02 November 2008 - 13:00
hvorfor all denne feilinformasjonen??
Edited by ShuDuck, 02 November 2008 - 13:11.
#4645
Posted 02 November 2008 - 13:21
Det jeg erfarte var at den ikke passet på G13 motoren når den satt i bilen og dermed antok jeg at den ikke passet i det hele tatt, men ok.
Edited by Nöcke Gunnar, 02 November 2008 - 13:33.
#4646
Posted 02 November 2008 - 16:12
Eneste problemet hvis man bruker Samurai AC komp. er at denne har V spor på reima, på en G16 har man flatreim. Derfor skulle valget være enkelt.
#4647
Posted 02 November 2008 - 16:27
G16 og G13 har like boltmønstre på blokka i alle fall. "problemet" med kollisjon ved servomontering er den samme uansett blokk.
Har suzuki AC komp. egen smøring? Er det til luftforsyning den er tenkt?
eg innbiller meg at Viair/T-max og lignande kompressorer som går på strøm er en smule meir pålitelige enn ombygd AC, men dette kan såklart være et feil inntrykk eg har. lønner seg i alle fall å sjå på levert luftmengde opp i mot investert krone her.
Med 31" dekk går det betydelig mindre luft enn 33" også, vil tru det nermer seg det dobbelte av luftmengde som skal inn i et 33" dekk i forhold til et 31".
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4648
Posted 02 November 2008 - 18:30
det som burde gå an om man skal ha onboard air er å sette på en tåkesmører i innsuget....
#4649
Posted 02 November 2008 - 21:59
Her er noen bilder av hvordan tenkt bygd opp
Fant på eBay en fin tank i aliminium som passer perfekt.
I tilegg monterer man en enveisventil så luften ikke går tilbake i systemet.
#4650
Posted 02 November 2008 - 22:56
#4651
Posted 03 November 2008 - 00:07
#4652
Posted 03 November 2008 - 07:38
http://www.offroadbl...S...r_¬e=398
Enkelte ting her ville jeg ikke kopiert. Luftinntaket bør inn i samme boks som der snorkelen leverer luft. Det å sette uttaket i front på bilen er ikke spesielt lurt for da fylles det bare med skit. Jeg monterer mitt i en boks i motorrommet. Jeg vil heller åpne panseret de få gangene jeg skal ha trykkluft. Og så bruker jeg 6 kilo pulverapparet som trykktanker.
Ved å legge utgående luft fra kompressoren i en sløyfe som går gjennom spylertanken får du både kjølet ned luften og du får oppvarmet spylervæske.
Cool
#4653
Posted 03 November 2008 - 18:09
5 giret mitt og 3 er heilt kaputski....romlelyder og vibrasjoner
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4654
Posted 03 November 2008 - 18:14
5 giret mitt og 3 er heilt kaputski....romlelyder og vibrasjoner
er ikke det gir som går gjennom den øvre kubben som ikke får så mye olje på lagrene.
gå på suzukiinfo.com der ligger det komplette beskrivelser for overhaling av girkasse. samme som mekanikerne benytter om de ser etter noe sted.
men som regel gjør de ikke det og det er derfor det går gæli for dem også innimellom
#4655
Posted 03 November 2008 - 18:35
5 giret mitt og 3 er heilt kaputski....romlelyder og vibrasjoner
Jeg overhalte min et er en enkel jobb, det eneste problemet jeg fikk var at jeg var litt for hard når jeg delte kassa
den øvre delen må dras rett opp noe jeg ikke gjorde å jeg brakk av en liten alubit inne i kassa men det har ikke skapt noen problemer siden har kjørt
20 000 km siden uten de alubitene, Jeg kjøpte repsett til kassa fra http://www.drivetrain.com/ det ble ca 900 kr med frakt, de solgte på ebay før men har ikke sett det på en stund nå.
DON'T GIVE OUT DUFF ADVICE. IF YOU DON'T KNOW THE ANSWER THEN DON'T ANSWER - SIMPLE!!!,
#4656
Posted 04 November 2008 - 08:31
#4657
Posted 04 November 2008 - 20:01
Det viser seg at "kroppen" har først prøvd å starte den med en dirk, da det ikke funket, kutta han ledningene og koblet disse, han kom seg 10 meter før rattlåsen slo inn, så har han stukket avgårde.
Skal aldri mer parkere "juvelen" på felles p-plass. Vi får se om det blir DNA treff, hadde vært gøy
MEN siden egenandelen er høy (lurt....
MEN2: er glad den ikke forsvant
Founder Suzuki 4x4 Norway
#4658
Posted 04 November 2008 - 20:24
#4659
Posted 04 November 2008 - 20:26
5 giret mitt og 3 er heilt kaputski....romlelyder og vibrasjoner
gi en lyd om du skal handle lagersett.... mulig jeg skal ha et og...
#4660
Posted 04 November 2008 - 20:40
Det viser seg at "kroppen" har først prøvd å starte den med en dirk, da det ikke funket, kutta han ledningene og koblet disse, han kom seg 10 meter før rattlåsen slo inn, så har han stukket avgårde.
Skal aldri mer parkere "juvelen" på felles p-plass. Vi får se om det blir DNA treff, hadde vært gøy
MEN siden egenandelen er høy (lurt....
MEN2: er glad den ikke forsvant
Kjedelig Vidar.... alltid synd at noen må være så j****a klåfingra...
siden du har den jobben du har bør jeg kanskje ikke tilby å banke litt vett inn i vedkommede om du finner ut hvem det er da








