SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4761
Posted 23 November 2008 - 22:29
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#4762
Posted 24 November 2008 - 10:22
Du har mail
Om jeg skulle høgge den så er det nok mye av dette jeg skal ha selv gitt, hvertfall dashbord og forskjermer.
Edited by are, 24 November 2008 - 10:28.
#4763
Posted 24 November 2008 - 10:48
Tenk deg denne med 50+50 og 31x12.5
Den ble jævli tøff. Får bare mer og mer lyst til og bygge opp lwb'n. Tror ikke det blir innkorting da for det blir så mye arbeid.
Har jo så mye deler fra gamle bilen til BerntS som kan flyttes over
#4764
Posted 24 November 2008 - 11:37
Tenk deg denne med 50+50 og 31x12.5
seriøst stilig
en lang raud rustfri sammy som glapp frå meg her for 3 år sia.. skulle hatt den og choppa no gitt
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4765
Posted 24 November 2008 - 13:51
Fabrikken har gitt instruksjoner til suki om at de ikke godtar at suki endrer noe på vektene og direktoratet har satt krav om at alle vektendringer skal godkjennes fra fabrikken.
Fabrikken henviser til at de har fått typegodkjent en bil og henviser til typegodkjenningen. Om det nå viser seg at 410 og 413 blir for tunge foran så er det eneste vi kan oppnå å straffe suki norge. fabrikken i Japan kommer sannsynligvis ikke til å bry seg med at noen som har en 20 år gammel bil i norge blir sure. Vi taper, suki norge taper og fabrikken gir f.
Kanskje kan vi vinne frem overfor suki med krav om erstatning for bilene, men det eneste vi da oppnår er å risikere å tape en erstatningssak og masse penger for å få igjen det vi kunne fått om vi solgte bilen. Da er det lettere å selge bilen.
Dette er nok et dødt løp i denne omgangen. Ser ut til at en må benytte metoder som å flytte batteriet baki, flytte setene noen cm bakover om en er lang nok i bena, fylle vann i reservedekket, legge stål i støtfangeren bak, stål bakerst i bilen og fortsette å bruke de råtne triksa som er brukt før.
Med 200 kg på baklemmen så bikker den opp litt foran i alle fall. Og veier akurat det den har lov til å veie.
#4766
Posted 24 November 2008 - 13:59
stod det oppgitt antall kilo i dine papirer? mine papirer er de "gamle" fjærene
#4767
Posted 24 November 2008 - 14:16
Sven du har så du kan få veid dette.
#4768
Posted 24 November 2008 - 14:48
Men siden alt skal være så vanskelig her i landet ender det vel med at jeg gjør som jeg altid har gjort. Bygger om, driter i godkjenning og later som ingenting.
Skal også sjekke om aludiffhus fra Vitara passer over på SJ aksel.
#4769
Posted 24 November 2008 - 15:21
Men siden alt skal være så vanskelig her i landet ender det vel med at jeg gjør som jeg altid har gjort. Bygger om, driter i godkjenning og later som ingenting.
Skal også sjekke om aludiffhus fra Vitara passer over på SJ aksel.
Det er så merkelig at de skal gjøre det så vanskelig. Det fører kun til ulovlige ombygginger.
Til og meg, jeg som har lagt ned så mye arbeid i å kunne kjøre lovlig, møter sperrer på de mest elementære forhold. Bilen er typegodkjent så marginalt med hensyn til vekt at bare en har to personer i forsetet blir bilen for tung og tømmer en bensintanken blir det enda værre og uten reservehjulet hengende bakpå blir det helt ille.
Jeg har jaggu gjort hva jeg kan men det ser ikke ut til at man ønsker å legge til rette for noe som helst.
Vel vel jeg får begynne å¨se på alternative måter å gjøre det på. Melde flytting for en periode feks. Island, eller Sverige ta med bilen ut og tilbake. Ett eller annet må da fanken være mulig.
Ikke engang importøren kan gjøre endringer i vektene, direktoratet krever dokumentasjon fra fabrikken.
#4770
Posted 24 November 2008 - 15:45
vil tippe at det passer, kan tilogmed vedde på det
Edited by ShuDuck, 24 November 2008 - 15:54.
#4771
Posted 24 November 2008 - 16:24
Det holder jo å bytte foran. Har noen slike liggende. Er STOR vektforskjell på Vitara diffhus og SJ diffhus.
Edited by Roar Hovet, 24 November 2008 - 16:25.
#4772
Posted 24 November 2008 - 16:24
Jeg veit i grunn ikke, bare sendte en kopi jeg. Skjønner ikke annet enn "Oh helga" på tysk så overlater det til Gunnar og finne ut. Vil tippe vi har kopi av samme papirer så da står det nok ikke i mine heller. De papirene jeg har tror jeg er fra det gamle ome settet du hadde på bilen din. Jeg kjøpte og solgte bilen som han du solgte fjærene til hadde.
Så det er en ny og gammel utgave av ome fjærene? Noen som veit om de BerntS hadde på bilen er av ny type? Er vel ikke mer enn toppen et par år de tror jeg. Har jo de papirene også.
#4773
Posted 24 November 2008 - 16:54
Kjøper av deg et slikt diffhus til å ha på forakselen om de passer på samuraiakslingene mine. Trenger bare foran egentlig for bak er det nok vekt å gå på.
Jeg må lette en del kilo foran. Batteriet flyttes bakover, panser i glassfiber, lett diffhus, ARB er også lettere enn det som plukkes ut tror jeg. elektrisk vifte,
Kanskje jeg skal vise bilen med rørdører. Da sparer jeg noen kilo der, kjøpe nye stoler som veier 6 kg pr stk sparer litt vekt i forhold til de jeg har nå.
Og så 150 kg stål i reservehjulet så blir det bra.
#4774
Posted 24 November 2008 - 17:01
#4775
Posted 24 November 2008 - 18:03
Ikke engang importøren kan gjøre endringer i vektene, direktoratet krever dokumentasjon fra fabrikken.
vist man er svensk statsborger og flytter til norge og vil ha bilen registrert i norge må man bo i norge i 5 år for å få bilen man eide i sverige reg med norske skilt....dette var stefaren min fikk beskjed om da han flyttet tilbake til norge etter mange år i sverige.
Vet ikke om det er slikt andre veien....
Der fikk jeg ødelagt mere for deg gunnar
Jeg har gitt opp å få ting igjenom på BT,jeg kjører bilen på EU-K og så er bilen godkjent sån den står;)...ikke noe om og men.men skjer det ei ulykke der jeg er skyldig så vil det svi noe så grønnjæ..g
Ser bare dem som kjører i fylla og dreper noen...2-3 år MAX og et par tusen i bot....så det kan vel ikke bli så jævlig hvist det skjer meg
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#4776
Posted 24 November 2008 - 18:15
Body 65kg
Panser 6kg
Skjerm front 5kg
Vindusramme 5kg
Baklem 4kg without frame for sparewheel mounting
7kg with an frame inside
Det vil si at Karroseri + panser + 2 x skjerm + vindusramme + baklem veier totalt 93 kg.
#4777
Posted 24 November 2008 - 19:39
#4778
Posted 24 November 2008 - 19:40
#4779
Posted 24 November 2008 - 19:55
Vet ikke om det er slikt andre veien....
Der fikk jeg ødelagt mere for deg gunnar
Jeg har gitt opp å få ting igjenom på BT,jeg kjører bilen på EU-K og så er bilen godkjent sån den står;)...ikke noe om og men.men skjer det ei ulykke der jeg er skyldig så vil det svi noe så grønnjæ..g
Ser bare dem som kjører i fylla og dreper noen...2-3 år MAX og et par tusen i bot....så det kan vel ikke bli så jævlig hvist det skjer meg
Jeg skal klare få gjennom hevefjærer, bodylift, motorbytte, kufanger, akselbytte, skivebremser og da får servostyring, luftkompressor, store dekk og alt det andre heller bli litt vanskelig. Men jeg skal forsøke finne måter å få det til på.
Men det er jo utrolig at kjøretøy godkjennes med så små marginer at det ikke er rom for å kjøre bilen i regnvær en dag uten at den skal bli for tung. For legger den på seg 10 kg er det ti kilo overvekt.
Verden er jo tross alt ikke et sterilt laboratrium. Men jeg skal jobbe videre med saken, ohh yeahh.
Så skal jeg begynne å prøvekjøre små suzukier og kjøre dem på vekta til BT, jeg lurer jo på å kjøpe dem men jeg må bare sjekke om de er lovlige på vekta. ;-) Hva med kjøreforbud på en del sukier?
#4780
Posted 24 November 2008 - 20:07
Så det er en ny og gammel utgave av ome fjærene? Noen som veit om de BerntS hadde på bilen er av ny type? Er vel ikke mer enn toppen et par år de tror jeg. Har jo de papirene også.
åja, skal si de er bereiste. Ja er forskjell, lurer på om byttet er da de byttet produksjonssted. De gamle er svarte og de nye er lakkert grå,. er også forskjell på klampene som holder blada på plass. prisen sank drastisk samtidig. har nok samme papirer da tenker jeg, førstesida er møkkete hehe
fremre vitaradiff kan en ta fra vitara fra før 96. men det er mulig grand vitara diff vil passe også, men jeg lurer på om den er stål.
men så blir jo aludiffen et svakt punkt, de tåler ikke allverden








