Gå til innhold



Foto
* * * * - 14 votes

Wazzza`s RAMgarasje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1285 replies to this topic

#921 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 01 February 2011 - 09:24

Jeg spør dumt som vanlig. Den EDGE juice w/attitude CTS. Er det en moderne slik "dieseltuning-box" / "datasprut" med display som har fansye gauges? :-) Å den der kenwood D710 er det VHF/samband/walkie takie ?

#922 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 February 2011 - 09:48

Finnes ikke dumme spørsmål smile.gif

EDGE`en er en sånn chiptuning-sak ja.. Med touchdisplay og inngang for ryggekamera osv.. Kan endre motoreffekten i farta og måle en masse parametere, så slipper jeg å ha en masse ekstra målere... Les mer på EDGE sine hjemmesider.

http://www.edgeprodu...2F Attitude CTS

Kenwood`en er en amatørradio for UHF og VHF. Jeg har vært radioamatør nå i et par år, men aldri hatt en skikkelig stasjon i bilen. Har bestandig brukt håndapparatet (Yaesu VX7), og ekstern antenne. Flere kompiser i lokalmiljøet har denne radioen, så valget var ikke så vanskelig.. Gikk en stund å siklet på den nye 350`en fra Yeaseu, men den mangler crossband-funksjon om jeg ikke husker feil.. Fikk koblet opp radioen i går kveld og loddet på antenneplugg før jeg fikk testet litt. Har ikke skikkelig høyttaler til radioen enda, så jeg bruker midlertidig AUX-ingangen på cd-spilleren...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#923 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 01 February 2011 - 14:16

Montert BD Diesel SBS. Plagdes med å få den sentrert over snekka, men gikk ellers greit. Hadde ikke pipe i rett størrelse for å få av muttera på pitmanarmen, men en stor skikkelig skiftnøkkel gjorde jobben.. Satt ikke halvparten så hardt som jeg trodde den skulle..




Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#924 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 February 2011 - 14:49

BHAF biggrin.gif (Big Honkin` Air Filter)








Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#925 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 02 February 2011 - 17:24

Fine greier wink.gif hvordan er cummins'en på forbruket?

#926 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 02 February 2011 - 22:21

Takker smile.gif Cumminsen bruker diesel.. Så mye mer enn det er det ikke å si biggrin.gif Har ikke målt den fra tank til tank, men kjørecomputeren viser 1,3 på langkjøring og helt opp i 1,7 på bykjøring.. Husk på at det sitter en 22 år gammel pøbel bak rattet biggrin.gif
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#927 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 00:20

Og jeg som bare skulle ut å kjike litt under panseret i kveld.. smile.gif Endte med at jeg monterte hele chip`en... Jobben gikk veldig greit, men det var litt kranglete å finne plasser hvor jeg kunne trekke ledingene inn i kupèen. Åsså så forbanna kaldt på fingrene da! Har ikke mointert EGT-proben enda.. Må kjøpe meg noen spesialnølkler for å få av turboen.. Da jeg startet opp fikk jeg bekreftet mine antakelser.. Fødepumpa har knelet. Fikk bare 7 PSI på tomgang og fødetrykket falt rett til 0 ved gasspådrag.. Det er et under at ikke VP44-pumpa har rast enda.. Har heldigvis BD FlowMax fødepumpe liggende på vent.. Ser ut til at den skal monteres sånn ca. i morgen tidlig..


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#928 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 07:12

Stilig stilig!
- Hvor mye HK og NM er det originalt i doningen?
- Hvor mye har du tenkt til og hente ut ?

:-D

#929 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 08:29

Trenger du av med turboen da?
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#930 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 09:48

Orginalt er den 245 HK og rundt 700 NM om jeg ikke husker feil. Min bil er en HO-utgave med 6 trinns kasse og Dana 80 fullflyter bakaksling. Chipen skal gi 120 hk og 450 NM ekstra.. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal tro på de tallene, men de gir jo en pekepinne... Turboen bør vel fjernes når jeg skal borre for å hindre spon og dritt inn i turboen.. Jeg har sett tjuvtriks der folk borer med motoren i gang.. Teorien er da at det blir et eksostrykk inni manifolien som blåser sponet ut hullet uten at noe kommer inn i manifoilen.. Jeg er litt skeptisk, men i teorien bør det funke..
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#931 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 12:14

QUOTE(wazzza @ 3 Feb 2011, 09:48) <{POST_SNAPBACK}>
Orginalt er den 245 HK og rundt 700 NM om jeg ikke husker feil. Min bil er en HO-utgave med 6 trinns kasse og Dana 80 fullflyter bakaksling. Chipen skal gi 120 hk og 450 NM ekstra.. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal tro på de tallene, men de gir jo en pekepinne... Turboen bør vel fjernes når jeg skal borre for å hindre spon og dritt inn i turboen.. Jeg har sett tjuvtriks der folk borer med motoren i gang.. Teorien er da at det blir et eksostrykk inni manifolien som blåser sponet ut hullet uten at noe kommer inn i manifoilen.. Jeg er litt skeptisk, men i teorien bør det funke..


Så i teorien:
365HK & 1150NM

Det må jo bli et vanvittig drag i bilen da! :-p
Jeg er også veldig skeptisk til den dær boringen i manifoilen.

#932 El Duce

El Duce

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 806 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 14:11

Gikk fint å borre i manifoilen uten å ta av turboen. Brukte magnet jeg for å ta de største spona, resten forsvant ut eksosen rolleyes.gif
01' Dodge Ram2500 Truckmaster med 4" Magnaflow og aFe stage 2. Edge Juice w/Attitude og Fass HPFP 150gph. Kore Recon hevesett og trackbar + DSS. RATS oppgradert girkasse med shift-kit og converter fra Precision Industries

#933 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 16:09

Jeg fikk av turboen i dag. Måtte bare ha rett verktøy wink.gif EGT-proben er montert og koblet opp nå wink.gif Er spent på hvordan effekten blir.. Må få på den nye fødepumpa snarest... Helst i går...
Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#934 C3

C3

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 928 Innlegg:

Posted 03 February 2011 - 17:00

Hvordan tror du det blir å eie en Fiat Ram Øystein....
Mvh C3

Lokallagleder Jeep Club Norway, Troms og Omegn (Alt nord for Trøndelag)

troms@jeepclubnorway.no

2011 Jeep Wrangler Unlimited Sahara
2009 Jeep Wrangler JK Unl Rubicon
1998 Jeep Wrangler TJ

www.c3foto.no

#935 sinnsyk

sinnsyk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 316 Innlegg:

Posted 04 February 2011 - 07:49

Blir Dodge oppkjøpt av Fiat?

#936 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 08 March 2011 - 23:13

En stund siden jeg har skrevet noe her.. Gått bort mye tid i jobb og kurs. Været i friluftsgarasjen har heller ikke vært det helt store for å gjøre så mye. Jeg har imidleritd fått byttet hovedlysene til doble lykter fra sportsutgaven. På sports-utgavene er det nærlys i den ene reflektoren og langlys i den andre, men doble tråder i begge pærene.. Siden jeg har skikkelig ledningsnett og releer koblet jeg opp nær og fjærnlys på alle pærene, så nå har jeg 4 nærlys. Jeg var litt skeptisk med tanke på lysbildet og om folk ville bli blendet, men jeg hadde en kjøretur på 5 timer på svært krevende føre uten at noen blinket på meg.


Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#937 arne33

arne33

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 101 Innlegg:

Posted 13 March 2011 - 12:37

QUOTE(wazzza @ 8 Mar 2011, 23:13) <{POST_SNAPBACK}>
En stund siden jeg har skrevet noe her.. Gått bort mye tid i jobb og kurs. Været i friluftsgarasjen har heller ikke vært det helt store for å gjøre så mye. Jeg har imidleritd fått byttet hovedlysene til doble lykter fra sportsutgaven. På sports-utgavene er det nærlys i den ene reflektoren og langlys i den andre, men doble tråder i begge pærene.. Siden jeg har skikkelig ledningsnett og releer koblet jeg opp nær og fjærnlys på alle pærene, så nå har jeg 4 nærlys. Jeg var litt skeptisk med tanke på lysbildet og om folk ville bli blendet, men jeg hadde en kjøretur på 5 timer på svært krevende føre uten at noen blinket på meg.


tror igrunn du kan stole ganske bra på de talla som edge oppgir. var i usa og skulle handle chip til duramaxen min. og fikk beskjed om og IKKE kjøpe verken edge eller bullydog, det endte bare med girkasseras og motorras. det blei rett og slett for mye krefter. han solgte meg derimot en hypertech til en tredjedel av prisen og sa jeg ville bli veldig fornøyd med den.

den gav 90hk og 250nm ekstra. og med et KN luftfilterkit ble det rett og slett en vannvittig forskjell!!

#938 Bakkland

Bakkland

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Posted 30 March 2011 - 18:18

Æ måtte hadd like stor arbeidsløst tel patrolskien min!

#939 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 April 2011 - 20:25

Lenge siden jeg har skrevet noe her.. Det har skjedd litt ting siden sist. Her e koblingsskjema og litt bilder av ledningsnettet til lyktene..






Jeg har også satt inn en solenoid-ventil på vakum`en til forakslingen. Nå kan jeg legge inn lavserien og trykke på en knapp inni kupèen, så har jeg kun bakhjulstrekk og lavserie.. Kjempeflott ved manøvrerng av tilhenger. Så slipper jeg å file clutch.. Solenoiden er hentet fra motorstyringen på en Toyota carina, ca 95-modell. En kan bruke hvilken som helst vakumventil, bare den er normalt åpen. Nården blir spenningssatt lukker den.







Selv om vi går mot lysere tider her i nord har jeg endelig fått laget meg bøyle til ekstralysene mine. Jeg kjøpe 4 NBB alpha 225 fra oljebaren.se. To er vanlig langlys og to er spot, eller pencil om du vil. Jeg har også montert 55W Xenon i alle sammen. Et helt vanvittig lys!! Disse lysene kommer også ferdig med 35W xenon.

Bøyla er festet i støtfangerfestene bak støtfangeren.












Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363

#940 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 April 2011 - 20:33

De som kjenner til amerikanske biler vet at de har kombinert blink og parklys fremme, noe som da gir gule parklys. Dette liker ikke BT. Da min bil ble tatt inn til landet klipte de ledningen til paklysene fremme og borret hull i hovedlysene og satt parklys der. Da jeg byttet lyktene ville jeg ikke borre hull i de nye. Kom over en svensk nettbutikk som solgte nøyaktig de pærene jeg trengte. Det er diodepærer som er både hvit og gul. Ved parklys er de hvite, men når jeg blinker blir de gul-blinkene...

http://www.diodhuset...prod_grp-s1/407




Øystein Grønås
2001 Dodge Ram 2500 QCSB, HO Cummins, NV5600, Dana 80 FF, Smarty stacked w/Edge juice w/attitude CTS, BHAF, BD FlowMaX, BD SBS, Kenwood D710E, 5" MBRP, Carli/Bilstein, 3.rd gen trackbar, Borg Warner S363