Bare pass deg så du ikke kjører så magert at du ruinerer motoren, for mager blanding kan være knusende for stemplene.
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5121
Posted 29 May 2009 - 22:21
Bare pass deg så du ikke kjører så magert at du ruinerer motoren, for mager blanding kan være knusende for stemplene.
#5122
Posted 30 May 2009 - 18:19
kjørte ned til metall motaket med 10 motorer + 2 hengere med metall
Gjett hva vi fikk for 3 tonn metall?
Ifjor så kunne man få 1820 kr per tonn


Litt kul måte den maskinen brukte på å "kaste" motorene tom for olje

http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5123
Posted 31 May 2009 - 17:33
Jeg har ikke gjort noe annet enn å fylle bensin. Jeg rører ikke forgasseren
Men det viste seg at jeg ikke hadde fylt helt full...så jeg ble lurt.... Den ligger på 0,8...
#5124
Posted 31 May 2009 - 18:23
Nå har jeg mistet ladingen på den nye dynamoen....nesten....
først så lader den,men bare opp til 13.2 V....så kutter den plutselig å lade uansett hvor høgt turtall jeg gir den.
så kommer den på igjen...ladelampa lyser litt svakt enkelte tider.
den slukker selv om det ikke lader.
fikk mistanke på dårlig lading når bilen hørtes ut som nyttårsaften med flammer svartrøyk osv ....volten på batteriet var på 8 v
G R R R R R R......
Edited by terje takras, 31 May 2009 - 18:43.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5125
Posted 01 June 2009 - 10:06
Er artige dei maskinane der, lengter tilbake til gamlejobben når eg ser dei
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#5126
Posted 01 June 2009 - 10:15
Han sa no ikke om type kvalitet vi hadde bare at vi kunne ha fått 6000 for samme stålet ifjor en i år
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5127
Posted 01 June 2009 - 10:16
Det er med tunkt hjerte når ein tenker på alle de gode stunder eg og sikkert ein del andre har hatt med den.
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#5128
Posted 01 June 2009 - 10:56
Han sa no ikke om type kvalitet vi hadde bare at vi kunne ha fått 6000 for samme stålet ifjor en i år
Jeg kjøpte meg en jernbjelke som passer inne i støtfangeren bak som er så tung at jeg akurat klarer å løfte på den uten hjelpemiddel og den kostet 600 kr. 100 kg gjemt inne i støtfangeren bak utgjør nesten tyve kilo på forakslingen eller vektforskjellen opp til ett dekk i 33". Sammen med komplett glassfiberkaross med rørdører skal det bli lett nok til å få til godkjenning.
Jern er dyrt, særlig når en kjøper.
#5129
Posted 01 June 2009 - 13:06
Og jern er dårlig prisa når du leverer til skraphandlar...
Terje: er typisk d at de ikkje nevner kvalitet
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#5130
Posted 01 June 2009 - 20:03
Terje: er typisk d at de ikkje nevner kvalitet
At prisen har gått ned er et resultat av at utbyggingstakten i Kina har blitt redusert samt at bilprodusksjonen har stupt.
Edited by Nöcke Gunnar, 01 June 2009 - 20:20.
#5131
Posted 02 June 2009 - 01:10
Det er med tunkt hjerte når ein tenker på alle de gode stunder eg og sikkert ein del andre har hatt med den.
Måtte zuki få hvile i fred....
iallefall til han plutselig dukker fram igjen som en fin originalbil:)
#5132
Posted 02 June 2009 - 22:28
Min Blogg
Suzuki SJ TinTop karros ønskes kjøpt
#5133
Posted 03 June 2009 - 21:56
Ene bremseslangen fremme sprakk plutselig når jeg skulle bremse inn i ei rundkjøring,ble flat pedal med en gang og klarte ikke å pumpe opp trykk.
Viste seg at jeg har gjort en dårlig jobb med å montere den riktig på kalipteren.
Den pekte nedover slik at den gnagde på boltene til kingboltlagerene...bare sånn ops ops til dere som kan ha gjort samme feil
Fort gjort når man har det travelt
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5134
Posted 03 June 2009 - 23:00
Ene bremseslangen fremme sprakk plutselig når jeg skulle bremse inn i ei rundkjøring,ble flat pedal med en gang og klarte ikke å pumpe opp trykk.
Viste seg at jeg har gjort en dårlig jobb med å montere den riktig på kalipteren.
Den pekte nedover slik at den gnagde på boltene til kingboltlagerene...bare sånn ops ops til dere som kan ha gjort samme feil
Fort gjort når man har det travelt
Skummelt
Men åssen gikk det? Rasa du rett over?
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5135
Posted 04 June 2009 - 10:09
Ene bremseslangen fremme sprakk plutselig når jeg skulle bremse inn i ei rundkjøring,ble flat pedal med en gang og klarte ikke å pumpe opp trykk.
Viste seg at jeg har gjort en dårlig jobb med å montere den riktig på kalipteren.
Den pekte nedover slik at den gnagde på boltene til kingboltlagerene...bare sånn ops ops til dere som kan ha gjort samme feil
Fort gjort når man har det travelt
Men det er to kretser. Om den ene faller ut skal det fremdeles være effekt på den andre kretsen. Om den ene slangen til caliperen foran sprekker hos meg vil bremsene på det forhjulet og motsatt bakhjul falle ut. Det andre forhjulet og det diagonalt plasserte bakhjulet vil fremdeles fungere og om en ikke begynner pumpe på bremsene men bare trykker pedalen kraftigere inn vil en beholde rundt 35 til 40% reell bremseeffekt.
Det en må unngå i en slik situasjon er å begynne å pumpe på bremsepedalen for da tømmes bremsevæskereservoaret og da mister en alle bremsene.
Hos noen er fohjulene en krets mens bakhjulene er krets nummer to. Om du har det oppsettet på din Terje ville du kunne opprettholdt rundt 15 til 20% bremseeffekt ved å trykke pedalen inn til maks bremsing uten låsing.
Men om en ikke er veldig bevisst på det når en aldri tenke på om en skal pumpe eller ikke, og noen ganger skal en pumpe opp trykk så om en ikke vet hva som har skjedd er det litt håpløst. Jeg har forsøkt tilsvarende en gang med fading, bremseveska så varm at den koker. Da er bremsene også bare borte. Etter det har jeg blitt litt mer obs på bytting av bremsevæske og myeog lang bruk av bremsene (hard kjøring i nedoverbakker)
#5136
Posted 04 June 2009 - 16:39
bremser som ikke funker er ikke morro, nei.... det er rett og slett livsfarlig...
Husker jeg sto på veiskuldra på vei ned fra zinnvald på den tysk/tjekkiske grensen i retning praha, hadde en halvtimes rast der på vei til praha, For de som har kjørt der er det JÆVLIG bratt(16% tror jeg), og med flere sandfeller.... Mens vi stod der kom det et vogntog i ei helvetes fart, og bare la seg ut i sandfella.... han hadde brukt bremsene helt til de var så varme at de ikke fungerte lenger, jeg tør gjette på at 60/70 km/t og ned til 0 gkk på 5-6 meter..
Derfor bruker jeg så å si ikke bremsene i nedoverbakker utenom å korrigere meg inn imot svinger, men holder igjen på giret... bremsene mine blir derfor heller nesten aldri så varme at det gjør noe...
#5137
Posted 04 June 2009 - 18:34
Den vegstrekningen er kjent for to ting. Bratt og horer.
#5138
Posted 04 June 2009 - 18:55
Er det noen sammenheng mellom de to tingene
#5139
Posted 04 June 2009 - 19:20
når det gjelder horene har de ikke lov til å stå langs veien lenger, sist jeg kjørte der sto de i glasshus som var satt opp på de 200 pubbene nedover fra grensa...
Har vært på et par tre idrettsturer i praha, og 14-15 årige gutter er ikke lett å få til å sitte stille i bussen nedover fra grensa.... vi hadde slagside med bussen flere ganger på vei ned
#5140
Posted 04 June 2009 - 22:01
Jeg klarte ikke å stoppe så jeg måtte bare gi flat pedal for å komme før bilen,bare så flaks at jeg kom før den andre bilen.
Merket at det bremste pittelittesåjævliglite på venstre side....så jeg lurer på om jeg må ta en tur rundt bilen å lufte litt bremser.
Har en liten lekasje bak på venstre nå som må fikses også
En annen ting,kan jeg bruke denne? : http://cgi.ebay.com/...sQ5fAccessories
Har brent opp 2 sett med clutch til nå på 23 000 km
Edited by terje takras, 04 June 2009 - 22:13.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt







