Men de tåler å kjøre opp på vekta til BT. Bilen min skal veies en gang, ikke mer, og da må den ikke veie for mye foran.
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4781
Posted 24 November 2008 - 20:25
Men de tåler å kjøre opp på vekta til BT. Bilen min skal veies en gang, ikke mer, og da må den ikke veie for mye foran.
#4782
Posted 24 November 2008 - 21:03
joda sånt sett, da kan en jo egentlig ta ut innmaten i diffen samt stikkakslingene også
#4783
Posted 24 November 2008 - 21:23
følger vel med TUV på glassfiberdelane?
eg tviler uansett på at hverken frontskjermer eller radiator har så mykje å seie vektmessig.
kva med å flytte motor og gir 5cm bakover?
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4784
Posted 24 November 2008 - 22:48
Formula folket kjører jo med aludiffhus på biler med padledekk og 800-1000 hk... Ja de er nok litt mer solide, men her er det snakk om flere hk, bedre feste med padle dekk, sperrer og skuddsikre pinjonger/kronhjul. For ikke å glemme sinnsyk bruk...
Ring meg i morgen du Gunnar, eller nå hvis du vil. Har vært på møte i hele kveld serru.
#4785
Posted 24 November 2008 - 23:31
Da slipper en jo olje i den og.
Det er vel noen kilereimskiver en kan bytte til lettmetall og.
Mindre radiator, tynnere slanger, plastvifte uten frikobling.
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4786
Posted 25 November 2008 - 00:50
Det er vel noen kilereimskiver en kan bytte til lettmetall og.
Mindre radiator, tynnere slanger, plastvifte uten frikobling.
Det er jo bare enkelt genialt. Ta ut hele jævla innmaten i akslingen og diffen. Det utgjør virkelig mange kilo.
Dette forumet er bare utrolig innovativt.
Hva med råden, den er tung, stempel. Trene en hamster til å være sjåfør.
Skal se jeg kan slanke den ned til å montere vinsj også foran. To vinsjer.
Edited by Nöcke Gunnar, 25 November 2008 - 11:23.
#4787
Posted 25 November 2008 - 09:01
Hvor mye av en bil må man tolle inn? Holder det å bare ha en halvmeter av ramma der cassinr. sitter. Kan jo i tilfelle kjøpe og impotere denne delen fra en Santana fra Spania og vi har mer enn nok vekt foran til å gjøre det meste.
#4788
Posted 25 November 2008 - 11:21
Hvor mye av en bil må man tolle inn? Holder det å bare ha en halvmeter av ramma der cassinr. sitter. Kan jo i tilfelle kjøpe og impotere denne delen fra en Santana fra Spania og vi har mer enn nok vekt foran til å gjøre det meste.
Jeg tar ikke bare bort diffklumpen og stikkakslingene men hele akslingen og motoren samtidig. Og ramma for den veier en del.
#4789
Posted 25 November 2008 - 13:04
ikke noe problem å knekke de heller



#4790
Posted 25 November 2008 - 13:06
kjøp en 2wd framaksling fra statene
#4791
Posted 25 November 2008 - 13:53
Bruker man hodet litt når man kjører, så holder tingene litt lenger skjønner du
Jeg har jo ennå tilgode å knekke en zuki motor også jeg da... Men jeg har klart å knekke mange andre slags motorer.
#4792
Posted 25 November 2008 - 14:30
Når hjula da plutselig presses ned i underlaget og tar tak blir det så voldsomme krefter at noe vil gå i stykker.
Var med på å vrenge drivakslingen av en trimmet camaro på den måten en gang. Der satte de seg ned og beregnet kreftene og det var utrolig hvor stor belastning det hadde klart å produsere akkurat i det øyeblikket dekkene tok tak.
Akkurat de sisuasjonene der er kanskje de største belastningene drivverket utsettes for så om en er litt obs kan en redde mange istykkerkjøringer.
Dersom en går inn for det kan en vrake det meste. Til og med Hummer H1 har jeg sett at de klarte ta knekken på og det er vel noe av det mest overdimensjonerte en finner. jeg herjet det jeg kaller uhemmet med bilen den tiden jeg hadde den uten at den stoppet.
Det kommer litt an på hva en vil.
#4793
Posted 25 November 2008 - 17:54
http://www.vlanauto....amp;modelid=599
Ble Santana produsert i 2004?
Denne blir solgt som Suzuki Santana med 2,3 L motor
Edited by Svein54, 25 November 2008 - 18:11.
#4794
Posted 25 November 2008 - 18:26
http://www.vlanauto....amp;modelid=599
Ble Santana produsert i 2004?
Denne blir solgt som Suzuki Santana med 2,3 L motor
Santana produserte Land Rover og de utvidet spekteret sitt med disse for å si det veldig kort. Hele opplegget med Santana var overenskomsten mellom særlig England og Japan om at Japanske biler ikke skulle selge mer enn en viss liten prosentandel. Derfor begynte japsene med lisensproduserte biler laget i europa for å komme rundt den problemstillingen.
#4795
Posted 25 November 2008 - 18:37
Suzuki Santana er en lisensbygd samurai som i motsetning til de japanske ikke fikk spiralfjærer.... men de fikk G13BB motor og 1,9 peguot motor
Santana samuraien ble produsert fram til 2005 Da tok lisensbyggingen av Jimny over for samurai.
Santana har også hatt en egen bilmodell som er basert på det gamle Vitarakarosseriet når Grandvitara kom i 1999
#4796
Posted 25 November 2008 - 19:49
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#4797
Posted 25 November 2008 - 20:08
Suzuki Santana er en lisensbygd samurai som i motsetning til de japanske ikke fikk spiralfjærer.... men de fikk G13BB motor og 1,9 peguot motor
Santana samuraien ble produsert fram til 2005 Da tok lisensbyggingen av Jimny over for samurai.
Santana har også hatt en egen bilmodell som er basert på det gamle Vitarakarosseriet når Grandvitara kom i 1999
Der det kastes inn en grov oversikt av den litt unøyaktige sorten kommer imponerende detaljer fra Sven.
Det er skremmende at noen har så mye oversikt. Ta pillene dine.
#4798
Posted 25 November 2008 - 21:08
Men jeg lurer fortsatt på hvor mye man må ha av bil for å kunne importere den, holder det med en del av ramma?
#4799
Posted 25 November 2008 - 21:21
#4800
Posted 25 November 2008 - 22:17
så skal dette forhåpentligvis gå greit på vekta...?
i samme slengen: det fantastiske orginale frørings systemet jeg har på min sj er ganske sletent og trenger noe nytt. har noen en link av en slag?
har sett litt på det på trail tough men vil høre litt rundt først
litt dårlig bilde men dere skjønner poenget tenker jeg








