Sarpsborg Motorverksted skulle ha mellom 60 000-100 000,- for å garantere over 200 hk i en 1600 16V
Var det litt mye kansje?
SKulle klart å få det i 1,3 for den prisen.....og ha vart like lenge

Det koster utrolig mye å få bygget om en bil. Og så kommer det an på hva som ligger i prisen. Om det er snakk om ny styring, senket komp, overhalt motor og turbo så er det ikke sikkert de tar så mye for arbeidet egentlig. Kommer an på hvordan de vil hente ut gampene.
Det som irriterer meg er at når en legger ut noe som er bygget om på en skikkelig måte for salg så kommer folk og byr summer som rett og slett er å fornærme den som har gjort jobben.
Legger du ut motoren din komplett med turbo og det hele så kommer det sikkert noen og byr deg 3 tusen for den, og innbiller seg at de skal få kjøpt den for den prisen. "
Motoren kan en kjøpe for 500 og en brukt turbo for en tusenlapp og grenrøret har du laget sjøl og en brukt turbogasser kan en få tak i for en tusing men jeg kan gi deg tre lapper for den" og så vil de at du skal betale for sending av motoren for de mener at de har tross alt gitt deg en god pris.
Det er sånne ganger en kan få lyst til å lappe til folk.
Se hva du får for en 413 som er 100% rustfri 1600 16V med programmerbar datasprut Trailmaster hevesett med BL og ARB foran og bak crommolyakslinger foran og samuraiakslinger skiver rund baut krypekasse servo vinsj foran og bak startsperre 105 A dynamo dobble batterier beltedreven kompressor til trykkluft glassfibertopp, bikinitopp, dustertrekk over bak, veltebøyle og sportsstoler 1 sett dekk på originalfelg vinterdekk og sommerdekk på 7" felger 235/75-15 og to sett med 10" felger med 33" dekk godkjente spacere, overhalt motor, overhalte akslinger.
Om jeg legger den ut for salg til sommeren når den er montert sammen kanskje 40 tusen om jeg er heldig. Ville fått mer ved å plukke den i biter og selge den del for del. mye mer.
Så på pirate en som hadde lagt ut en pen 410 for tror det var 45 eller 50 tusen. Gutten ble mobba på suki delen i pirate. mobba for om hva han trodde han var som trodde han kunne selge den bilen for en slik fantasipris. Han burde faan hatt en medalje det er det han burde hatt. Tror han solgte bilen for en veldig god pris også.
Da er det natta. Så tar jeg ferie og skal bare tenke på suki i en måned fremover.