Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4741 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 13:50

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 19 Nov 2008, 14:30) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøpte du den som stod i Trøndelag med skadet front. Støtfanger støtfangerfestet panser skadet?

ja.. kjenner du til den ?
Skal ha den som veibil men det skal ikke være penere enn at den kan ta en tur i skogen dersom sjansen byr seg.
amplifier..
funksjon før finish

#4742 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 14:09

med andre ord; det er og blir en suzuki!

wink.gif

#4743 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 15:11

QUOTE(Esbensj @ 20 Nov 2008, 12:48) <{POST_SNAPBACK}>
hehe ja vitara er jo greie de og fortsatt imponert over fremkomeligheten til johannes sin når vi var på kjøreområdet her en gang i sommer når vi begge hadde bil og kjøre med tongue.gif

Jaja, du vrei deg ut av den Roar. biggrin.gif Jeg tenkte på deg når jeg skrev det, siden du er den ivrigste med Vitara, egentlig ikke for at du er den galeste.Eller kanskje. biggrin.gif

Esben, det er ikke fremkommelighet det handler om. Bare hold deg til SJ du så er du trygg. Det er lov å sette inn noen deler fra Vitara, bare ikke for mange.

Edited by Nöcke Gunnar, 20 November 2008 - 15:21.

#4744 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 15:20

QUOTE(amplifier @ 20 Nov 2008, 13:50) <{POST_SNAPBACK}>
ja.. kjenner du til den ?
Skal ha den som veibil men det skal ikke være penere enn at den kan ta en tur i skogen dersom sjansen byr seg.

Jeg vurderte å skamby på den, men så plutselig var den solgt.

Det fremre røret som er skadet ville jeg byttet hele røret. Jeg har nylig gjort det på min egen grunnet at det hadde vært sveiset der av en tulling og så hadde røret rustet tvert av. Det er bare sveiset på utsiden av rammevangene. Jeg sveiset på to firkantbokser for å holde ramma stabil og så kappet jeg bort tverrstaget, kjøpte et nytt rør med samme ytterdiameter men ørlite tykkere gods og sveiset inn det. Holderen til styredemper og de andre delene som sitter på røret kappet jeg løs og sveiset fast på det nye røret.

En i Oslo som har panser og skjermer til salgs for en billig penge. Annonse på Finn.no. Grei fyr har handlet med han tidligere. Ny forskjerm får du fra Veng.no for rundt 600 kr. Angrer egentlig jeg litt på at jeg ikke kjøpte den for jeg tror den er i god stand bortsett fra litt pjusk hist og pist, men det viktigste for meg er egentlig rust.

#4745 are

are

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 429 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 15:44

Er det noen som har litt erfaring med lwb samurai i forhold til veibruk og kjørekomfort? Det er jo fortsatt en suzuki så ordet kjørekomfort er vel og ta litt i, men vil tro en lwb samurai er noe bedre og bruke enn en kort SJ da den har lengere akselavstand og bredere aksler.
Saken er at jeg har denne vogna stående, som jeg egentlig skal ta akselene og sette på den blå. Men driver nå og vurderer og sette skilter på den igjen og lage en bruksbil/turvogn. Jeg har en vitara motor, 2" OME fjører, arb til foran og locker til bak, krypekasse, vitara differ for nedgiring og diverse liggende som jeg tenkte og putte på den. Tror det kan bli en artig skyss. Veit Klatti har en 510 men har aldri sett denne i aksjon. Hvordan fungerer de i terrenget når de får litt lett modifikasjon? Har prøvd en original 410 pickup i skauen og den var forferdelig stiv så blei bare stående og logre med baken.

HPIM0057_web.JPG

#4746 McZuk

McZuk

Offroader

• Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 16:58

Vet egently ikke helt hvordan de er i skogen,har ikke klart å komme så langt ennå, men eg syns de er bedre på veien. Mer stabilt og ikke so humpity hoppity på veien. eineste minus med en lwb etter min mening er enormt darlig svingradius!

#4747 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 20:04

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 20 Nov 2008, 15:20) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg vurderte å skamby på den, men så plutselig var den solgt.

Utrolig lite rust på den egentlig .. har rettet ut skjermen og hjørnet litt midlertidlig .. må nok se på om jeg fjerner disse rørene og fester ny fangeren på en litt annen måte.. likte ikke denne patenten med de rørene som stikker ut fra ramma. jeg har en winch fra tidligere prosjekt liggende så jeg må se på løsning for å legge denne på innsiden på en enkel måte. Var visst ikke problem å bruke en annen fanger så lenge den var av tilnærmet lik tykkelse o.l
amplifier..
funksjon før finish

#4748 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 22:25

Gunnar: Tror faktisk du hadde blitt imponert hvis du hadde fått sett Vitaran min i aksjon i tøft terreng. Det den ikke har av flex foran tar den igjen bak. Ikke mange SJ'r kan matche den flexen jeg har bak på Vitaran. Den drar seg utrolig bra frem. Eneste stedet jeg ikke har testet den er i dype gjørmehøl, men det pga at jeg ikke vil fylle ramme å slikt med gjørme.

Men skjønner poenget ditt, er liksom SJ'n som er entusiastbil, den og LJ. Vitara kommer nok ikke til å bli entusiast bil, de ruster bort før den tid...

Are: LWB Sammy vil jeg påstå er bedre bil å kjøre langs veien. Den har jo bredere aksler og vil ikke jage frem og tilbake i de slitte veibanene vi har her i norge. Den er nok også mer lettkjørt på glatta pga akselavstanden. I terreng så er akselavstanden ett minus, men tror ikke det har så ille mye å si. Den tar seg nok bra frem uansett.

Jeg holder på med en pick-up nå, den har samme akselavstanden som en LWB. Håpet er å få den god til både veibruk og i terrenget.
Tlf: 98883546

#4749 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 20 November 2008 - 22:45

jeg er ikke så sikker på det med at LWB er dårligere i terreng.... den blir nok ikke fullt så smidig, men det tar den igjen på stabiliteten og fremkommeligheten om det er bratte skrenter og bakker... er det en sammy blir den mer sidestabil og...

vi har jo strekt den gule med 15 cm, og har vurdert å bytte ramme og kaross til LWB netopp på grunn av dette.... den er rett og slett ikke lang nok.

Men jeg ville sett på muligheten til å korte inn overhenget bak slik at den blir like lang bak hjulbuen som en kort... tror det er veldig enkelt om man har litt sveiseskills...

#4750 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 November 2008 - 22:34

Eg har veldig lyst å sjå en lwb "bobtail" SJ Sven smile.gif

Noken med photoshopskillz som vil kutte en for oss?
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4751 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 November 2008 - 23:32

Tips:
Dersom du ønsker bedre bremser i SJ'en din er bytting av hovedsylinder en fin mod.

Subaru WRX hovedbremsesylinder ligger det plenty av på ebay.co.uk til en billig penge.
Eg fikk min i dag for under 500,-

Typen som sendte sleit litt med frakta så mulig han enten skrur opp prisen eller dropper å sende til Norge.

iflg selger er denne frå en japansk impreza så håper den passer. ohmy.gif

Edited by yakuza, 21 November 2008 - 23:35.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4752 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 22 November 2008 - 17:09

Dette er den samme som jeg har Arnfinn, den passer nesten perfekt. Litt småjusteringer. Ring meg gjerne hvis du trenger hjelp. Det er noen småtriks.

Edited by Svein54, 24 November 2008 - 00:13.

#4753 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 10:10

Blei plutselig enda en 413 .. foreløbig som delebil .. denne var jo også ganske bra. så nå ser det snart ut som hos en suzuki levrandør her ..
Så det er lagt en del planer smile.gif utarbeiding av budsjett gjenstår..
amplifier..
funksjon før finish

#4754 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 12:11

QUOTE(amplifier @ 23 Nov 2008, 10:10) <{POST_SNAPBACK}>
Blei plutselig enda en 413 .. foreløbig som delebil .. denne var jo også ganske bra. så nå ser det snart ut som hos en suzuki levrandør her ..
Så det er lagt en del planer smile.gif utarbeiding av budsjett gjenstår..

Budsjettfor suki er enkelt: Brutto inntekt - skatt - tørt brød og spaghetti med ketsjhup = penger til suki biggrin.gif biggrin.gif

Seriøst:

Er det noen som har OME fjærer som kan fortelle meg hvor mye de er godkjent til av last på foraksel/bakaksel i følge Tüvpapirene som følger med.

Trailmaster 50 mm har 650 kg foran mens 80 mm har 585 kg foran.

#4755 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 14:05

jeg har OME-papirer liggende, skal ta en kikk på det neste gang jeg er på nett
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4756 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 17:57

javohl.. aus der kleine papiren så står det på utenlandsk at framakselvekt er.. hm huh.gif

Det jeg har tolka meg fram til er at tillatte spesifikasjoner er oppgitte specs fra fabrikant

Kan legge til at fjærene er godkjent til:
Samurai (japan og santana), sj410,sj413,LJ80 og sj410k. ..rart ikke 413k er med på lista
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#4757 steppdeck

steppdeck

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 243 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 19:45

Dette er Suzuki nr 2 jeg forsyner Amplifier med;)
sven

#4758 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 21:22

QUOTE(are @ 20 Nov 2008, 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Er det noen som har litt erfaring med lwb samurai i forhold til veibruk og kjørekomfort? Det er jo fortsatt en suzuki så ordet kjørekomfort er vel og ta litt i, men vil tro en lwb samurai er noe bedre og bruke enn en kort SJ da den har lengere akselavstand og bredere aksler.
Saken er at jeg har denne vogna stående, som jeg egentlig skal ta akselene og sette på den blå. Men driver nå og vurderer og sette skilter på den igjen og lage en bruksbil/turvogn. Jeg har en vitara motor, 2" OME fjører, arb til foran og locker til bak, krypekasse, vitara differ for nedgiring og diverse liggende som jeg tenkte og putte på den. Tror det kan bli en artig skyss. Veit Klatti har en 510 men har aldri sett denne i aksjon. Hvordan fungerer de i terrenget når de får litt lett modifikasjon? Har prøvd en original 410 pickup i skauen og den var forferdelig stiv så blei bare stående og logre med baken.

HPIM0057_web.JPG

Men når jeg tenker meg om, kan du ikke høgge den LWB'n. Jeg trenger nemlig skjermbreddere foran, de Samurai dekslene på forskjermen, dasjbord, utvendige speiler og støtfanger foran fra den bilen.

Tlf: 98883546

#4759 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 22:08

QUOTE(yakuza @ 21 Nov 2008, 22:34) <{POST_SNAPBACK}>
Eg har veldig lyst å sjå en lwb "bobtail" SJ Sven smile.gif

Noken med photoshopskillz som vil kutte en for oss?

Jeg synes den ble mye tøffere enn jeg hadde sett for meg:

før en runde i redigering:
samyota1.jpg

etter:
samyota4.jpg

Tenk deg denne med 50+50 og 31x12.5

Edited by sven, 23 November 2008 - 22:13.

#4760 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 23 November 2008 - 22:23

Nytt consept fra suzuki

Suzuki Grand Vitara Wave