Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#4881 reinsberg

reinsberg

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 46 Innlegg:

Posted 23 December 2008 - 23:12

http://pirate4x4.no/...9631#post119631

mine 2stk lj80`er er fortsat tilsalgs

kan ta innbyte i sj..
kunne tenkt meg en tintop men det er veld lit mye og håppe på..

god jul og godt nytt år til derre i suzuki kroken smile.gif
Reinsberg
SUZUKI LJ80

#4882 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 24 December 2008 - 00:12

Hadde jeg hatt pengene, så hadde de to bilene vært mine nå! Nesten så jeg fikk lyst til å tilby deg en rustfri, strøken og noe ombygd SJ pick-up i bytte. Men, har brukt mange timer på den hittil og må bruke mange timer til på den, så den blir nok i mitt eie i lang tid fremover.

Og med 4 stk zukier på tunet, så er muligheten for at kona hadde klikka hvis det hadde kommet to til meget stor.

Edited by Roar Hovet, 24 December 2008 - 00:14.

Tlf: 98883546

#4883 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 10:09

.............ja.......de pengene, tror nok naboene med Land Cruiser og xc90 hadde sperra opp øynene om det hadde kommet to til av de der..."bilene" i gården smile.gif

god jul til alle fra Vidar
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#4884 -=Vollan=-

-=Vollan=-

Submarine'r

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 10:23

GOD JUL!

Hvorfor får jegg ikke lagt ut flere bilder? Må jeg slette gamle bilder...? Abonnere på noe...?

#4885 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 13:01

QUOTE(9inchisking @ 25 Dec 2008, 10:23) <{POST_SNAPBACK}>
GOD JUL!

Hvorfor får jegg ikke lagt ut flere bilder? Må jeg slette gamle bilder...? Abonnere på noe...?

bare legg in bildene på www.photobucket.com også legger du IMG link inn i innlegget ditt.. ;=) eller aboner og bli superbruker ;=)

#4886 -=Vollan=-

-=Vollan=-

Submarine'r

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1499 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 13:32

Takker:)

#4887 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 25 December 2008 - 21:17

Dette ser morro ut! Frister å begynne på tilsvarende prosjekt.
http://www.rccrawler...ad.php?t=150603
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#4888 Esbensj

Esbensj

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 344 Innlegg:

Posted 26 December 2008 - 00:36

jepp, bare synd at alle hobbyer koster..! tongue.gif jeg for min del har nok med den ene sj'n e har på utsiden her,, ;P

#4889 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 31 December 2008 - 20:17

Godt nytt suzuki-år folkens smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#4890 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 02 January 2009 - 17:00

Da har jeg i løpet av julen fått eu godkjennt suzukien ,montert rørfanger forran og winch .. smile.gif hadde jeg funnet kameraet skulle jeg tatt bilde for det ble frekkt..

dekk og skjermbreddere er vel neste på lista .. ser etter bushwacker foreløbig

amplifier..
funksjon før finish

#4891 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 03 January 2009 - 12:02

http://www.sbvab.se/index.do

så ut til å være rimelig stort avslag på en del suzukisperrer o.l
amplifier..
funksjon før finish

#4892 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 04 January 2009 - 15:55

Noen som kan hjelpe meg med å finne bilder av fjeringen på denne?

sierra.jpg
1996: "Coily" Samurai

For the rest of the world, 1996 brought the biggest changes for the SJ series. The new "Coily" Samurai was most easily identified from beneath, where the all-new coil springs suspended the same live axles, which now housed 3.909 gears instead of the 3.727s. The transfer case ratios were raised from 1.409 high to 1.320 high, and 2.268 low to 2.123 low.

A lot of attention was paid to making the Samurai a much more comfortable vehicle. Engine bay insulation, new transmission and body mounts, totally redesigned dashboard, steering wheel, doors, console, and front and rear seats along with additional luxury items, and of course the improved suspension, made it a much higher-class vehicle. Upgraded brakes, power steering, engine fan, ignition coil, clutch cable, and a new exhaust system squeeze out higher performance. Fuel and radiator capacities were increased slightly and chassis strength was improved though the use of additional bracing and side-impact beams.

Outside, a tough looking hood, fenders, grille, and bumpers smooth out the looks while recalling the style of the LJ series with the twin marker and turn signal lights on each front corner, making this the best-looking SJ series yet. Not all Suzuki factories switched to the coil sprung chassis with the 1996 redesign of the Samurai and not all factories installed the same engines. Japan still used the narrow-track 1.0-liter 550cc 12-valve turbo 3-cylinder, in addition to the updated 16-valve MPFI twin cam 1300.

1996 found a 2.0-liter Mazda turbo diesel inline four introduced to the Vitara destined for the Asian and Australian markets. The following year an intercooler was added to the engine, extracting 23% more power and 29% more torque to the already powerful, tractable engine and further increasing the diesel's fuel economy. For the European markets, the Santana and others factories installed a Peugeot 1.9-liter inter-cooled turbo diesel into the Samurai and the Vitara.

#4893 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 08 January 2009 - 21:23

Fikk et inntrykk en gang at dashbordet skulle være enkelt å ta ut for å kunne gjøre reint registeret.........ENKEL???....mye nordnorske gloser i 7 timer kan man si
Men fikk endelig supervarme i bilen,for så mye møkk på registeret har jeg aldri sett før

#4894 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 08 January 2009 - 23:39

dette er en jobb eg må til med snart.. var 7-8 minus her no en dag, og det var ikkje kos i SJ'en. Har tatt ut vifta og støvsugd tidligare men må nok heilt ut om det skal bli reint.
Går det virkelig ikkje an å snike ut varmeapparatboksa nedover og til sida??

#4895 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 08 January 2009 - 23:43

Det er jo bare å borre seg inn fra siden av....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#4896 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 09 January 2009 - 02:24

det var lettere å sette det sammen en å ta det ut

#4897 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 09 January 2009 - 07:58

QUOTE(Bergum @ 8 Jan 2009, 23:43) <{POST_SNAPBACK}>
Det er jo bare å borre seg inn fra siden av....

du får ikkje rensa det skikkelig då, men det hjelper nok litt om det er tett.
Det er masse skit som legger seg mellom rillene i registeret og det er no fint å få det heilt ut og heilt reitn når en først holder på.

om en vil ta en halv jobb der (slik eg har gjort) kan en støvsuge gjennom hølet der en plukker ut vifta også.

#4898 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 January 2009 - 11:32

du klarer ikke å ta det ut uten å plukke ned plastdashen og flytte på ledningsnettet... og da er det tre minutter ekstra å plukke ut tverrøret..

Vet Shu sa det var mulig, men det er no mykje lettare å plukke ned alt... sparer deg for masse knot...

sjekk samtidig skumgummien på alle spjeld inne i varmeapparatet... om den er slitt eller løs mister du masse luft igjennom de, og ender med at bare halve lufta kommer dit du vil likevel...

Jeg passa på en dag madammen ikke var hjemme og vaska hele skiten, untatt spjeldene og motstanden i oppvaskmaskinen...

da blir man brått kvitt litt gammel lukt og slikt og

et annet lite tips er å skru ut luftinntaket samtidig, en mutter under opp på hver side av inntaket under frontruta, del denne og hiv den i oppvaskmaskinen sammen med resten.

#4899 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 09 January 2009 - 11:37

Sven,
Husk på at vaskemaskin er no kjerringa bruker og at ikke alle av oss manfolka vet hvordan man skrur på en sånn dings. cool.gif tongue.gif

#4900 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 09 January 2009 - 12:14

QUOTE(Svein54 @ 9 Jan 2009, 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
Sven,
Husk på at vaskemaskin er no kjerringa bruker og at ikke alle av oss manfolka vet hvordan man skrur på en sånn dings. cool.gif tongue.gif

Som gammel hvitevare repratør, så burde jeg vel kanskje greie detta med vaskemaskiner og slikt. Men har heldigvis klart å juge meg unna hittil:) Men her i huset så har vi en oppvaskmaskin (Magda) som det kun er en knapp på, så den skal jeg vel klare å sparke i gang. Så tar denne jobben før jeg setter sammen bilen.
Tlf: 98883546