Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5381 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 21:59

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Sep 2009, 22:47) <{POST_SNAPBACK}>
Da ville jeg kostet på meg å sette inn tenningslåsen og bestilt en ekstra nøkkel.

alle biler fra v.a.g med startsperre kan du bestille ferdigslipt nøkkel til(bestiller på chassinr.)
jeg bestilte ny nøkkel til carinaen min og der bestilte dem også på ch.nr, selv om den ikke har startsperre. wink.gif er ikke sikker på åssen suzuki har det, men de fleste biler nyere enn 2000 regner jeg med at du kan bestille på ch.nr.
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5382 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 22:22

Når eg leverte campingvogna på service ville dei vite kva nummer det sto på nøkkelen.. det var eit 2-sifra nummer. Då slapp eg å legge igjen nøkkelen hos dei som altså har alle hundre nøklane som fins til 2006 knaus..

Uansett syns eg det blir best med berre ein nøkkel til bilen. Vil heller koble startsperra til en fjernkontroll eller alarm eller noko. vanligvis er det bedre å sette igjen en SJ uten å låse. bedre at tjuver får sleppe inn å hente det dei vil ha, enn at dei i tillegg skal skjære høl i kalesja, knuse vindu, eller herpe en dørkarm eller låsen.
Går laus en ustabil fyr som går inn i biler og henter tomflasker her i bygda no, greit om han tok å rydda litt i min bil, men neida....

snakkar om ustabil fyr: I stad klipte eg plenen med radiopeltor og motorklippar. vart plutselig var en fyr som sto og hoia og vinka på utsida av hekken på fortauet. stoppa klipper og tok av med høreverna og fekk kjeft for at eg hadde stoppa klipparen. Spurte fyren kva han lurte på? og då svarte han på trøndersk at eg måtte ikkje stoppe klipparen, han sto å heia på meg.. jaja, eg hadde fint på meg høreverna med petre igjen, og starta klipparen og fortsatte. Nutcasen gjekk vidare etter ei lita stund med tilrop frå store stå ute på fortauet.
Han såg ut som en gjengløymd hippie eller noko slikt, eit barn av regnbuen.. tok vel en trip på 70-ktalet og ventar på å lande?
Trondheim (svartlamon?) sitt svar på cheech and chong. Skulle tatt bilde smile.gif

skal vel seiast at eg ikkje bur så langt frå sjukehuset med to psykiatriske avdelingar..
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5383 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 23:30

Hehe, hørtes ut som en som gikk på en evig LSD tripp det der ja... Og det er faktisk mulig, kjørte de for hardt på med dette stoffet så har de hallisser resten av livet...
Tlf: 98883546

#5384 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 September 2009 - 06:50

Har en gærning her på stord og.
Han går i raskt tempo og roper så høyt han kan F***.......F***....HÆL****...osv
Finner en stolpe der han står å stanger seg...går videre mens han kjefter.
Mannen er en svær kraftig plugg som man faktisk blir litt redd når han vræler
Han har egentlig 2 stk som går å passer på han,men virker som han stikker av iblant smile.gif
Og han Elsker kebab

#5385 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 02 September 2009 - 08:06

Fikk dere med dere sendingen på NRK P1 kl. 8,05, hvis ikke kan dere høre det i reprise ved å gå inn på nettet rolleyes.gif

#5386 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 02 September 2009 - 08:57

Svein på NRK Radio Buskerud:
http://www1.nrk.no/n...tv/klipp/544750
Spole til 02:09:40

Edited by yakuza, 02 September 2009 - 09:01.

#5387 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 September 2009 - 16:51

QUOTE(Roar Hovet @ 2 Sep 2009, 00:30) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, hørtes ut som en som gikk på en evig LSD tripp det der ja... Og det er faktisk mulig, kjørte de for hardt på med dette stoffet så har de hallisser resten av livet...

Se den jævla coole digre sukien, den er jo større enn huset og nå eser dekka opp og blir så store..hjelp meg jeg er fanget inne i dekket . Takk jeg har jobbet på psykiatrisk sikkerhetsavdeling. Stakkars mennesker. Noen av dem var folk som hadde brukt for mye syre ja, kom aldri ned igjen. Bedre om dem hadde fått en overdose.

#5388 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 02 September 2009 - 22:40

QUOTE(Roar Hovet @ 2 Sep 2009, 00:30) <{POST_SNAPBACK}>

Det var ikke han her vel? tongue.gif biggrin.gif

Edited by Øyvind Dotsetsveen, 02 September 2009 - 22:58.

If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5389 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 September 2009 - 12:36

Jeg har bestilt en del fra statene de siste ukene fordelt på 5 bestillinger og jeg må bare si at Spidertrax har virkelig imponert med nettbutikken sin. De leverer omgående og så leverer de fraktfritt i de de nedre 48 statene hvilket betyr at jeg får det levert fraktfritt til NJ hvor JetCarrier holder til.

Kjøpte også en ARB av Norsk Offroadteknik og det var slettes ikke ille priser. Bare noen små hundrelapper dyrere enn hva listepris fra usa pluss frakt og moms. Nå kan en selvsagt få det til enda billigere fra usa, men til norsk leverandør å være har de hyggelige priser.

Andre ting kan en bare glemme å kjøpe her hjemme. Hva ville 4 komplette nye calipere kostet her hjemme?

Selvsagt har jeg igjen klart å bestille litt mer enn hva jeg har behov for selv og den esken begynner bli stor etter hvert, så det er snart på tide med en opprydding.

Men stjerne til Spidertrax for hurtig levering av begge ordre.

Og så fikk jeg tak i rette type bremsepumpe til ombyggingen i dag. Mazda 929 (79-91) med skiver bak. Den skal være den enkleste å modde for å få nok volum på pumpa til å drive skivene bak.

#5390 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 03 September 2009 - 15:19

Grasjen din blir snart rene himmelen med en masse nye suzukideler huh.gif
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5391 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 03 September 2009 - 18:28

QUOTE(ShuDuck @ 3 Sep 2009, 16:19) <{POST_SNAPBACK}>
Grasjen din blir snart rene himmelen med en masse nye suzukideler huh.gif

Et mareritt for kontoen min, men ellers bra. Har vel kanskje latt innkjøpene sitte litt løst.

#5392 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 04 September 2009 - 22:42

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 3 Sep 2009, 19:28) <{POST_SNAPBACK}>
Et mareritt for kontoen min, men ellers bra. Har vel kanskje latt innkjøpene sitte litt løst.

Føler med deg gunnar...bare jeg har ikke delene liggende...jeg bytter dem ut cool.gif

#5393 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 September 2009 - 23:31

QUOTE(terje takras @ 4 Sep 2009, 23:42) <{POST_SNAPBACK}>
Føler med deg gunnar...bare jeg har ikke delene liggende...jeg bytter dem ut cool.gif

Men nå setter jeg på en del på den grå. Bytter alt under ramma. Overhalte samuraiakslinger med skiver bak, skive på håndbrekk, nye calipere, 2 arb, Trailmaster hevefjærer og dempere og setter på servostyring med servooljekjøler. Det er deler for over 40 tusen. Tenkte jeg skal bygge trophy bil av den.

#5394 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 09:50

Fikk svar fra BT ang 30" på 410`n.
Hær e svaret: "For å få dette godkjent må kjøretøyet forevises oss med hjulene montert. Det må også fremlegges dokumentasjon på at disse hjulene er testet og kan brukes på det aktuelle kjøretøy. Denne dokumentasjonen skal være i orginal, ikke e-post, fax eller kopier."

Da starte jakten etter papirer biggrin.gif

Stian

Edited by Annnte, 09 September 2009 - 09:53.

Fis en bris...

#5395 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 10:57

Enklaste burde være tyske felgar med papir på 235-75-15. Har prøvd å sende epost til firma som tilbyr dette, men får berre kraut til svar. nokon med litt meir enn 6mnd tysk i grunnskulen vil nok ha større sjans å nå lenger enn meg med dette på f.eks
http://www.extrem-motorsport.de/
https://shop.strato..../Products/18446

fins også fleire tyske leverandørar av felgar med TUV og ein eller anna av dei burde kunne klare å levere dette, slik som blir gjort til andre bilmerker.

Dersom ein får godkjent 235-75-15 er ikkje vegen så fryktelig lang til 325-60-15 som er dekka eg har på bilen, tilsvarar ca 31x12.5

fins tyske felgar med TUV på 35" til CJ og YJ og då burde det vel for f.. gå å få 31" til SJ?

Edited by yakuza, 09 September 2009 - 11:38.

#5396 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 13:44

QUOTE(Annnte @ 9 Sep 2009, 09:50) <{POST_SNAPBACK}>
Denne dokumentasjonen skal være i orginal, ikke e-post, fax eller kopier."

Hvilken produsent vil gi fra seg originalene til godkjenningen av deler...

Dette er bare en ny vri fra BT for å sørge for at dokumentasjon ikke kan skaffes.
rein utmattelsestaktikk.

#5397 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 13:56

QUOTE(sven @ 9 Sep 2009, 14:44) <{POST_SNAPBACK}>
Hvilken produsent vil gi fra seg originalene til godkjenningen av deler...

Dette er bare en ny vri fra BT for å sørge for at dokumentasjon ikke kan skaffes.
rein utmattelsestaktikk.

Jeg satt å lekte litt med tanken. Enn om hver produsent lager 1000vis av orginaler smile.gif Når det er slutt på orginaler er det slutt på godkjenninger laugh.gif
Tror kanskje ikke vedkommende på BT som skrev eposten har tenkt helt over hva han egentlig skrev.....

Stian
Fis en bris...

#5398 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 21:15

Får aldri orginalpapirer når vi bestiller felger til bil,buss,hjulaster,trillebår,sykkel,moped...osv
dem vi bestiller felgene ifra sier at det bare finnes 1 eksemplar av TUV dokument på felgen vi bestiller,derfor får vi kopi av den!
Det skal være godt nok for å få det godkjent hos biltilsynet,men vi får ikke noe TUV på om dekket som skal på felgen passer til bilen er lovlig.

PS....skruzukien min er oppe å kjører igjen...blitt litt kvassere med den nye toppen min....Farlig gøy....hehehehehehe.....

#5399 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 21:25

QUOTE(Annnte @ 9 Sep 2009, 13:56) <{POST_SNAPBACK}>
Tror kanskje ikke vedkommende på BT som skrev eposten har tenkt helt over hva han egentlig skrev.....

eller så er det akkurat det han gjorde devil.gif

ikke for å være negativ, men jeg har hatt mine disputter med dem jeg og... bla med en vitara jeg skulle heve hengervekta på, men det var et tall feil i understellsnummeret i forhold til brevet fra suzuki Norge. derfor lot det seg ikke gjøre... bilene er identiske, men det kunne vanskelig bevises...

sjekket så om jeg kunne regge ned hengeren (fjerne 200 kg nyttelast) og fikk som svar at det var ikke problem, men jeg måtte ha dokumentasjon fra produsenten på at hengeren kunne reduseres nyttelasten på,, eller med andre ord at den tålte å ikke lastes med full nyttelast... ikke lett med en gammel henger der produsenten ikke finnes lenger

ved en annen anledning sjekka jeg opp om jeg kunne montere 1300 i min 410... og blei møtt med en nedlatende holdning og beskjed om at de bilene ikke hadde noe på veien å gjøre likevel og at det derfor var både livsfarlig og uforsvarlig å eie en slik bil.... Det har jeg fått til i ettertid da... og når vitaran er klar skal 410'en på veien med SPOA, 1600 og 33" og om gunnar får til det han jobber med så skal det godkjennes og:D

#5400 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 09 September 2009 - 22:45

QUOTE(sven @ 9 Sep 2009, 22:25) <{POST_SNAPBACK}>
eller så er det akkurat det han gjorde devil.gif

ikke for å være negativ, men jeg har hatt mine disputter med dem jeg og... bla med en vitara jeg skulle heve hengervekta på, men det var et tall feil i understellsnummeret i forhold til brevet fra suzuki Norge. derfor lot det seg ikke gjøre... bilene er identiske, men det kunne vanskelig bevises...

sjekket så om jeg kunne regge ned hengeren (fjerne 200 kg nyttelast) og fikk som svar at det var ikke problem, men jeg måtte ha dokumentasjon fra produsenten på at hengeren kunne reduseres nyttelasten på,, eller med andre ord at den tålte å ikke lastes med full nyttelast... ikke lett med en gammel henger der produsenten ikke finnes lenger

ved en annen anledning sjekka jeg opp om jeg kunne montere 1300 i min 410... og blei møtt med en nedlatende holdning og beskjed om at de bilene ikke hadde noe på veien å gjøre likevel og at det derfor var både livsfarlig og uforsvarlig å eie en slik bil.... Det har jeg fått til i ettertid da... og når vitaran er klar skal 410'en på veien med SPOA, 1600 og 33" og om gunnar får til det han jobber med så skal det godkjennes og:D

Dere må jo være BT mareritt biggrin.gif Keep up the good work.
Usikker på om jeg gidder å gjøre noe særlig mer med de dekkene. Har bestilt nye bremser bak for å få den eu-godkjent. Når det er gjort ønsker jeg meg SJ413, eller en mini Vitara.... whistle.gif
Fis en bris...