SKRAVLEPLASS/chattekrok!
#6001
Posted 10 June 2010 - 05:45
Jarle - Mange i den klubben...
Founder Suzuki 4x4 Norway
#6002
Posted 15 June 2010 - 23:25
Nå derimot har den frie bremser, vannpumpe er bestilt, forgasser montert og motoren starter før den har sveiva en runde Så blir det montere eksosanlegg i morra og vannpumpe på torsdag Forgasseren må muligens justeres noe Noen som har lyst til å hjelpe meg med det på treffet hvis jeg ikke får tid i morra eller torsdag?
Edited by Øyvind Dotsetsveen, 15 June 2010 - 23:25.
Medlem nr.213 Suzuki 4x4 Klubb Norge
#6003
Posted 18 June 2010 - 22:55
Men er det mye elektronisk mikkmakk på denne? Var ingen coil on plug eller el-dyser. Så mer ut som en forgasser som lurket under luftfilteret.
Uansett, 95hk er mye bedre enn de stakkars 64 som er i den dag i dag!
#6004
Posted 19 June 2010 - 16:07
Men er det mye elektronisk mikkmakk på denne? Var ingen coil on plug eller el-dyser. Så mer ut som en forgasser som lurket under luftfilteret.
Uansett, 95hk er mye bedre enn de stakkars 64 som er i den dag i dag!
Det er vel en TBI tenker jeg. Husk at du får med mest mulig av ledningene fra hjernen.
Absolutt ikke vanskelig å koble opp det elektriske på den motoren.
#6005
Posted 19 June 2010 - 17:48
Absolutt ikke vanskelig å koble opp det elektriske på den motoren.
Fant en fin howto her på hvordan det skal gjøres, så kurrant ut!
Prøvekjørte bilen, å den går jo som en kule! Blir gøy å få denne i SJ'en
Har tidligere prøvd å fått tak i folka på DG tuning uten noen hell.. Tenkte jeg skulle få kjøpt adapteret til fordeleren, så jeg slipper unna å skaffe kam og fordeler fra vitara..
Noen som har erfaring fra DG?
#6006
Posted 21 June 2010 - 12:26
ei mulighet er også å bytte kammen til vitarakam for vinkeldrev, hør med samuraisalvage.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6007
Posted 21 June 2010 - 21:29
Skammeligat jeg ikke har gjort det ferdig for lenge siden.
#6008
Posted 21 June 2010 - 21:34
ei mulighet er også å bytte kammen til vitarakam for vinkeldrev, hør med samuraisalvage.com
Hehe, tror jeg står over det.. Er ikke stabil på dreiebenken i det hele tatt.. Hadde jeg hvert det, hadde ikke dreva til krypekassa ligget på bordet..
Så satser på å få tak i gutta på DG
#6009
Posted 29 June 2010 - 10:01
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#6010
Posted 29 June 2010 - 12:16
Gratulerer så meget. Om jeg nå får gjennom tüv-papirene på spoa og 33" så ville den vært perfekt for et slikt prosjekt. Og etterpå kunne du puttet på en garret t15 turbo og nappet ut rundt 100-110 HK med godt dreimement. Da hadde du hatt en kjempebil.
Jeg fikk endelig tatt meg en tur ned til Arendal i går og hentet tin-top taket og baksetene mine og ikke minst en hyggelig prat med Tommy.
#6011
Posted 29 June 2010 - 12:55
Jatakk :-)
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#6012
Posted 29 June 2010 - 13:10
Jeg fikk endelig tatt meg en tur ned til Arendal i går og hentet tin-top taket og baksetene mine og ikke minst en hyggelig prat med Tommy.
Fins vel ikkje TUV -papir til desse? hvertfall gjaldt ikkje TUV til OME eller Trailmaster til desse sist eg sjekka desverre..
står en bensinbil med G13BB (?) på vigra på finn. den har ikkje servo..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6013
Posted 29 June 2010 - 16:47
står en bensinbil med G13BB (?) på vigra på finn. den har ikkje servo..
Nei, du har så rett. Vektgrensen på 650 kg foran som stopper den.
Derfor er det best å håpe på at vegdir. godtar de tuv-papirene som åpner for 33" og spoa.
Ellers er det ikke så lenge til vi får nytt lovverk og da kommer det nye muligheter.
#6014
Posted 30 June 2010 - 06:05
Derfor er det best å håpe på at vegdir. godtar de tuv-papirene som åpner for 33" og spoa.
Ellers er det ikke så lenge til vi får nytt lovverk og da kommer det nye muligheter.
Min har 700kg som framakselvekt....
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#6015
Posted 30 June 2010 - 08:16
Eg trudde at det rett og slett var biltypen/årsmodellen som ikkje var dekt av TUV-papira. meen kan ta feil ja.
håper at nytt lovverk gjer det enklare og ikkje verre å få godkjent ting..
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6016
Posted 30 June 2010 - 10:32
Eg trudde at det rett og slett var biltypen/årsmodellen som ikkje var dekt av TUV-papira. meen kan ta feil ja.
håper at nytt lovverk gjer det enklare og ikkje verre å få godkjent ting..
Nei, det er vekten som stanser den. Jeg leste litt for fort gjennom tuv-papirene første gangen og trodde de gav grunnlag for å øke forakselvekten til 650 kg, men dengang ei.
Akslingen benyttes på mer enn den vekten, dekkene tåler det, fjærene tåler det, ramma tåler det. Fjærene tåler det.
I det hele tatt: Abslolutt alle deler tåler 650 kg, men det går ikke an å få oppjustert max aksellast uten fabrikken sin godkjenning. Det er slike ting et nytt lovverk må bli en fiks på.
Eller omvendt slik at en kan sette ned maks last med feks 50 kg for å kunne bruke OME fjærene.
I det hele tatt at den muligheten til teknisk vurdering og testing som BT i dag har lagt død, blir tatt i bruk av folk som ønsker trafikksikre ombygginger velkommen
Edited by Nöcke Gunnar, 30 June 2010 - 10:39.
#6017
Posted 30 June 2010 - 10:45
Akslingen benyttes på mer enn den vekten, dekkene tåler det, fjærene tåler det, ramma tåler det. Fjærene tåler det.
I det hele tatt: Abslolutt alle deler tåler 650 kg, men det går ikke an å få oppjustert max aksellast uten fabrikken sin godkjenning. Det er slike ting et nytt lovverk må bli en fiks på.
Eller omvendt slik at en kan sette ned maks last med feks 50 kg for å kunne bruke OME fjærene.
I det hele tatt at den muligheten til teknisk vurdering og testing som BT i dag har lagt død, blir tatt i bruk av folk som ønsker trafikksikre ombygginger velkommen
Garantert meg som missforstår, men i mine papirer står det at max axelvekt forran er 700kg og 930 bak.
Hva er da problemet med Ome fjærene?
_______
Bjarne Bergum - Tlf 9012 3748 - Samurai 1,9td - Dieseldyret's hjemmeside
Medlem 135 i Suzuki 4x4 Club Norway
#6018
Posted 30 June 2010 - 19:08
sjekk teksta i kursiv ved alle hevesetta til samurai:
http://trailmaster.d...erke_suzuki.htm
mulig pga vekta? rart at det står SJ419 i TUV papira på f.eks 80mm settet likavel..
Edited by yakuza, 30 June 2010 - 19:14.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6019
Posted 30 June 2010 - 19:19
http://trailmaster.d...erke_suzuki.htm
Edited by yakuza, 30 June 2010 - 19:19.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost
#6020
Posted 30 June 2010 - 19:24
Hva er da problemet med Ome fjærene?
Veit ikkje kva vekt som står i OME men sidan bilen hverken praktisk eller teoretisk kjem under den vekta som det står i TUV -papira at fjørene tåler kan det ikkje godkjennast så lenge BT ikkje godtek noko som helst endringa av vekter i vognkort utan dokumentasjon frå produsent.
Har hørt frå amcarhold, og også frå bobil/camping at dei godtek merkeskilt som er på chassi/karosseri som slik dokumentasjon. så sjekk kva som står der folkens, kan vere ei muligheit..
'91 kort sammy cab med G13BA: 580/820
Edited by yakuza, 30 June 2010 - 19:28.
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge
Har deaktivert PM, men send gjerne en epost