convertrerene har det med å sluke hester....
Er forresten en ting jeg ikke liker med automat i terrenget. til å crawle med og å kjøre opp på steder der man gjerne vil bruke alle tre pedalene på likt er automat rett og slett helt suverent...
men skal man nedover kan man fort få et problem med at converteren ikke holder igjen... kassene har vel ikke lockup under de omstendighetene... og da blir det nesten som å rulle nedover og måtte holde igjen med bremsen..
ikke bra..
Nedover er det bareå gi gass... Jeg er enig i det med problemet med at en mister motorbremsen og det har jeg av og til savnet med automat. Men fordelene med fremdrift i vanskelig terreng er så store at de oppveier ulempene synes jeg. Jeg er bare automattilhenger, enkelt og greit.
Ja, G16 er kanskje litt svak, MEN, den passer rett på J20A motoren også og den er ikke fr svak på noen måte. Med litt åpent innsug og grov eksos dytter den 150 HK.
150 HK med automat og lavserie med 4x4 innkoblet. Da er det ikke mye som henger på ut fra lyskrysset for å si det sånn.
Men det er virkelig fristende synes jeg. Nå er bilen til EU kontroll i dag og det blir vel ei smørbrødliste ut av det men da er det to år til neste gang og i den tiden kan jeg gjøre mye rart.
Hva sier egentlig regelverket om å bygge om til automat? Kreves det andre bremser mon tro? Lager de problemer om en viser bilen og har puttet inn automatkasse og fjenet den ene pedalen.?
Noen som har erfaringer?
Edited by Nöcke Gunnar, 18 August 2009 - 08:39.