ja det er ganske utrolig. visste ikke sj510 hadde samme, men det er forsovet ikke uventet
SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5481
Posted 01 October 2009 - 20:19
ja det er ganske utrolig. visste ikke sj510 hadde samme, men det er forsovet ikke uventet
#5482
Posted 02 October 2009 - 00:11
Forje uke fikk jeg masse blårøyk ut eksosen og olje rundtom i motor rommet
Masse olje inni turboen osv
Kan dere tenker dere hva som var galt???
skal røpe det med en gang jeg
Har en oljetrykksmåler i bilen som normalt viser 2-3 bar ved 2-3000 omd,men så begynte måleren å vise 6-9 bar trykk
Jeg trudde det var feil på måleren
Turboen var heilt ok sansynlig vis
Jeg sveiste om festene på manifoilden,nytt eksos for at den nye turboen skulle passe,bygd omm oljeledning og retur pga den nye turboen
Nye slanger til intercooleren og masse krimskrams...6 timer hver dag har jeg styrt på
Starta opp bilen ikveld,blårøyk i massevis men tenkte at det var bare restene i intercooleren og det var det og men det kom bare mere og mere røyk og oljesøl overalt...mestparten kom fra påfyllingslokket såg eg da...Fan tenkte eg ganske høylytt....Noe virkelig galt har skjedd inni motoren.
SÅ...tar eg av slangen til veivhusventilasjonen for å begynne demontering av motor
Kikker litt på ledninga som går til den beholderen som tar i mot oljedampen...Den er tett....potte tett
Staket ut gjørme fra den ledningen og vips ingen oljesøl,røyk eller høyt oljetrykk
Hva om jeg hadde sjekket den jævla slangen med en gang???!!!!
Såpass burde eg egentlig vite at tett motordeksel/veivhus fører til høyt oljetrykk som måleren viste
Fikk trykk både fra oljeretur og oljetrykksledninga til tuurboen,ikke rart det tyter olje ut fra alle kanter på turbo og oljepåfyllingslokket
Håper jeg ikke har blåst ut andre ting i motoren nå da
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5483
Posted 02 October 2009 - 18:02
Forje uke fikk jeg masse blårøyk ut eksosen og olje rundtom i motor rommet
Masse olje inni turboen osv
Kan dere tenker dere hva som var galt???
skal røpe det med en gang jeg
Har en oljetrykksmåler i bilen som normalt viser 2-3 bar ved 2-3000 omd,men så begynte måleren å vise 6-9 bar trykk
Jeg trudde det var feil på måleren
Turboen var heilt ok sansynlig vis
Jeg sveiste om festene på manifoilden,nytt eksos for at den nye turboen skulle passe,bygd omm oljeledning og retur pga den nye turboen
Nye slanger til intercooleren og masse krimskrams...6 timer hver dag har jeg styrt på
Starta opp bilen ikveld,blårøyk i massevis men tenkte at det var bare restene i intercooleren og det var det og men det kom bare mere og mere røyk og oljesøl overalt...mestparten kom fra påfyllingslokket såg eg da...Fan tenkte eg ganske høylytt....Noe virkelig galt har skjedd inni motoren.
SÅ...tar eg av slangen til veivhusventilasjonen for å begynne demontering av motor
Kikker litt på ledninga som går til den beholderen som tar i mot oljedampen...Den er tett....potte tett
Staket ut gjørme fra den ledningen og vips ingen oljesøl,røyk eller høyt oljetrykk
Hva om jeg hadde sjekket den jævla slangen med en gang???!!!!
Såpass burde eg egentlig vite at tett motordeksel/veivhus fører til høyt oljetrykk som måleren viste
Fikk trykk både fra oljeretur og oljetrykksledninga til tuurboen,ikke rart det tyter olje ut fra alle kanter på turbo og oljepåfyllingslokket
Håper jeg ikke har blåst ut andre ting i motoren nå da
Jeg var ikke klar over at om den slangen gikk tett så ville det bli så store konsekvenser.
Lært noe i dag også jeg også da. Begynner koble ledningsnett på G16 motoren min i neste uke. Bygger det nesten fra bunnen av for jeg skal bruke en annen hjerne enn den som opprinnelig var med bilen siden den ikke har startsperre. Dette skal bli artig, endelig.
#5484
Posted 03 October 2009 - 19:51
Prøv å plomber utluftinga på toppdekslet og se hva som skjer
Fikk på nye spacere ista..32mm...og da oppdaget jeg at begge hjul lageran bak er kaputte seff....blir ikke bedre med spacerene nå
Har bare kjøret ca 35 000 siden jeg byttet dem...merkelig greier
Kan du legge opp bilder i garasjen din tilfelle eg skal koble litt til sommeren ?
Edited by terje takras, 03 October 2009 - 19:53.
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5485
Posted 04 October 2009 - 19:55
funksjon før finish
#5486
Posted 04 October 2009 - 21:11
Ja, klart det. Når du kjøper deg en motor kan jeg godt hjelpe deg med å tegne opp koblingsskjemaet for å spleise inj/motornettet til det eksisterende nettet på bilen din.
#5487
Posted 04 October 2009 - 21:30
Gikk ut å målte nå, min er 45mm fra toppen av aksling til stopperen. Det er med veng-erstatningsfjærer og masse vekt i front, men den er like høy bak som framme så den står i original høyde. Antar at bakfjærene ikke er signe
#5488
Posted 04 October 2009 - 21:40
#5489
Posted 05 October 2009 - 08:37
http://www.finn.no/f...nnkode=18899737
Nesten samme felgene du leter etter, (ett stykke uti bildene )
Founder Suzuki 4x4 Norway
#5490
Posted 05 October 2009 - 10:26
Hadde jeg kjøpt meg en "ny" suzuki i dag tror jeg ar jeg hadde kjøpt på den hevesett og vist den med en gang..
funksjon før finish
#5491
Posted 05 October 2009 - 16:21
mats
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#5492
Posted 05 October 2009 - 17:27
mats
Du kan bytte til 300 ccm større motor om detikke øker HK over en grense på (tror det er 20%) ett eller annet og så må ikke vekten være så stor at du får problemer med forakselvekten.
Og bilen må vises for det skal godkjennes og føres inn i vognkortet hvor stor slagvolum motoren din har.
#5493
Posted 05 October 2009 - 17:53
Og bilen må vises for det skal godkjennes og føres inn i vognkortet hvor stor slagvolum motoren din har.
men det burde vel gå greit med en 1,3l SWIFT Gti motor?
mats
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80
Mats Moe
#5494
Posted 05 October 2009 - 21:49
mats
Det er jo ikke noen god offroadmotor, skikkelig turtallhyler. Skal en bytte motor så er vel en G16 et bedre valg. Blir greit godkjent og relativt enkelt å gjøre det.
#5495
Posted 06 October 2009 - 07:27
adapteret til 1600 på 1300 girkasse har blitt solgt av meg til rundt 500, og du finner det på trailtough til rundt 1000 levert her. Adapteret til fordeler koster 2000,- sist eg sjekka. www.dgtuning.com
Edited by yakuza, 06 October 2009 - 07:29.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5496
Posted 21 October 2009 - 09:04
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5497
Posted 22 October 2009 - 21:36
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5498
Posted 22 October 2009 - 23:14
* Lug Pattern - 8 on 6.5", 9/16" bolt
* Rim Size - 16x6.5"
* Offset - 4.75"
* Max Tire Size - 245/75R16, 255/85R16
* Lug Pattern - 8 on 6.5", 9/16" bolt
* Rim Size - 16x8"
* Offset - 6.25"
fant ikke noe på 03 +
#5499
Posted 30 October 2009 - 08:32
#5500
Posted 06 November 2009 - 18:56








