SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#4841
Posted 12 December 2008 - 19:47
http://www.offroad.n...st-direktoratet
Er det noen interesse for å starte en kampanje rettet mot vegdirektoratet for å få gjennomslag for endring av aksellast på grunnlag av TÛV-tester slik som Trailmaster sine hevesett?
Dette burde kunne gjelde for offroad, pirate like vel som gatebilfolket. Kunne bltt en anseelig mengde eposter om det settes rett i system.
Bør vi gjøre det? Røske litt i treet for å se hva som faller ned.
The tree of liberty needs to be shaken from time to time ifølge en av gutta på Petroworks for å få ristet vekk råtten frukt.
#4842
Posted 15 December 2008 - 17:55
#4843
Posted 15 December 2008 - 22:26
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4844
Posted 15 December 2008 - 23:29
#4845
Posted 16 December 2008 - 17:49
#4846
Posted 16 December 2008 - 22:35
#4847
Posted 16 December 2008 - 22:44
Du er nok ikke den eneste.
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#4848
Posted 16 December 2008 - 23:45
Supervitara garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=81865
Double Trouble garasjen : http://www.offroad.n...showtopic=93905
Kjellermann EsbenSJ's : http://www.offroad.n...sje-t88047.html
#4849
Posted 16 December 2008 - 23:48
580 kg foran er for 80 mm hevesettet mens 650 er for 50 mm hevesettet, så slik henger det sammen.
Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.
Velkommen til utilsiktede resultaters verden.
Hevefjærer som er testet og godkjent av Tüv er likevel ikke godkjent. DVS TÜV dokumentasjon er ikke lenger fullgod dokumentasjon for at delene kan godkjennes siden norge kun delvis anerkjenner tüv sine tester.
Edited by Nöcke Gunnar, 16 December 2008 - 23:49.
#4850
Posted 17 December 2008 - 00:33
http://www.offroad.n...showtopic=81865 *supervitara sin garasje*
#4851
Posted 17 December 2008 - 18:46
Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.
Velkommen til utilsiktede resultaters verden.
Da er det vel ingen fjær heving som er lovlig for en lwb her i dette land?
Edited by McZuk, 17 December 2008 - 18:49.
#4852
Posted 17 December 2008 - 20:17
Du vil miste 20 kg bak med de fjærene og det som er hysterisk morsomt er at det hevesettet derfor ikke kan godkjennes på din bil for akselvekten kan ikke endres av andre enn fabrikken lenger og siden fjærene er godkjent for max 850 kan de ikke monteres på din bil for der kreves det nå at de tåler min 870 kg.
Velkommen til utilsiktede resultaters verden.
Da er det vel ingen fjær heving som er lovlig for en lwb her i dette land?
En slik akson må planlegges litt og sørge for å ta med viktige saker. Ikke for lite men heller ikke for mye. Og det må lages et system hvor folk kan gå inn og fylle inn eget navn eller nick og så bare trykke på send så fyker det av gårde.
Men jeg skal ta tak i det over nyttår så får vi se hva det kan komme ut av det
#4853
Posted 17 December 2008 - 22:50
#4854
Posted 18 December 2008 - 00:33
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4855
Posted 18 December 2008 - 08:35
Multiple spark, capacitive discharge ignition control
Base model, CD, multiple sparking ignition control
Multiple sparks for 20 degrees of crankshaft rotation
Works on 12 - 18 volt electrical systems
Accepts breaker points, amplifier and magnetic pickup trigger inputs
470 primary voltage output to coil
110 millijoules per spark up to 15,000 RPM
No programming loops, works on 4, 6 or 8-cylinder engines
CARB E.O.
The MSD 6A is the base model of the capacitive multiple spark discharge 6 Series design. Whether you have a powerful street machine, hard working truck or trick street rod, the powerful multiple sparks of the MSD 6A will ensure complete combustion. Benefits such as quicker ETs, easier starting, reduced plug fouling, more power and even increased fuel economy can be expected with the 6A's high energy multiple sparks. Like all of the MSD 6 Series Ignitions, the 6A will work with virtually any vehicle as long as it has a 12-18 volt electrical system. It can be triggered using breaker points, a magnetic pick-up or the output of an electronic amplifier. All necessary parts and wiring instructions are included (OBD II legal on '03 and older vehicles).
Her har du svaret Sven. Dette fungerer helt perfekt og fikk testet bilen i går og den er mye kjappere på gassen og man merker forskjell med en gang.
Han ledningsdoktoren fra Lillehammer/Trondheim gir seg ikke før det virker.
http://www.msdigniti...om/default.aspx
Edited by Svein54, 18 December 2008 - 08:36.
#4857
Posted 18 December 2008 - 09:00
funksjon før finish
#4858
Posted 18 December 2008 - 09:50
#4859
Posted 18 December 2008 - 10:24
Er dette noe jeg og må ha?
Kan jeg hive det eletriske på motoren og da??? MSD altså.... Anbefaler du det???
------
Skal du ha mere blås, eller vaske varmeveksleren????
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#4860
Posted 18 December 2008 - 18:58
vifta kan du ta ut uten å demontere mye, men skal du ha ut og gjøre reint varmeregisteret bør du ta deg jobben med å plukke ut og dele hele varmeapparatet....
Da må alt ut... jeg brukte vel ca 4-5 timer sist... åpner du og støvsuger vil du ikke få rensa registeret skikkelig....
jeg plaeier å ta dette en dag kjerringa er på jobb... da tar jeg og deler varmeapparatet og tar registeret i oppvaskmaskinen







