Gå til innhold



Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4841 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 12 December 2008 - 19:47




http://www.offroad.n...st-direktoratet



Er det noen interesse for å starte en kampanje rettet mot vegdirektoratet for å få gjennomslag for endring av aksellast på grunnlag av TÛV-tester slik som Trailmaster sine hevesett?

Dette burde kunne gjelde for offroad, pirate like vel som gatebilfolket. Kunne bltt en anseelig mengde eposter om det settes rett i system.

Bør vi gjøre det? Røske litt i treet for å se hva som faller ned.

The tree of liberty needs to be shaken from time to time
ifølge en av gutta på Petroworks for å få ristet vekk råtten frukt.

#4842 henning_aamot

henning_aamot

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 17:55

I'm with you på den;)
ta en titt i min garasje: http://www.offroad.n...sje-t98073.html ;)

#4843 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 22:26

Ja, Kan jo ikke si noe annet, en at jeg er med....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#4844 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 15 December 2008 - 23:29

Alle som er interesert i offroad og spesielt Suzuki bør være med på dette.

#4845 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 16 December 2008 - 17:49

Kan være med eg men med de tall du kommer med så går jeg faktisk ned på bakaksling, har nå idag 575 framme og 870 bak. du har i din brev fra 530 til 650 og bak fra 800 til 850. Har jo en lwb og hadde fått ganske mye på framakling men mener at trailmaster ga kun 580 kg framme.

#4846 henning_aamot

henning_aamot

    Nytt medlem

  • Supermedlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 16 December 2008 - 22:35

men blir det et likt brev alle sender? eller blir det sånn at man skriver det selv? er ikke den flinkeste til å formulere fram slike sofistikerte brev jeg skjønner dere tongue.gif hehe..
ta en titt i min garasje: http://www.offroad.n...sje-t98073.html ;)

#4847 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 16 December 2008 - 22:44

QUOTE(henning_aamot @ 16 Dec 2008, 22:35) <{POST_SNAPBACK}>
men blir det et likt brev alle sender? eller blir det sånn at man skriver det selv? er ikke den flinkeste til å formulere fram slike sofistikerte brev jeg skjønner dere tongue.gif hehe..

Du er nok ikke den eneste. wink.gif tongue.gif


If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#4848 Double Toy

Double Toy

    Sjef

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 761 Innlegg:

Posted 16 December 2008 - 23:45

Er med jeg å...eller må man ha SJ? whistle.gif
Supervitara har nå blitt Double Toy

Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html

#4849 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 16 December 2008 - 23:48

QUOTE(McZuk @ 16 Dec 2008, 17:49) <{POST_SNAPBACK}>
Kan være med eg men med de tall du kommer med så går jeg faktisk ned på bakaksling, har nå idag 575 framme og 870 bak. du har i din brev fra 530 til 650 og bak fra 800 til 850. Har jo en lwb og hadde fått ganske mye på framakling men mener at trailmaster ga kun 580 kg framme.


580 kg foran er for 80 mm hevesettet mens 650 er for 50 mm hevesettet, så slik henger det sammen.

Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.

Velkommen til utilsiktede resultaters verden.

Hevefjærer som er testet og godkjent av Tüv er likevel ikke godkjent. DVS TÜV dokumentasjon er ikke lenger fullgod dokumentasjon for at delene kan godkjennes siden norge kun delvis anerkjenner tüv sine tester.

Edited by Nöcke Gunnar, 16 December 2008 - 23:49.


#4850 Esbensj

Esbensj

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 00:33

noe forbanna piss at norge skal være sånn,,, men støtter deg i det du holder på med gunnar. !

#4851 McZuk

McZuk

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 148 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 18:46

580 kg foran er for 80 mm hevesettet mens 650 er for 50 mm hevesettet, så slik henger det sammen.

Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.

Velkommen til utilsiktede resultaters verden.


Da er det vel ingen fjær heving som er lovlig for en lwb her i dette land? mad.gif Da er jeg med! Skal me bare forandre på navn og addrese og sende det til den epost addresse til vegvesen?

Edited by McZuk, 17 December 2008 - 18:49.


#4852 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

    Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 20:17

QUOTE(McZuk @ 17 Dec 2008, 18:46) <{POST_SNAPBACK}>
580 kg foran er for 80 mm hevesettet mens 650 er for 50 mm hevesettet, så slik henger det sammen.

Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.

Velkommen til utilsiktede resultaters verden.


Da er det vel ingen fjær heving som er lovlig for en lwb her i dette land? mad.gif Da er jeg med! Skal me bare forandre på navn og addrese og sende det til den epost addresse til vegvesen?


En slik akson må planlegges litt og sørge for å ta med viktige saker. Ikke for lite men heller ikke for mye. Og det må lages et system hvor folk kan gå inn og fylle inn eget navn eller nick og så bare trykke på send så fyker det av gårde.

Men jeg skal ta tak i det over nyttår så får vi se hva det kan komme ut av det

#4853 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 December 2008 - 22:50

Hvordan gikk det med koblinga på bilen til Svein i går da?


#4854 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 00:33

Ryktene stilsier bra, men hva er MSD???
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#4855 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 08:35

6200_full.jpg
Multiple spark, capacitive discharge ignition control
Base model, CD, multiple sparking ignition control
Multiple sparks for 20 degrees of crankshaft rotation
Works on 12 - 18 volt electrical systems
Accepts breaker points, amplifier and magnetic pickup trigger inputs
470 primary voltage output to coil
110 millijoules per spark up to 15,000 RPM
No programming loops, works on 4, 6 or 8-cylinder engines
CARB E.O.
The MSD 6A is the base model of the capacitive multiple spark discharge 6 Series design. Whether you have a powerful street machine, hard working truck or trick street rod, the powerful multiple sparks of the MSD 6A will ensure complete combustion. Benefits such as quicker ETs, easier starting, reduced plug fouling, more power and even increased fuel economy can be expected with the 6A's high energy multiple sparks. Like all of the MSD 6 Series Ignitions, the 6A will work with virtually any vehicle as long as it has a 12-18 volt electrical system. It can be triggered using breaker points, a magnetic pick-up or the output of an electronic amplifier. All necessary parts and wiring instructions are included (OBD II legal on '03 and older vehicles).

Her har du svaret Sven. Dette fungerer helt perfekt og fikk testet bilen i går og den er mye kjappere på gassen og man merker forskjell med en gang. smile.gif
Han ledningsdoktoren fra Lillehammer/Trondheim gir seg ikke før det virker. biggrin.gif :
http://www.msdigniti...om/default.aspx

Edited by Svein54, 18 December 2008 - 08:36.


#4856 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 08:41

image.jpg

Noen som har en sånn boks liggende.
Det er til en Vitara 2L V6 opp til 98mod.

Edited by Svein54, 21 December 2008 - 14:52.


#4857 amplifier

amplifier

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 09:00

Hvor mye jobb er det å plukke ut varmeapparat vifta på en 413 ? må hele apparatet og registeret ut ?
amplifier..
funksjon før finish

#4858 Svein54

Svein54

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 09:50

Kun 4 skruer. smile.gif og så skru reimhjulet på plass igjen.

#4859 Bergum

Bergum

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 10:24

http://www.msdvideos....php?reset=true

Er dette noe jeg og må ha?
Kan jeg hive det eletriske på motoren og da??? MSD altså.... Anbefaler du det???

------

Skal du ha mere blås, eller vaske varmeveksleren????
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#4860 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 18 December 2008 - 18:58

QUOTE(amplifier @ 18 Dec 2008, 10:00) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor mye jobb er det å plukke ut varmeapparat vifta på en 413 ? må hele apparatet og registeret ut ?


vifta kan du ta ut uten å demontere mye, men skal du ha ut og gjøre reint varmeregisteret bør du ta deg jobben med å plukke ut og dele hele varmeapparatet....

Da må alt ut... jeg brukte vel ca 4-5 timer sist... åpner du og støvsuger vil du ikke få rensa registeret skikkelig....

jeg plaeier å ta dette en dag kjerringa er på jobb... da tar jeg og deler varmeapparatet og tar registeret i oppvaskmaskinen biggrin.gif