Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5201 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 July 2009 - 15:01

QUOTE(Roar Hovet @ 1 Jul 2009, 16:47) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, ett par skriveleifer var det vel...

Grøsser når jeg ser folk har lakket de orginale skjermbuelistene og den lista på kanalen... En vask med høytrykkspyler og det flasser av... Og felgene ser ut til å være lakka rett uta på rusta.

Er vel en eller annen Abdul som skal selge denne.

Nå synes jeg du er litt stigmatiserende "Abdul" Han heter faktisk Mohammed. Karuan Mohammed.

Dessuten trenger du ikke vaske med høytrykk heller. Det detter av etter en del vibrasjon. Og da blir det lekkert.

Ikke svarer han på telefon heller, kanskje han er opptatt på norskkurs. Svarte ikke på noen av de 6 mobiltelefonene han har registrert på sitt navn. Hvis det ikke er 6 brødre med samme navn som bor i samme leilighet. Hadde ikke forundret meg.

#5202 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 July 2009 - 15:09

De av dere som ikke har kjøpt lodd på suzukien som loddes ut på Pirate bør gå inn på den og kikke og så se på hva overskuddet går til. Hele denne hobbyen er bare fornøyelse og moro. Det er fint lite praktisk behov. Og det er helt greit, flott at folk har råd til å ha en artig hobby.

Men ikke glem at det er folk i Norge som virkelig kan få en opplevelse de sent glemmer om vi bare er villige til å kjøpe noen lodd.

Dere som ikke har kjøpt lodd. Rot litt rundt i samvittigheten. Ingen kan gjøre noe for alle, men alle kan gjøre litt for noen. Når gav du sist noe til et godt formål i NORGE.

Ikke la dette bli et prosjekt uten overskudd. Det blir for pinlig.

Kjøp ett lodd, vær så snill

#5203 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 03 July 2009 - 22:53

http://www.suzuki4wd...opic.php?t=3739

Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5204 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 05 July 2009 - 17:45

Bestillte meg ny kalesje til 413 fra mbb i dag, Noen som vet hvor lang tid det tar å få den ? er de raske toll osv ?

Blir nok litt skruing fremover , sperren har ligget på hylla siden den kom men nå har jeg fått lånt meg slik en fin bremse flense verktøy så det skal bli litt fremgang på denne bakakslingen..
amplifier..
funksjon før finish

#5205 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 July 2009 - 18:00

Trur dere jeg har hatt sjangs å kjøre over hær?
Hadde så lyst å prøve:) men ble avvist av politiet sad.gif
http://www.vg.no/nyh...hp?artid=567549

Såg ikke så ille ut heilt til bilene ble dradd mot autoværnet

Edited by terje takras, 06 July 2009 - 18:00.

#5206 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 06 July 2009 - 21:31

QUOTE(terje takras @ 6 Jul 2009, 19:00) <{POST_SNAPBACK}>
Trur dere jeg har hatt sjangs å kjøre over hær?
Hadde så lyst å prøve:) men ble avvist av politiet sad.gif
http://www.vg.no/nyh...hp?artid=567549

Såg ikke så ille ut heilt til bilene ble dradd mot autoværnet

Du skal ikke ta lett på vann og særlig ikke vann i bevegelse. Husk også at når dekkene er nede i bare 30 cm dypt vann begynner dekkene å gi en god del oppdrift i tillegg til vannplaning gjennom at vannet presses mellom dekk og underlag. Da begynner bilen fort å skli sidelengs og videre til velt er fort gjort.

Jeg har krysset en del elver og når en får vanet inn sidelengs er det utrolig hvilke krefter det har, men samtidig spennende å kjøre i vann. Jeg skjønner deg godt.

Når det var flom i Gudbrandsdalen og E6 stod under vann fikk jeg kjeft av politiet jeg også for at jeg drev og kjørte på oversvømte veger frem til de fikk satt opp skikkelige sperringer.

#5207 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 06 July 2009 - 22:01

Har kjørt i elver der vannet fosset inn men bare en 15 meter lengde

#5208 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 07 July 2009 - 08:32

Det er temmelig uforutsigbart på veger når vatnet flommer pga en ikkje veit kva som skjer under asfalten med vatn som grev vekk lausmasser. plutslelig kan asfalten gi etter når grusen under er vaska vekk og det er blitt dobbelt så djupt.
Slikt skjer vel aldri i elver smile.gif
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5209 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 17:52

Valutaspekulantar i utlandet kjøper seg opp i NOK, og valutanalytikarar meiner eit stort fall i USD er venta... ligg an til storshopping på deler i usa til hausten altså?

eg treng en ARB til foraksel og on-board air og laange dempere og bikini som går bak over baksetet og kanskje dørsider i ABS-plast og, og, og, og...

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5210 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 11 July 2009 - 18:17

QUOTE(yakuza @ 11 Jul 2009, 18:52) <{POST_SNAPBACK}>
Valutaspekulantar i utlandet kjøper seg opp i NOK, og valutanalytikarar meiner eit stort fall i USD er venta... ligg an til storshopping på deler i usa til hausten altså?

eg treng en ARB til foraksel og on-board air og laange dempere og bikini som går bak over baksetet og kanskje dørsider i ABS-plast og, og, og, og...

Si i fra.
Trenger forsterka stikkakslinger (og ny innerdel til ARB'en), Supercrawlerdrev og 50+50 fjær og klosseløft....
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#5211 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 13:32

En skikkelig nedtur i dag...

Har lenge vært på leit etter en billig SJ 413 delebil til mitt prosjekt (bygger jo om en 84 mod 410 til å bli 413). Her om dagen fikk jeg besøk av en som trengte felger til bilen sin, fikk med seg noen rustne 15x7" felger av meg. Og han hadde jo selvfølgelig en delebil stående som jeg kunne få kjøpt for vrakpant. Men så ringer han i dag og forteller at han ikke kunne selge den alikevel... Faen!

Er så mye småtteri som man trenger for å kunne bygge om en 84 mod 410 til å bli en "ekte" 413. Har jo fått masse deler av både Svein og Sven, men mangler fortsatt en hel del. Ting som sitter sveiset fast på ramma b.l.a...

Noen som har en billig delebil til meg? Helst fort som pokker. Kona og guttungen reiser på en 3 ukers ferie til fredag og da skal jeg skru som en gal for å få bilen ferdig, men det blir jeg ikke uten de delene...
Tlf: 98883546

#5212 eysteinbjerke

eysteinbjerke

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 13:50

QUOTE(Roar Hovet @ 13 Jul 2009, 13:32) <{POST_SNAPBACK}>
En skikkelig nedtur i dag...

Har lenge vært på leit etter en billig SJ 413 delebil til mitt prosjekt (bygger jo om en 84 mod 410 til å bli 413). Her om dagen fikk jeg besøk av en som trengte felger til bilen sin, fikk med seg noen rustne 15x7" felger av meg. Og han hadde jo selvfølgelig en delebil stående som jeg kunne få kjøpt for vrakpant. Men så ringer han i dag og forteller at han ikke kunne selge den alikevel... Faen!

Er så mye småtteri som man trenger for å kunne bygge om en 84 mod 410 til å bli en "ekte" 413. Har jo fått masse deler av både Svein og Sven, men mangler fortsatt en hel del. Ting som sitter sveiset fast på ramma b.l.a...

Noen som har en billig delebil til meg? Helst fort som pokker. Kona og guttungen reiser på en 3 ukers ferie til fredag og da skal jeg skru som en gal for å få bilen ferdig, men det blir jeg ikke uten de delene...

Hva trenger du egentlig?

-Eystein-

#5213 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 14:04

Er en del småting som sitter sveiset fast på ramma jeg trenger, radiator, fester til denne, el.nettet, ubolter til aksler og mye annet småtteri. Og disse tingene som sitter sveiset på ramma er en fordel å ta fra en delebil som står her hos meg liksom, litt slitsomt å kjøre avgårde hver gang jeg må måle litt...

#5214 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 14:05

Må legge til at det er en pick-up jeg bygger om og skal forandre litt bakerst litt på ramma.

#5215 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 22:42

når jeg tenker meg om Roar så ligger det kanskje en hel bakpart av ei sJ ramme på derkstedet etter en som ble korta inn til trialbruk... ellers ligger fortsatt ramma til Tomas på verkstedet... kan se hva som er igjen på den...

#5216 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 13 July 2009 - 23:22

Jeg trenger 2 stk lange fester til tanken som sitter på ramma. Skal putte inn vitara tank. Hvis noen har dette hadde det vært fint

#5217 eysteinbjerke

eysteinbjerke

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 14 July 2009 - 08:30

Jeg skrudde av stort sett alt på en 413 jeg hadde stående, så jeg har en del, men ikke det som er sveiset på ramma. Hvis du er i Oslo-området, så kan du jo slå på tråden, så kan du ta et lite raid i garasjen min (dette gjelder foråvidt alle...) Jeg er ihvertfall rimelig sikker på at jeg har radiator og u-bolter, og en haug med andre ting. Jeg gir bort det jeg ikke trenger selv, men er litt sløv på å få sendt ting avgårde, så jeg har gitt opp å selge ting... :S

-Eystein-

#5218 eysteinbjerke

eysteinbjerke

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1220 Innlegg:

Posted 14 July 2009 - 08:33

...og jeg trenger forresten en ~ny regreim til 413 smile.gif

-Eystein-

#5219 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 19:46

Fant et tv program hvor de bygger en 410 til mini monstertruck. Artig å se http://www.youtube.c...feature=related

Stian
Fis en bris...

#5220 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 15 July 2009 - 22:19

Da var det gjort smile.gif
Reiser på brulløpsreise til kreta på torsdagen,så vist det er noen suzukifolk som skal ned så gi meg en lyd....spanderer en tur på byen cool.gif
Blir der i 14 dager

Edited by terje takras, 15 July 2009 - 22:23.