Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5361 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 30 August 2009 - 23:13

QUOTE(yakuza @ 30 Aug 2009, 23:54) <{POST_SNAPBACK}>
Holder det ikkje med ringantenna og styringa til startsperra pluss nøkkelen?

syns 7000 for en motor som har gått så langt er dyrt.. men eg er muligens bortskjemt med lokale delepriser.

er enig, en med 190k hadde jeg ikke stolt på at skulle holde lenge
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5362 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 11:41

http://www.finn.no/f...nnkode=18784344
heil vitara til god pris

http://www.finn.no/f...nnkode=15227200
http://www.finn.no/f...nnkode=17799774
fins det motor i desse? (coil on plug!)

http://www.finn.no/f...nnkode=18688826
G16 eller nyare i desse? lav KM! hyggelig gjeng å handle med!

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5363 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 12:28

QUOTE(yakuza @ 30 Aug 2009, 23:54) <{POST_SNAPBACK}>
Holder det ikkje med ringantenna og styringa til startsperra pluss nøkkelen?

syns 7000 for en motor som har gått så langt er dyrt.. men eg er muligens bortskjemt med lokale delepriser.

Ja, en MÅ ikke ha med tenningslåsen, det holder med antenne, nøkkel og startsperreboksen, men jeg synes det da er like greit å bytte hele låsen.

Og angående pris er jeg absolutt enig, men de har funnet ut at gamle vitaramotorer selger uansett. De er aldri noe overskudd. Men de fleste er prutbare når det kommer til stykket.

#5364 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 12:33

QUOTE(yakuza @ 31 Aug 2009, 12:41) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.finn.no/f...nnkode=18784344
heil vitara til god pris

http://www.finn.no/f...nnkode=15227200
http://www.finn.no/f...nnkode=17799774
fins det motor i desse? (coil on plug!)

http://www.finn.no/f...nnkode=18688826
G16 eller nyare i desse? lav KM! hyggelig gjeng å handle med!

Balno coilonplug er en bedre løsning og e motorene er ofte rimeligere enn de fra vitara. Pussig egentlig.

#5365 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 13:44

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 31 Aug 2009, 13:33) <{POST_SNAPBACK}>
Balno coilonplug er en bedre løsning og e motorene er ofte rimeligere enn de fra vitara. Pussig egentlig.

er vel tilbud og etterspørsel.. Det er solgt mykje baleno og bilane er verd lite så det blir raskt kondemnert uten å fikse.

Den antenna og startsperra, er det nok at nøkkelen er i nærleiken av den, eller må den vriast/bevegast i ringen? eg har planer om å til og begynne med tape fast nøkkelen i antenna. har berre en nøkkel så då har eg lite lyst å rote den vekk frå antenna.

#5366 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 19:09

QUOTE(yakuza @ 31 Aug 2009, 14:44) <{POST_SNAPBACK}>
er vel tilbud og etterspørsel.. Det er solgt mykje baleno og bilane er verd lite så det blir raskt kondemnert uten å fikse.

Den antenna og startsperra, er det nok at nøkkelen er i nærleiken av den, eller må den vriast/bevegast i ringen? eg har planer om å til og begynne med tape fast nøkkelen i antenna. har berre en nøkkel så då har eg lite lyst å rote den vekk frå antenna.

Det holder at nøkkelen er innenfor feltet som coilantenna lager. det sitter et passivt chip inne i nøkkelen som lager et svar

I Sverige er det masse Baleno motorer i prisklasse fra SEK 3 tusen opp til 5 tusen. Der er motorene mye billigere.

Jeg var i kontakt med en norsk hogger som ville ha NOK 12,700 for komplett G16 16V. Da kjøper jeg heller en J20A motor.

#5367 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 20:59

Så jeg behøver ikke å bruke tenningslåsen jeg fikk med fra Svein? Kan bare teipe nøkkelen og antenna sammen? Er jo litt lettere dette da, så slipper jeg å bytte tenningslås. Da slipper jeg å måtte ha 2 nøkkler til bilen, en til dørene og en til tenningen...
Tlf: 98883546

#5368 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 31 August 2009 - 22:59

QUOTE(Roar Hovet @ 31 Aug 2009, 21:59) <{POST_SNAPBACK}>
Så jeg behøver ikke å bruke tenningslåsen jeg fikk med fra Svein? Kan bare teipe nøkkelen og antenna sammen? Er jo litt lettere dette da, så slipper jeg å bytte tenningslås. Da slipper jeg å måtte ha 2 nøkkler til bilen, en til dørene og en til tenningen...

Kan vel kanskej transplantere chipen over i SJ-nøkkelen, men eg f.eks har berre den eine tenningsnøkkelen så då vil eg helst berre tape sammen så eg ikkje roter vekk den eine. vil ha muligheita til å ta den med om eg parkerer ute på skummel plass uten toppen evnt.. (om nokon stel en SJ bør dei vel mentalundersøkast men ok)

#5369 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 00:41

cool.gif cool.gif

#5370 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 06:51

Den der var temmelig tydelig smile.gif

Meiner mine har sett litt slik ut, men der har det gått kompresjon i vatnet begge gangane.

#5371 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 07:38

fikk ingen utslag på kjølevann eller olje.
Men så kjørte jeg ikke så mye etter dette skjedde,kansje 1 mil totalt

#5372 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 11:37

QUOTE(yakuza @ 31 Aug 2009, 23:59) <{POST_SNAPBACK}>
Kan vel kanskej transplantere chipen over i SJ-nøkkelen, men eg f.eks har berre den eine tenningsnøkkelen så då vil eg helst berre tape sammen så eg ikkje roter vekk den eine. vil ha muligheita til å ta den med om eg parkerer ute på skummel plass uten toppen evnt.. (om nokon stel en SJ bør dei vel mentalundersøkast men ok)

Du kan få kjøpt nye nøkler fra Suzuki, jeg tror du må møte opp med bilen og så koder de en nøkkel som passer. Men du kan få nye nøkler. Det er mulig at det ikke går an om du har mastet alle nøklene.

Et alternativ er å åpne hjernen til motorstyringen og lodde over kontakten til startsperra. Kan virker ikke startsperra lenger, overhodet. Det er ikke mer tyverisikret enn at dersom noen kan nok elektro til å åpne hjernen og vet hvor de skal lodde så virker ikke sikkerheten lenger. På nyere modeller er det, etter 2005 mener jeg det er på zuki, er det vanskeligere og krever litt mer enn en enkel lodding, men der er til og med vindusyringene, dørlåsene og alt integrert i startsperra. Umulig å forholde seg til for folk som ikke har studert elektronikk, automasjon.

#5373 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 13:35

I dag ble zukien brukt som flyttebil tongue.gif
Fikk plass til en stekeovn og en oljeradiatorsak på hjul i highroofen. Stekovnen var i orginal embalasje, men embalasjen måtte taes vekk for å få den inn døra. Hadde også med en passasjer. Fikk et par tilskuere da vi stabla inn i bilen. Så litt merkelig ut....
Praktisk med "varebil" biggrin.gif

Edited by Annnte, 01 September 2009 - 13:36.

Fis en bris...

#5374 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 18:25

I morgen tidlig kl. 8 blir det direktesending på NRK hjemme hos meg før vi reiser til Russland

#5375 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 18:35

Har satt tuneren på opptak smile.gif

#5376 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 19:05

QUOTE(Svein54 @ 1 Sep 2009, 19:25) <{POST_SNAPBACK}>
I morgen tidlig kl. 8 blir det direktesending på NRK hjemme hos meg før vi reiser til Russland

Godt jobba, si noe pent om offroad.no så kanskje vi får noe tilbake for innslaget.

#5377 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 19:20

QUOTE(Svein54 @ 1 Sep 2009, 19:25) <{POST_SNAPBACK}>

punk.gif thumbsup.gif biggrin.gif
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5378 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 19:57

wow!!

radio eller TV? lokal buskerud?

usb pinnen min med riksTV blir med på jobb i morgon!

#5379 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 20:03

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Sep 2009, 11:37) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan få kjøpt nye nøkler fra Suzuki, jeg tror du må møte opp med bilen og så koder de en nøkkel som passer. Men du kan få nye nøkler. Det er mulig at det ikke går an om du har mastet alle nøklene.

Et alternativ er å åpne hjernen til motorstyringen og lodde over kontakten til startsperra. Kan virker ikke startsperra lenger, overhodet. Det er ikke mer tyverisikret enn at dersom noen kan nok elektro til å åpne hjernen og vet hvor de skal lodde så virker ikke sikkerheten lenger. På nyere modeller er det, etter 2005 mener jeg det er på zuki, er det vanskeligere og krever litt mer enn en enkel lodding, men der er til og med vindusyringene, dørlåsene og alt integrert i startsperra. Umulig å forholde seg til for folk som ikke har studert elektronikk, automasjon.

det vil jeg tro ikke spiller noen rolle...

Husker fra jeg jobba som lastebilmekaniker hvordan det funka med nøkler på dengang nye lastebiler(2003-2005modeller)

da ble det bestilt nøkkel til bilen. den kom ferdig filt og passa i låsene, så var det å logge inn med datamaskin på styrehjernen i bilen og fortelle den at ny nøkkel ville bli programmert, man fikk da spørsmål om en kode, den måtte man få pr epost fra fabtikken til adressa til verksmesteren.

#5380 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 September 2009 - 21:47

QUOTE(sven @ 1 Sep 2009, 21:03) <{POST_SNAPBACK}>
det vil jeg tro ikke spiller noen rolle...

Husker fra jeg jobba som lastebilmekaniker hvordan det funka med nøkler på dengang nye lastebiler(2003-2005modeller)

da ble det bestilt nøkkel til bilen. den kom ferdig filt og passa i låsene, så var det å logge inn med datamaskin på styrehjernen i bilen og fortelle den at ny nøkkel ville bli programmert, man fikk da spørsmål om en kode, den måtte man få pr epost fra fabtikken til adressa til verksmesteren.

Da ville jeg kostet på meg å sette inn tenningslåsen og bestilt en ekstra nøkkel.