Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5301 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 08 August 2009 - 22:09

Nå har jeg sittet og bladd litt i typegodkjenninger av alle suzuki SJ modellene som er tatt inn til norge, og desverre Arnfinn.... jeg finner ingen 413/sammy med aksellast under 800 kg....

finner noen 410 modeller med aksellast på 780 kg, men det er jo fortsatt for mye...

men kan du ikke ta en telefon da, til BT og sjekke opp hvordan det er å bruke en slik aksel og få en reduksjon i akselvekt på hengeren din til 750 KG??

men det er vel umulig tenker jeg...... husker jeg måtte ha dokumentasjon fra produsenten av hengeren om at den tålte 200 kg vektreduksjon i nyttelasten slik at jeg kunne trekke den lovlig med vitaran...

#5302 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 08 August 2009 - 22:50

ja, det er det samme eg frykter.. er nok enklast å kjøpe en ferdig aksel med papirer/godkjenninger, men må no prøve. det har blitt gjort før, og ingenting går om en ikkje prøver.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5303 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 09 August 2009 - 09:01

Noen som har peiling på hva dette er? Er skjermbrederne og støtfangern hjemmelaget? Bilen er observert i nord-norge av en kjenning http://www.offroad.n...um/post-a31604-
Fis en bris...

#5304 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 09 August 2009 - 09:09

QUOTE(Annnte @ 9 Aug 2009, 10:01) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har peiling på hva dette er?

Dette er stygt, rett og slett devil.gif

neida.... ser ut som om det er hjemmemekk ja, en som har brukt fangere fra en eller annen bil, og bygget et bodykit rundt dem...

mener å ha sett noen bilder av den fra tidligere forresten..

#5305 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 09 August 2009 - 09:19

Mener denne stod for salg for en tid tilbake. Husker ikke pris eller modell. Spesielt bygge!
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5306 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 09 August 2009 - 09:50

Nei, pent var det ikke. Men ganske morsomt å se alikevel smile.gif Har bare lest om gatebilsj`er.
Fis en bris...

#5307 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 12:02

Vi er to biler som skal til Russland nå i september å kjøre Artic Trophy. Knut har fått et problem med at co piloten hans ikke kan være med. Hvis noen er interesert i å få en tur for livet opplevelse som co pilot så må dere melde dere snarest da avreise er 2 september.
Ring Knut på tlf: 97618843 eller Svein på 91388971. Turen er gratis bortsett fra lommepenger og mat.

#5308 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 12:24

QUOTE(Svein54 @ 11 Aug 2009, 13:02) <{POST_SNAPBACK}>
Vi er to biler som skal til Russland nå i september å kjøre Artic Trophy. Knut har fått et problem med at co piloten hans ikke kan være med. Hvis noen er interesert i å få en tur for livet opplevelse som co pilot så må dere melde dere snarest da avreise er 2 september.
Ring Knut på tlf: 97618843 eller Svein på 91388971. Turen er gratis bortsett fra lommepenger og mat.

sad.gif hadde æ hatt mulighet hadde æ i allefall blitt med. Heldiggris den som får være med.... noexpression.gif MÅ jo være en opplevelse for livet den turen.
Fis en bris...

#5309 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 13:47

QUOTE(Annnte @ 11 Aug 2009, 13:24) <{POST_SNAPBACK}>
sad.gif hadde æ hatt mulighet hadde æ i allefall blitt med. Heldiggris den som får være med.... noexpression.gif MÅ jo være en opplevelse for livet den turen.

Ja, Du har enda muligheten...
Heng deg med da.... Vi trenger folk som kan radio...
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#5310 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 16:57

QUOTE(Bergum @ 11 Aug 2009, 14:47) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, Du har enda muligheten...
Heng deg med da.... Vi trenger folk som kan radio...

Russisk snakker jeg også...ikke flytende - men kan gjøre meg forstått. Jeg har fått orde fra høyeste hold (les: Kona) at jeg må holde meg hjemme....
Men hadde ting vært annerledes hadde jeg dratt med en gang uten å tenk meg om... biggrin.gif Skal tipse litt offroadere rundt hær i distriktet om biletten.

Stian
Fis en bris...

#5311 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 19:46

QUOTE(Annnte @ 11 Aug 2009, 17:57) <{POST_SNAPBACK}>
Russisk snakker jeg også...ikke flytende - men kan gjøre meg forstått. Jeg har fått orde fra høyeste hold (les: Kona) at jeg må holde meg hjemme....
Men hadde ting vært annerledes hadde jeg dratt med en gang uten å tenk meg om... biggrin.gif Skal tipse litt offroadere rundt hær i distriktet om biletten.

Stian

Kan du ikke fortelle kona, at dette er en slik ting som gjør gutter til menn, og at dette er viktig for utviklingen din?
________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#5312 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 23:10

QUOTE(Annnte @ 11 Aug 2009, 17:57) <{POST_SNAPBACK}>

Stian

Hva er mobil nr. til kona de? cool.gif

#5313 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 11 August 2009 - 23:39

QUOTE(Svein54 @ 12 Aug 2009, 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Hva er mobil nr. til kona de? cool.gif

Hehehe...jeg kan seriøst ikke dra, men håper det ordner seg for dere. Jeg har tipsa de jeg har kontakt med om turen.
Fis en bris...

#5314 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 12:11

Noen av dere som har små barn som slokner så snart de settes i suzukien? 3 åringen min sovner før 10min er gått. Det skjer nesten hver gang. Det er når vi ligger på landeveien i litt fart - når suzukien går i gallopp, så slokner han. Vi har fått et utrykk hjemme om at lillegutt er blitt "zuka/zuket/zuked". The power of Suzuki thumbsup.gif Skikkelig komisk. Hver gang jeg skal kjøre noen plasser som han ikke får være med er det litt sutring. Kjører jeg derimot med Galanten bryr han seg ikke i det hele tatt. Han vill kun være med når jeg kjøre Suzukien. smile.gif

Fis en bris...

#5315 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 14:45

Mine døtre har vore med i SJ sidan dei var født, men mest i familiebilen som er ei caravelle. No når dei er eldre (6 og 9) og dei får velge sjøl når vil skal på småturer, er valget enkelt og såklart SJ. Bilen er også temmelig poppis blant veninnene deira.

Før når dei var rundt ett til to år gamle og bilturer avogtil medførte litt grining i passaten vi hadde då, var det alltid stilt og fint når dei kom i SJ'en.

Ein annan faktor som må med her er at uten SJ hadde dei mest sannsynlig ikkje engong eksistert. Eg var ungkar leeenge, men etter eg fikk meg SJ gikk det 6mnd så hadde ho eg no er gift med flytta inn. Godt mulig dette ligg i underbevisstheita til ungane?

Men skikkelig offroad får eg dei ikkje med på.. Mulig eg har skremt dei litt der og begynt litt for brått..

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5316 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 13 August 2009 - 23:05

Denne stod ikke lenge for salg! Fin pris, sjelden vare (her til lands!)
http://www.finn.no/f...nnkode=18559496
Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5317 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 14 August 2009 - 08:43

QUOTE(JarleA @ 13 Aug 2009, 23:05) <{POST_SNAPBACK}>
Denne stod ikke lenge for salg! Fin pris, sjelden vare (her til lands!)
http://www.finn.no/f...nnkode=18559496

Pokker, er den solgt nå da... Har møtt på denne utallige ganger på Snarøen, er en eldre dame som har kjørt denne og har prøvd å spore den opp uten hell...

Jaja, da behøver jeg ikke å kikke noe mer etter den når jeg er på Snarøen:(
Tlf: 98883546

#5318 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 20:58

Da har det endelig kommet Trail Tough har kommet med et konverteringssett slik at en kan montere vitara 3 eller 4 trinns automatkasse i 413 enten på G16 motoren eller J20A motoren. Antar det går på G13 også men den blir vel i svakeste laget for automat.

Hva med G16 motor med automatkasse kombinert med krypekasse??? Det tenker jeg er tingen på offroadkjøring jeg.

Jeg skal i alle fall koste på meg automat i den grå sukien.

Har drømt om automat i lang tid, men har gruet meg til å begynne på det, nå er det skitenkelt.

#5319 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 21:07

tror G16 motoren blir litt i minste laget og jeg med automat..

convertrerene har det med å sluke hester....

Er forresten en ting jeg ikke liker med automat i terrenget. til å crawle med og å kjøre opp på steder der man gjerne vil bruke alle tre pedalene på likt er automat rett og slett helt suverent...

men skal man nedover kan man fort få et problem med at converteren ikke holder igjen... kassene har vel ikke lockup under de omstendighetene... og da blir det nesten som å rulle nedover og måtte holde igjen med bremsen..

ikke bra..

#5320 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 17 August 2009 - 22:08

Automat eller ikke, Gunnar jeg skal muligens til Kongsberg førstkommende onsdag og kjøre med en del av de andre som skal kjøre AT. Vi drar ca. kl. 4 fra Drammen, mulig jeg har fått inn sete som du kan sitte i.