Trenger noen deler til foraksel, så som komplette styrespindler da jeg slal lage full floating aksel bak.
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
Posted 26 September 2009 - 22:46
Trenger noen deler til foraksel, så som komplette styrespindler da jeg slal lage full floating aksel bak.
Posted 26 September 2009 - 23:02
Posted 27 September 2009 - 12:25
Jeg begynner å få litt for mye "molekyler" nå. Jeg har en bil som jeg har plukket i biter og den har jeg "lånt" mer og mer deler fra. ;-).
Men det er tydeligvis ikke bare meg i heimen som er litt hekta på bil, selv om Gro kanskje har det på en litt annen måte. På fredag var vi og skulle hente bilen hennes på service og plutselig oppdaget jeg at hun hadde bestilt en flunk ny Citroen C4 turbo diesel med 110 HK og 6 trinns automat og all verdens utstyr. Noen som vil kjøpe en Citroen Xantia for en billig penge for naboene er sure på at vi tar så mye parkeringsplass. Kan ikke skjønne det. 2 LJ, 1 SJ, Tilhenger, 1 Xantia og nå også en C4. Pluss at i garasjen står det ei SJ ramme med glassfberkaross så alt må parkeres ute.
Skal jagu bli godt den dagen vi kan flytte inn i eget hus og ha dobbel garasje pluss oppvarmet verksted i tillegg, jeg er drit lei av naboer som irriterer seg bare for at jeg liker å skru på suki i stedet for å stå og polere på mercedes med 30 profil dekk.
Fikk hendendelse om å flytte SJ så en nabo slapp å se den utenfor stuevinduet, men å parkere en merce der er helt i orden. De kan bare grue seg til siste måneden jeg skal bo her. ;-)
Posted 27 September 2009 - 18:04
Skal du smette inn en G16 eller en J20 motor Terje. En J20 tåler mye og den kan du lett ta ut over 200 HK av med turbo uten at motoren lider noen overlast. J20A motoren er mye brukt i Canada og de trimmer og fikser masse med den og det ser ut som den glatt tåler 250 HK uten problemer sånn at 200 HK skulle ikke være noe som helst problem.
Det hadde vært rått det Terje, 200 HK på Sukien..
Har dumpventil men virker ikke heilt bra...den virker opp til 0,4 bar men når jeg lader med 0.6 så virker ikke den..merklig nok?!
Og nei eg skrur ikke ned trykket...ikke noe gøy det
Det er det som er planen
Kvir meg bare til ledningsnette på den nye motoren,hater ledninger
Hvist det er noen som har en motor liggende helst med ledningsnett så kjøper jeg den...Kommer å henter den og hvist skruzukien kommer seg med ny turbo.
Har solgt 250 sekker med ved igår,så jeg venter på $$$$ skal tikke inn på kontoen
Hadde en motor men der fulgte det ikke med noe som helst...manglet faktisk mye på den og
Edited by terje takras, 27 September 2009 - 18:07.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
Posted 27 September 2009 - 18:50
Og nei eg skrur ikke ned trykket...ikke noe gøy det
Det er det som er planen
Kvir meg bare til ledningsnette på den nye motoren,hater ledninger
Det er etter hvert ganske mange som har satt innmotorer med inj og koblet det opp. Om du kjøper en komplett motor med ledningsnett og hjerne er det ikke så mange ledningene som skal kobles.
Jeg kan godt gi deg noen tips om hvilke ledninger som skal kobles hvor hvis du trenger det og det er det sikkert flere her som stiller opp på. Så kjøp deg motor du. ;-)
Posted 28 September 2009 - 10:30
Posted 28 September 2009 - 11:22
Ja, jeg leste det for et par år siden. Det er noe i det og det ville værten bil som ville appellert til offroadentusiaster men omden ville solgt i stort nok antall er vanskelig å vite, men likevel tror jeg de kunne tjent penger på en slik bil selv om jeg er redd for at den ville blitt dyr i alle fall på det norske markedet.
Vi får bygge våre egne biler Svein, det er eneste måten å få noe unikt på. En gammel bil som koster det samme som en ny ;-).
Hvor lang tid tror du jeg bruker på å sette inn G16 motoren i den grå?
Posted 28 September 2009 - 20:49
Posted 28 September 2009 - 21:12
Vi får bygge våre egne biler Svein, det er eneste måten å få noe unikt på. En gammel bil som koster det samme som en ny ;-).
[/quote]
Kommer nedover en tur i morgen Gunnar, så kan vi se på det, men den erfaringen med motorskifte og bygging av ledningsnett som vi har, så skulle den være klar til helgen. Legg bare alle delene i rekkefølge på hengern så går det som fot i hose.
Posted 28 September 2009 - 21:45
Kommer nedover en tur i morgen Gunnar, så kan vi se på det, men den erfaringen med motorskifte og bygging av ledningsnett som vi har, så skulle den være klar til helgen. Legg bare alle delene i rekkefølge på hengern så går det som fot i hose.
Det blir ikke noe motorbytte i morgen, skal bytte bakakslingen først og det tar morgendagen tenker jeg. Ikke har jeg noen motorheis her heller kun et stativ som motoren står i. Og jeg har lyst til å overhale ei girkasse og sette den inn sammen med motoren.
Men vi snakkes i morgen, ta med teppet ;-)
Posted 28 September 2009 - 22:33
Men så ser jeg på mekonomen at det er flere forskjellige typer sylinder når jeg søker med reg nr.
Kan velge mellom 79mm eller 88mm. Dette er en 85mod 410. Nye typen som kom i 1985.
Stian
Edited by Annnte, 28 September 2009 - 22:33.
Posted 29 September 2009 - 13:03
Men så ser jeg på mekonomen at det er flere forskjellige typer sylinder når jeg søker med reg nr.
Kan velge mellom 79mm eller 88mm. Dette er en 85mod 410. Nye typen som kom i 1985.
Stian
Ingen som har bytta bremsesylinderene før???? Ikke engang orginalpushern klarte å være 100% sikker på hva som er riktig.
Edited by Annnte, 29 September 2009 - 13:04.
Posted 29 September 2009 - 13:52
mål den originale.
Posted 29 September 2009 - 18:57
Men eg har 413 og det er mulig dette ikkje er likt på 410? aner ikkje... trur eg hadde 88mm og dersom du bytter begge så er det vel ikkje så farlig berre du bytter begge? husk at du må kjøpe typen med luftenippel på begge sider dersom du har det i dag. dette vart ikkje rett hos min originalpusher.
ellers syns eg på generell basis at vi kan spørre om tech ute på forumet og ikkje her i chattetråden. forumet er søkbart, og neste gang vi lurer på dette er det lettare å finne dersom det ligg i en egen tråd.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
Posted 29 September 2009 - 20:54
hive ut den gamle, og lage til og smette inn den nye motoren gjør du på fire timer, deretter er bare spørsmålet hvor flink du er til å lage spaghetti
Posted 29 September 2009 - 21:30
Jeg har vurdert å lage ferdig all spagetti på forhånd slik at det bare er å koble til strøm, bensin og styring til bensinpumpa og slike grunnleggende ting. Har bare ikke bestemt meg for hvilken styring/hjerne jeg skal bruke.
Tar nok med motoren på tilhenger inn til Svein og så gjør vi det i garasjen hans og så kan damene sitte og drikke vin mens vi bytter motor.
Kjøpte meg co-måler i dag så jeg kan justere forgassere på en skikkelig måte i stedet for å måtte betale et verksted flere hundre for å vri på en skrue hver gang. Om det er noen som trenger finjustering av forgasseren er det bare å kjøre innom og så kan dere koble på og justere forgasser til korrekt CO.
Posted 01 October 2009 - 19:25
mats
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
Posted 01 October 2009 - 19:59
Posted 01 October 2009 - 20:16
Det er samme vekten som SJ510 (den lange utgaven) til vanlig har på forakslingen. Hele opplegget med vekt på akslingene er latterlig. Mange av SJ ble levert for tunge fra butikken når de ble solgt som nye. Med litt større dekk, innenfor lovlig størrelse, kufanger og understellsbehandling, motorvarmer og batterilader var de allerede over lovlig vekt på enkelte modeller. På noen av 410 er det overhodet ikke mulig å kjøre lovlig om sjåfør og passasjer til sammen veier og 90 kg.