Gå til innhold

Foto

SKRAVLEPLASS/chattekrok!

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
6133 replies to this topic

#5981 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 09:07

Skulle gjerne hatt en Jimny med cab, men disse er vel ikke tatt inn til Norge.
Og da passerer vi side 300 smile.gif

Edited by Svein54, 31 May 2010 - 09:07.

#5982 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

Forskrudd i skuffelse over myndighetene.

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 09:15

300 sider
Suki ruler
biggrin.gif

#5983 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 09:17

Bjørn Johan du har slått av slik at det ikke går an å svare på meldiger fra deg. Du må gå inn i menyen og endre på den instillingen igjen. Om du vil ha svar da.

#5984 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 09:18

Gikk flere med hard top der nede. Ser litt smårar ut i utgangspunktet, men så ikke så værst ut med ht. Leide Jimny cab på Santorini for 10 år siden. Var egentlig helt ok å kjøre.
Her med ht. Kul fargekombinasjon!

Jarle
Medlemsnr 151 Suzuki 4x4 Club Norway
Garasje: http://www.offroad.n...showtopic=75356

#5985 Bergum

Bergum

4x4-Høvding

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2838 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 10:10

________________________________________________________________________________
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway

#5986 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 16:15

Noen som har oversikt på ledninger/farger som sitter i spidometer på sj, skal bygge om så da må jeg vite hvilke til hva.

#5987 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 21:30

hvilke funksjoner tenker du på da?

#5988 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 22:18

QUOTE(Svein54 @ 31 May 2010, 17:15) <{POST_SNAPBACK}>
Noen som har oversikt på ledninger/farger som sitter i spidometer på sj, skal bygge om så da må jeg vite hvilke til hva.

SJ har jeg jo papirer på så det kan jeg finne til deg. Hva er du ute etter. Alle ledningene og hva de er til?

EDIT:

Her er oversikt over de to kontaktene inn på speedometeret med farger og hvor de går

Speedo.JPG

Og her er oversikt over fargekode og hva som er hva i speedometeret. Eller kombinasjonsinstrumentet eller hva f.. det heter på fint.

Sdeedo2.JPG

Edited by Nöcke Gunnar, 31 May 2010 - 22:30.

#5989 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 31 May 2010 - 23:02

Får ikke plass til spidometer klompen. Jeg skal sette inn en TomTom xl GPS med hastighetsmåler, vanntempmåler, bensinmåler og turteller. Kommer til å bruke den nedre rekka hvor man har forskellige ting som brekk + alt det andre. Trenger derfor å vite hvilke ledninger skal hvor.

#5990 Nöcke Gunnar

Nöcke Gunnar

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3691 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 07:54

QUOTE(Svein54 @ 1 Jun 2010, 00:02) <{POST_SNAPBACK}>
Får ikke plass til spidometer klompen. Jeg skal sette inn en TomTom xl GPS med hastighetsmåler, vanntempmåler, bensinmåler og turteller. Kommer til å bruke den nedre rekka hvor man har forskellige ting som brekk + alt det andre. Trenger derfor å vite hvilke ledninger skal hvor.

Kan lage en oppskrift til deg Svein, jeg er på eg nordover til NTNU men er der i morgen så i morgen kveld kan jeg sette det opp.

Bare skriv opp hvilke funksjoner du skal ha med i det nye oppsettet

#5991 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 08:07

QUOTE(Nöcke Gunnar @ 1 Jun 2010, 08:54) <{POST_SNAPBACK}>
Bare skriv opp hvilke funksjoner du skal ha med i det nye oppsettet

Tror jeg skal klare og ordne dette etter de tegningene du sendte.
Fikk du start på motoren?

#5992 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 19:25

Var å kjøpte en turteller på Bilekstra og koblet den på, men virker ikke den heller. Tegningen viste at man skal koble på koil? går 3 ledninger ut, en til fordeler + og -, hva kan være galt, er ikke de turtellerene som selges beregnet på fordelerløse motorer?

#5993 sven

sven

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 22:01

kan hende du må koble den til en av utgangene på hjernen....

er iallefall utganger til det på en del nyere biler... har du coil on plug blir det jo litt feil å bruke en av coilene...

Fungerer den du har der idag?

isåfall kobler du pluss på et sted du har tenningsstrøm, minus på minus(jord) og signal på den brune som går inn i instrumentpanelet.

Edited by sven, 01 June 2010 - 22:02.

#5994 Roar Hovet

Roar Hovet

Bygdetulling

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 22:16

Vurderer å samle ALT jeg har av Suzuki biler og deler i en haug og selge det...

Men hva kan man sette for en pris på haugen??? Er jo tross alt snakk om masse gromme ting i den haugen...

Tlf: 98883546

#5995 Svein54

Svein54

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1201 Innlegg:

Posted 01 June 2010 - 22:19

Jeg har koblet den til ledningen som kommer fra hjernen, (A11) (brun). koblet denne til turteller og + og -,
virker heller ikke på orginal turteller. Trodde at det dem selger i dag skulle være til nyere biler. Spør du i butikken så vet dem jo ikke noen værdens ting, dem ser bare domt på deg når du spør. Det samme gjelder turtellere fra Biltema som også skal kobles opp på samme måte.

#5996 sortland

sortland

Skogens Konge

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1212 Innlegg:

Posted 07 June 2010 - 10:43

Nå skal jeg på med OME sett. Men jeg trenger sjakler, noen som har et par liggende?

#5997 MOE413

MOE413

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 603 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 18:41

etter bytte av styresnekka så står rattet med litt sving til den ene siden. men får ikke justert rattet "tilbake til senter" ved å vri om på rattstammen i forhold til snekka. vrir jeg et hakk tilbake på splinsa så blir rattet like feil andre veien. men så tenkte jeg skulle ta å "justere spissinga" etter ratt posisjonen met et 4hjulsapparat, men så kom jeg til å tenke på at man kun kan stille på den ene siden. så hva gjør jeg for å få rattet til å stå rett når jeg kjører rett fram?
4x '85 suzuki sj 413.
1x '86 suzuki sj 413.
2x '85 suzuki sj410 pickup
1x '84 suzuki sj410 pickup
1x '92 suzuki Samurai
1x '88 suzuki samurai
2x '82 suzuki LJ 80

Mats Moe

#5998 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 18:54

eh, du har ikke prøvd å ta av rattet og justere det etter det?
Jarle

#5999 JarleA

JarleA

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 557 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 20:26

Historie fra virkeligheten:

3 kompiser kjøper en -94 Carina med mangellapp for en billig penge. Tankener å ha det litt sosialt, samtidig som det er potensiale til å få tjent seg noen kroner. La oss kalle de "Stig", "Nils Ragnar" og "Jarle for at ingen skal bli gjenkjent! Mangellappen består av ødelagte belter i baksetet (Forrige eier hadde hund), støtdempere bak må byttes, noe bremse greier, kontakt til hengerfeste bak samt det som ble hodebry; dårlig virkning fjernlys + nærlys høyre foran. Alle er enkle feil som lar seg fikse over et par kvelder med Cola og noen poser Ahlgrens biler. Dempere blir byttet, ebay.co.uk ordner seler, bremser blir byttet og det som gjenstår er 2 enkle feil. Kontakt til hengerfestet samt høyre lys.

Disse guttene tenker som så; pæren lyser = pæren virker (virker bare litt dårlig). Kontakt til pære blir tatt av og gjort ren. Fortsatt dårlig virkning. Jording blir sjekket. Intet nytt på styrke fronten. Kan det være dårlig kontakt på sikringene? Ikke det heller nei! Ledninger blir fulgt. Dårlig kontakt noe sted? Nei, ikke det heller! Kan det være i bryteren? Halve rattstammen blir plukket ned. Resultatet uendret. Frustrasjonen stiger! Nærmer seg slutten på Colaen! Strøm og jordingsfeil kan være underlige greier, og en av feilene var og kontakten til hengerfestet. Gammel kontakt blir fjernet, ledninger kortet, og ny kontakt blir satt på. Gjorde det nytten? For å si det sånn så begynte det så smått å rable for nordlendingen som vi kalte "Stig". Det kom noen gloser som de 2 andre ikke hadde hørt før til tross for at de hadde kjent han i mange år. Resultatet ble at denne nordlendingen tok en telefon til en annen nordlending. De 2 vekselt noen gloser som var fullstendig uforståelige for utenforstående. Etter samtalen gikk nordlendingen bort til bilen, tok ut pæren, så på den i 2 sekund før den endte i murveggen med et imponerende kast, gikk bort til egen bil, flekket ut sin egen pære, stappet den inn i Carinaen, smalt panseret igjen, satte seg på en palle, fant Princen og sa "vi e nån s@tans tollinga".

24 volt pære passer dårlig på 12 volts anlegg!

Moralen til disse 3 kompisene er at det av og til kan lønne seg å ta det enkle først! biggrin.gif

Jarle

#6000 yakuza

yakuza

Yakuza

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 08 June 2010 - 21:33

herlig Jarle smile.gif

kjem du på treffet forresten? treffinfo/innbyding : www.suzuki4x4.no

Eg har fått en bitteliten case når det gjelder treffoppmøte med bil for min egen del: gåen visker på grønn SJ pga rust i ruteramma og en haug med andre ekle småfeil og plenty overtid på jobben gjer at det spøker litt. Kona trygler og ber om at eg ikkje tek familiebilen sidan ho treng den denne helge...
Eg vurderer å rett å slett kjøpe meg en lang SJ510 eller noko slikt for å ha bil til treffet. Har lenge tenkt å ha meg en lang en likevel sidan det passer bedre for en famile på fire med store hunder å ha en sånn som bil nummer to. Passer derfor ypperlig å ta denne overgangen no så får eg meir tid til å plukke ut dashen på den grøne og fikse viskere/ruteramme..

Mellom Bakkar og Berg Aaffroad - terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Har deaktivert PM, men send gjerne en epost :)