Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5481 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 01 October 2009 - 20:19

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Oct 2009, 21:16) <{POST_SNAPBACK}>
Det er samme vekten som SJ510 (den lange utgaven) til vanlig har på forakslingen. Hele opplegget med vekt på akslingene er latterlig. Mange av SJ ble levert for tunge fra butikken når de ble solgt som nye. Med litt større dekk, innenfor lovlig størrelse, kufanger og understellsbehandling, motorvarmer og batterilader var de allerede over lovlig vekt på enkelte modeller. På noen av 410 er det overhodet ikke mulig å kjøre lovlig om sjåfør og passasjer til sammen veier og 90 kg.

ja det er ganske utrolig. visste ikke sj510 hadde samme, men det er forsovet ikke uventet
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

Medlem nr:3 Suzuki 4x4 Club Norway

#5482 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 00:11

Fra nå av kan dere kalle meg superidiot!
Forje uke fikk jeg masse blårøyk ut eksosen og olje rundtom i motor rommet
Masse olje inni turboen osv
Kan dere tenker dere hva som var galt???
skal røpe det med en gang jeg smile.gif
Har en oljetrykksmåler i bilen som normalt viser 2-3 bar ved 2-3000 omd,men så begynte måleren å vise 6-9 bar trykk
Jeg trudde det var feil på måleren mad.gif laugh.gif laugh.gif men det var det ikke
Turboen var heilt ok sansynlig vis
Jeg sveiste om festene på manifoilden,nytt eksos for at den nye turboen skulle passe,bygd omm oljeledning og retur pga den nye turboen
Nye slanger til intercooleren og masse krimskrams...6 timer hver dag har jeg styrt på

Starta opp bilen ikveld,blårøyk i massevis men tenkte at det var bare restene i intercooleren og det var det og men det kom bare mere og mere røyk og oljesøl overalt...mestparten kom fra påfyllingslokket såg eg da...Fan tenkte eg ganske høylytt....Noe virkelig galt har skjedd inni motoren.
SÅ...tar eg av slangen til veivhusventilasjonen for å begynne demontering av motor
Kikker litt på ledninga som går til den beholderen som tar i mot oljedampen...Den er tett....potte tett
Staket ut gjørme fra den ledningen og vips ingen oljesøl,røyk eller høyt oljetrykk
Hva om jeg hadde sjekket den jævla slangen med en gang???!!!!
Såpass burde eg egentlig vite at tett motordeksel/veivhus fører til høyt oljetrykk som måleren viste
Fikk trykk både fra oljeretur og oljetrykksledninga til tuurboen,ikke rart det tyter olje ut fra alle kanter på turbo og oljepåfyllingslokket
Håper jeg ikke har blåst ut andre ting i motoren nå da dry.gif

#5483 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 02 October 2009 - 18:02

QUOTE(terje takras @ 2 Oct 2009, 01:11) <{POST_SNAPBACK}>
Fra nå av kan dere kalle meg superidiot!
Forje uke fikk jeg masse blårøyk ut eksosen og olje rundtom i motor rommet
Masse olje inni turboen osv
Kan dere tenker dere hva som var galt???
skal røpe det med en gang jeg smile.gif
Har en oljetrykksmåler i bilen som normalt viser 2-3 bar ved 2-3000 omd,men så begynte måleren å vise 6-9 bar trykk
Jeg trudde det var feil på måleren mad.gif laugh.gif laugh.gif men det var det ikke
Turboen var heilt ok sansynlig vis
Jeg sveiste om festene på manifoilden,nytt eksos for at den nye turboen skulle passe,bygd omm oljeledning og retur pga den nye turboen
Nye slanger til intercooleren og masse krimskrams...6 timer hver dag har jeg styrt på

Starta opp bilen ikveld,blårøyk i massevis men tenkte at det var bare restene i intercooleren og det var det og men det kom bare mere og mere røyk og oljesøl overalt...mestparten kom fra påfyllingslokket såg eg da...Fan tenkte eg ganske høylytt....Noe virkelig galt har skjedd inni motoren.
SÅ...tar eg av slangen til veivhusventilasjonen for å begynne demontering av motor
Kikker litt på ledninga som går til den beholderen som tar i mot oljedampen...Den er tett....potte tett
Staket ut gjørme fra den ledningen og vips ingen oljesøl,røyk eller høyt oljetrykk
Hva om jeg hadde sjekket den jævla slangen med en gang???!!!!
Såpass burde eg egentlig vite at tett motordeksel/veivhus fører til høyt oljetrykk som måleren viste
Fikk trykk både fra oljeretur og oljetrykksledninga til tuurboen,ikke rart det tyter olje ut fra alle kanter på turbo og oljepåfyllingslokket
Håper jeg ikke har blåst ut andre ting i motoren nå da dry.gif

Jeg var ikke klar over at om den slangen gikk tett så ville det bli så store konsekvenser.

Lært noe i dag også jeg også da. Begynner koble ledningsnett på G16 motoren min i neste uke. Bygger det nesten fra bunnen av for jeg skal bruke en annen hjerne enn den som opprinnelig var med bilen siden den ikke har startsperre. Dette skal bli artig, endelig.

#5484 terje takras

terje takras

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 03 October 2009 - 19:51

når ikke motoren får puste så blir det litt trykk og det må jo ut en plass...letteste plassen er vel turboen og påfyllingslokket når andre slanger er blitt tette
Prøv å plomber utluftinga på toppdekslet og se hva som skjer smile.gif
Fikk på nye spacere ista..32mm...og da oppdaget jeg at begge hjul lageran bak er kaputte seff....blir ikke bedre med spacerene nå
Har bare kjøret ca 35 000 siden jeg byttet dem...merkelig greier wink.gif
Kan du legge opp bilder i garasjen din tilfelle eg skal koble litt til sommeren ? smile.gif

Edited by terje takras, 03 October 2009 - 19:53.

#5485 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 19:55

Ja nå er jeg tilbake i gamet etter ett par mnd i dvale mtp suki skruing .. ny kalesje fra mbb.dk påmontert smile.gif verdt hver ei krone , måtte faktisk justere ned varmapparatet for første gang siden jeg kjøpte bilen her om dagen. Spm , jeg finner ikke noe eksempel på hvor høy friske fremfjærer er ,, kunne noen målt fra akslingen og opp på bumpstopperen sin eller noe lignende ,, (hadde vært kjekt å vite hvor råttne fremfjærene mine er)vurderer nye i org høyde ... Har lyst å heve men så er det blitt så utrolig morro å kjøre fra dem andre med større biler nå når jeg har fått locker bak:).
amplifier..
funksjon før finish

#5486 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 21:11

QUOTE(terje takras @ 3 Oct 2009, 20:51) <{POST_SNAPBACK}>
Kan du legge opp bilder i garasjen din tilfelle eg skal koble litt til sommeren ? smile.gif

Ja, klart det. Når du kjøper deg en motor kan jeg godt hjelpe deg med å tegne opp koblingsskjemaet for å spleise inj/motornettet til det eksisterende nettet på bilen din.

#5487 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 21:30

QUOTE(amplifier @ 4 Oct 2009, 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja nå er jeg tilbake i gamet etter ett par mnd i dvale mtp suki skruing .. ny kalesje fra mbb.dk påmontert smile.gif verdt hver ei krone , måtte faktisk justere ned varmapparatet for første gang siden jeg kjøpte bilen her om dagen. Spm , jeg finner ikke noe eksempel på hvor høy friske fremfjærer er ,, kunne noen målt fra akslingen og opp på bumpstopperen sin eller noe lignende ,, (hadde vært kjekt å vite hvor råttne fremfjærene mine er)vurderer nye i org høyde ... Har lyst å heve men så er det blitt så utrolig morro å kjøre fra dem andre med større biler nå når jeg har fått locker bak:).

Gikk ut å målte nå, min er 45mm fra toppen av aksling til stopperen. Det er med veng-erstatningsfjærer og masse vekt i front, men den er like høy bak som framme så den står i original høyde. Antar at bakfjærene ikke er signe
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#5488 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 04 October 2009 - 21:40

kjøper du billigfjærene hos lars hever de noe.., bilen blir sykt stiv å kjøre med i begynnelsen, men det kommer seg etter litt misbruk...

#5489 vidar

vidar

Vidar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1917 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 08:37

Se her JarleA :

http://www.finn.no/f...nnkode=18899737

Nesten samme felgene du leter etter, (ett stykke uti bildene )
Vidar
Founder Suzuki 4x4 Norway

#5490 amplifier

amplifier

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 470 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 10:26

Takk shu , mine er på35mm .. sitter å funderer på å handle fra lars ja , men det er jo mulig det blir komplett hevesett også.
Hadde jeg kjøpt meg en "ny" suzuki i dag tror jeg ar jeg hadde kjøpt på den hevesett og vist den med en gang..
amplifier..
funksjon før finish

#5491 MOE413

MOE413

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 16:21

spørsmål ang. motor bytte: sier ikke loven at det er mulig å bytte motor til en som er 300ccm større en orginalt uten å måtte vise den?

mats
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe

#5492 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 17:27

QUOTE(MOE413 @ 5 Oct 2009, 17:21) <{POST_SNAPBACK}>
spørsmål ang. motor bytte: sier ikke loven at det er mulig å bytte motor til en som er 300ccm større en orginalt uten å måtte vise den?

mats

Du kan bytte til 300 ccm større motor om detikke øker HK over en grense på (tror det er 20%) ett eller annet og så må ikke vekten være så stor at du får problemer med forakselvekten.

Og bilen må vises for det skal godkjennes og føres inn i vognkortet hvor stor slagvolum motoren din har.

#5493 MOE413

MOE413

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 17:53

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 5 Oct 2009, 18:27) <{POST_SNAPBACK}>
Du kan bytte til 300 ccm større motor om detikke øker HK over en grense på (tror det er 20%) ett eller annet og så må ikke vekten være så stor at du får problemer med forakselvekten.

Og bilen må vises for det skal godkjennes og føres inn i vognkortet hvor stor slagvolum motoren din har.

men det burde vel gå greit med en 1,3l SWIFT Gti motor?

mats
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe

#5494 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 05 October 2009 - 21:49

QUOTE(MOE413 @ 5 Oct 2009, 18:53) <{POST_SNAPBACK}>
men det burde vel gå greit med en 1,3l SWIFT Gti motor?

mats

Det er jo ikke noen god offroadmotor, skikkelig turtallhyler. Skal en bytte motor så er vel en G16 et bedre valg. Blir greit godkjent og relativt enkelt å gjøre det.

#5495 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 06 October 2009 - 07:27

Sjølve tilpassinga av en G16 med fordeler snudd rett vei (Vitara) eller uten fordeler (<99 baleno) er egentlig enklere enn å sette inn en swiftmotor der fordeleren stikker inn i torpedoveggen på en SJ og enten må lagast/kjøpast adapter til fordeler (dyrt), byggast om til coilonplug (dyrt) eller ta høl i torpedovegg og varmeapparat (dumt)..
adapteret til 1600 på 1300 girkasse har blitt solgt av meg til rundt 500, og du finner det på trailtough til rundt 1000 levert her. Adapteret til fordeler koster 2000,- sist eg sjekka. www.dgtuning.com

Edited by yakuza, 06 October 2009 - 07:29.

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5496 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 October 2009 - 09:04

HUSK styremøte i kveld 2000 på MSN for styremedlemmer og tech-gruppe.
Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)

#5497 Øyvind Dotsetsveen

Øyvind Dotsetsveen

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 342 Innlegg:

Posted 22 October 2009 - 21:36

litt off-topic, men er ikke tilfeldigvis noen som veit innpressset på dodge ram 2500 rundt -03mod?
If it ain't broken, you haven't used it hard enough!

Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#5498 ShuDuck

ShuDuck

x-mod og pirat...

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4142 Innlegg:

Posted 22 October 2009 - 23:14

google sier dette:

994-2002 2500 2WD/4WD Steel Wheels:

* Lug Pattern - 8 on 6.5", 9/16" bolt
* Rim Size - 16x6.5"
* Offset - 4.75"
* Max Tire Size - 245/75R16, 255/85R16

2000-2002 2500 2WD/4WD Forged Aluminum Wheels:

* Lug Pattern - 8 on 6.5", 9/16" bolt
* Rim Size - 16x8"
* Offset - 6.25"

fant ikke noe på 03 +
Shu`s Suzuki

zuks or nothing!

#5499 Annnte

Annnte

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 671 Innlegg:

Posted 30 October 2009 - 08:32

Da va Suzukien godkjent i 2 år til biggrin.gif 30" sto på da jeg var på etterkontroll, fikk ingen komentarer på dem... dribble.gif

Fis en bris...

#5500 banjin

banjin

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 06 November 2009 - 18:56

noe for suzuki dette. ingen som har vurdert da

http://www.youtube.c...player_embedded