SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#5621
Posted 15 December 2009 - 20:02
#5622
Posted 15 December 2009 - 21:30
Delvis. Monteringssett til automat, forsterkede stikkakslinger foran siden jeg har brukt de jeg hadde til glassfiberbilen på den grå, bushwackers til den grå og litt småpjusk som noen ekstra kryss til akslinger og sånne ting.
#5623
Posted 15 December 2009 - 23:18
Suzukien blir en ferrari til slutt....min er blitt en ny skoda i pris til nå
Har fjærna sperren på dere 2 nå,trur eg ivertfall
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5624
Posted 15 December 2009 - 23:32
Suzukien blir en ferrari til slutt....min er blitt en ny skoda i pris til nå
Har fjærna sperren på dere 2 nå,trur eg ivertfall
begge mine er vel tilsammen el sliten -96 Polo i pris
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5625
Posted 15 December 2009 - 23:52
Suzukien blir en ferrari til slutt....min er blitt en ny skoda i pris til nå
Har fjærna sperren på dere 2 nå,trur eg ivertfall
Alle som kjøper Ferrari spør ikke hvor mye den koster, ikke hva våre "sukiferrier" koster heller, men vi er nok nesten i mål til en ny Vitara. , men ny bil er jo ikke noe artig å ha, det kan jo alle kjøpe.
#5626
Posted 16 December 2009 - 08:07
funksjon før finish
#5627
Posted 16 December 2009 - 08:32
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5628
Posted 16 December 2009 - 09:41
syns å huske eg såg det en plass, men finner ikkje igjen..
nokon her som har 410 aksler liggande?
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5629
Posted 16 December 2009 - 16:09
#5630
Posted 16 December 2009 - 16:10
syns å huske eg såg det en plass, men finner ikkje igjen..
nokon her som har 410 aksler liggande?
Roar har en komplett bakaksel og Knut med Jimny har foraksel til 410.
#5631
Posted 17 December 2009 - 08:29
http://stores.shop.e...E__W0QQ_armrsZ1
Men dei sender ikkje utanfor EU. Skjøner ikkje kvifor dei ligg på ebay i det heile...
Forresten koster ny org. rundt 3000 og 1700 på mekonomen. er vel igrunn ikkje ille i forhold til andre biler?
Er nok best å finne seg en brukt komplett aksel. tipser han som eier bilen videre, takk så langt
Edited by yakuza, 17 December 2009 - 09:59.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5632
Posted 17 December 2009 - 10:18
Hva mine SJ har kostet: 2 stk vinsj, komplett glassfiberkaross, 2 stk ARB, Trailmaster 50 mm fjær, Trailmaster 50 mm BL, 2 sett Crommoly stikkakslinger, 1 G16B motor, 2 sett med alle lager og pakninger til akslinger, skiver bak 2 sett, nye bremsepumper, 1 Weber forgasser ny, epoxybadet ramme (bare den ene ramma har kostet like mye som en brukbar SJ) , pluss pluss pluss. Bare skikkelig overhaling av ett sett akslinger så koster 3 lag grunning med 2 lag zinkspray og 2 lag solid lakk ytterst over 1,000,- kr i flytende remedier.
Men hobby koster. Skal en overhale og bygge en litt påkostet SJ vil jeg anslå at en bør ha et budsjett på nærmere 100 tusen. Men fult mulig å ha det masse artig for 20 tusen også.
#5633
Posted 17 December 2009 - 11:30
Nå ligger forgasseren på arbeidsbenken , frykter nok det lekker litt fra akslingen og ,, ser det er litt svette rundt der . men den delingen oppe på gasseren som holdes av to skruer på sidene , noen som har opplevd falskluft der ? eller er det oftest mellom gasser og manifold som er problemet ?
Pakningene var forøvrig rimelig slitne så håper det blir forbedring
Edited by amplifier, 17 December 2009 - 11:33.
funksjon før finish
#5634
Posted 17 December 2009 - 12:20
Men hobby koster. Skal en overhale og bygge en litt påkostet SJ vil jeg anslå at en bør ha et budsjett på nærmere 100 tusen. Men fult mulig å ha det masse artig for 20 tusen også.
tenk på kva den samme moroa hadde kosta med en heep eller en toy..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#5635
Posted 17 December 2009 - 16:17
#5636
Posted 18 December 2009 - 21:11
LANGENHAGEN, DE 18/12/2009 7:47 DEPARTURE SCAN
18/12/2009 3:51 ARRIVAL SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 18/12/2009 0:13 DEPARTURE SCAN
KOELN (COLOGNE), DE 16/12/2009 19:46 ARRIVAL SCAN
LOUISVILLE, KY, US 16/12/2009 5:08 DEPARTURE SCAN
16/12/2009 0:17 ARRIVAL SCAN
MEMPHIS, TN, US 15/12/2009 22:03 DEPARTURE SCAN
DES MOINES, IA, US 15/12/2009 16:50 DEPARTURE SCAN
15/12/2009 12:52 ARRIVAL SCAN
PORTLAND, OR, US 15/12/2009 7:39 DEPARTURE SCAN
15/12/2009 5:10 ARRIVAL SCAN
ROSEBURG, OR, US 15/12/2009 1:32 DEPARTURE SCAN
ROSEBURG, OR, US 14/12/2009 23:53 ARRIVAL SCAN
MEDFORD, OR, US 14/12/2009 21:20 ORIGIN SCAN
US 11/12/2009 18:07 BILLING INFORMATION RECEIVED
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#5637
Posted 19 December 2009 - 01:02
men som sagt det spiller ingen rolle hva den har kosta, så lenge en sitter igjen med en god følelse med det en driver med....
#5638
Posted 19 December 2009 - 03:16
Hear, hear!
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#5639
Posted 20 December 2009 - 19:35
Nå ligger forgasseren på arbeidsbenken , frykter nok det lekker litt fra akslingen og ,, ser det er litt svette rundt der . men den delingen oppe på gasseren som holdes av to skruer på sidene , noen som har opplevd falskluft der ? eller er det oftest mellom gasser og manifold som er problemet ?
Pakningene var forøvrig rimelig slitne så håper det blir forbedring
Har opplevd lekkasje på spjeldakslingen, freste ut til O-ringer å monterte c-klips, funka helt fint d
Vitara SWB OME 30" 2"BL
Stårfastoverallt
#5640
Posted 20 December 2009 - 19:51
men som sagt det spiller ingen rolle hva den har kosta, så lenge en sitter igjen med en god følelse med det en driver med....
Ja, det er hva det handler om. Jeg fører ikke regnskap selv om jeg husker hva en del koster. Den store kostnaden er jo at vi har tegnet inn et fullisolert oppvarmet hobbyverksted på 36 kvm inne i det nye huset. Ikke til parkering, det er det egen garasje til. Kun til SJ/LJ verksted.
Noen av dere som vet hva dere har brukt på verktøy? kompressor, mig-mag, mma, lakkutstyr, sandblåser, rørbøyer, alt mulig trykkluftverktøy, momentnøkler, fastnøkler, trekkere, etc etc.
Skal en regne med verktøy som en kostnad eller?
Ikke blir det mer morsomt om det koster mer heller. For meg er det mest morsomt når jeg tør å ta sjansen på at noe går i stykker når jeg vil frem. Det tør en ikke med en bil som har listepris på 300 tusen.
Hvor ofte møter en en Artic Truck med trynet ned i et gjørmehøl, eller på veg over ei grøft som er så dyp at det sklir litt på buken og bøyer litt på karossplatene?
Bilen min er så stygg å se på at naboene nekter meg å parkere inne på sameiets eiendom. Men det er verdens beste bil. ;-)